You are currently viewing بازسازی زیرزمین خانه ، راهنمای کامل و هزینه ها

بازسازی زیرزمین خانه ، راهنمای کامل و هزینه ها

بهترین روش برای بازسازی زیرزمین چیست و چه ابزاری برای این کار لازم است؟ در این راهنمای کامل بازسازی زیرزمین خانه به طور کامل همه چیز را از شروع تا پایان بازسازی یا نوسازی زیرزمین توضیح می دهیم . تصمیم گیری برای بازسازی زیرزمین راهی عالی برای افزودن ارزش و فضای قابل استفاده به خانه شما است. یک زیرزمین ناتمام ممکن است به شما امکان ذخیره اقلام ناخواسته را بدهد. اما آن فضا به اندازه یک زیرزمین تمام شده کاربردی نیست. این راهنما در مورد نحوه بازسازی زیرزمین به شما در هر مرحله از بازسازی زیرزمین کمک می کند، از نحوه آماده سازی فضا برای ساخت و ساز تا اضافه کردن جزئیات تکمیل

بازسازی زیرزمین

دو مزیت اصلی تکمیل یک زیرزمین، اضافه کردن فضای قابل استفاده و افزودن ارزش به خانه شما است. می توانید انتخاب کنید که یک اتاق خواب اضافه کنید یا یک اتاق خواب اضافی برای مهمانان یا اعضای خانواده اضافه کنید. زیرزمین را به اتاق بازی یا فضای سرگرمی تبدیل کنید. فضا را برای یک سالن تناسب اندام یا دفتر خانه ایجاد کنید. تبدیل فضا به یک سوئیت خانوادگی یا ملک با درآمد اجاره. یک اتاق لباسشویی یا انبار اضافی نصب کنید. یا جایگزینی برای افزودنی خانه انتخاب کنید. با تمام این امکانات، جای تعجب نیست که یک زیرزمین تمام شده ارزش زیادی هم برای مالکان فعلی و هم برای خریداران بالقوه دارد. طبق گزارش مجله Remodeling در سال 2017 “هزینه در مقابل ارزش”، متوسط ​​بازسازی زیرزمین 70٪ ROI ارائه می دهد. این بدان معناست که شما می‌توانید از ارزش افزوده زیادی بهره مند شوید، بدون اینکه هزینه بالایی را برای مواد اولیه صرف کنید یا با یک اختلال عمده در زندگی مواجه شوید، که همیشه در مورد پروژه‌های بازسازی دیگر صدق نمی‌کند.

راهنمای مبتدیان برای بازسازی زیرزمین

چه عناصری را باید در بازسازی زیرزمین گنجانید؟

اکنون که تصمیم گرفته اید ادامه دهید و زیرزمین خود را بازسازی کنید، ممکن است فکر کنید از کجا شروع کنید. ابتدا باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید از خود فضا استفاده کنید. آیا این یک فضای چند منظوره خواهد بود که شامل آشپزخانه، حمام کامل و فضای اتاق خواب خصوصی باشد؟ یا می خواهید یک منطقه سرگرمی مفهومی باز برای کل خانواده داشته باشید؟ اگر به یک فضای اداری آرام برای کار تمام وقت نیاز دارید، نیازهای شما با خانواده هایی که می خواهند زیرزمین تمام شده خود را به یک منطقه بازی مناسب برای کودکان تبدیل کنند متفاوت خواهد بود.

هنگامی که تعیین کردید که فضا چگونه باید کار کند، سپس می توانید ارزیابی کنید که چه عناصری را می خواهید بگنجانید – و چه چیزهایی را کاملاً باید داشته باشید. اینها ممکن است شامل اجزایی باشند که کاملاً جدید هستند و همچنین وسایلی که ممکن است قبلاً وجود داشته باشند اما نیاز مبرمی به ارتقاء دارند. در اینجا برخی از عناصر زیرزمین تکمیل شده شما به احتمال زیاد مورد نیاز است:

  • روشنایی : ما در اینجا فقط از چراغ های زمینی یا رومیزی صحبت نمی کنیم. نورپردازی داخلی در فضای زیرزمینی ضروری است. حتی اگر از نور طبیعی استفاده کنید (به زودی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد)، باید به فکر اضافه کردن وسایل نور باشید. نورپردازی مسیر می تواند موثر باشد، اما نورپردازی توکار برای زیرزمین هایی با سقف های پایین تر ایده آل است. برای جلوگیری از ایجاد سایه‌های گوشه‌ای (و در نتیجه، توهم سقف حتی پایین‌تر)، چراغ‌های فرورفته را تقریباً سه فوت دورتر از دیوارها قرار دهید.
  • پنجره‌ها : یک زیرزمین بدون پنجره حتی با وسایل روشنایی می‌تواند تاریک و کسل کننده باشد. پنجره خروجی برای اکثر زیرزمین های تمام شده ضروری است. نه تنها اجازه می دهد تا نور بیشتری وارد شود، بلکه توسط اکثر قوانین ساختمان شهری به عنوان یک مسیر خروج اضطراری مورد نیاز است. پنجره های قیف، پنجره های سایبان، پنجره های تصویری و پنجره های کشویی همگی معمولاً در بازسازی زیرزمین استفاده می شوند. اگر می توانید، پنجره های دوجداره را انتخاب کنید، زیرا بازده انرژی بیشتری را به خانه شما اضافه می کنند.
راهنمای مبتدیان برای بازسازی زیرزمین

