You are currently viewing نقاشی ساختمان ، راهنمای کامل رنگ آمیزی خانه و ساختمان

نقاشی ساختمان ، راهنمای کامل رنگ آمیزی خانه و ساختمان

رنگ آمیزی یا نقاشی خانه یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا جذابیت آن را افزایش دهید ، ارزش فروش مجدد آن را افزایش دهید و به شما کمک کند خانه خود را حتی بیشتر از آنچه قبلا انجام می دهید دوست داشته باشید. اما این پروژه خوشحال کننده می تواند تبدیل به مالیات شود اگر شما آن را اشتباه پیش ببرید. اتخاذ رویکردی آگاهانه و سنجیده برای نقاشی، خانه ای خیره کننده ایجاد می کند که ستاره بلوک است.

قبل از اینکه تو شروع کنی

قبل از اینکه برای نمونه رنگ به مرکز خانه هجوم بیاورید، ابتدا این پروژه را در یک مفهوم جهانی در نظر بگیرید.

آیا برای یک پروژه بلند مدت آماده اید؟

چه خودتان این کار را انجام دهید یا یک متخصص را استخدام کنید، نقاشی خانه شما یک پروژه گسترده و درگیر است. آیا برای کاری آماده هستید که بیشتر یک ماراتن باشد تا دوی سرعت؟ اگر برآورد پیمانکار رنگ خیلی زیاد باشد، آیا حاضرید خودتان این کار را انجام دهید؟ صاحبان خانه هایی که شروع به رنگ آمیزی خانه خود در ابتدای تابستان می کنند، اغلب تا اواسط تابستان کار را تمام نمی کنند.

چرا خانه را رنگ می کنی؟

نقاشی برای فروش آینده ممکن است به معنای انتخاب طرح رنگی باشد که برای دیگران بیشتر از شما جذاب باشد. یا برای اهداف نگهداری نقاشی می کنید؟ اگر چنین است، ممکن است بخواهید از همان رنگ استفاده کنید. این کار رنگ آمیزی خانه را راحت تر می کند. رنگ آمیزی خانه به رنگ جدید یک بازسازی اساسی است که به راحتی قابل برگشت نیست. وقت بیشتری صرف کنید تا مطمئن شوید که این رنگ برای شما مناسب است.

نقاشی خانه خودت را انجام بده

اکثر صاحبان خانه دوست دارند که یک خدمه حرفه ای خانه خود را رنگ کنند. با این حال، هزینه‌های بسیار پایین‌تر مربوط به انجام آن توسط خودتان، بسیاری از صاحب‌خانه‌ها را وسوسه می‌کند تا به تنهایی این کار را انجام دهند.

علاوه بر صرفه جویی در هزینه، نقاشی خانه با دست خود مزایای غیرمنتظره ای دارد. وقتی هوا مساعد است، نقاشی در فضای باز می تواند تقریباً لذت بخش باشد. اگر ترجیح می دهید به جای اسپری کردن، با دست رنگ کنید، می توانید برای مدت زمان کوتاهی وارد پروژه شوید که با برنامه شما مطابقت دارد. فراموش نکنید که هنگام نقاشی استراحت کنید و لیست پخش مورد علاقه خود را پخش کنید.

یکی دیگر از مزایای رنگ آمیزی خانه توسط خودتان این است که شما شروع به دیدن خانه خود از نزدیک و با جزئیات می کنید. مناطقی را می بینید که نیاز به تعمیر دارند. تا زمانی که در پروژه نقاشی عجله ندارید، باید برای رسیدگی به این مسائل وقت بگذارید.

استخدام نقاش حرفه ای

حتی مصمم‌ترین نقاش «خودت انجام بده» ممکن است در هنگام تصمیم‌گیری در مورد چنین پروژه‌ای درگیر افکار دومی داشته باشد. اینجاست که نقاشان حرفه ای وارد صحنه می شوند. مقیاس نقاشی بیرونی اغلب به افرادی که این کار را خودتان انجام دهند در جهت استخدام افراد حرفه ای راهنمایی می کند، به علاوه:

  • نقاشان حرفه ای معمولاً به صورت گروهی کار می کنند، نه به صورت انفرادی. این کمک می کند تا کار حتی سریعتر پیش برود . با افراد جوان، انتظار داشته باشید که تاریخ تکمیل ظرف چند روز باشد، نه چند ماه.
  • نقاشان حرفه ای تمام ابزارهای نقاشی مورد نیاز را دارند. برخی از این ابزارها – رنگ پاش‌های پرسرعت، نردبان‌های الحاقی و اغلب داربست‌ها – خرید یا اجاره برای صاحبان خانه هزینه بر است.
  • نقاشان حرفه ای کار با کیفیتی تولید خواهند کرد. فقط مطمئن شوید که کار قبلی آنها را قبل از استخدام بررسی کرده اید.

