You are currently viewing چگونه حیاط را نوسازی کنیم ؟ راهنمای گام به گام نوسازی حیاط خانه

چگونه حیاط را نوسازی کنیم ؟ راهنمای گام به گام نوسازی حیاط خانه

حیاط خلوت محل تجمع بسیاری از خانه ها است. چه بخواهید مکانی برای میزبانی از خانواده و دوستان خود داشته باشید یا یک واحه آرامش‌بخش ایجاد کنید، نوسازی حیاط خلوت بلیط شما برای رسیدن به بهشت ​​است. علاوه بر این، این فضاهای بیرونی پتانسیل زیادی دارند و بسته به پروژه شما، بازسازی نیز ممکن است به ارزش خانه شما بیافزاید.

فرض کنید از ظاهر فضای بیرونی خود خسته شده اید یا نوسازی های عالی حیاط خلوت خود را دیده اید و به دنبال شاداب کردن ظاهر خود هستید. در این صورت، این راهنمای نوسازی حیاط خلوت با چک لیست برنامه ریزی، فرآیند گام به گام و هزینه های تعریف شده بازسازی مفید خواهد بود. شیرجه زدن در!

فرآیند نوسازی حیاط خلوت

اگرچه بازسازی حیاط خلوت می تواند استرس زا باشد، اما با یک راهنمای گام به گام بسیار آسان تر است. ما مراحل مورد نیاز برای شروع دگرگونی حیاط خلوت شما را فهرست کرده ایم. شامل می شوند

1. با یک تخته تمیز کار کنید

اولین قدم در نوسازی حیاط خلوت خود داشتن یک تخته سنگ تمیز است. بنابراین اگر به طور کامل حیاط خلوت خود را نوسازی می کنید، بسیار مهم است که حصار قدیمی و عرشه فعلی خود را خراب کنید و منطقه را تمیز کنید.

البته، اگر در حال دست زدن به عرشه یا حصار و دیوارهای حائل یا سنگ در حیاط کوچک خود هستید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

علاوه بر این، پس از خراب کردن عرشه و حصار قدیمی خود، با از بین بردن علف های هرز و صاف کردن هر گونه توده در چمن خود، مطمئن شوید که منظره شما مرتب است.

2. طرح حیاط خلوت خود را طراحی کنید

هنگامی که یک صفحه تمیز از فضای کاری دارید، باید چیدمان مورد نظر خود را طراحی کنید. از فضای حیاط خلوت خود عکس بگیرید و در مورد اندازه پاسیو، طول عرشه و موقعیت حصار تصمیم بگیرید.

کار بر روی یک پروژه بدون چشم اندازی که این مرحله را بسیار مهم می کند، می تواند دشوار باشد. پس از تصمیم گیری در مورد چیدمان می توان محوطه سازی را برنامه ریزی کرد.

بیشتر بخوانید : راهنمای نوسازی خانه ویلایی

3. محصولات خود را انتخاب کنید

هنگامی که چیدمان پس زمینه خود را طراحی کردید، زمان آن است که بهترین محصولات را برای نوسازی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، برخی از محصولات در پروژه های خاص در یک منطقه یا محیط بیرونی بهتر عمل می کنند.

هنگام انتخاب یک محصول، انتخاب بهترین پالت رنگ برای اتاق بیرون از خانه یکی از مهمترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. پس از انتخاب رنگ، می توانید محصولات را بر اساس مقیاس و بافت انتخاب کنید و سفارشات خود را انجام دهید.

هنگامی که مصالح ساختمانی شما تحویل داده شد، از آنها عبور کنید و بررسی کنید که همه مصالح تحویل داده شده درست هستند.

4. از مواد خود برای ساخت و نصب استفاده کنید

هنگامی که طرح شما برای عمل آماده شد، می توانید برنامه ریزی هر گونه تخریب و نصب ضروری را شروع کنید. در این مرحله می توانید با پیمانکار خود برای برنامه ریزی صحیح هر پروژه فرعی همکاری کنید.

