You are currently viewing راهنمای کامل کف سازی خانه و آشپزخانه

راهنمای کامل کف سازی خانه و آشپزخانه

بهترین روش برای کف سازی آشپزخانه و محیط خانه چیست؟ وجود طرح‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های بسیار زیاد کف سازی ، انتخاب بهترین نوع کفپوش در آشپزخانه شما بسیار دشوار است. چه در حال انجام یک بازسازی کامل باشید یا فقط به دنبال تجدید سریع اتاق باشید، این یک تصمیم بزرگ است که می تواند تحت تأثیر همه چیز از بودجه گرفته تا گرمایش از کف باشد. آیا می خواهید گزینه ای با قابلیت نصب آسان و مقرون به صرفه داشته باشید؟ یا به دنبال چیزی مجلل و طولانی مدت هستید؟  

برای اینکه کار را کمی آسان‌تر کنیم، راهنمای مفیدی در مورد مزایا و معایب انواع مختلف کفپوش آشپزخانه گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند بهترین را برای مرکز خانه خود پیدا کنید.

کف سازی آشپزخانه و خانه

به طور طبیعی گرم و فوق العاده زیر پا، کفپوش چوبی سنتی ترین مواد کفپوش موجود است. در حالی که وجود کفپوش چوبی جامد در آشپزخانه – مانند تخته یا پارکت – امکان پذیر است – چوب مهندسی شده کاربردی تر و اغلب مقرون به صرفه تر است.  

ماندگاری 

کف سازی چوبی مهندسی شده از یک لایه نازک چوب سخت تشکیل شده است (چوب های محبوب شامل بلوط، خاکستر و گردو) با هسته تخته سه لا ضخیم تر برای پایداری. لایه رویی را معمولاً می توان قبل از تعویض، یک یا دو بار در طول عمر خود سمباده زد و دوباره پرداخت کرد. اگر به درستی نگهداری شود، چوب مهندسی شده به طور بالقوه می تواند چندین دهه دوام بیاورد و آن را به سرمایه گذاری بلندمدت تبدیل کند. 

نگهداری 

جارو کردن منظم توصیه می‌شود، و تمیز کردن گاه به گاه با استفاده از تمیزکننده چوب خاص می‌تواند از لکه‌گرفتن و تازه کردن لایه رویی جلوگیری کند. چوب های مهندسی شده نسبت به کفپوش های چوبی جامد کمتر در معرض تاب خوردگی و متورم شدن ناشی از آسیب آب هستند و به همین دلیل آن را به مواد قابل اعتمادتری برای استفاده در آشپزخانه تبدیل می کنند. 

طرح 

اجرای یک کف سازی یکسان در سرتاسر آشپزخانه و راهرو می تواند باعث شود که آشپزخانه و مناطق اطراف آن مانند یک فضای منسجم باشد. رنگ‌ها و انواع چوب‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از بین آن‌ها متناسب با اکثر پالت‌های رنگ آشپزخانه انتخاب کرد. 

هزینه 

چوب مهندسی شده مقرون به صرفه تر از چوب سخت طبیعی است و توانایی آن در بازسازی و سنباده کاری مجدد به این معنی است که کف جدید شما باید برای سالیان طولانی زیبا بماند.

لمینت 

یک انتخاب محبوب و مقرون به صرفه برای بسیاری، لمینت از چندین لایه مواد، از جمله پشتی مقاوم در برابر رطوبت، تخته آتش بادوام، یک تصویر عکاسی با کیفیت بالا (تقلید از چوب یا سنگ) و یک لایه رویه پوشیدنی که از لایه عکاسی محافظت می کند، ساخته می شود. خسارت. 

ماندگاری 

دوام کفپوش لمینت به ضخامت لایه سایش بستگی دارد. به طور کلی، ضخیم تر به معنای کیفیت بهتر است، زیرا از لایه عکاسی زیر محافظت می کند و آن را در برابر خراش، فرورفتگی و لکه مقاوم می کند – مخصوصاً اگر سگ یا بچه خردسال دارید. ضخیم ترین لمینت می تواند برای مدتی در برابر ضربه های زندگی مقاومت کند، اما ممکن است ظرف 10 سال نیاز به تعویض داشته باشد. 

