You are currently viewing راهنمای نوسازی ساختمان فرسوده و منزل

راهنمای نوسازی ساختمان فرسوده و منزل

برای نوسازی ساختمان فرسوده یا منزل و خانه چه  خودتان دست به کار می شوید و چه به یک پیمانکار پول می دهید تا خانه شما را به خانه رویایی شما تبدیل کند، موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی برای نوسازی ساختمان فرسوده یا خانه در نظر بگیرید.

مراحل زیادی برای نوسازی ساختمان فرسوده یا خانه وجود دارد و ما همه چیزهایی را که در مورد نحوه برنامه ریزی برای بازسازی خانه باید بدانید را به اشتراک می گذاریم تا بدانید هنگام تغییر خانه چه انتظاری داشته باشید.

کوبیدن دیوار راهرو

هنگام برنامه ریزی برای بازسازی خانه، باید مواردی مانند اهداف، بودجه، سفارش بازسازی، مواد و جدول زمانی را در نظر بگیرید.

در اینجا چیزی است که هنگام برنامه ریزی برای نوسازی ساختمان فرسوده یا خانه باید بدانید:

مرحله 1
وحشت نکنید

برنامه‌ریزی برای بازسازی خانه ممکن است طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما ما در حال شکستن هر مرحله از فرآیند هستیم تا استرس نوسازی ساختمان فرسوده یا خانه شما را از بین ببریم.

این راهنما را دنبال کنید و آن را یک قدم بردارید و همه چیز را تا حد امکان با جزئیات برنامه ریزی کنید تا از بروز مشکلات پیش بینی نشده جلوگیری کنید.

مرحله 2
فهرستی بسازید

شما می خواهید به چه جیزی برسید؟

اهداف خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که می خواهید خانه شما چه شکلی باشد و چه حسی داشته باشد. سپس، تمام برنامه های خود را تا حد امکان با جزئیات بنویسید.

چه شما تمام کارها را خودتان انجام دهید یا یک معمار، طراح یا پیمانکار عمومی استخدام کنید، همیشه باید تا حد امکان در مورد برنامه ها و اهداف خود شفاف باشید. این ارتباط را بسیار آسان تر می کند و از هرگونه اشتباه (احتمالاً پرهزینه) در مسیر جلوگیری می کند.

اولویت های شما چیست؟

احتمالاً نمی‌توانید همه تغییرات و پیشرفت‌هایی را که می‌خواهید انجام دهید، بنابراین برای در نظر گرفتن آنچه واقعاً برای شما مهم است، وقت بگذارید. شاید بتوانید کار را در چند مرحله انجام دهید تا به توزیع هزینه کمک کنید یا بخشی از برنامه های خود را برای کنترل هزینه ها نادیده بگیرید.

مرحله 3
بودجه خود را تنظیم کنید

در مورد آنچه که می توانید بپردازید واقع بین باشید

هنگام برنامه‌ریزی خانه رویایی‌تان به راحتی می‌توانید از خود دور شوید، اما، مگر اینکه بودجه نامحدودی داشته باشید، ایده خوبی است که هنگام برنامه‌ریزی برای بازسازی خانه، مراقب قیمت‌ها و تمام هزینه‌های مربوطه باشید .

بودجه خود را برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی یک بودجه می تواند طاقت فرسا به نظر برسد زیرا جنبه های مختلفی برای در نظر گرفتن وجود دارد. بخشی از تنظیم بودجه شما این است که بدانید اهداف بهبود خانه شما چیست و انجام تحقیقاتی در مورد هزینه تبدیل برنامه های شما از رویا به واقعیت است.

برای کمک به برنامه ریزی بودجه خود، می توانید راهنمای دقیق ما را در مورد بازسازی کامل اتاق خواب ، مشاهده کنید .

ردیاب بودجه بازسازی خانه - راز نگه داشتن در بالای بودجه بازسازی شما

یک اتفاق احتمالی را فراموش نکنید

تقریباً اجتناب ناپذیر است که با چند مشکل مواجه شوید، مهم نیست که چقدر برای بازسازی خود برنامه ریزی کرده اید. به همین دلیل برنامه ریزی برای مشکلات پیش بینی نشده ای که ممکن است ایجاد شود بسیار مهم است. ما همیشه توصیه می کنیم حداقل 15٪ موارد احتمالی را به بودجه خود اضافه کنید تا در قسمت ایمن باشید.