اطمینان حاصل کنید که پیمانکاری که با آن کار می کنید از طرح طراحی شما آگاه است. به عنوان مثال، برای برخی از پروژه ها، تخریب پس از اتمام نصب جدید می تواند کارآمدتر باشد. با این حال، این فرآیند نیاز به هماهنگی زیادی دارد، بنابراین داشتن یک پیمانکار که بتواند به عنوان مدیر پروژه خدمت کند، می تواند مفید باشد.

5. مبلمان و لوازم حیاط خلوت را خریداری کنید

خرید مبلمان برای باغچه کوچک یا حیاط خلوت شما می تواند دمی خوبی از بخش تدارکات باشد و می تواند به ایجاد هیجان بیشتر برای یک پروژه کمک کند.

خوبی خرید مبلمان، طرحی است که از قبل برای حیاط خلوت شما در نظر گرفته شده است. این امر باعث می‌شود که بدانید دقیقاً چه چیزی را بخرید، از جمله بهترین آتش‌دان‌ها ، میزهای غذاخوری، صندلی‌های استخر، مبل‌های استراحت و بسیاری موارد دیگر.

6. حیاط خلوت خود را تزئین کنید

پس از اتمام نصب و ساخت، وقت آن است که فضای حیاط خلوت خود را تزئین کنید تا ظاهر کلی را بهتر کنید. چه هفته ها و چه ماه ها طول بکشد، فضای بیرونی جدید شما ارزشش را دارد.

شما باید با صندلی شروع کنید، چه با یک پاسیو کوچک یا یک حیاط خلوت بزرگ کار کنید زیرا کاربرد اصلی حیاط خلوت سرگرم کننده است. نشیمنگاه می تواند یک کاناپه، یک صندلی استراحت یا صندلی توکار باشد.

صندلی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، و هنگامی که صندلی خود را انتخاب کردید، می توانید با کوسن های نشیمنگاهی، میز، چتر پاسیو یا آلاچیق تزئین کنید.

البته، می‌توانید تزییناتی مانند دکور دیوار فلزی، صندلی‌ها یا جعبه‌های کاشت یا شاید نورپردازی در فضای باز اضافه کنید . اطمینان حاصل کنید که فضای شما به روز شده و مطابق با سلیقه و سبک شما ساخته شده است زیرا حیاط خلوت شما جایی است که با خانواده و دوستان خاطرات ایجاد می شود.

7. روی حصار کار کنید

اکنون می توانید پس از ساخت و تزئین عرشه خود روی حصار خود کار کنید. امروزه تزیین نرده چندان رایج نیست. پس از نصب حصار، معمولاً هیچ کاری اضافی برای آن انجام نمی دهید.

اگر می‌خواهید متمایز و منحصر به فرد باشید، می‌توانید الگوها و طرح‌هایی را روی حصار خود بکشید، یا می‌توانید از چیزی ساده مانند چراغ‌ها یا برخی گیاهان برای اضافه کردن طرح استفاده کنید.

8. فضای حیاط خلوت خود را چشم انداز کنید

محوطه سازی حیاط خلوت گام بعدی در تکمیل نوسازی حیاط خلوت بزرگ یا کوچک است. اگر به انجام پروژه‌های محوطه‌سازی حیاط خلوت نیاز دارید، با معمار منظر خود درباره چیدمان صحبت کنید و عناصری مانند درختچه‌ها، درختان، سبزه‌ها، گل‌ها، مالچ یا سنگ‌ها را که می‌خواهید به حیاط خود اضافه کنید، انتخاب کنید.

هنگامی که منظره ساز شما متوجه شد که شما چه می خواهید، می توانید عقب بنشینید و به او اجازه دهید آن را مدیریت کند.

9. از حیاط خلوت نوسازی شده خود لذت ببرید

بازسازی حیاط خلوت شما کامل شده است و می توانید پاهای خود را بالا بیاورید و با خانواده و دوستان از نوشیدنی ها و تنقلات خود لذت ببرید. علاوه بر این، برای اینکه فضای بیرونی خود در طول فصول کاملاً جدید و مدرن به نظر برسد، تمیز کردن و نگهداری فرکانس را در نظر بگیرید.