نگهداری 

تمیز کردن آن با یک پارچه صابونی گرم آسان است، اما از مقدار بیش از حد آب که می تواند باعث آسیب رطوبت شود خودداری کنید. ماندن حوضچه های آب ایستاده روی لمینت برای مدت طولانی ممکن است منجر به تاب برداشتن یا اعوجاج شود.  

اگر لمینت به شدت خراشیده یا آسیب دیده باشد، باید به طور کامل تعویض شود، زیرا مانند چوب مهندسی شده قابل بازسازی نیست.  

طرح  

یک طرح کف لمینت برای هر آشپزخانه ای وجود دارد که شبیه سنگ، چوب سخت یا کاشی است، بسته به زیبایی شناسی که می خواهید به آن برسید.  

هزینه  

کف سازی لمینت به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر گزینه های کف است. شما می توانید یک حرفه ای را استخدام کنید یا خودتان آن را بخوابانید، اما تقریباً به کار آماده سازی در کف موجود نیاز ندارد و فقط ساعت ها طول می کشد تا جا بیفتد.  

اگر خانواده ای هستید که به دنبال جایگزین ارزان تری برای کفپوش های چوبی یا سنگی هستید، این می تواند گزینه مناسبی برای زیباتر کردن آشپزخانه شما باشد. با این حال، آینده‌ای نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید: اگر یا زمانی که خانه خود را بفروشید، کف سازی لمینت مانند کفپوش‌های چوبی یا کاشی‌ها ارزش افزوده نخواهد داشت.

LVT (کاشی وینیل لوکس) 

LVT، که گاهی اوقات به عنوان کفپوش وینیل پلانک به بازار عرضه می شود، یکی از سریع ترین محصولات در حال رشد در بازار کفپوش است. کاشی‌های وینیل ضخیم، که می‌توانند در هر عرض و طولی باشند، با یک سیستم «کلیک» شل که نیاز به زیرسازی دارد، یا با یک سیستم چسبنده که به چسب LVT با فرمول خاص نیاز دارد، نصب می‌شوند. هر سیستمی که برای آشپزخانه شما استفاده می شود، قبل از نصب، طبقه زیرین (کف زیر آن) باید کاملاً تراز باشد. 

ماندگاری  

LVT از لایه های متعدد وینیل پی وی سی ترکیب شده با ترکیبات ویژه برای استحکام محصول ساخته شده است. در مقایسه با طول عمر کف سازی لمینت که گاهی اوقات به 10 سال می رسد، LVT می تواند تا 30 سال دوام بیاورد. البته این بسته به اینکه در کجا قرار می گیرد، چقدر خوب از آن نگهداری می کنید و میزان ترافیک آن متحمل می شود، متفاوت است.  

همچنین در برابر آتش مقاوم است و ضد آب است. با وجود ارزان‌تر بودن از چوب یا کاشی، از این گزینه‌های گران‌تر که می‌توانند مستعد ساییدگی و پارگی هستند، سخت‌تر باشد.  

نگهداری 

LVT تعمیر و نگهداری صفر است – برای از بین بردن لکه ها فقط باید جارو کنید و تمیز کنید. لایه طراحی با یک پوشش محافظ ضد آب، ضد خش و برای محافظت در برابر لکه پوشانده شده است. به همین دلیل، اغلب در املاک تجاری مانند مغازه‌ها و هتل‌ها استفاده می‌شود و برای خانواده‌ها، خانه‌هایی که سگ‌ها دارند یا هر کسی که می‌خواهد روی کفپوش‌های بلندمدت و بادوام سرمایه‌گذاری کند، ایده‌آل است. 

طرح 

LVT در انواع سبک ها و رنگ ها – از چوب گرفته تا سنگ یا کاشی عرضه می شود. طراحی و بافت LVT آن را گران تر و بسیار واقعی تر از گزینه های دیگر مانند لمینت می کند. 

هزینه  

نصب سریع و آسان است، اما برای نصب آن به فردی با تجربه نیاز دارید – و برخی از برندها، مانند Amtico، نصب کننده ثبت شده را توصیه می کنند. کیفیت بهتر در قیمت بالاتر به ازای هر فوت مربع منعکس می‌شود، اما در مجموع، معمولاً ارزش سرمایه‌گذاری اضافی را دارد زیرا ضد آب و راحت‌تر، لوکس‌تر و ماندگارتر از کفپوش لمینت است. 