انتخاب یک رنگ 

انتخاب رنگ برای خانه خود بدون استدلال بهترین بخش این پروژه است. خانه‌هایی که برای فروش آتی رنگ‌آمیزی می‌شوند، باید بیشترین تعداد خریداران بالقوه را جذب کنند. رنگ‌های خنثی و رنگ‌هایی که با همسایگی همخوانی دارند بهترین کار را برای این کار دارند

در غیر این صورت، رنگی را انتخاب کنید که دوست دارید و مطمئن شوید که با سبک خانه شما مطابقت دارد و هماهنگی ساختاری آن را افزایش می دهد. نمونه های رنگ را در اندازه های حداقل یک کوارت خریداری کنید   و این رنگ را حداقل در دو طرف خانه خود بمالید تا رنگ ها را در نورهای مختلف ببینید.

چه زمانی باید خانه را رنگ کرد

  • رطوبت : سطحی را که مستقیماً روی آن باران می بارد رنگ نکنید. اما اگر بیرون بارانی است   و سطح آن خشک است، احتمالاً می توانید خانه خود را رنگ کنید. هنگامی که  سطح رطوبت نسبی (RH) به 50 درصد می رسد ، شما به یک محدوده ناراحت کننده فشار می آورید و رنگ کندتر خشک می شود.
  • دما : دما بر فرآیند پخت رنگ تأثیر می گذارد. آفتاب مستقیم بر روی سطح می تواند باعث خشک شدن رنگ در امواج و موج های غیرجذاب شود. از طرف دیگر، دمای بین 34 درجه فارنهایت تا 37 درجه فارنهایت به این معنی است که رنگ به سادگی خشک نمی شود.
  • زمان روز و فصل : بهترین زمان برای رنگ آمیزی بیرونی بین اواخر صبح (پس از تبخیر شبنم) و اواسط بعد از ظهر (به اندازه کافی زود است که اجازه دهید رنگ قبل از کاهش دما خشک شود). تابستان نقاشی بیرونی را راحت می کند، اما فصول شانه مانند اواخر بهار و اوایل پاییز افزایش دمای کمتری دارند.

هزینه های نقاشی بیرونی

با استفاده از نقاشی بیرونی خانه، برآورد هزینه ها ساده و آسان است. به این دلیل که اکثریت قریب به اتفاق هزینه ها به دو ماده اختصاص می یابد – رنگ و آستر – و تعیین این مواد با ماشین حساب رنگ آسان است .

به طور کلی، یک گالن رنگ بیرونی 400 فوت مربع را پوشش می دهد. در پاشش رنگ بیشتر از نورد یا برس زدن استفاده می شود. هنگام سمپاشی، انتظار داشته باشید که از حدود 1 گالن در هر 150-200 فوت مربع استفاده کنید.

نقاشان حرفه‌ای روش‌های مختلفی برای صدور پیشنهادها و برآوردهای شغلی دارند، از یک رقم در کارت ویزیت تا پیشنهادات چند صفحه‌ای. انتظار داشته باشید که یک نمای بیرونی خانه به طور حرفه ای رنگ آمیزی شده باشد حداقل سه برابر گرانتر از یک کار که خودتان انجام دهید.

