You are currently viewing نحوه نصب فاضلاب خانگی

نحوه نصب فاضلاب خانگی

آیا ملک شما به سیستم فاضلاب جدید نیاز دارد؟ آیا به این فکر می کنید که آیا می توانید خودتان یکی را نصب کنید؟ سپس، این نمای کلی از نحوه نصب یک سیستم فاضلاب می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

تا به حال شده که توالت را بشویید و فکر کنید همه چیز کجا می رود؟ پاسخ، اگر فراتر از دسترس شبکه فاضلاب محلی زندگی می کنید، ممکن است شما را به قهرمان گمنام زندگی مدرن سوق دهد: سیستم فاضلاب خانگی. این محلول های زهکشی خارج از شبکه، واقعیت های آشفته زندگی روزمره را بی سر و صدا به چیزی بسیار خوش طعم تر تبدیل می کند – آب تمیز و تصفیه شده که می تواند با خیال راحت دوباره به محیط بپیوندد.

نصب فاضلاب خانگی

اما نصب یک سیستم فاضلاب فقط برای خلوتگاه های روستایی آگاه به محیط زیست نیست. این سیستم‌ها می‌توانند راه‌حل‌های حیاتی برای جوامع در حال رشد، پیشرفت‌های جدید، و حتی املاک مستقری باشند که به دنبال استقلال بیشتر از فاضلاب شهری هستند. چه در حال حرکت در خارج از شبکه باشید، چه به دنبال اجتناب از گسترش خطوط فاضلاب پرهزینه باشید، یا صرفاً پایداری زیست محیطی را در اولویت قرار دهید، داشتن یک سیستم فاضلاب به درستی نصب شده حیاتی است. این راهنما در نظر گرفته شده است تا به شما کمک کند مطمئن شوید که درست است.

آیا می توانید خودتان یک سیستم فاضلاب نصب کنید؟

به منظور پیشرو بودن و صادق بودن، توصیه نمی کنیم خودتان یک سیستم فاضلاب نصب کنید، مگر اینکه 100% به توانایی خود در انجام این کار اطمینان داشته باشید. در صورت نصب نادرست، یک سیستم فاضلاب خارج از شبکه می تواند شما را در یک آشفتگی ناخوشایند قرار دهد. چه از نظر فیزیکی و چه قانونی استخدام یک پیمانکار حرفه ای برای انجام نصب برای شما بهترین راه برای این است که خیالتان راحت باشد که سیستم شما برای نیازهای شما مناسب است، قابل اعتماد و مطابق با قوانین است.

با این حال، اگر مهارت و تجربه نصب یکی از خودتان را دارید، راهنمای زیر شما را از مراحل و مراحل مختلف برنامه ریزی و آماده سازی برای نصب راهنمایی می کند.

توجه : این راهنما به عنوان توصیه نکاتی است که هنگام برنامه ریزی برای نصب یک سیستم فاضلاب باید در نظر گرفته شود. این به عنوان مشاوره حقوقی در نظر گرفته نشده است، و همچنین تمام جنبه های نصب برای همه انواع STP را پوشش نمی دهد. همیشه باید به دنبال مشاوره حرفه ای برای درک بهتر قوانین نصب سیستم خود باشید و توصیه ها و راهنمایی های سازنده همیشه باید به موارد ذکر شده در این مقاله توجه شود، در صورتی که به هر نحوی با هم مغایرت داشته باشند.

بیشتر بخوانید : محوطه سازی استخر

نحوه نصب سیستم فاضلاب

در حال حاضر، شما در تمام قوانین قانونی، الزامات و قوانین مربوط به نصب سیستم سیستم فاضلاب خانگی متخصص شده اید. شما سیستم مذکور را کاملاً متناسب با ملک خود طراحی کرده اید و در عین حال کاملاً با قوانین و مقررات گفته شده مطابقت دارد و مناسب ترین سیستم فاضلاب را سفارش داده اید. اکنون کار سخت فرا می رسد… نصب همه آن!