کاشی

کاشی‌های ساخته شده از سرامیک، چینی، سنگ یا بتن (همچنین به عنوان encaustic شناخته می‌شوند)، برای کف آشپزخانه دوباره مد شده‌اند، تا حدی به دلیل مناسب بودن برای استفاده در گرمایش از کف.   

کاشی سرامیک

ماندگاری 

بسیار بادوام و می تواند ترافیک سنگین پا را تحمل کند. کاشی‌های سرامیکی چرخه عمر پایینی دارند، به این معنی که می‌توانند تا ۲۰ سال بدون نیاز به تعمیر یا تعویض دوام داشته باشند. آنها در برابر آب مقاوم هستند و همچنین در برابر آتش نیز مقاوم هستند.  

نگهداری 

کاشی های سرامیکی همه کاره هستند و می توانند در اتاق هایی با رطوبت بالا مانند آشپزخانه ها استفاده شوند. فقط با آب صابون تمیز کنید و هرگونه آلودگی را پاک کنید. علاوه بر این، آنها هیچ بو را جذب نمی کنند و باکتری رشد نمی کنند، بنابراین برای آشپزخانه ایده آل هستند.  

طرح

کاشی های سرامیکی در طیف وسیعی از رنگ ها، طرح ها و اندازه ها موجود هستند. 

هزینه  

در مقایسه با سایر مصالح کاشی، کاشی های سرامیکی از مقرون به صرفه ترین ها هستند. توصیه می شود برای نصب آنها از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید زیرا ممکن است وقت گیر باشد. به طور کلی، آنها یک محصول مقرون به صرفه هستند و می توانند تا 20 سال عمر کنند.  

کاشی چینی

ماندگاری 

کاشی های چینی از خاک رس ساخته شده اند که تا دمای بسیار بالا پخته می شود. آنها متراکم تر، قوی تر و سخت تر از کاشی های سرامیکی هستند. با این حال، سختی پرسلن می‌تواند آن را کمی شکننده‌تر از کاشی‌های معمولی کند و بنابراین می‌تواند راحت‌تر ترک بخورد.  

نگهداری 

پرسلن در برابر آب، لکه و آسیب مقاوم است و می توان آن را با آب و محصولات پاک کننده تمیز کرد.  

طرح 

مانند کاشی های سرامیکی، رنگ و تنوع زیادی در کاشی های چینی وجود دارد. به لطف تکنیک های چاپ پیشرفته، می توان آنها را به گونه ای طراحی کرد که تقریباً شبیه هر ماده ای از جمله چوب، بامبو یا فولاد باشد.  

بیشتر بخوانید : نصب و تعویض شیرآلات ساختمان

هزینه 

کاشی های چینی کمی گران تر از همتایان سرامیکی خود هستند زیرا از خاک رس تصفیه شده تری استفاده می کنند. شما باید یک متخصص را برای قرار دادن آنها استخدام کنید، زیرا ممکن است سنگین باشند و در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است ترک بخورند.  کاشی های سنگ طبیعی

ماندگاری 

همانطور که از نام آن پیداست، کاشی های سنگی کاملاً طبیعی هستند و از سنگ هایی ساخته شده اند که در طی میلیون ها سال شکل گرفته اند. به این ترتیب، در طیف گسترده ای از ویژگی ها، پوشش ها و رنگ ها موجود است گزینه های محبوب برای کاشی های سنگ طبیعی عبارتند از: سنگ مرمر، ماسه سنگ، سنگ آهک، گرانیت، تراورتن و کاشی اونیکس که همگی بسیار مقاوم هستند. با این حال، انواع مختلف به رطوبت واکنش متفاوتی نشان می دهند. با این حال، به طور کلی، کاشی کاری تن می تواند سال ها دوام بیاورد. 

نگهداری 

برای تمیز کردن روزانه کاشی های سنگی، کافی است با یک پارچه مرطوب پاک کنید و مرتباً جارو بزنید. آنها هر سه تا پنج سال یکبار نیاز به آب بندی دارند، اگرچه طیف گسترده ای از پوشش های محافظ را می توان برای جلوگیری از ساییدگی و افزایش طول عمر آنها اعمال کرد.  

طرح 

هر تخته سنگی با سنگی که در کنار آن استخراج شده است متفاوت است. بنابراین، کف آشپزخانه با کاشی سنگی کاملا منحصر به فرد به نظر می رسد.  