مرحله 4
به چه ترتیبی باید خانه را بازسازی کرد؟

دانستن اینکه چه کاری و چه زمانی باید انجام دهید یکی از سخت ترین بخش های هر فرآیند بازسازی است. ما فرآیند بازسازی را به 3 مرحله تقسیم کرده‌ایم تا به شما یک نمای کلی از آنچه که باید اتفاق بیفتد و چه زمانی اتفاق می‌افتد، ارائه می‌کنیم.

نوسازی ساختمان فرسوده یا خانه نیز کاملاً خطی نیست. بعضی چیزها می توانند همزمان اتفاق بیفتند، برای بعضی چیزها باید به جلو و عقب بپرید و بعضی چیزها باید مانند گچ کاری بعد از به روز رسانی برق، به دنبال دیگران باشد.

فاز برنامه ریزی

1. یک معمار/طراح استخدام کنید

بسته به پروژه شما، استخدام یک معمار یا طراح می تواند ایده خوبی باشد. این باید یکی از اولین کارهایی باشد که انجام می دهید زیرا می توانند به شما کمک کنند تا طرحی را طراحی کنید که برای شما کار می کند، مشکلات احتمالی آینده را قبل از بروز آنها پیش بینی کنید و حتی با برنامه ریزی طرحی عالی که برای شما مناسب است، در هزینه خود صرفه جویی کنید.

فراموش نکنید که برای افرادی که استخدام می کنید توصیه هایی دریافت کنید و همیشه تجربه، مجوزها و بیمه را بررسی کنید.

2. برنامه ریزی دقیق

برنامه ریزی بخش بزرگی از هر نوسازی ساختمان فرسوده یا خانه است.

هنگام برنامه ریزی برای بهبود خانه، مهم است که همه جزئیات را قبل از شروع هر کار ساختمانی مرتب کنید. هرچه برنامه های دقیق تری داشته باشید، بودجه بندی، برقراری ارتباط و جلوگیری از هر گونه مشکل آسان تر خواهد بود.

چیدمان حمام

3. درخواست های برنامه ریزی را ارسال کنید

بسته به برنامه های شما ممکن است مجبور شوید برای مجوز برنامه ریزی درخواست دهید. در بریتانیا، بسیاری از پیشرفت‌ها در دسته توسعه مجاز قرار می‌گیرند و نیازی به مجوز برنامه‌ریزی ندارند، اما استثناهایی وجود دارد.

بررسی کنید که آیا برای تغییراتی که در خانه خود ایجاد می کنید به مجوز برنامه ریزی نیاز دارید یا خیر و زودتر درخواست دهید زیرا گرفتن مجوز برنامه ریزی زمان می برد!

مجوز برنامه ریزی برای گسترش جانبی

4. یک جدول زمانی تعیین کنید

سعی کنید هنگام برنامه ریزی جدول زمانی بازسازی خانه خود واقع بین باشید. کارها بیشتر از آنچه انتظار دارید طول می کشد. هنگام برنامه‌ریزی جدول زمانی، با تاجران خود نیز مشورت کنید زیرا آنها می‌توانند به شما ایده بهتری درباره مدت زمان انجام کار بدهند.

و درست مانند زمانی که بودجه خود را برنامه ریزی می کنید، برنامه ریزی احتمالی را برای جدول زمانی خود نیز فراموش نکنید. اضافه کردن چند روز یا حتی یک هفته بافر، فضای بیشتری برای تکان دادن به شما می دهد و استرس بازسازی شما را کاهش می دهد.

نمودار برنامه زمانبندی پروژه

5. نقل قول دریافت کنید

هنگام دریافت مظنه، تا حد امکان در مورد برنامه های خود دقیق باشید تا نقل قول ها دقیق و قابل مقایسه باشند.

همیشه حداقل 3 مظنه دریافت کنید تا بتوانید قیمت ها را مقایسه کنید.