کفپوش: زیرزمین ناتمام شما به احتمال زیاد دارای یک کف بتنی است. اگرچه می توانید به راحتی بتن را رنگ کنید، اما این گزینه نسبتاً سرد است و بالاترین سطح ایمنی را ارائه نمی دهد. فرش می تواند گزینه ای مقرون به صرفه و راحت باشد. همچنین می توان آن را با قیمت نسبتاً پایین تعویض کرد، در صورتی که دچار سیل شوید. به طور کلی از نصب کفپوش های چوبی در زیرزمین خودداری کنید. اگرچه این یک بازسازی است که بازگشت سرمایه عالی را ارائه می دهد، هزینه کفپوش های چوبی به سادگی در این نوع فضا ارزش آن را ندارد.

راهنمای مبتدیان برای بازسازی زیرزمین
  • عایق کاری : نصب عایق مناسب به شما امکان می دهد دما را کنترل کنید، آسیب آب را به حداقل برسانید و مصرف انرژی خود را کاهش دهید. در واقع، عایق کاری خوب می تواند هزینه گرمایش و سرمایش خانه شما را تا بیش از 40 درصد کاهش دهد. می توانید عایق را به دیوارهای داخلی و/یا بیرونی بیرونی و همچنین سقف اضافه کنید. فوم اسپری به طور کلی موثرترین فوم است، اما همچنین گرانترین آن است. اگر قصد دارید زمان زیادی را در این فضا بگذرانید، کمی بیشتر در این قسمت از بازسازی خود صرف کنید.
راهنمای مبتدیان برای بازسازی زیرزمین
  • لوله کشی : اگر قصد دارید حمام، آشپزخانه کار یا اتاق رختشویی را در بازسازی خود بگنجانید، باید لوله کشی اضافه کنید. بسته به اینکه لوله های فاضلاب خانه شما چگونه کار می کنند، اضافه کردن لوله کشی در زیر زمین می تواند کمی پیچیده تر باشد. اگر سیستم لوله فعلی شما بالای زیرزمین شما اجرا می شود، ممکن است به یک سیستم فلاشینگ بالا یا یک سیستم تخلیه فاضلاب نیاز داشته باشید – و این ممکن است به این معنی باشد که زمان و هزینه بیشتری برای کار مورد نیاز است. حتی اگر خود را کاملاً دستی می دانید، اگر می خواهید لوله کشی را به زیرزمین خود اضافه کنید، احتمالاً باید از یک متخصص کمک بگیرید.
  • عایق بندی رطوبت : فراموش نکنید که بیش از 98 درصد از خانه های دارای زیرزمین در برخی مواقع دچار آسیب آب می شوند – بنابراین به معنای واقعی کلمه نمی توانید از این مرحله صرف نظر کنید. هزینه های عایق رطوبتی زیرزمین بسته به پیچیدگی سیستم، اندازه فضا، منبع احتمالی آسیب آب و پیمانکاری که انتخاب می کنید می تواند از 500 تا 15000 دلار متغیر باشد. اما این قطعا  اختیاری نیست  .
راهنمای مبتدیان برای بازسازی زیرزمین
  • تهویه مطبوع و تاسیسات : خانه شما از قبل دارای قطعات HVAC و آبگرمکن است. اما اگر در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنید یا این واحدها به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند، بازسازی زیرزمین فرصت مناسبی برای بررسی و تعویض احتمالی آنها در صورت لزوم فراهم می‌کند. همچنین می توانید سیستم را با افزودن کانال کشی گسترش دهید. اگر راه اندازی زیرزمین فعلی شما این اجزا را در فضای باز دارد، ممکن است به فکر بستن آنها در یک اتاق جداگانه نیز افتاده باشید. در حالی که این می تواند جذابیت زیبایی به فضا اضافه کند، باید با یک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که این کار می تواند با خیال راحت انجام شود و در صورت نیاز امکان نگهداری آسان را فراهم کند.
  • ذخیره سازی : چه از زیرزمین تازه بازسازی شده خود به عنوان اتاق نشیمن اضافی، مکانی برای سرگرمی یا مکانی برای استراحت و آرامش استفاده کنید، این قسمت از خانه شما همچنین می تواند فضای ذخیره سازی اضافی را برای خانواده شما فراهم کند. به جای چیدن سطل‌های ذخیره‌سازی و جعبه‌های مقوایی، می‌توانید با اضافه کردن قفسه‌های ذخیره‌سازی داخلی یا انباری زیر پله‌ها در مکان‌های مختلف در سرتاسر زیرزمین، سرریز را مهار کنید. شما به راحتی می توانید گزینه های ذخیره سازی هوشمندانه را در اتاق صنایع دستی، اتاق بازی، اتاق گلی یا سینمای خانگی خود بگنجانید. از خلاقیت نترسید تا بتوانید از فضای موجود خود به خوبی استفاده کنید.
  • مبلمان و دکور : ممکن است این قسمتی باشد که بیشتر از همه در مورد آن هیجان زده شده اید – و جای تعجب نیست که چرا! انتخاب دکور و مبلمان به شما این امکان را می دهد که مهر شخصی خود را بر فضا بگذارید و واقعاً عملکردی برای خانواده خود بیافزایید. مگر اینکه در حال نصب یک سینمای خانگی یا نوار مرطوب باشید، احتمالاً می خواهید از مبلمان و دکورهای درجه یک دوری کنید. شما هنوز هم می توانید زیرزمین خود را بدون هزینه گزافی شگفت انگیز کنید. عمده بودجه خود را بر روی مبلمان چند منظوره، مبل راحتی، وسایل الکترونیکی و وسایل شخصی متمرکز کنید

