You are currently viewing طراحی داخلی و بازسازی خانه ، راهنمای کامل و هزینه ها

طراحی داخلی و بازسازی خانه ، راهنمای کامل و هزینه ها

طراحی داخلی کیمیاگری است. می تواند فوراً یک فضا، یک روحیه – حتی یک زندگی را تغییر دهد. همانطور که وینستون چرچیل گفته است: «ما ساختمان‌های خود را شکل می‌دهیم. پس از آن ما را شکل می دهند.» چه در حال برنامه ریزی یک پروژه خودتان هستید یا به دنبال استخدام یک طراح متخصص هستید، این راهنمای نهایی طراحی داخلی را بخوانید تا مطمئن شوید که پروژه های شما به بهشت ​​دکوراسیون داخلی ختم می شود.

طراحی داخلی چیست؟

7 اصل طراحی داخلی

  • تعادل
  • ریتم
  • تاکید
  • کنتراست و تنوع
  • مقیاس و تناسب
  • وحدت و هماهنگی
  • جزئیات

چگونه یک طراح داخلی استخدام کنیم

  • طراح یا دکوراتور؟
  • تنظیم بودجه
  • پیدا کردن سبک شما
  • انجام تحقیق

خودتان این کار را انجام دهید: 6 نکته برای طراحی کامل DIY

  • خودت را بشناس
  • یک طرح طراحی بسازید
  • یک پالت رنگ را انتخاب کنید
  • پیروی از 7 اصل طراحی داخلی
  • استفاده از لایه بندی و بافت
  • لوازم جانبی

اکنون نگاه کنید: راهنمای سبک های برتر طراحی داخلی

  • انتقالی
  • ماکسیمالیست
  • کولی
  • ممفیس
  • اسکاندیناوی
  • مینیمالیست
  • صنعتی
  • شیک کهنه
  • مدرن میانه قرن
  • ساحل مدرن
  • روستایی
  • سنتی

  

طراحی داخلی مجلل با دیوار مشخصه عقیق

در ساده ترین حالت، طراحی داخلی، لایه ای از دکوراسیون بر روی فضای داخلی یک ساختمان است. اما در واقعیت، بسیار بیشتر از این است. در اصل، طراحی داخلی ایجاد فضای داخلی است که عملکرد خوبی داشته باشد و رفاه افرادی را که از فضا استفاده می کنند افزایش دهد. طراحی داخلی خوب نه تنها زیبا به نظر می رسد بلکه کیفیت کلی زندگی را نیز بهبود می بخشد. تمرین طراحی داخلی هنر و علم را با هم ترکیب می کند: درک یک فضا، بینش روانشناسی زندگی در یک فضا و خلاقیت برای معرفی رنگ، شکل و بافت برای ایجاد یک محیط منسجم و دلپذیر را می طلبد.

به عنوان تمرینی که شامل مجموعه مهارت‌های بسیار زیادی است، شاغلین آن از زمینه‌های مختلفی می‌آیند. بسته به کشوری که در آن فعالیت می‌کند، یک طراح داخلی ممکن است به مدارک رسمی نیاز نداشته باشد (مثلاً در ایالات متحده آمریکا و استرالیا این کار را انجام می‌دهند، اما در بریتانیا نه) – اما برخی از اصول اصلی اعمال می‌شوند که آیا آموزش رسمی در طراحی داخلی ضروری است یا نه. همه طراحان داخلی موفق – و بنابراین تمام پروژه‌های موفق طراحی داخلی – از ترکیب خلاقیت، مهارت‌های سازمانی، توجه به جزئیات و توانایی انتقال ایده‌های خود به وضوح (خواه مشتریان، تامین‌کنندگان یا نصاب‌ها) ناشی می‌شوند.

در این راهنما، جنبه‌های کلیدی طراحی داخلی، مانند 7 اصل طراحی داخلی و عناصر سبک‌های اصلی طراحی داخلی متداول را پوشش خواهیم داد. اما به یاد داشته باشید – طراحی همیشه شخصی است، بنابراین قوانین می توانند خم شوند (و گاهی اوقات حتی شکسته شوند). همانطور که دیوید هیکس گفت: “بهترین اتاق ها در مورد افرادی که در آنها زندگی می کنند چیزی برای گفتن دارند.”