چک لیست برنامه ریزی بازسازی حیاط خلوت

هنگام کار بر روی هر پروژه بازسازی، داشتن یک چک لیست برنامه ریزی برای پایبندی به برنامه و بودجه برای رسیدن به بهترین چشم انداز مهم است. ما چک لیستی از مواردی که قبل از شروع به بازسازی حیاط خلوت خود باید به آنها توجه کنید فهرست کرده ایم.

1. بودجه

قبل از شروع باید برای هر گونه بهبود خانه بودجه تعیین کنید. سپس، می توانید بازسازی را به صورت مرحله ای و متناسب با بودجه خود برنامه ریزی کنید و بودجه خود را به میزان دلخواه خود کم یا زیاد کنید. به عنوان مثال، نصب پاسیو جدید را برای یک تابستان و استخر را برای دو تابستان آینده در نظر بگیرید.

از طرف دیگر، می‌توانید منظره‌سازی را انتخاب کنید و بعداً از وسایل جدید استفاده کنید. هر کاری که تصمیم دارید انجام دهید، مطمئن شوید که با یک بودجه کاملاً تعریف شده شروع کنید. بنابراین آیا قبل از شروع نوسازی خود بودجه ای دارید؟

2. فضا

انعطاف پذیری باید جزء کلیدی هر طراحی حیاط خلوت باشد، به خصوص اگر پول و فضا محدود باشد. بازسازی حیاط خلوت شما باید سعی کند از فضای شما، صرف نظر از اینکه چقدر بزرگ یا کوچک است، حداکثر استفاده را ببرد.

کل فضای بیرون را در نظر بگیرید، از جمله هر حیاط جانبی یا فضاهای محدود. داشتن یک منظره‌ساز حرفه‌ای برای ایجاد یک طرح برای شما ممکن است برای اطمینان از داشتن فضای موجود برای برآورده کردن نیازهایتان مفید باشد.

اطمینان حاصل کنید که پروژه نوسازی شما فضای موجود در حیاط خلوت شما را به حداکثر می رساند.

3. طراحی

طراحی حیاط خلوت باید پایداری را به حداکثر برساند، بنابراین باید بررسی کنید که آیا بازسازی شما ارزش خانه شما را از نظر زیبایی و پایداری بهبود می بخشد یا خیر.

بسیاری از گزینه های طراحی حیاط خلوت نیز پایداری خانه شما را بهبود می بخشد، از جمله:

  • گیاهان بومی برای به حداقل رساندن مصرف آب
  • کاشت درختان میوه و باغات گیاهی برای تولید مواد غذایی
  • سیستم های ویژگی آب برای آبیاری باغ شما
  • درختان و درختچه های بزرگ برای ایجاد سایه و ایجاد صفحه های طبیعی حریم خصوصی در فضای باز شما
  • ایجاد سطل کمپوست

گنجاندن یک طراحی غیرفعال در نوسازی می تواند به شما کمک کند تا در هزینه های انرژی صرفه جویی کنید و آن را شایسته طراحی خود کنید. اطمینان حاصل کنید که آن را در برنامه پروژه خود در نظر گرفته اید و نگهداری و آب و هوا را در طراحی خود در نظر بگیرید.

4. طرح رنگ

از آنجایی که سرگرمی در فضای باز شما به آرامی در فضای داخلی شما با تم رنگی مشابه جریان می یابد، بسیار مهم است که طرح رنگ موجود خانه خود را در نظر بگیرید.

هر گونه افزودنی جدید را می توان تغییر داد تا با خانه موجود ترکیب شود و طرح پاسیو را با طرح رنگ خانه اصلی مطابقت دهد.

5. باغ

هنگام انتخاب گیاهانی که برای افزودن به باغچه یا تخت گل جدید خود دارید، مکان خود و انواع گیاهانی را که در آنجا رشد می کنند در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر در نزدیکی ساحل زندگی می کنید، ممکن است بخواهید به گیاهانی نگاه کنید که می توانند باد زیادی را تحمل کنند.

با این حال، اگر در مکانی با ماسه سیاه زندگی می کنید، برای پوشش گیاهی بومی استرالیا ایده آل خواهد بود. اگر از کود دهی و آبیاری مکرر خودداری کنید، اینها نیز گزینه های فوق العاده ای هستند.