.

  • مرحله 1: تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید از فضا استفاده کنید
  • مرحله 2: تنظیم بودجه
  • مرحله 3: فضای خود را تمیز کنید
  • مرحله 4: آزمایش رطوبت انجام دهید
  • مرحله 5: کدها و الزامات محلی را تحقیق کنید
  • مرحله 6: زیرزمین خود را عایق بندی کنید
  • مرحله 7: از برق و لوله کشی مراقبت کنید
  • مرحله 8: هر دیوار اضافی را قاب کنید و کنار هم قرار دهید
  • مرحله 9: رنگ آمیزی کنید
  • مرحله 10: در کفپوش قرار دهید
  • مرحله 11: سقف را نصب کنید
  • مرحله 12: جزئیات را اضافه کنید

مرحله اول بازسازی زیرزمین : تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید از فضا استفاده کنید

قبل از اینکه زیرزمین خود را بازسازی کنید، باید بدانید که چگونه می خواهید از آن فضا استفاده کنید. رویای زیرزمین شما ممکن است به تعیین همه چیز کمک کند، از کفپوشی که انتخاب می کنید تا رنگی که دیوارها را رنگ می کنید. بنابراین، مدتی را در فضا صرف کنید و تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید از آن استفاده کنید.

اگر قصد دارید یک  بازسازی را برای جذب خریداران خانه یا افزایش ارزش خانه خود انجام دهید، ممکن است بخواهید طراحی بازتری ایجاد کنید. سپس، صاحبان آینده می توانند از آن برای اهداف خود استفاده کنند. از سوی دیگر، اگر قصد دارید طولانی مدت در خانه خود بمانید، ممکن است بخواهید فضای خود را دقیقاً مطابق با خواسته های خود توسعه دهید.

گزینه هایی برای زیرزمین تازه بازسازی شده شما

ممکن است بخواهید:

  • یک باشگاه ورزشی خانگی راه اندازی کنید. یک باشگاه ورزشی خانگی در زیرزمین ممکن است به خانه شما ارزش بیشتری بدهد. با این حال، وقتی زیرزمین خود را بازسازی می کنید، ممکن است این تجهیزات هزاران نفر به بودجه شما اضافه کند.
  • در اتاق نشیمن دوم یا اتاق استراحت قرار دهید. اضافه کردن یک فضای تجمع اضافی می تواند ارزش قابل توجهی به خانه شما بیافزاید، به خصوص اگر با یک زیرزمین ناتمام شروع کرده باشید.
  • یک نوار مرطوب راه اندازی کنید. یک نوار مرطوب ممکن است برای خانواده‌ها در هر مرحله از زندگی ارزشی به خانه شما بیافزاید.
  • در اتاق بازی برای بچه ها قرار دهید. با این حال، یک اتاق بازی ممکن است فروش خانه شما را به یک خانواده بدون فرزند بسیار دشوارتر کند. بنابراین، هنگام برنامه ریزی برای بازسازی زیرزمین خود، این را در نظر بگیرید.
  • طراحی اتاق بازی اتاق بازی می تواند به اعضای هر خانواده جذابیت بیشتری بدهد، که ممکن است زمانی که آماده خروج از خانه هستید یک نقطه فروش باشد.
  • یک اتاق خواب اضافه کنید. زیرزمین مکانی عالی برای یک اتاق اضافی یا برای یک کودک بزرگتر است که فضایی برای فرار به تنهایی داشته باشد. برای اینکه به عنوان یک اتاق خواب رسمی برای اهداف ارزیابی خانه به حساب بیایید، باید مطمئن شوید که اتاق خواب حداقل دو خروجی در مواقع اضطراری دارد.
  • در یک سینمای خانگی قرار دهید. مانند یک اتاق نشیمن، یک سینمای خانگی می تواند به ارزش و فضای نشیمن خانه شما کمک کند.
  • یک فضای اختصاصی برای لباسشویی ایجاد کنید. یک اتاق لباسشویی بزرگ ممکن است تفاوت زیادی در ارزش کلی خانه شما ایجاد نکند. اما می تواند برای خریدارانی که به دنبال فضای قابل استفاده بیشتر هستند جذاب باشد.