 

7 اصل طراحی داخلی دستورالعمل هایی برای ایجاد یک فضای خوب طراحی شده است. طراحان این اصول را در هر طرح طراحی گنجانده اند تا فضاهای داخلی زیبا و کاملا کاربردی ایجاد کنند. در حالی که هر اصل به خودی خود مهم است، در یک طراحی واقعا موفق، هر 7 اصل با هم کار می کنند و یکدیگر را تکمیل می کنند.

تعادل در طراحی داخلی مستلزم توزیع برابر “وزن بصری” است. وزن بصری به این اشاره دارد که یک جسم چقدر سنگین یا قابل توجه به نظر می رسد. اقلام بزرگ، جامد، تیره یا رنگارنگ نسبت به اجسامی که کوچک، نازک، باز یا رنگ روشن هستند، سنگین تر به نظر می رسند. برای رسیدن به تعادل خوب، یک اتاق را به چهار ربع مساوی تقسیم کنید. به نظر می رسد که هر یک از سه ماهه باید دارای حجم تقریباً یکسانی از اثاثیه و اشیاء باشد.

در موسیقی، ریتم زمانی اتفاق می افتد که یک ضرب تکراری (یا ترکیبی از ضربات) یک الگوی موسیقی ایجاد کند. ریتم در طراحی داخلی به ایجاد یک فضای منسجم با جریان خوب با استفاده از تکرار برای کمک به حرکت چشم در اتاق کمک می کند. عناصر تکرار شونده می توانند هر چیزی باشند، از رنگ یا الگو، تا پوشش و مواد، شکل ها و سبک ها.

تاکید در طراحی داخلی به یک عنصر مرکزی اشاره دارد که به عنوان نقطه کانونی یک فضا عمل می کند. نقاط کانونی رایج شامل ویژگی های معماری مانند شومینه یا پنجره تصویر است. اگر اتاقی هیچ ویژگی معماری قابل توجهی نداشته باشد، یک قطعه هنری یا مبلمان نیز می تواند یک نقطه کانونی باشد.

نقطه کانونی باید اولین چیزی باشد که هنگام ورود به اتاق متوجه آن می شوید و به عنوان لنگر برای فضا عمل می کند. هنگامی که نقطه کانونی را شناسایی کردید، می توانید از طریق قرار دادن مبلمان و با استفاده از رنگ، نور و بافت، تاکید ایجاد کنید.

تضاد و تنوع باعث ایجاد علاقه بصری می شود و از خسته کننده شدن فضای داخلی جلوگیری می کند. کنتراست درام ایجاد می کند و توجه را جلب می کند در حالی که تنوع به شخصیت و تنوع می افزاید. با قرار دادن عناصر متفاوت در کنار یکدیگر تضاد ایجاد کنید. می توانید با استفاده از رنگ، شکل و فضا به این اثر برسید. همچنین می‌توانید از رنگ‌ها، پارچه‌ها و تزئینات مختلف همراه با مبلمان منحصربه‌فرد برای ایجاد تنوع در فضا استفاده کنید.

مقیاس و تناسب با هم کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که اشیاء موجود در یک اتاق به نظر متعلق به آنجا هستند و همچنین به یکدیگر مرتبط هستند. مقیاس به اندازه اشیاء در یک فضا اشاره دارد، در حالی که تناسب به اندازه یک شی نسبت به دیگری اشاره دارد.

وحدت و هماهنگی فضایی را ایجاد می کند که احساس منسجمی می کند و تضمین می کند که تمام عناصر یک اتاق مانند بخشی از یک کل احساس می شود. وحدت زمانی حاصل می شود که یک موضوع کلی دنبال شود که طراحی را هدایت می کند و اطمینان می دهد که همه قطعات به یکدیگر مرتبط هستند. تزیین با وسایلی که دارای رنگ ها، الگوها، شکل یا سبک مشترک هستند به ایجاد یک اتاق هماهنگ کمک می کند.

گنجاندن 6 اصل فوق فضایی با جریان و تعادل خوب ایجاد می کند که به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. اما جزئیات چیزی است که به یک اتاق جان می دهد. به راحتی می توان از جزئیات چشم پوشی کرد اما می تواند تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس کلی یک فضا داشته باشد.

