You are currently viewing چگونه زیرزمین خانه خود را بازسازی کنید از برنامه ریزی تا مجوز 2024

چگونه زیرزمین خانه خود را بازسازی کنید از برنامه ریزی تا مجوز 2024

بازسازی زیرزمین یا تغییر کاربری و نوسازی آن یک راه عالی برای افزودن ارزش و عملکرد به خانه است. با این حال، این فرآیند می تواند طولانی و زمان بر باشد، به همین دلیل است که مهم است که بازسازی به درستی از قبل برنامه ریزی شود. با رویکرد صحیح، باید بتوانید از اشتباهاتی که باعث افزایش هزینه ها و ایجاد تاخیر می شود، جلوگیری کنید.

هنگامی که در حال برنامه ریزی برای بازسازی زیرزمین خانه خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که چیدمان را برنامه ریزی کنید. با شناسایی اینکه همه چیز به کجا می رود و مبلمان چگونه قرار می گیرد، می توانید درک بهتری از ظاهر محصول نهایی به دست آورید که باید تصمیمات آینده شما را راهنمایی کند.

قبل از شروع این بازسازی، برخی از مناطق اطراف زیرزمین را بررسی و تعمیر کنید. اول از همه، اطمینان حاصل کنید که با قرار دادن ورقه های پلاستیکی در اطراف دیوارها و کف محلی که پروژه در آن قرار است، رطوبت را آزمایش کنید. پس از چند هفته، دوباره بررسی کنید که آیا تراکم در زیر ورقه ایجاد شده است یا خیر. اگر داشته باشد، فونداسیون شما به درستی آب بندی نشده است . در صورتی که قطرات آب در بالای ورق باشد، سطح زیرزمین نیاز به رطوبت زدایی دارد.

به خاطر داشته باشید که اکثر پروژه های بازسازی زیرزمین خانه و تکمیل زیرزمین قبل از شروع کار نیاز به مجوز ساختمان دارند. هنگامی که این نوع مجوز را دریافت کردید، می‌توانید مطمئن باشید که کاری که انجام داده‌اید قانونی، ایمن و مطابق با تمام قوانین ساختمانی محلی است . شما می توانید برای مجوزهای لازم در دپارتمان ساختمان و ایمنی لس آنجلس درخواست دهید. در زیر یک راهنمای عمیق در مورد چگونگی بازسازی زیرزمین شما آورده شده است

چه چیزی در بازسازی زیرزمین خانه انجام می شود؟

بازسازی زیرزمین می تواند اشکال و اشکال مختلفی داشته باشد، به همین دلیل است که عوامل و جزئیات متعددی وجود دارد که باید در طول این فرآیند در نظر گرفته شوند. برخی از جزئیاتی که باید در برنامه‌های بازسازی شما گنجانده شود به موارد زیر است:

  • اهداف روشنی را تعیین کنید – آنچه را که از طراحی جدید زیرزمین خود می خواهید مشخص کنید. آیا می خواهید اتاق خواب های اضافی اضافه کنید یا روی ایجاد یک منطقه بازی برای فرزندان خود تمرکز کنید؟ هنگامی که بدانید چرا می خواهید بازسازی را انجام دهید، می توانید اهدافی را تعیین کنید که به پروژه ساختار بیشتری می بخشد .
  • به فضا فکر کنید – قبل از شروع کار روی پروژه باید بیشتر در مورد فضای زیرزمین فکر کنید. علاوه بر این که مساحت منطقه چقدر است، مهم است که اولویت‌هایتان را تعیین کنید و مبلمان و دکور را در کجا قرار دهید. اگر می خواهید از تاخیر جلوگیری کنید، باید قبل از شروع پروژه همه این موارد را در نظر بگیرید.
  • جزئیات عملکردی را در نظر بگیرید – برخی از جزئیات عملکردی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از اطمینان از داشتن سیستم های تهویه مطبوع و لوله کشی مناسب، کار در اطراف ستون های زیرزمین و ضد آب کردن زیرزمین. استخدام پیمانکاران حرفه ای برای این کارها را در نظر بگیرید.
  • تعیین کنید که آیا این منطقه چندین کاربری خواهد داشت – زیرزمین ها اغلب به یک اتاق چند منظوره تبدیل می شوند. به عنوان مثال، اتاق را می توان به یک فضای ذخیره سازی و همچنین یک منطقه خانوادگی تبدیل کرد.