اینجاست که باید توصیه خود را تکرار کنیم که نصب یک سیستم فاضلاب باید همیشه توسط یک متخصص آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود. اگر هر بخشی از سیستم فاضلاب خصوصی شما به درستی نصب نشده باشد، ممکن است با هزینه های تعمیر و جریمه های بالقوه سنگین مواجه شوید که بسیار بیشتر از هزینه اصلی استخدام یک نصاب حرفه ای خواهد بود.

با این حال، اگر هنوز احساس می‌کنید که وظیفه نصب DIY را انجام می‌دهید، سازنده مخزن انتخابی شما راهنمای دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد که دستورالعمل‌های گام به گام در مورد نحوه انجام آن را ارائه می‌دهد و همچنین در مورد همه موارد به شما توصیه می‌کند. اقدامات ایمنی و بهداشتی که باید انجام شود. در زیر لیستی از مراحل کلی مربوط به آن آمده است، اما لطفاً مطمئن شوید که در طول نصب واقعی به دستورالعمل‌های سازنده پایبند هستید، زیرا برخی از مراحل ممکن است متفاوت باشند و به دستورالعمل‌های دقیق‌تری نسبت به آنچه در اینجا ارائه شده نیاز دارید.

به عنوان یک راهنمای مختصر، فهرست زیر از مراحل کلی باید به شما ایده دهد که چه چیزی شامل خواهد شد.

مرحله 1 – مطمئن شوید که آماده هستید

هنگامی که سیستم فاضلاب شما تحویل داده شد، قبل از شروع نصب باید بررسی های زیر انجام شود:

  • مخزن را از نظر آسیب بررسی کنید – مخازن معمولاً قبل از ارسال به شما کاملاً آزمایش و بررسی می شوند، اما غیرعادی نیست که آنها در حین حمل و نقل و تخلیه آسیب ببینند. مطمئن شوید که مخزن را هنگام ورود به طور کامل بررسی کنید زیرا پس از نصب مخزن، اکثر سازندگان ادعای خسارت را نمی پذیرند.
  • بررسی کنید که آیا عمق معکوس صحیح دارید – باید قبلاً عمق لوله های ورودی خود را در مرحله بررسی سایت و مرحله طراحی پروژه خود بررسی کرده باشید و یک مخزن با سطوح معکوس مناسب سفارش دهید. با این حال، برای اطمینان از اینکه مخزن فیزیکی تحویل داده شده همچنان به لوله‌کشی فعلی شما متصل می‌شود و در حداکثر عمق مجاز باقی می‌ماند، ارزش بررسی مجدد این موضوع را دارد.

هنگامی که از وضعیت مخزن راضی بودید، توصیه می کنیم مراحل زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید که برای نصب سیستم فاضلاب خود آمادگی کامل دارید:

  • راهنمای نصب کاملی که توسط سازنده مخزن ارائه می شود را به دقت مطالعه کنید.
  • دوباره بررسی کنید که آیا تأییدیه صحیح مقررات ساختمانی را دارید.
  • در صورت نیاز، اطمینان حاصل کنید که رضایت تخلیه از سازمان محیط زیست دریافت شده است.
  • اگر حفره‌ای که حفر می‌کنید با بالا آمدن آب زیرزمینی یا بارندگی شدید در حین نصب شروع به پر شدن می‌کند، یک پمپ در محل در دسترس داشته باشید.

اگر همه موارد بالا درست است، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید که برنامه های شما شامل ملاحظات زیر باشد:

  • نشستن مخزن – محل نصب برنامه ریزی شده خود را مطابق با دستورالعمل های راهنمای نصب بررسی کنید، زیرا سازنده ممکن است شرایط اضافی و حداقل فاصله های مخصوص مخزن خود را توصیه کند.
  • ترتیبات تهویه – اغلب می توان این موضوع را نادیده گرفت، اما مهم است که مطمئن شوید سیستم شما به خوبی تهویه می شود تا از مشکلات بو در محل جلوگیری شود. در حالت ایده آل، باید یک دریچه در سیستم وجود داشته باشد و اگر میدان زهکشی دارید، در انتهای ترانشه های نفوذی نیز هواگیری کنید. اگر از بهترین ترتیبات سایت خود مطمئن نیستید برای مشاوره با تیم فنی ما تماس بگیرید.