6. تنظیمات را انجام دهید و مذاکره کنید

این احتمال وجود دارد که با آمدن اولین قیمت‌ها مجبور شوید برنامه‌های خود را اصلاح کنید. قیمت‌ها، به خصوص در حال حاضر، بالا هستند و ممکن است چند قیمت بالاتر از آنچه انتظار دارید دریافت کنید.

گاهی اوقات، تغییرات کوچک می تواند تفاوت زیادی در هزینه ایجاد کند. آیا کارهایی هست که بتوانید در آینده انجام دهید؟ آیا می توانید تخریب یا سایر کارهای ساختمانی را برای کاهش هزینه ها انجام دهید؟ آیا گزینه های مقرون به صرفه تری وجود دارد که بتوانید از آنها استفاده کنید؟

7. افراد تاجر را استخدام کنید و قراردادها را امضا کنید

توصیه های واقعی برای سازندگان دریافت کنید و به چیزهایی که در اینترنت می خوانید و می بینید اعتماد نکنید!

هر کسی می‌تواند یک گواهینامه با یک بررسی درخشان بنویسد، بنابراین بررسی کنید که آنچه می‌خوانید درست باشد. من شمارش عکس‌های قبل و بعد را از دست داده‌ام، در وب‌سایت بازرگانان دیده‌ام که کارهایشان را تبلیغ می‌کنند که در واقع تصویر ما از کارمان در خانه‌مان است.

اکنون نیز زمان خوبی برای نهایی کردن جدول زمانی با سازنده خود است.

فاز کار ساختمان

ترتیب دقیق به پروژه شما بستگی دارد، اما به عنوان یک قاعده کلی، هر چه کار نامرتب‌تر باشد، احتمالاً باید زودتر انجام شود.

 نوسازی ساختمان فرسوده یا خانه نیز کاملاً خطی نیست. بعضی چیزها می توانند همزمان اتفاق بیفتند، برای بعضی چیزها باید جلو و عقب بپرید و چیزهای دیگر یکی پس از دیگری دنبال شوند.

1. تخریب

با حذف چیزهایی که نیاز ندارید یا نمی خواهید شروع کنید. خراب کردن دیوارها، برداشتن لوله های قدیمی، پاره کردن کف و کندن کاغذ دیواری همه چیزهایی هستند که باید در همان ابتدای بازسازی شما اتفاق بیفتند.

همیشه محل ساختمان خود را تمیز و مرتب نگه دارید تا از حوادث جلوگیری شود.

2. کار سازه + کار زمینی و کارهای ساختمانی عمومی

یکی از اولین کارهایی که باید در طول هر بازسازی بزرگتر انجام دهید این است که هرگونه کار سازه ای و کارهای ساختمانی اصلی را از سر راه بردارید. این شامل مواردی مانند فونداسیون ها و زمینه سازی، دیوارهای جدید، دهانه های جدید، کوبیدن دیوارها و نصب تیرهای فولادی جدید است.

تیر فولادی برای جدا شده دیوار باربر

3. پنجره ها

در حالت ایده آل، هر پنجره جدیدی را زودتر نصب خواهید کرد. کندن پنجره های قدیمی تقریباً همیشه به گچ کاری آسیب می زند و می تواند نامرتب تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید، به خصوص اگر اندازه پنجره های خود را تغییر دهید.

نصب درب های بیفولد در حال انجام است

4. دیوارهای خشک و گچ کاری

قرار دادن تمام دیوارهای شما می تواند در مراحل اولیه ساختمان اتفاق بیفتد. فقط به یاد داشته باشید که قبل از بستن هر دیواری اجازه انجام کارهای برقی و لوله کشی را بدهید.

5. نجاری

نجاری اولیه را نیز می توان نسبتاً زود انجام داد. این شامل مواردی مانند نصب چارچوب درها و راه پله ها می شود. فقط مطمئن شوید که از کارهای چوبی خود در طول بقیه مراحل ساخت محافظت کنید و هر گونه نازک کاری دقیق مانند کمدهای داخلی را برای مراحل بعدی ذخیره کنید.