اشتباهات رایج

به دلیل اینکه این نوع پروژه چقدر می تواند گسترده باشد، بسیاری از افراد در حین بازسازی زیرزمین خانه مرتکب اشتباه می شوند. حتی اگر اجتناب از انجام هر گونه اشتباهی غیرممکن است، می توانید برای کاهش این مسائل و جلوگیری از مشکلات گام بردارید. اشتباهات رایج تری که هنگام بازسازی زیرزمین باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

  • تعداد زیادی اتاق کوچک – در صورتی که زیرزمین شما در حال حاضر ناتمام است، می توانید این اتاق را به هر چیزی که می خواهید تبدیل کنید. با این حال، سعی کنید از تقسیم منطقه به بسیاری از اتاق‌های کوچک خودداری کنید، که ممکن است منجر به احساس تنگناهراسی شود.
  • مشکلات آب – زیرزمین ها بیشتر احتمال دارد که رطوبت، پوسیدگی، کپک زدن و مسائل مشابه را تجربه کنند. نشتی پنجره ها و خرابی آبگرمکن ها می تواند باعث تجمع رطوبت در زیرزمین شود . این مشکلات باید بلافاصله پس از شناسایی برطرف شوند.
  • انتخاب مواد – به شدت توصیه می شود که هنگام کار در زیرزمین از چوب و سایر مواد آلی اجتناب کنید. از آنجایی که زیرزمین ها مستعد شرایط رطوبتی بالا هستند، مهم است که موادی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشند.
  • تهویه – کیفیت هوا یک مشکل رایج در زیرزمین ها است زیرا این منطقه معمولاً در مقایسه با سایر مناطق خانه دارای تهویه زیادی نیست. اطمینان حاصل کنید که سیستم تهویه مطبوع شما دارای فیلتر عالی است و هوای زیرزمین را به درستی فیلتر می کند.
  • عایق صوتی بد – رد پا از طبقه اصلی خانه شما بعد از چند هفته آزاردهنده می شود، به همین دلیل است که باید به فکر اضافه کردن عایق صدا و عایق به زیرزمین باشید.
  • روشنایی ناکافی – ورود نور طبیعی به زیرزمین بسیار دشوار است، به همین دلیل است که هنگام ایجاد یک طرح نوسازی باید برای اضافه کردن نور الکتریکی به اتاق برنامه ریزی کنید.

عناصر کلیدی برای فاکتور در برنامه های شما

به دلیل نیاز به رعایت اقدامات احتیاطی، یک روش استاندارد برای بازسازی زیرزمین خانه وجود دارد . این رویه ها را می توان در کدهای ساختمان مسکونی لس آنجلس یافت .

آیا به فضای سر بیشتری نیاز خواهید داشت؟

اکثر کدها مستلزم این هستند که زیرزمین شما 7.0-7.75 فوت فاصله داشته باشد تا به عنوان یک منطقه نشیمن یا اتاق بازی استفاده شود. اگر زیرزمین شما این مقدار فضای سر را ندارد، می توانید کف را پایین بیاورید. با این حال، این پروژه طولانی و پرهزینه است. این امکان وجود دارد که لوله ها و کانال های متحرک بتواند این مشکل را حل کند ، که باید از پیمانکار خود در مورد آن سوال کنید.

ضد آب

نشتی های کوچک لزوماً نیازی به توجه حرفه ای ندارند. می‌توانید در ناودان‌های خود دیورترهایی قرار دهید تا آب ناودان را از پایه خانه‌تان دور کند. همچنین ممکن است بخواهید شکاف‌ها یا ترک‌های نزدیک لوله‌ها را ببندید، که این کار را می‌توان با مقداری ترکیب بتن‌کاری انجام داد. اگر متوجه شکاف های بزرگ تری در اطراف زیرزمین خود شدید، می توانید آنها را با سیمان هیدرولیک پر کنید . قبل از افزودن سیمان باید از یک مهندس سازه استفاده کنید.

لوله ها را قبل از بوکس کردن عایق بندی کنید

لوله‌های زیرزمین خود را قبل از بسته‌بندی عایق کاری در نظر بگیرید. وقتی این لوله‌ها هنوز در معرض دید هستند، می‌توان آنها را با آستین‌های عایق فومی تجهیز کرد که از اتلاف گرما یا تراکم در اطراف سقف زیرزمین شما جلوگیری می‌کند .

بدون دیوار خشک استاندارد برای جلوگیری از کپک زدن

کپک یک مشکل جدی در زیرزمین ها است که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد. به خاطر داشته باشید که کپک می تواند عملاً در هر جایی رشد کند و به ویژه در دیوار خشک استاندارد رایج است. می توانید با پانل های با کارایی بالا یا پانل های گچی از این مشکل جلوگیری کنید. ماده ای را انتخاب کنید که مقاومت در برابر قالب بالایی داشته باشد .