مرحله 2 – حفره را حفر کنید

شما باید سوراخی را حفر کنید که برای مخزن و هر نوع پر کردن توصیه شده به اندازه کافی بزرگ باشد، مطمئن شوید که دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی دقیق سازنده را که در دفترچه راهنما ارائه شده است، دنبال می کنید.

به یاد داشته باشید که ریزش های زهکشی مورد نیاز را در نظر بگیرید. این باید قبلاً بخشی از برنامه ریزی شما بوده باشد، اما ارزش بررسی مجدد را دارد، به خصوص برای یک سیستم گرانشی. به طور معمول، اینها بین خانه و مخزن 1 در 60/70 و برای یک میدان زهکشی حداکثر 1 در 200 خواهد بود.

مرحله 3 – پایه را نصب کنید

سیستم فاضلاب شما به یک پایه محکم و پایدار برای قرار گرفتن در سوراخ نیاز دارد تا از وارد شدن فشار غیر ضروری به آن در حین کار جلوگیری شود. این اغلب باید بتن باشد، اما توصیه های سازنده را در راهنمای نصب آنها بررسی کنید تا مطمئن شوید.

مرحله 4 – مخزن را بنشینید

هنگامی که زمان کافی برای تنظیم پایه گذاشتید، اکنون باید مخزن را در سوراخ پایین بیاورید و در جای خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که از سیستم بالابری توصیه شده توسط سازنده استفاده می کنید، بررسی کنید که جهت ورودی و خروجی صحیح است و از تراز بودن مخزن اطمینان حاصل کنید.

مرحله 5 – سوراخ را پر کنید

در حالی که مخزن در جای خود قرار دارد، زمان آن فرا رسیده است که اطراف آن را پر کنید تا مطمئن شوید که به طور ایمن در زمین محکم می شود. بتن، شن یا ماسه رایج‌ترین توصیه‌ها برای مواد پس‌انداز مناسب هستند، اما راهنمای دستورالعمل را بررسی کنید تا ببینید سازنده چه توصیه‌هایی می‌کند و قبل از هر چیز مراحل آنها را دنبال کنید.

مرحله 6 – یک میدان زهکشی سپتیک نصب کنید

اگر قصد دارید به یک میدان زهکشی تخلیه کنید (احتمالاً به این دلیل که تخلیه به یک جریان آب ممکن یا مجاز نیست)، اکنون زمان خوبی برای نصب آن است، با فرض اینکه قبلاً در ملک وجود نداشته باشد. اگر در این مورد نیاز به کمک یا مشاوره دارید، ما دو راهنمای جداگانه داریم که نحوه صحیح اندازه گیری و نصب صحیح یک میدان زهکشی سپتیک را پوشش می دهد.

مرحله 7 – لوله ها را وصل کنید

با فرض اینکه تا کنون همه چیز طبق برنامه پیش رفته است، اتصال لوله به نقاط ورودی و خروجی مخزن باید نسبتاً آسان باشد. ورودی باید اتصال را از ملک دریافت کند و خروجی باید تا لوله تخلیه وصل شود.

البته شایان ذکر است که برخی از تولیدکنندگان توصیه می کنند در صورت بروز مشکلات در آینده، نصب اتاق های بازرسی قبل و بعد از سیستم را برای دسترسی آسان تر به تعمیر و نگهداری توصیه می کنند. اطمینان حاصل کنید که راهنمای نصب را بررسی کرده و توصیه های آنها را دنبال کنید.

مرحله 8 – برق را وصل کنید

در مرحله بعد، باید اتصال الکتریکی را که به سیستم برق می‌دهد، سیم کشی کنید. اگر خودتان یک برقکار ماهر نیستید، لطفاً تمام کارهای برقی را به یک متخصص بسپارید. راهنمای نصب جزئیات مراحل مورد نیاز را شرح می دهد، اما ما اکیداً توصیه نمی کنیم که خودتان این کار را انجام ندهید.

