You are currently viewing راهنمای کامل ساخت خانه فلزی

راهنمای کامل ساخت خانه فلزی

ساخت خانه فلزی چطور انجام می شود؟ چه مواد و ابزاری برای ساخت خانه فلزی نیاز داریم ؟ در این مقاله به طور کامل روش ، ابزار و هزینه راه اندازی و نقشه ریزی طراحی و ساخت خانه های فلزی را بررسی می کنیم.

ساختن یک ساختمان فلزی یا فولادی برای ذخیره سازی و سرپناهی که بتواند در برابر شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کند، راه حلی برای مشکلات فضایی ساکنان ساکن در تمام شهرهای بزرگ دنیا است . کاربردهای اولیه ساختمان های فولادی مسکونی به گاراژها و کارگاه ها گسترش می یابد. اگر از علاقه مندان به DIY هستید و مهارت های لازم در کار را دارید، می توانید راهنمای گام به گام آسان در کتابچه راهنمای موجود در کیت های ساختمان فلزی DIY را دنبال کنید. شما می توانید در حین لذت بردن از روند نصب ساختمان فلزی رویایی خود در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنید.

ساختمان فلزی با اسکلت فلزی ساخته می شود که نصب آن آسان تر است و برای مدت طولانی دوام می آورد. فرآیند ساخت یک ساختمان فلزی نسبت به سازه‌های چوبی یا ساختمان‌های سنتی آجر و ملات در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. محبوبیت نصب یک ساختمان فلزی در حیاط خلوت، حیاط جلویی یا فضای بلااستفاده به دلیل مزایا و کارایی آن در حال افزایش است.

ساختمان های فولادی سازه ای محکم و ایمن را به شما می دهند که به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد و باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی برای شما می شود. از آنجا که آنها با فلزات مورد نظر ساخته شده اند، ساخت آنها از نظر انرژی کارآمد و سازگار با محیط زیست است. با سفارشی سازی دقیق، می توانید مطابقت کاملی با محیط اطراف داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که ساختمان فولادی شما مکمل اموال شما است.

فهرست مطالب

  1. گاراژها
  2. مراحل ساخت یک ساختمان فلزی
    1. زمین را آماده کنید
    2. بنیاد را تنظیم کنید
    3. تخلیه و سازماندهی
    4. پایه ها، رافت ها، برگردان ها و دهانه های قاب دار را نصب کنید
    5. Grits را نصب کنید
    6. تیرها را مرتب کنید
    7. Purlins را نصب کنید
    8. دیوارها را نصب کنید
    9. فضاهای باز را مناسب کنید و سقف خانه را تعمیر کنید
    10. دریافت تمام اتصالات ابزار
    11. پایان کار
    12. بازرسی و انطباق
    13. نگهداری و مراقبت
  3. راه هایی برای صرفه جویی در هزینه پروژه های ساختمان فلزی
  4. نتیجه
  5. سوالات متداول

 

مراحل سخت یک خانه فلزی

وقتی کیت های ساختمان فلزی DIY را از “ Steel and Stud ” خریداری می کنید، ساختن ساختمان فولادی خودتان چندان چالش برانگیز نیست . ما به انتخاب مواد مناسب کمک می کنیم و پایه و عایق را برای ساخت یک سازه فلزی محکم که می تواند در شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کند، راه اندازی کنیم.

در اینجا مراحل کلی برای ساخت یک ساختمان فلزی با کیت فلزی پیش ساخته آورده شده است:

زمین را آماده کنید

قبل از اینکه کیت ساختمان فلزی DIY به شما تحویل داده شود، تمام مجوزهای لازم و رعایت قوانین و مقررات محلی ساختمان را برای اطمینان از کار بدون وقفه در پروژه ساختمان فلزی خود دریافت کنید.

اگر محل انتخابی شما دارای آوار، سنگریزه های کوچک یا پوشش گیاهی ناهموار است، قبل از نصب فونداسیون نیاز به تمیز کردن و تسطیح زمین دارد. زمین نامشخص یا ناهموار ممکن است اجازه ندهد که فونداسیون به درستی ته نشین شود و پایه ای ناهموار برای سازه های فلزی ایجاد کند.

بنیاد را تنظیم کنید

برای گذاشتن پایه باید دال بتنی را بریزید. دال باید یکنواخت و مطابق با سیستم زهکشی تنظیم شود و ضخامت آن باید مطابق با قوانین بین المللی مسکونی باشد . پیش از این، برای جلوگیری از نشت بنزین و مونو اکسید کربن از خودروها، دال پایه گاراژ اصرار داشت که در پله 4 اینچی تنظیم شود. اما اکنون، با افزایش روزافزون خودروهای الکتریکی در جاده، ضخامت دال می تواند شبیه به کل خانه باشد.