جزئیات ترجیحی

بعد از اینکه زیرزمین شما قاب شد و کاملا آماده شد، می توانید جزئیاتی را به فضا اضافه کنید که به آن اجازه می دهد مانند اتاق دیگری در خانه شما به نظر برسد. به عنوان مثال، نصب تجهیزات باشگاه یا سیستم های سینمای خانگی را در اتاق در نظر بگیرید.

مجوزها، کدهای محلی، و اقدامات احتیاطی ایمنی

قبل از بازسازی زیرزمین خانه خود، ضروری است که روی اخذ مجوزهای لازم ، رعایت اقدامات احتیاطی مناسب و رعایت قوانین ساختمانی محلی تمرکز کنید. هنگامی که به طور خاص به مجوزهای ساختمان نگاه می کنید، تنها راهی که توسط LADBS به شما مجوز داده می شود این است که نقشه های شما با قوانین ساختمانی محلی و مقررات ایمنی مطابقت داشته باشد. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، یک تسریع کننده مجوز در کنار خود داشته باشید .

به تحقیق در مورد قوانین ساختمان محلی و همچنین الزامات بازسازی زیرزمین خانه فکر کنید. LADBS می تواند به هر سوالی که در مورد کد ساختمان محلی دارید پاسخ دهد. مطمئن شوید که زیرزمین شما دارای خروجی کافی برای رعایت مقررات ساختمانی باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، سقف در زیرزمین شما نیز ممکن است نیاز به تنظیم حداقل ارتفاع داشته باشد.

آیا برای بازسازی زیرزمین خود به مجوز نیاز دارم؟

هنگام بازسازی زیرزمین همیشه مجوز ساختمان ضروری است. حتی اگر کار شما با تمام قوانین ساختمانی محلی مطابقت داشته باشد، اگر از قبل مجوز دریافت نکرده باشید، باز هم ممکن است از شما خواسته شود که از شر کاری که انجام داده اید خلاص شوید. فروش خانه با کار غیرمجاز نیز می تواند دشوار باشد زیرا اکثر وام دهندگان وام های رهنی لازم را به وام گیرندگان نمی دهند.

در لس آنجلس از چه کدهایی باید آگاه باشم؟

هنگامی که می خواهید زیرزمین خود را بازسازی زیرزمین کنید و مطمئن شوید که پروژه تمام الزامات ساختمانی محلی را برآورده می کند، فصل چهارم از آیین نامه ساختمان مسکونی لس آنجلس یکی از قوانین و مقررات مربوط به فونداسیون و زیرزمین یک خانه مسکونی است.

بیشتر بخوانید : بازسازی خانه حیاط دار

اقدامات احتیاطی ایمنی که باید در نظر گرفته شود

مراقب هر مقدار رطوبت در زیرزمین باشید. اگر رطوبت از نشت وجود داشته باشد، این موضوع می تواند منجر به ایجاد کپک شود که می تواند منجر به مشکلات سلامتی برای هر کسی در خانه شما شود. با یک متخصص اصلاح قالب تماس بگیرید تا از شر هر کپکی که تشخیص داده اید خلاص شوید . در طول بازسازی، به شدت توصیه می شود که از پیمانکاران دوری کنید تا در اطراف محل ساخت و ساز ایمن بمانید.

قبل از شروع، بودجه خود را بدانید

شما باید دقیقاً بدانید که قبل از شروع پروژه چقدر می توانید برای پروژه بازسازی زیرزمین هزینه کنید. بدون داشتن بودجه دقیق ، می توانید بیش از حد خرج کنید که ممکن است شما را بدهکار کند. قیمت این نوع پروژه بسته به متراژ پروژه و همچنین متراژ زیرزمین می تواند متفاوت باشد. اگر هزینه های پروژه بیشتر از بودجه شما است، به مواد مقرون به صرفه تر روی بیاورید .

با پیمانکاران بازسازی زیر زمین خانه قابل اعتماد تماس بگیرید

هر کاری که روی پایه خانه شما انجام می شود باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد، به همین دلیل است که توصیه می شود پیمانکاران قابل اعتماد با بررسی آنلاین عالی و شهرت قوی استخدام کنید. احتمال اینکه پیمانکاران قابل اعتماد پروژه بازسازی شما را در جدول زمانی مورد نظر شما به پایان برسانند بسیار بیشتر است.

اکنون که می دانید چگونه زیرزمین خود را بازسازی کنید و چه مجوزهای ساختمانی مورد نیاز است، باید آماده ایجاد طرح های بازسازی خود باشید. پس از انجام این طرح ها، می توان پیمانکاران را استخدام کرد و اولین تغییرات در زیر زمین انجام شد.