جزئیات تزئینی شامل مواردی مانند تزئینات و تزئینات روی منسوجات، لهجه‌های معماری، و سخت‌افزار، دستگیره‌ها و شکوفه‌ها است. سایر جزئیات کمتر آشکار شامل ویژگی‌های مشترکی مانند سیم‌های لامپ‌ها و وسایل الکترونیکی، صفحات رویی برای پریزها و کیفیت کار است.

 

طراح داخلی که روی پلان ها کار می کند

استخدام یک طراح داخلی حرفه ای برای بازسازی خانه شما می تواند یک سرمایه گذاری مناسب باشد. بسیاری از مردم احساس می‌کنند که خودشان می‌توانند از عهده این کار برآیند، اما در نهایت مرتکب اشتباهات گران قیمتی می‌شوند که بسیار بیشتر از هزینه یک طراح است. طراح شما باید کسی باشد که به او اعتماد دارید، احساس راحتی کنید که نظر خود را با او به اشتراک بگذارید و به شما در توانایی او برای تبدیل دیدگاه شما به واقعیت اطمینان دهد. مطمئن شوید که این چهار نکته را قبل از استخدام شخصی برای کار روی پروژه خود در نظر گرفته اید.

طراح یا دکوراتور؟

هنگام شروع یک پروژه طراحی، باید تصمیم بگیرید که آیا به طراح یا دکوراتور نیاز دارید. یک طراح داخلی باید گواهینامه داشته باشد (در برخی کشورها: به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا و استرالیا، اما نه در بریتانیا) و اگر پروژه شما در مقیاس بزرگ است و نیاز به دیوارهای متحرک یا تغییر چیدمان یک فضا دارد، باید به او دعوت شود. یک دکوراتور در زمینه طراحی آموزش دیده است و می تواند به شما در انتخاب رنگ ها، مبلمان و منسوجات جدید کمک کند و برنامه ای برای نحوه هماهنگی همه آنها ایجاد کند. هنگامی که محدوده پروژه خود را درک کردید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک دکوراتور یا طراح برای شما مناسب است یا خیر.

بودجه را تنظیم کنید

اولین چیزی که هنگام شروع یک پروژه طراحی باید تعیین کنید بودجه شما است. اثاثیه و بازسازی می تواند به سرعت جمع شود، بنابراین مهم است که بدانید چقدر پول در دسترس دارید و به بودجه پایبند باشید. برای موارد احتمالی فضایی را در نظر بگیرید زیرا تقریباً همیشه مسائل غیرمنتظره پیش می آید.

سبک خود را پیدا کنید

برای اینکه طراح شما فضایی را که در آرزوی آن هستید ایجاد کند، باید بتواند دید شما را ببیند. زمانی را در سایت های طراحی مانند Pinterest، Instagram و Houzz صرف کنید و تصاویری از فضاهایی که دوست دارید جمع آوری کنید و به شما الهام بخشید. این به طراح شما حس سلیقه شما را می دهد و نقطه شروعی برای طراحی شما ایجاد می کند.

تحقیق خود را انجام دهید

اکنون که می دانید چه می خواهید، زمان آن رسیده است که فرد مناسبی را پیدا کنید که به شما کمک کند تا به آنجا برسید. از دوستان و همکارانی که طراحی خود را انجام داده اند بپرسید و وقت خود را به صورت آنلاین به دنبال طراحانی با نظرات عالی بگردید.

از وب‌سایت‌های طراحان دیدن کنید و نمونه کارهای آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا زیبایی‌شناسی آنها با شما مطابقت دارد یا خیر. هنگامی که با یک طراح ملاقات کردید، حتماً سؤالات زیادی بپرسید تا مطمئن شوید که هم از نظر شخصیتی و هم از نظر سبک مناسب هستید.

   

اگر تصمیم دارید پروژه طراحی داخلی خود را بدون کمک یک متخصص شروع کنید، می توانید با صرف زمان برای تحقیق دقیق و برنامه ریزی پروژه خود از سردردهای احتمالی جلوگیری کنید. از این 6 نکته ساده برای اطمینان از اجرای کامل پروژه استفاده کنید.

1. بودجه و سبک را تعیین کنید

درست مانند زمانی که یک طراح حرفه ای را استخدام می کنید، اولین قدم برای مدیریت پروژه طراحی خود تعیین بودجه و پیدا کردن الهام از طراحی است. هنگام انجام طراحی خود، مسئولیت مدیریت تمام هزینه ها بر عهده شماست. بنابراین، مهم است که هزینه های خود را زودتر از موعد تعیین کنید، در غیر این صورت ممکن است در اوایل پروژه با کمبود بودجه مواجه شوید.