6. کفپوش

کفپوش نقش مهمی در ظاهر و احساس فضای بیرونی شما دارد، اما از نظر قیمت، دوام و نگهداری نیز متفاوت است. برخی از گزینه های عمدتاً مورد استفاده برای کفپوش در فضای باز عبارتند از:

  • کفپوش بتنی – گزینه ای مناسب برای نگهداری و دوام کم
  • سنگفرش- سنگفرش آجری از نظر سبک و گزینه های رنگی تنوع زیادی دارد
  • کفپوش کاشی – چه سنگ طبیعی، چه کاشی چینی یا سرامیک را انتخاب کنید، تنوع بسیار زیادی وجود دارد.
  • دکینگ- عرشه چوبی یا کامپوزیت از نظر زیبایی شناختی بسیار جذاب است، اما باید در هنگام تعیین بودجه برای عرشه، تعمیر و نگهداری مورد نیاز را در نظر بگیرید.

8. قوانین و مقررات

بسته به موقعیت مکانی و نوع نوسازی که انجام می دهید، ممکن است به مجوز نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، نصب نرده، تغییر خطوط سقف، پارک زباله در خیابان، لوله کشی، و محوطه سازی حیاط خلوت همه کارهایی هستند که تقریباً به طور قطع نیاز به مجوز دارند.

اطمینان حاصل کنید که از تمام قوانین و مقررات پروژه خود پیروی می کنید تا از مشکلاتی با دولت محلی جلوگیری کنید.

هزینه بازسازی حیاط خلوت

هنگامی که صاحبان خانه به فکر به روز رسانی فضای بیرونی خود هستند، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می رسد این است که هزینه بازسازی حیاط خلوت چقدر است. البته، نوسازی معمولاً هزینه اولیه دارد، اما ارزش آن را دارد زیرا فضای زندگی خود را برای منافع بلندمدت ارتقا می دهید.

بر اساس تحقیقات، هزینه نوسازی حیاط خلوت، از جمله نیروی کار، بین 500 تا 2000 دلار برای بهبودهای ساده DIY مانند ساختن شن نخودی ، تعمیر چمن، یا کاشت درختچه متغیر است. با این حال، صاحبان خانه هایی که به دنبال بازسازی کامل هستند باید انتظار داشته باشند 7500 تا 10000 دلار و گاهی اوقات بیشتر هزینه کنند.

عواملی که بر هزینه های نوسازی حیاط خلوت تأثیر می گذارد

برخی از عوامل می توانند بر هزینه های حیاط خلوت شما بدون توجه به نوع پروژه تأثیر بگذارند و برخی از آنها عبارتند از:

1. وضعیت فعلی حیاط خلوت

حیاط خلوتی که الان دارید وضعیت بدی دارد؟ اگر چنین است، بازگرداندن آن به شرایط خوب ممکن است نیاز به کار اضافی داشته باشد. قبل از شروع پروژه، مهم است که به مشکلات مربوط به زهکشی خاک، شیب های تند یا درختانی که باید قطع شوند، رسیدگی شود.

2. اندازه حیاط خلوت شما

گاهی اوقات می توان قیمت پروژه های حیاط خلوت را با فوت مربع محاسبه کرد. اگر فضای بیشتری برای پر کردن با طراحی منظره، مبلمان فضای باز و امکانات دارید، ممکن است صورتحساب نهایی شما بیشتر از کسی باشد که فضای کمتری برای کار با او دارد.

3. کیفیت مواد

هزینه مواد به کیفیت آنها بستگی دارد. اگر بخواهید در مواد با کیفیت بالاتر برای فضای زندگی خود در فضای باز سرمایه گذاری کنید، هزینه بیشتری برای شما در پیش خواهد داشت. با این حال، شما یک واحه حیاط خلوت خواهید داشت که برای چندین دهه و نه تنها برای چند سال، دوستان و خانواده شما را سرگرم خواهد کرد.

4. DIY در مقابل پیمانکاران

اگر برای تکمیل پروژه نیاز به استخدام پیمانکار دارید، انتظار داشته باشید که پول بیشتری نسبت به یک پروژه انجام دهید. در پروژه های نوسازی، هزینه نیروی کار بسیار مهم است.