استیل و گل میخ انتخاب مواد پایه مورد نیاز هنگام سفارش کیت ساختمان فولادی را به ما توصیه می کنند. ما اندازه ساختمان فلزی، نیازهای بار و شرایط محلی خاک را در نظر می گیریم تا بهترین پایه برای سازه فلزی شما را شناسایی کنیم. انواع مختلفی از گزینه‌های فونداسیون که می‌توانیم توصیه کنیم عبارتند از: دال‌های بتنی، پایه‌های حاشیه، پایه‌های دال شناور، پایه‌های پایه، پایه‌های قابل حمل و پایه‌های ترانشه. شما از یک متخصص درخواست می کنید یا خودتان فونداسیون را با اندازه گیری ها و دستورالعمل های ارائه شده آماده می کنید تا اطمینان حاصل کنید که فونداسیون با طراحی کیت فلزی پیش ساخته هماهنگ است.

تخلیه و سازماندهی

تنظیم فونداسیون 2-3 روز طول می کشد. در همین حال، کیت فلزی پیش ساخته را تخلیه کنید و تمام اجزای فلزی از جمله پانل های سقف را به طور ایمن و سیستماتیک طبق برچسب آنها برای دسترسی آسان در مرحله شروع ساخت نگهداری کنید.

پایه ها، رافت ها، برگردان ها و دهانه های قاب دار را نصب کنید

ابتدا باید پایه ها یا ستون ها را نصب کنید و یک قاب مرکزی ایجاد کنید زیرا کل ساختمان به آنها تکیه می کند. پاها باید وزن پانل های دیوار و ورق های سقف را در طول ساخت ساختمان فلزی تحمل کنند.

برای ایجاد چارچوب اصلی، باید چهار ستون را در سطح از قسمت میانی شروع کنید. برای افزودن قدرت بیشتر به قاب، بهتر است قاب‌های تیر، پایه‌های لبه‌ای، پرلین‌ها و حلقه‌های باقی‌مانده دیوار را اضافه کنید.

طبق دستورالعمل، اکنون می توانید قاب و لبه هدر را با پرچ های پاپ به دهانه های قاب شده ببندید. تا زمانی که ورق کاری دیوارها را برای یک سازه پایدار تکمیل نکرده اید، نباید مهاربندی موقت را بردارید.

با استفاده از پیچ و مهره های لنگر با کیفیت عالی نصب می شود. ساختار پا تعیین می کند که سازه چقدر خوب و راحت بنشیند و سایر اجزا را حمل کند.

برای ساخت خانه فلزی Grits را نصب کنید

گریت ها که به عنوان ریل های ورقه ای یا قاب های دیواری نیز شناخته می شوند، سازه های افقی هستند که پایداری بالایی را برای نگه داشتن قاب بدون فرو ریختن در جای خود ارائه می دهند. همچنین ساختمان فلزی را محکم نگه می دارد و در برابر هر مصیبت مقاومت می کند.

می‌توانید پانل‌های دیوار را با استفاده از یک بست بلندتر با رزوه‌های کوچک‌تر به قاب اصلی پیچ کنید. پس از تنظیم قاب های دیوار، می توانید پانل ها را به ترتیب با استفاده از یک بست به نام پیچ های دوخت (بسته های کوتاهتر با رزوه های بزرگ) به هم وصل کنید.

با این حال، قبل از نصب، خوب است که عرض ساختمان را بررسی کنید. اینها از سازه حمایت می کنند و از آن در برابر شرایط آب و هوایی شدید محافظت می کنند. گریت ها به اندازه کافی از میله ها، زاویه ها و مهاربندها پشتیبانی می کنند.

تیرها را مرتب کنید

تیرها تیرهای عظیمی هستند که برای تحمل وزن سازه طراحی شده اند. از پاها و شن‌ها که برافراشته هستند حمایت می‌کند. تیرها در شکل ها و اندازه های بی شماری هستند. با این حال، اندازه و شکل به ارتفاع ساختمان شما بستگی دارد. خوب است که تیرها را ابتدا روی زمین مرتب کنید تا مشخص شود که کدام یک باید ثابت شود. کار کارگران را ساده می کند.