استفاده از یک تصویر الهام بخش و ایجاد یک سبک طراحی نیز به شما کمک می کند تمرکز و بودجه خود را حفظ کنید. پیروی از یک سبک طراحی، فضایی منسجم ایجاد می کند که به خوبی فکر شده به نظر می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سبک های رایج طراحی رایج، به تفکیک سبک های طراحی داخلی برتر ما در انتهای این راهنما مراجعه کنید.

2. یک طرح طراحی بسازید

قبل از هر خریدی، بنشینید و یک طرح طراحی کنید. با ارزیابی دکور و وسایلی که قبلاً دارید شروع کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی باقی بماند و چه چیزی برود. این زمان عالی برای ویرایش دارایی های خود و رها کردن هر چیزی که قدیمی است یا دیگر مفید نیست، است.

در نظر بگیرید که چگونه می خواهید از اتاق استفاده کنید و به چه وسایلی نیاز دارید تا فضا را برای خود و خانواده تان کاربردی کنید. اکنون فهرستی از مبلمان و دکوراسیون جدیدی که برای تکمیل طراحی نیاز دارید تهیه کنید.

اتاق را با دقت اندازه بگیرید و یک طرح تقریبی از فضا ایجاد کنید و اندازه های اتاق را روی طرح بنویسید. این طرح همچنین باید شامل اندازه گیری وسایل موجود در اتاق و اندازه فضاهایی باشد که هر آیتم جدید پر می کند. این طرح و لیست خود را هر زمان که خرید می کنید همراه خود داشته باشید تا خریدهای خود را راهنمایی کرده و از خریدهای ناگهانی جلوگیری کنید.

3. یک پالت رنگ را انتخاب کنید

پالت رنگ باید بر هر جنبه ای از طراحی داخلی شما تأثیر بگذارد. در حالی که باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که دوست دارید، به رنگ‌هایی هم نیاز دارید که به خوبی با هم کار کنند و تکمیل کننده فینیش‌های ثابت خانه شما باشند.

یک راه عالی برای انتخاب یک پالت رنگ این است که با یک اثر هنری یا پارچه ای که دوست دارید شروع کنید و رنگ ها را از آنجا بکشید. برای تعادل صحیح رنگ ها در تمام فضا، قانون 60-30-10 را دنبال کنید. 60 درصد اتاق باید رنگ غالب، 30 درصد رنگ فرعی و 10 درصد رنگ برجسته باشد.

4. از 7 اصل طراحی پیروی کنید

هنگامی که زمان اجرای طرح طراحی خود فرا می رسد، حتماً به 7 اصل طراحی که در بالا مورد بحث قرار گرفته است اشاره کنید. اصول را می توان به روش های زیر در طراحی شما اعمال کرد.

  • یک نقطه کانونی را مشخص کنید و با استفاده از سایر عناصر دکور روی آن تاکید کنید.
  • هنگام خرید مبلمان به مقیاس و نسبت توجه کنید.
  • برای ایجاد ریتم و هارمونی، به دنبال سازگاری بین پرداخت ها و مواد باشید.
  • برای یک فضای یکپارچه به یک سبک طراحی خاص بچسبید.
  • موارد متضاد را برای ایجاد نمایش و ایجاد تنوع اضافه کنید.
  • هنگام چیدمان مبلمان سعی کنید به تعادل بصری دست یابید.
  • به جزییات توجه کنید و برای تکمیل طرح وقت بگذارید.

5. لایه در بافت

مهم نیست که یک اتاق چقدر زیبا طراحی شده باشد، بدون بافت، فضا مسطح به نظر می رسد. پارچه های مخملی مانند مخمل و خز مصنوعی را با مواد خشن مانند جوت و کتان مخلوط کنید. همچنین باید ترکیبی از بافت ها را در سطوح سخت نیز بگنجانید. چوب و سنگ خشن همراه با شیشه صاف و فلز به فضا جذابیت بیشتری می بخشد.

6. لوازم جانبی را امتحان کنید

لوازم جانبی می توانند به جمع شدن یک طرح و تبدیل فضای داخلی از حالت خوب به برجسته کمک کنند. با تنظیم مجموعه لوازم جانبی موجود خود برای قطعاتی که می خواهید نگه دارید شروع کنید. مواردی مانند سوغاتی های سفر، عکس ها و آثار هنری را در نظر بگیرید که علایق و شخصیت شما را نشان می دهد.