اگرچه ممکن است قیمت بالاتر باشد، اما خانه شما نیز ممکن است ارزش بیشتری پیدا کند.

توصیه هایی برای برنامه ریزی یک بازسازی موفق حیاط خلوت

آیا از نگاه کردن به یک قطعه زمین با تکه های علف، درختان کهنسال و علف های هرز برای کیلومترها خسته شده اید؟ آیا ترجیح می دهید آن را به یک منطقه بازی برای کودکان خود، یک فضای سرگرمی یا یک واحه آرامش بخش تبدیل کنید که می توانید برای صلح و آرامش در آن خلوت کنید؟ چشم اندازهای شما برای حیاط خلوت شما هر چه باشد، ابتدا باید یک برنامه موثر برای به ثمر رساندن آنها ایجاد کنید.

1. در مورد بودجه تصمیم بگیرید

چه بخواهید خودتان کار را انجام دهید یا یک طراح منظر استخدام کنید ، این نوسازی هزینه دارد. بنابراین قبل از شروع، تصمیم بگیرید که چقدر می توانید به طور منطقی برای حیاط خود هزینه کنید.

اگر بودجه زیادی برای کار ندارید نگران نباشید، زیرا می‌توانید ایده‌های زیادی برای طراحی حیاط خلوت ایجاد کنید.

2. ایده های خود را جمع آوری کنید

اکنون که بودجه ای برای بازسازی حیاط خلوت خود دارید، می توانید به چشم انداز خود فکر کنید. به حیاط خود نگاهی بیندازید و شروع به طراحی یا نوشتن ایده هایی که برای فضا دارید کنید. شاید بخواهید یک باغ سبزی کوچک در پشت حصار با یک قسمت نشیمن کوچک برای نوشیدن شراب یا چای و لذت بردن از منظره بخواهید.

شاید شما علاقه مند به یک عرشه بسته باشید که می تواند در تمام طول سال با یک آشپزخانه در فضای باز برای هماهنگی استفاده شود. اما، البته، اگر به تنهایی نمی‌توانید به آن برسید، همیشه می‌توانید به وبلاگ‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای الهام گرفتن نگاه کنید.

3. یک منظره ساز استخدام کنید

شما می دانید که چه چیزی می توانید بپردازید و لیستی از ایده هایی دارید که می خواهید در طراحی حیاط خلوت خود بگنجانید . مگر اینکه قصد انجام بیشتر کارها را داشته باشید، اکنون زمان خوبی است که به دنبال یک منظره ساز با تجربه در طراحی محوطه باشید.

همانطور که نامزدهای بالقوه را بررسی می کنید، پورتفولیوهای آنها را مرور کنید و با مشتریان قبلی صحبت کنید تا در صورت استخدام آنها، تجربه واقعی خود را احساس کنید. همچنین، حداقل با سه طراح منظره مصاحبه کنید تا مطمئن شوید که بهترین خدمات را در قبال پول خود دریافت می کنید.

4. با جزئیات بیشتر مشخص شوید

پس از بررسی حیاط خلوت، بودجه و فهرست ایده‌ها، یک منظره‌ساز می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد دیدگاه خود دقیق‌تر و واقعی‌تر شوید. آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که تمام یا بیشتر آنچه را که می خواهید در بودجه ای که می توانید بدون به خطر انداختن سلامت یا ایمنی شما از عهده بگیرید، به دست آورند.

هنگامی که طرحی را ارائه کردید، می‌توانید با انتخاب مواد، رنگ‌ها، گیاهان، گل‌ها و ویژگی‌ها دقیق‌تر شوید.

5. برای نوسازی آماده شوید

شما می خواهید خانه شما برای نوسازی آماده شود. ابتدا باید تمامی اثاثیه و وسایل چمن را از حیاط پاک کنید تا در هنگام تخریب آسیب نبیند یا دور ریخته نشوند. در مرحله بعد، ممکن است بخواهید برخی از دموها را برای کاهش هزینه بازسازی انجام دهید . برای مثال، کوبیدن انبوه آجرهای قدیمی، جمع‌آوری شاخه‌ها و کنده‌ها، شکستن بتن قدیمی و سایر مراحل برای کاهش زمانی که منظره‌سازان و خدمه‌شان در حیاط صرف می‌کنند.