Purlins را نصب کنید

برلین ها مجموعه دیگری از موادی هستند که با دقت نصب شده اند که قاب سقف هستند. استحکام، فضا و پایداری کافی به سقف سازه ساختمان شما می دهد. خرطومی ها نیز تیرها را کنار هم قرار می دهند. این تضمین می کند که به راحتی یک ساختمان گسترده تر با ورق های سقف محکم بسازید. از سقف حمایت کافی می کند و آن را در برابر بادهای شدید و شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مقاوم می کند. هنگامی که پرلین ها را نصب می کنید، مطمئن می شوید که ساختمان محکم، بسیار بادوام و محکم است. همچنین باعث می شود ساختمان ها به خوبی عایق بندی شوند. فضای داخلی ساختمان شما را در تابستان های گرم خنک و در فصول سرد سال گرم نگه می دارد.

 

دیوارها را نصب کنید

پس از اتمام نصب پرلین ها در ساخت خانه فلزی ، می توانید ببینید که ساختمان شکل زیبایی پیدا کرده است. این باعث می شود احساس کنید خانه تقریباً آماده است. با این حال، مهمترین مرحله ساخت دیوارها است. همچنین یک سد رطوبتی ایجاد می کند.

با این حال، اگر یک کیت ساختمان فولادی دارید، پانل های دیواری را برای راه اندازی دریافت می کنید. می توانید جلو بروید و دیوارها را تنظیم کنید. انتخاب رنگ دیوار با شماست. دیوارها تاثیر قابل توجهی بر زیبایی ساختمان شما می گذارند.

فضاهای باز را مناسب کنید و سقف خانه را تعمیر کنید

سقف روی سر مهم است. آخرین مرحله رفع نواحی باز و نصب ورق سقف به سازه ساختمان برای تکمیل خانه یا کارگاه است. دهانه ها می توانند فضایی برای درها و پنجره ها باشند. تعداد کل درها و پنجره‌هایی که می‌خواهید نصب کنید به ساختاری که می‌سازید و میزان تهویه ساختمان بستگی دارد. سپس می توانید سقف را برای پوشش دادن به ساختمان وصل کنید. سقف های فلزی از نظر ساختاری مستحکم هستند و به اندازه کافی از نمای بیرونی و داخلی در برابر عوامل مختلف جوی محافظت می کنند. نوار محافظ کاغذ یا دوتایی را می توان برای بهبود ظاهر استفاده کرد.

 

دریافت تمام اتصالات ابزار

پس از نصب در و پنجره، زمان آن رسیده است که به نصب چراغ ها، فن ها، کانال کشی، ترموستات ها و سایر نیازهای برق و لوله کشی در ساختمان فلزی خود بپردازید. قبل از سفارش یا نصب تجهیزات الکتریکی برای سازه های فلزی ساختمان، آیین نامه مقررات محلی را دنبال کنید. با متخصصان ما مشورت کنید یا از راهنماهای دقیق پیروی کنید تا از نصب صحیح و ایمن وسایل برقی اطمینان حاصل کنید.

پس از اتمام کار کابل کشی و لوله کشی، می توانید آن را مطابق میل خود تزئین کنید. قفسه های شناور، پارتیشن ها و سیستم موسیقی خوب، پرطرفدارترین افزونه ها برای ساختمان های فلزی هستند. اگر در مناطق موضعی زندگی می کنید، پوشش های خارجی یا پوشش ها را برای محافظت از ساختمان فلزی در برابر خوردگی یا آسیب های جوی توصیه می کنیم.

بازرسی و انطباق

پس از برپایی ساختمان فلزی، باید برای بازرسی ساختمان فلزی با مقامات محلی برنامه ریزی کنید. هر شهرستان و ایالت وب سایت خود را دارد که از آنجا می توانید بازرسی را برنامه ریزی کنید. بازرسی عمدتاً تضمین می‌کند که ساختمان فلزی که ساخته‌اید در طول آب و هوای سخت محکم می‌ماند و هیچ گونه اتصالی ندارد.

نگهداری و مراقبت

ساختمان های فلزی سازه هایی با تعمیر و نگهداری کم هستند، اما ایجاد یک روال تعمیر و نگهداری منظم به سرعت تعمیرات لازم و تمیز کردن سقف های ساختمان فلزی را در صورت نیاز برطرف می کند. همچنین، می توانید نکات ضروری تعمیر و نگهداری ساختمان های فلزی را دنبال کنید .

راه هایی برای صرفه جویی در هزینه پروژه های ساختمان فلزی

برای پروژه های ساختمان فلزی، بهترین راه برای صرفه جویی، سفارش یک کیت ساختمان فولادی از پیش مهندسی شده است. اما حتی اگر شما فنی بودن آن را درک نکنید، ممکن است گران شود. اگر مهارت ندارید، باید برای دریافت خدمات نصب رایگان در منطقه خود با ما تماس بگیرید. اگر فکر می کنید می توانید فرآیند ساخت ساختمان فلزی را تحمل کنید، کتابچه راهنمای مفید کیت مونتاژ مناسب را تضمین می کند.