هنگام خرید لوازم جانبی جدید، به دنبال قطعاتی باشید که با زیبایی شناسی و پالت رنگ اتاق مطابقت دارند. اقلامی مانند گل، سینی، شمعدان و گلدان هایی که می توان از آنها برای ایجاد عکس های جذاب استفاده کرد. خوشایندترین چیدمان ها شامل اشیایی است که به اعداد فرد گروه بندی شده اند (گروه های 3 تایی به خوبی کار می کنند) و ترکیبی از لوازم جانبی بلند، کوتاه و متوسط.

  

12 سبک داغ در طراحی داخلی را در حال حاضر کشف کنید. از نکات ساده ما برای رسیدن به ظاهر استفاده کنید. البته، طراحی داخلی تماماً در مورد ایجاد سبک خود در یک فضا است: بنابراین آزمایش کنید و از الهام گرفتن از سبک های مختلف نترسید. اگر شک دارید، به 7 اصل طراحی داخلی مراجعه کنید تا مطمئن شوید که با یک پروژه منسجم روبرو خواهید شد.

1. انتقالی

طراحی داخلی لوکس مدرن با ملافه صورتی رژگونه و جزئیات مسی

طراحی انتقالی شامل ترکیبی از عناصر طراحی معاصر و سنتی برای ایجاد فضای داخلی مدرن و مجلل است. چوب تیره، تودوزی مخملی و خطوط تمیز برخی از علائم تجاری این سبک طراحی فوق العاده محبوب هستند.

برای ایجاد این سبک:

  • تعادلی بین قطعات معاصر و سنتی ایجاد کنید.
  • بی طرف بمان دکور انتقالی دارای پایه خنثی با رنگ‌هایی است که بر روی پارچه‌ها اضافه شده است که به راحتی می‌توان آن را تغییر داد تا ظاهری تازه داشته باشد.
  • لوازم جانبی به آرامی. برای حفظ یک احساس تمیز و باز، به چند قطعه که باعث افزایش جذابیت و جلب توجه می شود، اضافه کنید.
  • از جزئیات آراسته خودداری کنید. مبلمان انتقالی دارای خطوط تمیز و سبک ساده است.
  • برای ارتقای فضا، چیزهای لوکس مانند مواد مخملی و سطوح بازتابنده را اضافه کنید.

2. ماکسیمالیست

دکور ماکسیمالیستی با شزلون آسیایی، کاغذ دیواری لایت سلتی و گلدار

دکوراسیون ماکسیمالیست ترکیبی از رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها در یک سبک طراحی منحصر به فرد است. این یک سبک پر زرق و برق و مجلل است که از زیبایی شناسی “بیشتر بیشتر است” پیروی می کند.

برای ایجاد این سبک:

  • به یک سبک طراحی پایبند باشید. برای جلوگیری از احساس طاقت فرسا بودن فضای حداکثری، رنگ ها، الگوها و بافت های مختلف را در یک سبک واحد نگه دارید.
  • یک اتصال ایجاد کنید. یک عنصر مشترک را انتخاب کنید که در تمام اتاق تکرار شود تا ظاهری منسجم ایجاد کند.
  • اولویت بندی عملکرد طرحی را برنامه ریزی کنید که جریان خوبی داشته باشد و نیازهای شما را برآورده کند، سپس لایه بندی به رنگ، الگو و بافت داشته باشید.
  • لایه به بالا. لایه هایی از رنگ و طرح را در سراسر فضا اضافه کنید. کاغذ دیواری، قالیچه، آثار هنری، بالش و پرتاب را بگنجانید و با خیال راحت دو برابر کنید.

3. بوهمی

اتاق خواب بوهمیایی با کوسن های گلدار کیچ

طراحی داخلی بوهمیایی یک سبک غیر متعارف و هنری با الهام از مراکش است. دارای رنگ‌ها و الگوهای فراوانی با فضایی مفرح و آزاد است.