فضای ذخیره سازی را فراموش نکنید

همانطور که در حال بررسی نحوه چیدمان فضای خود هستید، به یاد داشته باشید که ممکن است همچنان لازم باشد فضایی برای ذخیره سازی باقی بگذارید . همه اقلامی که در گذشته در زیرزمین شما بوده اند در آینده همچنان به مکانی برای رفتن نیاز خواهند داشت. در حالی که گاراژ می تواند در حین بازسازی زیرزمین خود کمی فضا ارائه دهد، شما نمی خواهید جای پارک خود را از دست بدهید.

ایجاد یک کمد دیواری یا ساخت یک انباری در نقشه های زیرزمین خود را در نظر بگیرید. اگر به راه‌حل‌های ذخیره‌سازی موقت یا بلندمدت دیگری نیاز دارید،  Neighbor را بررسی کنید تا درباره گزینه‌های موجود در منطقه خود بیشتر بدانید.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل نوسازی و بازسازی حمام و دستشویی

مرحله دوم: تنظیم بودجه

قبل از اینکه بتوانید زیرزمین خود را بازسازی کنید، باید تصوری از هزینه پروژه خود داشته باشید. تعیین بودجه یک گام مهم است. این به شما کمک می کند مواد مناسب و ویژگی های تکمیل را انتخاب کنید. همچنین به شکل دادن به هر مرحله از فرآیند کمک خواهد کرد. قبل از شروع پروژه مطمئن شوید که بودجه ای در نظر گرفته اید. به ویژه مهم است که قبل از شروع به خرید آن مواد مهم، بودجه داشته باشید.

هزینه تکمیل یک زیرزمین چقدر است؟

به طور کلی، شما می توانید به طور متوسط  ​​​​25 تا 50 دلار در هر فوت مربع برای تکمیل زیرزمین خود انتظار داشته باشید. هزینه بازسازی زیرزمین به طور متوسط ​​حدود 30000 دلار است. اما برچسب قیمت نهایی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه می خواهید با فضا چه کاری انجام دهید.

چگونه می توانم بودجه زیرزمین خود را محاسبه کنم؟

محاسبه بودجه نوسازی زیرزمین شما با ارزیابی بودجه ای که در دسترس دارید شروع می شود. چقدر پس انداز کرده اید؟ چقدر میخواهی به امانت بگیری؟ هنگام بازسازی زیرزمین خود، ممکن است بخواهید چندین فاکتور را در نظر بگیرید، از جمله:

چه بازسازی هایی می خواهید انجام دهید؟

برای مثال، اگر قصد دارید هنگام بازسازی زیرزمین خود یک حمام یا آشپزخانه کامل قرار دهید، ممکن است لازم باشد هزینه لوله کشی را در نظر بگیرید. یک باشگاه ورزشی خانگی ممکن است قیمت بازسازی شما را به دلیل هزینه تجهیزات ورزشی افزایش دهد. قبل از شروع، به موادی که ممکن است برای بازسازی خود نیاز داشته باشید نگاهی بیندازید.

آیا بازسازی زیرزمین DIY یک گزینه است؟

حتی اگر در زمینه تکنیک‌های DIY تجربه دارید، ممکن است نیاز باشد که یک پیمانکار مجرب را برای کمک به بازسازی خود بیاورید. اصلاحات الکتریکی یا لوله کشی، به ویژه، باید توسط یک متخصص انجام شود.

دوست دارید فضا چقدر شیک به نظر برسد؟

برخی از افراد خواهان یک فضای بسیار شیک هستند که به همان اندازه که می خواهند در طبقه بالا و بقیه خانه خود به جزئیات توجه کنند. دیگران به فضای ساده تر و کاربردی اکتفا می کنند.

چه کمک هایی باید برای کدهای محلی ایجاد کنید؟ 

برای مثال، ممکن است لازم باشد یک خروجی از زیرزمین خود اضافه کنید تا آن را به یک فضای قابل استفاده برای نشیمن یا اتاق خواب تبدیل کنید. این می تواند به هزینه اضافه کند. ما در مرحله پنجم بیشتر درباره کدهای ساختمان بحث می کنیم.

مرحله سوم: فضای خود را تمیز کنید

به منظور بازسازی زیرزمین خود، باید تمام “موارد” را که در حال حاضر آن فضا را اشغال کرده اند تمیز کنید.