پله قبل

6. برق و لوله کشی (اول تعمیر)

اکنون زمان آن است که کارهای برقی و لوله کشی و گرمایش خود را مرتب کنید. قبل از اینکه بتوانید دوباره خانه خود را به هم متصل کنید، هر لوله یا کابل جدید باید نصب شود.

7. گچ کاری

اکنون که بیشتر کارهای ساختمانی نامرتب از راه رسیده است، می توانید مرحله پایان را شروع کنید. هیچ چیز مانند دیوارهای تازه گچ شده نیست که به شما احساس این را بدهد که همه چیز در حال جمع شدن است.

ابزار و لوازم گچ کاری

8. نازک کاری

در مرحله بعد، می توانید توجه خود را به نازک کاری های ظریف تر از جمله مواردی مانند آشپزخانه جدید، کمدهای داخلی و درها معطوف کنید.

9. کاشی کاری و کف

پس از اتمام گچ کاری نامرتب، می توانید در نهایت کاشی کاری را نیز انجام دهید. اکنون می توان هر طبقه بادوام بیشتری را نیز نصب کرد، اما تا زمانی که تمام کارهای ساختمانی را به پایان نرسانید، به محافظت نیاز دارند.

چگونه یک کف وینیل بچینیم - سطح زیرین طبقه - خانه کوچک در گوشه

10. نقاشی و تزئین

یکی از آخرین کارهایی که باید انجام دهید رنگ آمیزی و دکوراسیون منزل شماست .

11. برق و لوله کشی (نسخه دوم)

هنگامی که اتاق های شما رنگ آمیزی و تزئین شد می توانید کار برق را تکمیل کرده و کلیه کلیدها، پریزها و همچنین رادیاتورها و لوازم بهداشتی حمام را نصب کنید.

12. کفپوش

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که کفپوش های ظریف تری مانند فرش نصب کنید.

چگونه یک کف وینیل بچینیم - قبل و بعد

مرحله سازماندهی + نکات

این مرحله در واقع در کل فرآیند است، اما سازماندهی ماندن و حفظ وظایف پروژه، زمان بندی و بودجه واقعا مهم است.

پیگیری بودجه

به‌عنوان بازسازی‌کننده‌های سریال، یاد گرفته‌ایم که پیگیری بودجه شما بخش مهمی از هر بازسازی است. ما از یک ردیاب بودجه نوسازی ساختمان فرسوده یا خانه برای همه پروژه های خود استفاده می کنیم و این کلیدی است که بدون اتلاف وقت و هزینه از تمام هزینه های شما مراقبت می کند.

بهترین ردیاب بودجه بازسازی خانه - خانه کوچک در گوشه

به همسایگان خود بگویید

فقط مؤدبانه است که اجازه دهید هر کسی که ممکن است تحت تأثیر کار ساختمان قرار بگیرد، بداند که چه برنامه‌ای دارید و چقدر طول می‌کشد. اگر آنها را در این فرآیند مشارکت دهید و به نگرانی هایی که ممکن است داشته باشند گوش دهید، متوجه خواهید شد که افراد درک بیشتری دارند.

برقراری ارتباط

در مورد آنچه می خواهید بسیار شفاف باشید. گفتگوی باز با سازنده خود داشته باشید. هموارترین سایت‌های ساختمانی، مکان‌هایی هستند که همه می‌دانند چه کاری و چه زمانی باید انجام دهند.

در دسترس باش

در کنار برقراری ارتباط شفاف، برای پاسخ به هر سؤالی که پیش می‌آید، حضور داشته باشید. شما نمی خواهید کار ساختمان متوقف شود (که برای شما هزینه دارد) فقط به این دلیل که سازندگان شما نتوانستند به شما دسترسی پیدا کنند.

فرآیند را مستند کنید

گرفتن تعداد زیادی عکس از روند ساخت و ساز، راهی عالی برای دیدن اینکه چقدر پیشرفت کرده اید و زمانی که همه چیز کاملاً برنامه ریزی نشده است، انگیزه شما را حفظ می کند.

کفسابی قبل و بعد | خانه کوچک در گوشه

همانطور که می بینید برنامه ریزی های زیادی برای بازسازی خانه وجود دارد.