برای ایجاد این سبک:

  • رنگ ها را در خود جای دهید. از رنگ‌های فلزی گرفته تا رنگ‌های جواهری گرفته تا رنگ‌های عمیق و اشباع شده، هر چیزی در طراحی غیرمتعارف است.
  • الگوها را مخلوط کنید و نگران تطبیق نباشید. بالش، قالیچه، پتو، پرده و رومیزی تنها برخی از قسمت‌هایی هستند که می‌توان به آن‌ها الگو اضافه کرد.
  • از مواد مختلف استفاده کنید. ترکیب کتان و سیزال با ابریشم و ترمه اشکالی ندارد.
  • خرید دست دوم یک فضای واقعاً بوهمیایی پر از قطعات منحصر به فرد و دوست‌داشتنی است که در یک فروشگاه بزرگ پیدا نخواهید کرد.
  • اجسام خارجی را در آغوش بگیرید. برای ایجاد فضایی بین المللی، دکوری را از سراسر جهان بگنجانید.

4. ممفیس

طراحی داخلی به سبک گروه ممفیس

طراحی ممفیس یک سبک جسورانه و عجیب با استعداد دهه 80 است. پر از عناصر گرافیکی، اشکال هندسی، و رنگ های اصلی، این سبک بی پروا که توسط گروه ممفیس ایجاد شده است، برای افراد ملایم نیست.

برای ایجاد این سبک:

  • یک پالت رنگ اصلی را انتخاب کنید. قرمز، آبی، زرد و سبز تمام چیزی است که برای ایجاد این سبک نیاز دارید.
  • دارای طرح‌ها و طرح‌های گرافیکی جسورانه. قیچی‌ها، خطوط و اشکال خنده‌دار اجزای اصلی سبک ممفیس هستند.
  • مبلمان غیر متعارف را انتخاب کنید. به دنبال قطعات مدولار با اشکال غافلگیرکننده و پست مدرن باشید.
  • عملکرد را فراموش کنید. این یکی از سبک های طراحی است که سرگرم کننده و ظالمانه را به ساده و کاربردی ترجیح می دهد.
  • از مواد طبیعی بگذرید. به‌جای آن، روکش‌های آینده‌نگر مانند پلاستیک، لمینت‌ها و اقلام نورپردازی شده را انتخاب کنید.

5. اسکاندیناوی

طراحی داخلی اتاق خواب اسکاندیناوی

دکوراسیون اسکاندیناویایی یک سبک چند صد ساله است که دارای فضاهای دنج، راحت و طراحی تمیز و ساده است. هدف نهایی خانه ای است که نور طبیعی را به حداکثر برساند و احساس رضایت و رفاه را ایجاد کند.

برای ایجاد این سبک:

  • نور طبیعی را با دیوارهای سفید به حداکثر برسانید و پوشش پنجره ها را بردارید.
  • یک پالت رنگ خنثی با الهام از طبیعت انتخاب کنید. سایه های خاموش کهربایی، سبز خزه ای، رز غبارآلود، یا آبی یخی را با مقدار زیادی سفید انتخاب کنید.
  • از مواد طبیعی برای ایجاد یک فضای ارگانیک استفاده کنید. تا حد امکان از چوب، چرم، پنبه، کتان و خز (ساختگی) استفاده کنید.
  • با حذف مواردی که به هدفی نمی رسند، به هم ریختگی را از بین ببرید.
  • به جای ظرافت، از گیاهان استفاده کنید.
  • با لایه های بافت علاقه ایجاد کنید.

6. مینیمالیست

فضای داخلی مینیمالیستی با مجسمه و صندلی های صورتی رژگونه

دکوراسیون مینیمالیستی بر احاطه کردن خود با چیزهای زیبایی تمرکز دارد که در خدمت هدفی هستند یا شما را شاد می کنند. این سبک مدرن دارای سطوح تمیز، خطوط براق، و فضای باز است و پناهگاهی آرام از یک دنیای پر هیجان را فراهم می کند.

برای ایجاد این سبک:

  • فضای منفی را ویرایش کنید و در آغوش بگیرید. هر چیزی را که مفید یا معنی دار نیست دور بریزید، بازیافت کنید یا اهدا کنید.
  • یک پالت رنگ خنثی را تطبیق دهید. از یک پایه خنثی مانند کرم، خاکستری یا بژ استفاده کنید و با لایه بندی در سایه های مختلف یک رنگ، جذابیت را به آن اضافه کنید.
  • لوازم جانبی را با گیاهان بپوشانید تا زندگی را به اتاقی بدون اضافه کردن به هم ریختگی بیاورید.
  • با انتخاب قطعات جذابی که در خدمت هدف هستند زیبایی و عملکرد را با هم ترکیب کنید.
  • از بافت برای افزودن گرما و علاقه بدون اضافه کردن به هم ریختگی استفاده کنید.