ممکن است سال ها از زیرزمین خود برای ذخیره سازی استفاده کرده باشید. حتی ممکن است ساکنان قبلی خانه شما وسایلی را در زیرزمین جا گذاشته باشند. قبل از اینکه بتوانید آن زیرزمین را به فضای قابل استفاده تبدیل کنید، باید  آنچه را که قبلاً در آنجا است تمیز کنید . اطمینان حاصل کنید که تخته سنگ تمیزی دارید تا با شروع بازسازی خود روی مواردی که دیگر نمی خواهید کار نکنید!

تمیز کردن فضای خود از قبل نیز فضای بیشتری را برای حرفه ای ها ایجاد می کند زیرا آنها برای ارائه تخمین ها و مشاوره در مورد زیرزمین شما وارد می شوند. میزبانی  فروش حیاط را در نظر بگیرید تا از شر آن موارد ناخواسته خلاص شوید.

مرحله چهارم: آزمایش رطوبت انجام دهید

هنگامی که از زیرزمین خود برای ذخیره سازی استفاده می کنید، ممکن است نگران کمی رطوبت نباشید. اما زمانی که آماده بازسازی زیرزمین خود هستید، رطوبت و رطوبت می تواند مشکل بسیار مهم تری باشد. رطوبت به دام افتاده می تواند منجر به رشد کپک و کپک شود. حتی می تواند طبقه جدید آینده در زیرزمین شما را منحرف کند.

قبل از شروع به بررسی محلول های زیرزمین مرطوب، رطوبت را آزمایش کنید. شما می توانید استفاده کنید:

آزمایش کلرید کلسیم

در آزمایش کلرید کلسیم ، که معمولاً در سه مکان به ازای هر 1000 فوت مربع کفپوش انجام می‌شود، هیدروکسید کلسیم را با دقت وزن شده در ظرفی قرار می‌دهید که با یک مهر و موم پلاستیکی پوشانده شده است. بعد از 72 ساعت می توانید ظرف را دوباره وزن کنید. هر گونه وزن اضافی در ظرف به دلیل تبخیر آب است که معمولاً از کف بتنی زیرزمین انجام می شود.

تست رطوبت نسبی

این معمولا توسط متخصصان انجام می شود. آنها مستقیماً روی دال بتنی حفاری می کنند یا از مترهای نصب شده در هنگام ریختن بتن برای آزمایش سطوح رطوبت کف استفاده می کنند. این روش اغلب می تواند دقیق تر باشد و اطلاعات بیشتری در مورد سطوح رطوبت در سرتاسر فضای زیرزمین شما ارائه دهد.

شما همچنین باید قبل از بازسازی زیرزمین خانه خود را به طور کامل بازرسی کنید. سپس، می‌توانید مطمئن شوید که هیچ شکاف یا شکاف ناخواسته‌ای وجود ندارد که رطوبت اضافی به داخل آن نفوذ کند. اگر شکاف یا قسمت‌هایی از دیوارها را مشاهده کردید که به نظر می‌رسد رطوبت بیشتری نسبت به آنچه که باید جمع کرده‌اند، ممکن است لازم باشد قبل از ادامه کار تعمیرات را انجام دهید. بازسازی شما استخرها یا قطرات آب را بررسی کنید ، به خصوص پس از باران شدید که ممکن است تشخیص آنها آسان تر باشد. اگر متوجه ترک‌هایی شدید یا نشانه‌هایی از آب یافتید، قبل از شروع بازسازی زیرزمین باید آن‌ها را تعمیر کنید. همچنین، مطمئن شوید که سطح زمین از فونداسیون فاصله دارد تا خطر ورود آب به زیرزمین شما کاهش یابد.

اگر سطح رطوبت زیرزمین بالا باشد چه اتفاقی می افتد؟ 

رطوبت نسبی در زیرزمین و در سرتاسر خانه شما در صورت امکان باید در سطح 50 درصد یا کمتر از آن باقی بماند. در رطوبت نسبی 80 درصد، خطر کپک و کپک شروع به بالا رفتن می کند. خوشبختانه وجود آن رطوبت لزوماً به این معنی نیست که نمی توانید به بازسازی زیرزمین خود ادامه دهید. ممکن است به سادگی به این معنی باشد که شما باید تغییراتی در برنامه های خود ایجاد کنید. این نکات می تواند به شما کمک کند تا سطح رطوبت بالا را در زیرزمین خود کار کنید:

  • هر گونه منبع رطوبت را شناسایی کنید. آیا آب به زیرزمین می آید؟ اگر در هنگام بارندگی شدید متوجه آب شدید، ممکن است در جایی نشتی داشته باشید که باید تعمیر شود.
  • یک دستگاه رطوبت گیر نصب کنید. مطمئن شوید که آن را تمیز کرده و فیلترهای آن را مرتباً تعویض می کنید تا از رشد کپک و کپک جلوگیری کنید.
  • از استفاده از فرش در زیرزمین خودداری کنید. در حالی که فرش می تواند به زیرزمین شما احساس گرمتر و خانه داری بدهد، می تواند رطوبت را نیز جمع کند. در عوض، یک کفپوش سخت انتخاب کنید و از فرش برای دکوراسیون و راحتی استفاده کنید.
  • گردش هوا را در زیرزمین در طول سال حفظ کنید. اگر زیرزمین شما در دمای نسبتاً ثابتی باقی می ماند، ممکن است وسوسه شوید که از کنترل آب و هوا در زیرزمین خودداری کنید. با این حال، گردش هوا در منطقه می تواند به جلوگیری از رطوبت اضافی کمک کند.