بزرگترین نکته ما این است که آن را یک قدم بردارید و قبل از شروع هر کاری تا حد امکان جزئیات بیشتری را برنامه ریزی کنید. ارتباط واضح (حتی اگر فقط دو نفر از شما کار را انجام دهید) کل فرآیند را بسیار آسان تر می کند و باعث بحث و استرس کمتری می شود.

بنابراین، برنامه های نوسازی ساختمان فرسوده یا خانه ما برای سال 2023 چیست؟

سال حماسی نوسازی در پیش داریم. پس از گذشت بیش از یک سال از زندگی در خانه جدید، اکنون می دانیم که چه چیزهایی را دوست داریم، چه چیزی موثر است و مهمتر از آن، چه چیزی برای ما کار نمی کند و چه چیزی را دوست داریم تغییر دهیم.

این خانه بزرگی است که به کار زیادی نیاز دارد و ما همیشه می‌دانستیم که تکمیل آن سال‌ها طول می‌کشد، اما امسال، به‌ویژه، ما می‌خواهیم پروژه‌های بزرگ زیادی را تکمیل کنیم.

در اینجا 10 پروژه برتر ما که قصد داریم در سال جاری تکمیل کنیم آورده شده است:

1. درایو و سقف آلاچیق

مسیر ما بسیار باریک است و تقریباً می توانیم ماشین خود را وارد فضا کنیم. و وقتی داخل ماشین است، باید مانند انقباض‌کنندگان از ماشین بیرون بیاییم.

همانطور که اغلب هنگام شروع یک پروژه، در نهایت به دلیل آن ده ها یا بیشتر از آن ها ظاهر می شوید. اگر مسیر را عریض‌تر کنیم، باید نرده و ستون سازه‌ای را جابه‌جا کنیم. و اگر حصار را جابجا کنیم، باید سقف را نیز عوض کنیم، که احتمالاً چیز خوبی است زیرا قطعا روزهای بهتری دیده می‌شود و من همیشه از اینکه وقتی باد می‌وزد پرواز می‌کند، پارانوئید هستم.

قبل از رانندگی

2. خانه را عایق بندی کنید

ما قبلاً در اواخر سال گذشته شروع به عایق کاری زیرخانه کرده بودیم اما بیشتر کار هنوز باید انجام شود.

ما سقف، زیر زمین و حتی دیوارها را عایق بندی خواهیم کرد و همه این کارها باید در اسرع وقت انجام شود تا بتوانیم یک پمپ حرارتی نصب کنیم.

جدا از سرد بودن از سپتامبر، دلیل دیگری هم وجود دارد که مایلیم عایق کاری سقف را به پایان برسانیم. مقدار عایق‌هایی که قبلاً تحویل داده‌ایم بسیار زیاد است و دو اتاق کامل را پر می‌کند!

عایق سقف در حال پیشرفت

3. گرمایش را تجدید کنید و یک پمپ حرارتی نصب کنید

این بزرگترین پروژه ای است که ما برای سال 2023 برنامه ریزی می کنیم.

ما تک تک لوله های خانه را تجدید می کنیم، اکثر رادیاتورها را تعویض می کنیم و یک پمپ حرارتی نصب می کنیم.

این یک کار بزرگ است و به این معنی است که ما باید تقریباً هر طبقه را بگیریم و حتی برخی از دیوارها را از هم جدا کنیم، اما من مطمئن هستم که ارزشش را دارد.

4. یک اتاق ابزار بسازید

ممکن است متوجه شده باشید که من یواشکی از اتاقی در طبقه بالا پریدم. در حال حاضر فقط برای ذخیره سازی استفاده می شود، اما امسال ما آن را به یک اتاق ابزار تبدیل خواهیم کرد.

شاید به نظر نرسد که یک اتاق ابزار یک اولویت بزرگ باشد، اما این اتاق باید در اسرع وقت تکمیل شود، زیرا به همراه ماشین لباسشویی و انبار ما، این اتاق نیز جایی خواهد بود که ما همه تجهیزات را برای خود داریم. پمپ حرارتی و پنل های خورشیدی نصب شده است.

اتاق ابزار آینده

5. حمام جدید

من حتی نمی توانم شروع کنم به شما بگویم که چقدر از وضعیت فعلی حمام خود متنفرم.