بیشتر بخوانید : راهنمای بازسازی خانه دوبلکس یا دو طبقه

نکات و ترفندهای نقاشی خانه

قبل از شروع به رنگ آمیزی خانه خود، از این نکات استفاده کنید تا پروژه روان تر شود :

  • فقط به این دلیل که رنگ می تواند سوراخ ها و ترک های جزئی را پر کند، به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهد . درعوض، وقت بگذارید و آن سوراخ ها و شکاف ها را با بتونه یا پرکننده به درستی پر کنید.
  • اگر خودتان نقاشی می کنید، یک ترفند ذهنی این است که هر طرف خانه را به عنوان یک پروژه جداگانه در نظر بگیرید. این پروژه بزرگ که به پروژه های کوچکتر تقسیم می شود، کمتر دلهره آور خواهد بود.
  • جلای رنگ مسطح باعث می شود که رنگ بیرونی سریعتر از درخشش ساتن انجام شود زیرا چشمک زدن رنگ، تیرگی ایجاد شده از یک ردیف به ردیف دیگر، مشکلی ندارد. از طرف دیگر، براق بودن صاف تمیز کردن سایدینگ را دشوارتر می کند.
  • رنگ و آستر با کیفیت بخرید. تفاوت زیادی در رنگ ها وجود دارد: یک رنگ با کیفیت معمولاً کمی ضخیم تر است و سطوح را به طور کامل می پوشاند. رنگ‌های ارزان‌تر ممکن است نیاز به لایه دوم داشته باشند که در نهایت از نظر زمان و هزینه بیشتر از خرید رنگ با کیفیت بالا در وهله اول هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزار

  • رنگ پاش
  • مجموعه غلتک رنگ (روکش غلتک، غلتک و پسوند غلتکی)
  • قلم موی رنگ آمیزی
  • متر نواری
  • دستگاه اندازه گیری لیزری (اختیاری)
  • لیسه های رنگ فلزی
  • سلاح گرم
  • پارچه ها را بریزید، چه بوم و چه پلاستیک
  • تفنگ درزبندی و درزبندی قابل رنگ آمیزی درجه بیرونی
  • نردبان شش فوتی
  • نردبان الحاقی

مواد

  • رنگ اکریلیک-لاتکس بیرونی
  • رنگ برش (اختیاری)
  • آغازگر
  • پرکننده چوب یا بتونه چوب
  • نوار نقاش

دستورالعمل ها


  1. سایدینگ خانه را بازرسی کنید

    دفترچه یادداشت در دست، با بررسی کامل تمام بخش‌های بیرونی خانه‌تان که رنگ‌آمیزی می‌شوند، شروع کنید . در نقشه‌ای از خانه، هر سوراخ و شکافی را که باید تعمیر شود، به همراه مواردی که باید برداشته شوند، مانند ناودان‌ها، لوله‌های تخلیه، پرده‌ها، دریچه‌های هواکش و شماره خانه‌ها یادداشت کنید.


  2. اندازه گیری برای رنگ

    تمام قسمت‌هایی را که در خانه رنگ‌آمیزی می‌شود، اندازه‌گیری و یادداشت کنید. برای اندازه گیری فواصل و ارتفاع دیوارها از یک دستگاه اندازه گیری لیزری استفاده کنید و این دو را برای اندازه گیری مساحت ضرب کنید. پنجره ها و درها را کم کنید.

    با اندازه گیری نوار، اندازه اقلام کوچکتری را که باید رنگ آمیزی شوند، مشخص کنید، مانند نواحی زیر سقف (پرده ها)، گنبدها، شیروانی ها و نرده ها. تزئینات پنجره و در، اگر رنگ متفاوتی داشته باشند، باید اندازه گیری جداگانه ای داشته باشند. 10 درصد رنگ بیشتر بخرید تا هدر رفت.


  3. موانع را بردارید یا بپوشانید

    برداشتن موانع جزئی مانند شماره خانه، صندوق پستی، ضمیمه هایی مانند بند رخت، دوربین های امنیتی و چراغ ها باعث می شود کار رنگ آمیزی شما بسیار بهتر به نظر برسد و کار شما را آسان تر کند.

    برداشتن انسدادهای بزرگ مانند ناودان تنها در صورتی ضروری است که قصد دارید فاسیا را رنگ کنید. اگر موانعی دارید که برداشتن آنها خیلی سخت است یا ممکن است هنگام برداشتن خانه به خانه آسیب برساند، آنها را با ورقه پلاستیکی بپیچید و با نوار چسب محکم کنید.