مرحله پنجم: در مورد کدها و الزامات محلی تحقیق کنید

قبل از غوطه ور شدن در بازسازی خود، لحظه ای را به تحقیق در مورد کدهای محلی و الزامات بازسازی اختصاص دهید. با بخش برنامه ریزی شهری محلی خود تماس بگیرید یا کدهای ساختمان را بر اساس ایالت بررسی کنید . ممکن است لازم باشد قبل از شروع بازسازی، برای مجوزهای ساختمانی درخواست دهید یا اطمینان حاصل کنید که ساختمان شما مطابق با کد است. مطمئن شوید که این دو الزام رایج برای بازسازی زیرزمین را در نظر بگیرید:

  • زیرزمین شما باید چند خروجی داشته باشد: برای مثال اگر قصد دارید اتاق خواب را در زیرزمین قرار دهید، خروجی ها بسیار مهم هستند. برخی از شهرها ممکن است به حداقل دو خروجی از هر فضایی که به طور منظم در آن هستید نیاز داشته باشند.
  • سقف ها چقدر باید بلند باشند: در برخی موارد، ممکن است الزامات سقف وجود داشته باشد که نحوه استفاده از فضای زیرزمین خود را دیکته می کند. قبل از اینکه زیرزمین خود را بازسازی کنید، حتما آنها را بررسی کنید.

قبل از شروع بازسازی زیرزمین خود با کدها و رویه های لازم آشنا شوید. وقتی متوجه می‌شوید که مجوزهای لازم را ندارید یا در اوایل فرآیند بازسازی نتوانسته‌اید سؤالات درستی بپرسید، نمی‌خواهید در مسیر با جریمه‌های گران قیمت یا مشکلاتی مواجه شوید.

مرحله ششم: زیرزمین خود را عایق بندی کنید

کسی که اطراف پنجره زیرزمین عایق اضافه می کند

هنگامی که کارهای قبل از بازسازی را انجام دادید، زمان شروع بازسازی فعال فرا رسیده است! اولین مرحله عایق کاری دیوارهای زیرزمین است. اغلب، دیوارهای یک زیرزمین ناتمام به سادگی بلوک های خاکستری هستند. افزودن عایق می تواند به محافظت از هزینه های انرژی و افزایش سطح راحتی زیرزمین شما کمک کند. شما چندین گزینه برای عایق کاری زیرزمین دارید، از جمله این سه گزینه محبوب:

  1. اسپری فوم : این فوم می تواند تمام شکاف ها و شکاف ها را پر کند تا از رشد کپک و کپک جلوگیری کند. اسپری فوم می تواند یک پیشنهاد نامرتب باشد. همچنین ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایر روش های عایق بندی داشته باشد. اما همچنین یک عنصر حفاظتی اضافی را فراهم می کند و می تواند به جلوگیری از نفوذ رطوبت به زیرزمین شما کمک کند.
  2. فوم برد : این ماده باید بین دو تا چهار اینچ ضخامت داشته باشد. ضخامت دقیق به آب و هوای شما و همچنین کدها و نیازهای محلی شما بستگی دارد. می توانید درزهای اطراف فوم برد خود را با نوار چسب خانه پر کنید یا از فوم اسپری برای درزها استفاده کنید.
  3. عایق فوم و فایبرگلاس: هنگامی که از فوم برد و فایبرگلاس استفاده می کنید، فوم برد را مستقیماً روی دیوارهای بتنی یا بلوک نصب می کنید. سپس دیوار را قاب می کنید و عایق فایبرگلاس بین گل میخ ها اضافه می کنید. این روش می تواند بسیار ارزان تر از روش های دیگر توضیح داده شده در بالا باشد. اما اگر تا به حال با رطوبت بالا در زیرزمین دست و پنجه نرم کرده اید، نباید از آن استفاده کنید.

مرحله هفتم بازسازی زیرزمین : از سیستم های برق و لوله کشی زیرزمین خود مراقبت کنید

قبل از اینکه به زیرزمین خود ادامه دهید، زمانی را به نقشه اتاق ها اختصاص دهید. پریزها باید کجا قرار بگیرند؟ آیا لوله یا لوله‌کشی دارید که باید اضافه شود، به خصوص اگر در حمام یا آشپزخانه اضافه کنید؟ به طور کلی باید با یک لوله کش یا برقکار حرفه ای تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که این جزئیات در هنگام بازسازی زیرزمین خود مطابق با کد هستند. حتی برخی شهرها برای کار مستقیم روی برق یا لوله کشی به گواهینامه های خاصی نیاز دارند.