هزینه  

علیرغم هزینه بالای اولیه سنگ طبیعی، تقریباً مطمئناً از طریق طول عمر مواد نتیجه خواهد داد.  

کف سازی بتنی 

مانند کفپوش سنگی، بتن نیز یکی از محکم ترین مصالحی است که می توان در آشپزخانه از آن استفاده کرد. این می تواند شبیه سنگ طبیعی باشد و به شما این فرصت را می دهد که رنگ، بافت، اثر لکه، پرداخت پولیش و موارد دیگر را به طور کامل سفارشی کنید. به دلیل ماهیت سخت آن، ممکن است برای کسانی که خانواده های جوانی دارند بهترین گزینه نباشد.  

ماندگاری  

سنگ طبیعی، بتن و کفپوش میکروسیمانی در صورتی که به درستی نگهداری شود، می تواند برای مدت نامحدودی در آشپزخانه شما دوام بیاورد. نصب بهتر است توسط یک متخصص انجام شود، زیرا این یک فرآیند چند مرحله ای است، از جمله  رنگدانه، ریختن، تکمیل، لکه گیری، پرداخت، و آب بندی، که باید به درستی انجام شود تا از لکه گیری جلوگیری شود (و حداقل هر سه سال یک بار نیاز به آب بندی مجدد دارد. ). اگر بتن به درستی آب بندی نشود یا درزگیر فرسایش یافته باشد، ممکن است لکه های دائمی ایجاد شود.  

نگهداری 

کف را جارو نگه دارید تا مطمئن شوید کثیفی شروع به فرسایش درزگیر محافظ نمی کند. لکه ها را با آب گرم تمیز کنید، اما از مواد شوینده یا شوینده های خشن کف که می توانند به طور دائم بتن را لکه دار کنند، استفاده نکنید.  

طرح  

هر طرح قابل تصوری را می توان با کفپوش بتنی به دست آورد. مخلوط را می توان به هر رنگی زیر نور خورشید رنگدانه کرد. یا ممکن است رنگ آمیزی اسیدی شبیه سنگ طبیعی داشته باشد. روش دیگر، تعبیه موادی مانند کاشی، سنگ یا شیشه باعث ایجاد یک اثر تراززو با رنگ‌ها و اشکال مختلف در بتن می‌شود. در نهایت، می توانید سطح آینه ای مات یا صیقلی را انتخاب کنید.  

هزینه 

مانند سنگ، بتن نیز می تواند گران باشد، اما ماندگاری آن بسیار بیشتر از کفپوش های چوبی یا لمینت است. اگر به خوبی نگهداری شود و به طور منظم آب بندی شود، ممکن است هرگز نیاز به تعویض نداشته باشد.    

و در نهایت یک نکته در مورد گرمایش از کف…

گرمایش از کف که به سرعت تبدیل به یکی از ضروریات آشپزخانه‌های مدرن می‌شود، یک راه عالی برای سالم نگه داشتن چیزها در زیر پا و همچنین رفع نیاز به رادیاتورهای حجیم است که فضای ارزشمند دیوار را اشغال می‌کنند. برای دستیابی به نتایج بهینه با گرمایش از کف، به کفپوشی با رسانایی خوب نیاز دارید – چیزی که سریع گرم می شود و برای مدت طولانی گرم می ماند: 

  • کاشی و سنگ رسانای بسیار موثری هستند و بهترین عملکرد را با گرمایش از کف دارند. آنها همچنین دارای امتیاز اضافی خنک ماندن زیر پا در تابستان زمانی که سیستم گرمایشی روشن نیست.  
  • اگر نمی توانید در برابر کف چوبی مقاومت کنید، چوب مهندسی شده بهترین نوع برای استفاده است زیرا با تغییرات دما به خوبی مقابله می کند. مطمئن شوید که سبک نازک تری را انتخاب کرده اید که مخصوص استفاده در گرمایش از کف است زیرا تخته های ضخیم تر ممکن است به عنوان عایق حرارت عمل کنند. 
  • محصولات کفپوش وینیل و LVT برای گرمایش از کف عالی هستند، زیرا به سرعت گرم و سرد می شوند.  
  • بتن همچنین با گرمایش از کف بسیار خوب عمل می کند. با این حال، ممکن است با تغییرات شدید دمایی ناگهانی ترک بخورد، بنابراین با لوله کش و نصاب کفپوش خود در مورد بهترین نحوه مراقبت از آن صحبت کنید.