7. صنعتی

طراحی داخلی صنعتی با میز چوبی و دیوارهای آجری اکسپوز معتبر

طراحی صنعتی از روند تبدیل کارخانه ها و انبارهای صنعتی قدیمی به فضاهای مسکونی زاده شد. این سبک دکور تند و کمی مردانه، استخوان‌های فضا را آشکار می‌کند و مواد خام را در بر می‌گیرد.

برای ایجاد این سبک:

  • داخل را بیرون بیاورید. کانال کشی، لوله ها و دیوارهای آجری اصلی را در معرض دید قرار دهید تا زیبایی آنها را به نمایش بگذارید.
  • مواد خام را در آغوش بگیرید. سیمان، چوب و فلز در دکوراسیون صنعتی غالب هستند.
  • یک پالت رنگی بد خلق را بپذیرید. مواد طبیعی پس‌زمینه‌های تیره ایجاد می‌کنند، با رنگ‌های ملایم گرم مانند کرنبری، زیتون یا خردل، رنگ می‌افزایند.
  • کارها را ناتمام بگذارید. چوب خام، بتن رنگ نشده و مبلمان کنده شده همگی مشکلی ندارند.
  • روی فرم و عملکرد تمرکز کنید. قطعاتی را انتخاب کنید که خوش ساخت هستند و یک کار خاص را واقعاً خوب انجام می دهند.
  • با نورپردازی بیانیه ای بنویسید. در فضاهای صنعتی مینیمالیستی، نور می تواند هم به عنوان هنر و هم به عنوان نقطه کانونی عمل کند.

8. Shabby Chic

فضای داخلی شیک با کاغذ دیواری انتزاعی

فضای داخلی Shabby Chic که در دهه 80 در سانتا مونیکا، کالیفرنیا متولد شد، دکوراسیون خانه های روستایی روستایی را با سبک استانی فرانسوی ترکیب می کند. دارای ترکیبی آرام از اثاثیه کهنه و منسوجات نرم و دنج است و بر زیبایی، راحتی و عملکرد تمرکز دارد.

برای ایجاد این سبک:

  • با یک پالت رنگی ملایم شروع کنید. از کرم های گرم، خاکستری کم رنگ، و رنگ های ملایم و کم رنگ با مقدار زیادی سفید آنتیک استفاده کنید.
  • اجازه دادن به عیوب خراش ها، واترمارک ها، تراشه ها و چین و چروک ها تاریخچه ای به قطعه می دهند و به جذابیت آن می افزایند.
  • اشیاء معمولی را به گنجینه های زیبا و شیک تبدیل کنید. از پنجره ها، درها، کرکره ها و جزئیات معماری قدیمی به روش های غیرمنتظره استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که مقداری شیک را در نظر بگیرید. جزئیات آراسته و لمس های مجلل را برای ارتقای فضا ترکیب کنید.

9. مدرن اواسط قرن

یک فضای داخلی مدرن در اواسط قرن با کوسن های طرح دار و مبلمان دورهمی

طرح های مدرن اواسط قرن به خاطر خطوط براق و اشکال ارگانیک با تاکید بر عملکرد شناخته شده اند. این سبک بی انتها اوج خود را در دهه های 40 و 50 داشت اما از آن زمان تا کنون مد روز باقی مانده است.

برای ایجاد این سبک:

  • الگوهای هندسی را بگنجانید. به دنبال کاغذ دیواری، پارچه و کفپوش هندسی بد بو باشید تا حال و هوای اواسط قرن را ایجاد کنید.
  • به دنبال مبلمانی با پاهای لاغر و گیره‌ای باشید که وزن بصری کمتری داشته باشند.
  • وسایل چوبی را انتخاب کنید میز، بوفه، و صندلی های ساخته شده از چوب ساج، گردو، بلوط و گل سرخ را اضافه کنید.
  • شامل سبک های نمادین مبلمان. طراحان اواسط قرن مسئول برخی از نمادین ترین سبک های مبلمان از جمله میزهای لاله، صندلی های Eames و صندلی های بارسلون هستند.
  • نورپردازی خود را با آویزهای اسپوتنیک، چراغ های گلوب و چراغ های رومیزی چوبی و کتان جایگزین کنید.