اگر تصمیم دارید نسخه ی نمایشی خود را انجام دهید، مراقب باشید به هیچ لوله یا سیمی که ممکن است در حین حفاری مشاهده کنید آسیب نرسانید. این می تواند یک مشکل جدی ایجاد کند و هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر مطمئن نیستید که باید حذف شود، بهترین کار این است که آن را به متخصصان بسپارید.

6. کنترل آفات را فراموش نکنید

در اینجا یک چیزی است که صاحبان خانه فراموش می کنند در مورد نوسازی برای آن آماده شوند – آفات. واقعیت این است که طراحان منظر در خارج از جایی که حشرات و سایر آفات زندگی می کنند کار می کنند. بنابراین هنگامی که خانه آنها ویران یا مختل می شود، بلافاصله شروع به پراکندگی می کنند و به دنبال جای دیگری برای رفتن می گردند. حتی باید به فکر خلاص شدن از شر سوسک ها باشید .

به احتمال زیاد، اینجا خانه شما خواهد بود. برای جلوگیری از حضور مهمانان ناخوانده در خانه، از سایت هایی مانند MoxieServices.com دیدن کنید تا خدمات کنترل آفات را در نزدیکی خود جستجو کنید. پس از اتمام کار محوطه سازی، یک نابودگر می تواند بیرون بیاید تا اطراف ملک شما را اسپری کند تا از ورود آفات جلوگیری کند. و اگر ساکن سنگاپور هستید، در اینجا افرادی را برای کنترل آفات در سنگاپور توصیه می کنیم .

حیاط خلوت شما یک پسوند خانه است که می تواند برای هر چیزی از تفریح ​​خانوادگی گرفته تا استراحت استفاده شود. بنابراین اگر از نگاه کردن به همان فضای خسته کننده قدیمی خسته شده اید، با یک منظره ساز تماس بگیرید و حیاط خود را یک عمر نوسازی کنید. می بینید، نتایج شما را خوشحال می کند که انجام دادید.

پس از بررسی حیاط خلوت، بودجه و فهرست ایده‌ها، یک منظره‌ساز می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد دیدگاه خود دقیق‌تر و واقعی‌تر شوید. آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که تمام یا بیشتر آنچه را که می خواهید در بودجه ای که می توانید بدون به خطر انداختن سلامت یا ایمنی شما از عهده بگیرید، به دست آورند. هنگامی که طرحی را ارائه کردید، می‌توانید با انتخاب مواد، رنگ‌ها، گیاهان، گل‌ها و ویژگی‌ها دقیق‌تر شوید. Cheryl در Lamour et fleurs می‌گوید که گل‌ها دارای رنگ‌های متنوعی از بنفش، زرد، قرمز یا حتی آبی هستند که به شما امکان می‌دهد رنگ مناسب را برای مطابقت با منظره خود انتخاب کنید.

نتیجه

بازسازی حیاط خلوت کار سختی نیست، به خصوص اگر از قبل نقشه درستی داشته باشید. متأسفانه، این بازسازی‌ها اغلب با پروژه‌های بازسازی حیاط خلوت اشتباه گرفته می‌شوند، با این حال آنها مشابه بازسازی نیستند. ویژگی های ساختاری تغییر نمی کند.

برای انجام موفقیت آمیز پروژه نوسازی حیاط خلوت خود، پس از مشخص شدن ویژگی های مورد نظر در حیاط خود، بودجه ای را تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که اندازه پاسیو شما از حیاط خلوت ایده آل شما پشتیبانی می کند. اگر نه، آن را بزرگتر کنید.

برای اینکه به حیاط خود رنگ بدهید، انواع گیاهان گلدانی را اضافه کنید و اگر نگهداری از چمن را برایتان زیاد می‌دانید، علف‌های کم‌معمول مانند تافت‌های تقلبی را در نظر بگیرید. امیدواریم این راهنما روشنگر بوده باشد و اکنون آماده باشید تا به پروژه بازسازی حیاط خلوت خود بپرید.