حمام اصلی حمامی داره که ما نمیتونیم ازش استفاده کنیم و حمام دوم دوش داره که کاملا خوبه ولی توالتی داره که کار نمیکنه و سینک و شوفاژ نداره!

امسال، ما می‌خواهیم حمام طبقه بالا شامل یک توالت کار، یک دستشویی و یک دوش روشویی را به طور کامل بازسازی کنیم.

6. ضربه زدن به آشپزخانه و اتاق ناهار خوری (شامل پنجره های جدید + سقف)

بزرگترین تغییر چیدمانی که در خانه خود برنامه ریزی می کنیم در طبقه همکف است. ما دوست داریم دیوار بین آشپزخانه و انباری را خراب کنیم و سپس به اتاق غذاخوری برویم. این کار آشپزخانه را بسیار بزرگتر می کند و حتی فضای کافی برای یک جزیره در اختیار ما قرار می دهد.

وضعیت فعلی آشپزخانه

این یک کار بزرگتر از آن چیزی است که احتمالاً به نظر می رسد زیرا از نظر ساختاری کاملاً پیچیده است و ما باید سقف صاف آشپزخانه را تجدید کنیم، همه پنجره ها را تعویض کنیم و یک طبقه جدید نصب کنیم.

7. WC جدید

به دلیل تغییرات چیدمان، ما برای آشپزخانه بزرگتر می سازیم، باید WC مهمان را کمی جابجا کنیم تا بیشتر در زیر پله ها قرار گیرد. فضای جلوی WC فعلی و اطراف راه پله در حال حاضر تلف شده است و در حالی که تغییر لوله کشی هرگز ایده آل نیست، فکر می کنیم برای آشپزخانه بزرگتر ارزشش را دارد.

حمام مهمان

8. برق را تجدید کنید – همه جا!

ما قبلاً به روز رسانی برق را شروع کرده ایم و تا کنون سه اتاق را تکمیل کرده ایم. امسال، ما دوست داریم به روز رسانی تمام برق های خانه را به پایان برسانیم. بسیاری از اتاق ها فقط یک سوکت دارند و برخی از آنها حتی از دیوار آویزان هستند.

همانطور که من سوکت ها و کلیدهای بیشتری را می خواهم، تصمیم ما برای اولویت دادن به برق امسال صرفاً به دلایل ایمنی است. و تیک زدن یک کادر بزرگ از لیست کارهای بی پایان ما نیز یک امتیاز بزرگ خواهد بود.

9. اتاق نشیمن را بازسازی کنید

ما در حال حاضر از اتاق نشیمن به عنوان یک آشپزخانه موقت استفاده می کنیم، اما زمانی که تغییرات ساختاری را به پایان رساندیم (خراب کردن دیوارهای بین آشپزخانه و اتاق غذاخوری) می توانیم چیدمان آشپزخانه موقت خود را به آشپزخانه واقعی منتقل کنیم.

به محض انجام این کار، می توانیم بازسازی اتاق نشیمن را شروع کنیم. ما در حال حاضر یک شومینه جدید فوق العاده داریم و کف پارکت در وضعیت عالی است، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهیم این است که برق جدید نصب کنیم، گرمایش را به روز کنیم، پنجره و گچ را تعویض کنیم و همه جا را رنگ کنیم.

خانه جدید ما در هارلم

10. اتاق غذاخوری را بازسازی کنید

در کنار بازسازی اتاق نشیمن، بهتر است اتاق غذاخوری مجاور را نیز به روز کنید. اتاق کمی بیشتر از اتاق نشیمن به کار نیاز دارد تا حدی به دلیل دریچه ای که از طریق آشپزخانه ایجاد می کنیم و همچنین به دلیل پانل هایی که نگه می داریم اما باید در جاهایی وصله و تعمیر کنیم.

اتاق غذاخوری یکی از فضاهای مورد علاقه من در خانه است. من این تابلو را دوست دارم (اگرچه هنوز به طور بحث انگیزی به نقاشی آن فکر می کنیم) و فکر می کنم یک کاغذ دیواری یا یک نقاشی دیواری روی آن فوق العاده به نظر برسد