مرحله هشتم: دیوارهای اضافی را قاب کنید و کنار هم قرار دهید

آب بندی حرفه ای درزهای دیوار خشک

آیا قصد دارید اتاق های متمایز را به زیرزمین خود اضافه کنید؟ ممکن است بخواهید بیش از یک اتاق خواب اضافه کنید یا بین مناطق خاصی از زیرزمین جداکننده قرار دهید. هنگامی که دیوارهای خارجی را عایق بندی کردید، وقت آن است که دیوارهای داخلی را قاب کنید . چهار مرحله اساسی عبارتند از:

  1. 2x4s خود را به طول مناسب ببرید. در تیرچه های دیوار عمودی، 1/4 اینچ به اضافه ضخامت صفحات بالا و پایین کم کنید.
  2. بلوک بین تیرچه های بالای سر نصب کنید. هر دو فوت یک 2×4 وصل کنید.
  3. دیوار را کنار هم روی زمین قرار دهید. هر 16 اینچ به تیرچه نیاز خواهید داشت. علامت 16 اینچی باید در مرکز هر تیرچه باشد. مطمئن شوید که درها و پنجره ها را در نظر بگیرید، که ممکن است به معنای جابجایی تیرچه ها باشد.
  4. دیوار را بالا بکشید ابتدا قسمت پایین و سپس بالا را وصل کنید.

هنگامی که دیوارهای شما قاب شد، می توانید دیوار خشک خود را آویزان کنید. این سطح بیرونی دیوار است که همه می بینند. ورق های دیوار خشک را می توان به صورت افقی یا عمودی آویزان کرد. با این حال، در اکثر خانه‌ها، دیوارهای خشک افقی تعداد درزها را کاهش می‌دهد و کار را برای شما آسان‌تر می‌کند. هر قطعه از دیوار خشک را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که به گل میخ ختم می شود. شما باید دیوارهای خشک اضافی را کوتاه کنید و سوراخ هایی را برای پریزها، دریچه ها، پنجره ها و درها ایجاد کنید.

چگونه دیوارها را صاف و آماده برای رنگ آمیزی می کنید؟ هنگامی که دیوار خشک بالا آمد، درزها و پیچ ها را درزبندی کنید. نوار دیوار خشک را به درزهای دیوار اضافه کنید، سپس دوباره درزبندی کنید. این به شما یک سطح صاف و محکم در سرتاسر زیرزمین می دهد.

مرحله نهم: زیرزمین خود را رنگ کنید

دیوارهای زیرزمین شما ممکن است به چندین لایه رنگ نیاز داشته باشند تا به بهترین شکل ظاهر شوند. با یک لایه پرایمر شروع کنید. ممکن است بخواهید از یک پرایمر ضد آب برای تمیز و خشک نگه داشتن دیوارهای خود استفاده کنید. سپس، دو لایه رنگ اضافه کنید تا دیوارها به بهترین شکل ظاهر شوند. اگر می خواهید از زیرزمین به عنوان فضایی برای کودکان یا خانواده استفاده کنید، ممکن است بخواهید از رنگ قابل شستشو استفاده کنید. این کار حذف شن و ماسه و همچنین مداد رنگی، نشانگر و سایر موادی که بچه ها اغلب به سطح دیوارها اضافه می کنند را آسان تر می کند.

نکته حرفه ای

رنگ آمیزی زیرزمین قبل از قرار دادن کفپوش می تواند یک مزیت کلیدی داشته باشد: مهم نیست که چه چیزی بریزید، در طبقه تمام شده زیرزمین شما قرار نخواهد گرفت!

مرحله دهم: در کفپوش قرار دهید

کفپوش زیرزمین شما می تواند به ایجاد رنگ برای کل زیرزمین کمک کند. اما انتخاب فرش هنگام بازسازی زیرزمین می تواند دستور العملی برای فاجعه باشد. هر گونه سیل یا نشتی ممکن است منجر به کپک، کپک و در نهایت نیاز به تعویض فرش شود. اگر می خواهید از فرش استفاده کنید، کاشی های فرش را در نظر بگیرید. اینها راحت‌تر کشیده می‌شوند و خشک می‌شوند یا در صورت نیاز به‌صورت جداگانه تعویض می‌شوند.

همچنین ممکن است بخواهید از چوب‌های سخت خودداری کنید، زیرا اغلب بستری پررونق برای رشد کپک و کپک ایجاد می‌کنند. همچنین اگر رطوبت در زیرزمین شما وجود داشته باشد، می توانند به مرور زمان تخریب شوند، چه رسد به سطوح بالای رطوبت. به جای فرش یا چوب، مواد بهتر کفپوش زیرزمین مانند:

  • کاشی های کف با موانع بخار داخلی
  • کف های شناور شامل چوب پنبه، لمینت و ورق وینیل
  • کاشی سرامیک

همچنین می توانید انتخاب کنید که به سادگی یک درزگیر اپوکسی روی کف بتنی خود قرار دهید. این روش ممکن است شما را با کف سرد و سخت در زیرزمین مواجه کند. اما در برابر آسیب آب نیز بسیار مقاوم است و معمولا میکروب ها و باکتری ها را جذب نمی کند. اگر تصمیم بگیرید که می خواهید در مسیر تغییر ایجاد کنید، سایر انواع کفپوش نیز به راحتی روی اپوکسی نصب می شوند.