10. ساحل مدرن

طراحی داخلی ساحلی با دیوارهای چوبی آبی کم رنگ و لوازم جانبی صدفی

طراحی مدرن ساحلی نسخه به روز شده سبک های ساحلی و ساحلی است. این سبک گاه به گاه، بدون تمام کیچ های مرتبط با دکور دریایی، احساس تمیزی و شادابی دارد.

برای ایجاد این سبک:

  • اجازه دهید نور وارد شود. روشن، باز و مطبوع فکر کنید تا آن احساس ساحلی را ایجاد کنید. درهای باز و پنجره های بزرگ با حداقل درمان کلیدی هستند.
  • طبیعی برو مقدار زیادی از عناصر طبیعی مانند حصیری، چوب خیزران، چوب، پنبه، کتان، علف دریایی و جوت را در خود جای دهید.
  • رنگ های ساحلی را در آغوش بگیرید. مقدار زیادی رنگ سفید، با رنگ‌های بژ شنی و آبی‌های آبی و سبز انتخاب کنید تا رنگ‌های ساحل را به داخل بیاورید.
  • اثاثیه آرام و معمولی را انتخاب کنید. قطعات کم تعمیر و نگهداری ساخته شده با چوب فرسوده و صندلی راحت پوشیده شده با لغزش قطعات اصلی ساحلی هستند.

11. روستایی

طراحی داخلی آشپزخانه روستیک با کاغذ دیواری شیک

طراحی روستیک یک سبک ساده، ناهموار و راحت با زیبایی طبیعی است. دکوراسیون روستایی که یادآور یک کابین روستایی است، دارای عناصر خام و ارگانیک است که فضایی جذاب را ایجاد می کند.

برای ایجاد این سبک:

  • خانه خود را با مواد طبیعی پر کنید. فضای داخلی روستایی دارای چرم، چوب، سنگ و آهن فراوان است.
  • رنگ های طبیعی و خاکی را انتخاب کنید. از انواع رنگ های چوبی استفاده کنید که با رنگ های عمیق مانند شرابی، قهوه ای، کهربایی، یا سبز جنگلی با رنگ سفید مایل به کرم و کرم ترکیب شوند تا همه چیز روشن شود.
  • اجازه دهید کارها ناتمام بمانند. چوب خام و سنگ ناتمام بافت می‌افزایند و فضایی معمولی و آرام ایجاد می‌کنند.
  • روی راحتی تمرکز کنید. مبلمان شیک و بزرگی را انتخاب کنید که شما را به جمع شدن و استراحت دعوت می کند.
  • تیرها را وارد کنید. تیرهای سقفی چوبی جزء اصلی طراحی روستیک هستند.
  • یک دیوار چوبی اصلاح شده اضافه کنید تا به خانه مدرن حال و هوای روستایی بیشتری ببخشید.

12. سنتی

فضای داخلی سنتی با کاغذ دیواری گلدار و پرده های مخملی

فضای داخلی سنتی آرام، ظریف و خوش فکر است. سبک سنتی متاثر از دکوراسیون کلاسیک اروپایی است و فضایی رسمی و پیچیده را ایجاد می کند.
برای ایجاد این سبک:

  • یک پالت رنگ تیره یا خنثی را انتخاب کنید. فضای داخلی سنتی اغلب دارای طرح‌های رنگی خنثی با کرم یا بژ با چوب تیره است. برای کسانی که رنگ را ترجیح می دهند، از سایه های غنی و عمیق مانند سرمه ای، سبز جنگلی و شرابی استفاده کنید.
  • کارهای چوبی دقیق را به کار ببرید. به دنبال پایه های تزئینی، قالب های کنده کاری شده و قاب های تزئین شده باشید.
  • از چوب های تیره با روکش صاف استفاده کنید، با منسوجات کرم و بژ تضاد ایجاد کنید.
  • با هنر کلاسیک، عتیقه جات، و قطعات با تاریخ تزئین کنید.
  • با خرید مبلمان به صورت جفت و قرار دادن وسایل در دو طرف یک محور مرکزی، تقارن ایجاد کنید.
  • ویژگی‌های معماری مانند ستون‌ها، طاق‌ها، قرنیزها و قالب‌سازی تاج را اضافه کنید.