  4. رفع مشکلات عمده

    رنگ آمیزی خانه یک پاداش غیرمنتظره به شما می دهد: نمای بیرونی خانه ثابت. این زمان برای تعویض سایدهای شکسته، تعمیر تریم پنجره شکافته یا پوسیده، جایگزینی قطعات تزئینی گوشه خراب، تعویض بنایی شکسته پایه و موارد دیگر است.


  5. رنگ شل را حذف کنید

    رنگ موجود که پوسته پوسته، برآمده یا ضعیف است و نمی تواند پوشش بعدی را نگه دارد باید پاک شود. از خراش های رنگ در اندازه های مختلف و یک تفنگ حرارتی استفاده کنید . یک پارچه قطره ای را مستقیماً زیر ناحیه قرار دهید و به آرامی به ناحیه پوسته پوسته فشار دهید. فشار را ادامه دهید تا رنگ مقاومت کند، قسمت باقیمانده رنگ را بردارید و دور بیندازید. اگر با رنگ بر پایه سرب سر و کار دارید، اقدامات ایمنی مناسب را انجام دهید .


  6. خانه را تمیز کنید و نقاب بزنید

    شستن خانه با دست خسته کننده است اما بهترین نتیجه را به همراه دارد. با این حال، اکثر حرفه ای ها از واشر فشار استفاده می کنند. اسپری را روی پهن ترین حالت خود تنظیم کنید. از بالا شروع کنید و به آرامی در ردیف های افقی به سمت پایین حرکت کنید.

    پس از خشک شدن کامل خانه، پنجره‌ها، درها، چراغ‌ها، دریچه‌ها و هر چیز دیگری را که قبلاً برداشته نشده و رنگ‌آمیزی نمی‌شود، بپوشانید.


  7. Caulk and Patch 

    تفنگ درزبندی خود را با لوله درزبندی پر کنید و درزگیر را به شکاف های نازکی در اطراف پنجره ها، درها، دریچه ها و سایر نقاط نفوذ فشار دهید. اجازه دهید درز بیش از دو ساعت یا همانطور که روی بسته بندی محصول توصیه شده است، بماند. سوراخ های میخ یا پیچ را با بتونه چوب یا پرکننده چوب پر کنید. پرایمر را روی نواحی وصله شده بمالید.


  8. کت رنگ را دراز بکشید

    برای این قسمت از یک یاری بخواهید. یک نفر از رنگ پاش برای قرار دادن یک لایه رنگ روی خانه استفاده می کند، در حالی که فرد دیگر با غلتک رنگ به دنبال آن می رود. هرگز غلتک را در رنگ فرو نکنید. در عوض، با روکش غلتکی خشک شروع کنید و رنگی را که توسط سمپاش ریخته شده است بردارید. این تکنیک که به رول پشتی معروف است، توسط نقاشان حرفه ای برای تولید کتی با نرمی نورد و سرعت پاشش استفاده می شود.


  9. تریم را رنگ کنید

    قبل از رنگ آمیزی پنجره ها و درها و همچنین پیش امدگی لبه بام، فاسیا و سایر عناصر مشابه خانه، حداقل یک روز بگذارید تا رنگ خشک شود. از برس های خود برای اعمال تریم استفاده کنید.

سوالات متداول
  • برای رنگ آمیزی خانه چقدر باید هزینه کنم؟

    به طور متوسط، رنگ آمیزی نمای بیرونی خانه بین 1.50 تا 5 دلار به ازای هر فوت مربع هزینه دارد . اما این بسته به نوع رنگ مورد استفاده و میزان تمیز کردن و تعمیرات مورد نیاز بیرونی می تواند بسیار متفاوت باشد.

  • چه رنگی برای خانه ها استفاده می شود؟

    رنگ اکریلیک به طور کلی برای نمای بیرونی خانه ها استفاده می شود. اطمینان حاصل کنید که رنگ انتخابی شما برای نمای بیرونی درجه بندی شده است، بنابراین می تواند در برابر عناصر مقاومت کند.

  • آیا می توانم خانه ام را خودم رنگ کنم؟

    بله، رنگ آمیزی خانه می تواند یک پروژه DIY باشد، اما برای یک فرآیند طولانی و کار فشرده آماده باشید. بسیار مهم است که از کارهای آماده سازی، از جمله رفع ترک ها و رنگ شل، قبل از اعمال لایه جدید رنگ صرفنظر نکنید