هر نوع کفپوشی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که ضد آب یا ضد آب باشد. به ناچار، سیل یا آسیب آب به زیرزمین شما سرازیر می شود. انتخاب نوع مناسب کفپوش می تواند به کاهش آسیب کمک کند – و هزینه هایی که با آن مواجه خواهید شد.

چگونه یک طبقه زیرزمین را به پایان برسانیم

  1. کف زیرزمینی را نصب کنید، به خصوص اگر زیرزمین شما رطوبت بالایی دارد. ورق های عایق پلی استایرن را بگذارید و سپس ورق های تخته سه لا را روی آن قرار دهید. این یک پایه محکم برای هر نوع کفپوشی که می خواهید اضافه کنید تشکیل می دهد. همچنین یک سد رطوبتی ایجاد می کند که می تواند به محافظت از خانه شما کمک کند.
  2. دستورالعمل های مربوط به کفپوش خود را بررسی کنید. برخی از انواع کفپوش ها، از جمله بامبو و حتی لمینت، ممکن است نیاز به سازگاری با منطقه ای داشته باشند که می خواهید آنها را زمین بگذارید. جعبه ها را باز کنید و در حالی که بقیه وظایف خود را انجام می دهید آنها را برای چند روز رها کنید.
  3. کف را بگذارید. اطمینان حاصل کنید که اطراف خروجی ها، دریچه ها و دریچه ها را به دقت اندازه گیری کنید تا از صاف بودن کف اطمینان حاصل کنید.
  4. در صورت نیاز کف را ببندید.   مهر و موم می تواند به محافظت در برابر آسیب رطوبت یا آسیب به کف از طریق استفاده منظم کمک کند. این یک راه خوب برای محافظت از کف کاشی شیک است.

مرحله یازدهم بازسازی زیرزمین : سقف را نصب کنید

در حالی که مجبور نیستید یک سقف تمام شده در زیرزمین خود داشته باشید، اما می تواند به کامل تر به نظر رسیدن فضا کمک کند. ارتفاع سقف خود را قبل از نصب سقف بررسی کنید، زیرا می تواند فضای شما را حتی کمتر یا کوچکتر نشان دهد. به سادگی نقاشی روی سقف می تواند بدون از دست دادن فضا، آن را بهتر جلوه دهد.

همچنین می توانید هنگام بازسازی زیرزمین خود، دیوار خشک نصب کنید. این گزینه فضای کمی را از دیوارها می گیرد، اما باعث می شود زیرزمین شما کامل تر از رنگ به تنهایی به نظر برسد. روند نصب دیوار خشک روی سقف تفاوت چشمگیری با روند دیوارهای زیرزمین شما ندارد. یک مجموعه دست اضافی می تواند به نگه داشتن دیوار خشک در محل نصب کمک کند. از طرف دیگر، می‌توانید از جک دیوار خشک برای نگه داشتن دیوار خشک در حالی که آن را در جای خود پیچ ​​می‌کنید، استفاده کنید.

اگر سقف افت را انتخاب کنید، می‌توانید تمام لوله‌های در معرض دید و تیرچه‌های کف را بپوشانید در حالی که دریچه‌هایی را که دسترسی به آن مناطق را فراهم می‌کنند باقی می‌گذارید. اطمینان حاصل کنید که دریچه های دسترسی را در مکان های مناسب قرار دهید تا بتوانید به راحتی هر گونه تعمیر و نگهداری مورد نیاز خانه خود را انجام دهید.

مرحله دوازدهم: جزئیات را اضافه کنید

هنگامی که زیرزمین شما قاب بندی و آماده شد، زمان تمیز کردن فضا و اضافه کردن جزئیاتی است که فضا را کامل می کند. اکنون، می‌توانید آن تجهیزات سینمای خانگی را قرار دهید، تجهیزات باشگاه را بیاورید، یا میزهای بازی را که از زمان شروع بازسازی زیرزمین برایتان هیجان‌زده بوده‌اید، اضافه کنید.

برای تزیین، تصاویر یا پوسترها را روی دیوارها آویزان کنید، به هر پنجره ای پرده اضافه کنید، یا از آن لمس های مهم لحظه آخری مراقبت کنید. شما زیرزمین خود را از یک فضای ذخیره سازی اولیه به یک مکمل مفید و باورنکردنی برای خانه خود تبدیل کرده اید. حالا وقت آن است که از آن لذت ببرید!