بسیاری از مشتریان DIY ما با توجه نکردن به نکات زیر پول خود را هدر داده اند. می توانید آنها را بررسی کنید و از اشتباه آنها درس بگیرید.

تحقیق خود را انجام دهید

شما باید بدانید دقیقاً به چه مقدار فضای نیاز دارید — خرید مصالح برای فضایی بیشتر از آنچه نیاز دارید منجر به افزایش هزینه های ساختمان می شود.

شما باید یک برنامه خوب طراحی شده داشته باشید. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. اگر پس از سفارش مواد، تغییراتی در طراحی ایجاد کنید، ممکن است منجر به هدر رفتن آن شود. تغییر سفارش باعث افزایش زمان پروژه و هزینه های هنگفت می شود.

گزینه های مقرون به صرفه موجود برای ساختمان های فلزی از پیش مهندسی شده را هوشمندانه انتخاب کنید

گزینه های زیادی برای سفارشی سازی ساختمان فلزی پیش ساخته وجود دارد. به روز رسانی ها می تواند مربوط به ناودان، سیستم های سرپایی، سیستم های نیم طبقه، برآمدگی ها، چکمه های ماهیگیری لوله، دریچه های سقف و دیوار، نورگیرها، چراغ های دیواری، درز ایستاده، پانل های سقف با روکش سرد، و وینسکو باشد. برای حفظ کنترل بودجه، منطقی انتخاب کنید.

برنامه ریزی برای توسعه در آینده

اگر بخواهید فضای خانه را افزایش دهید، ساختمان های پیش ساخته را می توان به راحتی در آینده گسترش داد. ساختن ساختمان در یک انبار خوب است، بنابراین فضای کافی برای توسعه بعدی وجود دارد. با سفارش سازه بلند می توانید قیمت ساختمان را کاهش دهید. سقف بلند همچنین به شما امکان می دهد یک سیستم کف نیم طبقه را اضافه کنید.

اگر جزو اولین سازندگان هستید، همیشه می توانید برنامه های خود را برای ساخت یک طبقه دیگر به اشتراک بگذارید. مهندس پایه ما می تواند سفارشی را پیشنهاد دهد که از یک پلان طبقه اضافی پشتیبانی می کند.

خطوط ارتباطی را شفاف نگه دارید

بیل مکانیکی، معمار و پیمانکار فونداسیون برای تکمیل فرآیند ساخت و ساز هماهنگ می شوند. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام کدهای ساختمانی، نقشه ها و زمان بندی به درستی انجام شده است. اطمینان حاصل کنید که ساختمان فولادی شما الزامات آیین نامه محلی را برآورده می کند.

بارنامه را به طور کامل بررسی کنید

شما باید اطمینان حاصل کنید که موجودی مواد مورد نیاز برای شروع کار ساخت و ساز، به خصوص کیت ساختمان را دارید. شما باید لیست را در برابر بارنامه بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام قاب ها وارد شده اند و آسیبی نبینند تا ساختمان محکم شود تا بتواند در برابر شرایط لرزه ای مقاومت کند.

مجموعه مناسبی از ابزارها و تجهیزات را داشته باشید

برای ساخت یک ساختمان فلزی پیش ساخته با پانل های سقفی به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که تجهیزات مناسب را در محل خود دارید. خوب است تجهیزاتی مانند گیره گیره را اجاره کنید و تا پایان پروژه ساختمان فولادی خود از آنها استفاده کنید.

بهترین کار این است که در ابزار و تجهیزاتی که تهیه می کنید، نوار چسب ماستیک یا نوار چسب دو طرفه و سنجاق ناخن داشته باشید.

 

نتیجه

ساخت و ساز ساختمان فلزی زمانی ساده است که لوازم جانبی ساختمان فلزی مناسب را در جای خود داشته باشید. زمان ساخت ساختمان جدید فولادی نیز حداقل است. زمان لازم برای ساخت و تعمیر قطعات نیز کمتر از ساخت همه چیز از ابتدا است. در مقایسه با ساخت و سازهای سنتی ساختمان مقرون به صرفه است. همچنین محاسبه کل هزینه ساخت یک ساختمان فلزی از پیش مهندسی شده در هر فوت مربع آسان است.

همچنین می توانید فضای داخلی ساختمان فلزی خود را دنج و راحت کنید. اگر قصد ساخت یک ساختمان فلزی را دارید، بلافاصله با ما تماس بگیرید. ما تولید کنندگان ساختمان های فلزی محکم با توجه به نیازها و ترجیحات مشتری هستیم.