مرحله 9 – درپوش(های) منهول را نصب کنید

مرحله آخر باید این باشد که پوشش و قاب صحیح را روی نقاط دسترسی مخزن شما قرار دهید. با فرض اینکه جزئیات صحیح سایت خود را به تامین کننده/تولید کننده سیستم فاضلاب ارائه کرده اید، مناسب ترین پوشش های منهول باید قبلاً ارائه شده باشد. با این حال، شایان ذکر است که سازندگان همیشه فرض می‌کنند که کارخانه در یک منطقه بدون ترافیک نصب می‌شود، مگر اینکه خلاف آن گفته شود. اگر این مورد برای محل نصب شما نیست، توصیه می شود قبل از نصب سیستم خود با یک مهندس سازه تماس بگیرید.

این فقط یک نگاه اساسی به کارهایی بود که باید هنگام نصب سیستم فاضلاب خود انجام دهید. به هیچ وجه راهنمای جامعی نیست. این همان چیزی است که دفترچه راهنمای نصب سازنده برای آن است. با این حال، حداقل باید به شما ایده ای از مراحل کلی مربوطه بدهد.

برای کامل کردن همه چیز، در اینجا چند چیز کلیدی وجود دارد که باید مطمئن شوید هنگام نصب سیستم خود انجام نمی دهید.

کارهایی که نباید هنگام نصب سیستم فاضلاب انجام داد

هنگام نصب سیستم فاضلاب، مطمئن شوید که هیچ یک از موارد زیر را انجام ندهید :

  • مخزن را در معرض ضربه یا تماس با لبه های تیز قرار دهید
  • پسوندهای گردن را به مخزن اضافه کنید، یا یک منهول آجری بالای گردن مخزن ایجاد نکنید (زیرا عمق دفن مخزن را افزایش می دهد) زیرا تحت هیچ شرایطی گسترش گردن مخزن توصیه نمی شود.
  • مخزن را عمیق تر از عمقی که گردن نصب شده اجازه می دهد نصب کنید
  • نصب در مناطق پر تردد بدون طرح پس انداز مناسب
  • مخزن را طوری قرار دهید که تحت فشار بیش از حد زمین (مثلاً زمین شیب دار) یا بارهای اعمالی مانند ترافیک وسایل نقلیه باشد.
  • یک مخزن بدون پشتیبانی را پر کنید
  • یک مخزن خالی را پر کنید

 

بنابراین وجود دارد. این راهنمای ما برای تمام کارهایی است که باید هنگام نصب یک سیستم فاضلاب انجام دهید. امیدواریم، می‌توانید ببینید که این وظیفه‌ای است که هیچ فرد عاقلی نباید بخواهد بدون کمک حرفه‌ای آن را انجام دهد. ما نمی توانیم به اندازه کافی بر اهمیت جستجوی توصیه های متخصص برای کمک به برنامه ریزی خود تأکید کنیم.

وقتی در نظر می گیرید که هزینه نصب یک سیستم فاضلاب به صورت حرفه ای گاهی می تواند با هزینه خود سیستم برابر باشد، ممکن است فکر کنید که این کار را خودتان انجام دهید و در هزینه صرفه جویی کنید. با این حال، به احتمال زیاد فقط در کوتاه مدت صرفه جویی خواهد شد. مگر اینکه سیستم توسط یک متخصص ثبت شده نصب شده باشد، ممکن است متوجه شوید که پیشنهادات ضمانت‌نامه‌ها و ضمانت‌ها به طور خودکار باطل هستند. اگر سیستم نادرست نصب شده باشد، یا به دلیل آسیب ناشناخته یا نقص تولید از کار بیفتد، بعید است که تحت پوشش قرار بگیرید و باید هزینه کامل تعمیر سیستم را خودتان متحمل شوید.

توصیه ما این است که این کار را به درستی انجام دهید، برای هزینه اضافی در بودجه خود برنامه ریزی کنید و یک نصاب معتبر سیستم فاضلاب استخدام کنید