You are currently viewing پروژه بازسازی خانه و ساختمان از صفر تا صد

پروژه بازسازی خانه و ساختمان از صفر تا صد

در یک پروژه بازسازی خانه و ساختمان باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم ؟ در حالی که انجام دو پروژه بزرگ را به طور همزمان توصیه نمی کنم، اما چیزهای زیادی در مورد چگونگی آماده شدن برای بازسازی خانه بزرگ دارم. از آنجا که با وجود اینکه پروژه ها در چند هفته کوتاه شروع می شوند، من در واقع بیش از شش ماه است که برای این بازسازی ها آماده شده ام. اگر در لیست کارهایتان برای سال 2024 یک رنو خانگی بزرگ دارید، می‌خواهم مراحل و ابزارهایی را به شما ارائه دهم تا بتوانید برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و آماده‌سازی را زودتر از موعد شروع کنید.

پروژه بازسازی خانه و بازسازی ساختمان

با پیمانکار خود صحبت کنید

اگر خودتان کار پروژه بازسازی خانه را انجام نمی دهید، باید یک پیمانکار قابل اعتماد برای انجام کار پیدا کنید. (ما هر کاری را که باید مجاز باشد استخدام می کنیم – مانند لوله کشی، برق، و چیدمان های جدید.) این پست به بهترین نکات من برای پیدا کردن و استخدام یک پیمانکار می پردازد.

ما سال‌هاست که از همان پیمانکار استفاده می‌کنیم و او و خدمه‌اش دوستان خوبی شده‌اند. اما از آنجایی که او بسیار رزرو شده است، برنامه او از ماه ها، تا حتی سال ها از قبل پر است! می‌دانستم که می‌خواهیم هر دو حمام را در سال 2024 حل کنیم، بنابراین تابستان گذشته از او خواستم بیرون بیاید تا آنها را ببیند.

ما در هر فضا قدم زدیم، در مورد دیدگاه‌هایم برای بازسازی‌ها صحبت کردیم، و او یک تخمین تقریبی برای کار به من داد. به او گفتم فوریه 2024 را برای پروژه ها رزرو کند و ما اینجا هستیم!

بیشتر بخوانید : بازسازی خانه های کوچک

بر این اساس بودجه و پس انداز کنید

همانطور که فین در این پست در مورد تامین مالی پروژه های خانه اشاره کرد ، مهم است که یک تخمین تقریبی برای هزینه پروژه از قبل داشته باشید. ما همیشه دوست داریم قبل از شروع یک پروژه، کل پولی را که برای بازسازی نیاز داریم کنار بگذاریم، بنابراین داشتن یک عدد در ذهن به ما کمک کرد تا از قبل برنامه ریزی کنیم و این انگیزه ما را برای کنار گذاشتن پول ایجاد کرد.

حمام های به روز شده یک سرمایه گذاری عالی برای بهبود ارزش خانه شما هستند، بنابراین ما می دانستیم که این کاری است که در نهایت باید انجام دهیم تا زمانی که روزی می فروشیم بهترین قیمت را به دست آوریم. ( این پست فهرستی از بهترین کارهایی که برای افزودن ارزش به خانه و حمام‌ها باید انجام دهید، در این فهرست وجود دارد!) ناگفته نماند، ما می‌خواهیم قبل از فروش، بتوانیم تا حد امکان از هر گونه ارتقاء که انجام می‌دهیم لذت ببریم.

در صورت نیاز، یک طراح استخدام کنید

در پروژه بازسازی خانه برای حمام بچه‌هایمان، ما فقط در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای تمام وسایل هستیم. این بدان معناست که چیدمان ثابت خواهد ماند. به همین دلیل نیازی به استخدام طراح احساس نکردم. من می توانم همه اقلام، مواد و کاشی را برای فضا انتخاب کنم.

در حمام اصلی خود، به طور کامل چیدمان فضا را تغییر می‌دهیم تا وان را خالی کنیم و فضا را برای دوش بزرگ‌تر باز کنیم. بنابراین، من به یک حرفه ای نیاز داشتم تا در طرح بندی به من کمک کند. من نمی دانم چه چیزهایی برای ایجاد یک دوش مطابق با استاندارد، ارتفاع استاندارد برای نیمکت دوش، یا فضای مورد نیاز بین روشویی و توالت وجود دارد، اما یک طراح داخلی می داند. من شخصی را استخدام کردم تا در چیدمان به من کمک کند و نقشه هایی را ترسیم کند که می توانم در روز اول این بازسازی ساختمان بزرگ به خدمه تحویل دهم. من نکات بیشتری در مورد کار با یک طراح در این پست وبلاگ به اشتراک می گذارم .

از نظر زمان‌بندی، تابستان گذشته او را مجبور کردم برای اندازه‌گیری بیرون بیاید و تمام پاییز طرح را تغییر دادیم، بنابراین مطمئن شوید که به خودتان زمان زیادی بدهید.

پیدا کردن الهام

با در دست داشتن پیمانکار من، و چیدمان جدید برای حمام، زمان آن رسیده بود که واقعاً طراحی فضا را شروع کنم! واضح است که این قسمت مورد علاقه من است! من معمولا پینترست و اینستاگرام را مرور می کنم و هر چیزی را که دوست دارم در پوشه ها ذخیره می کنم. من لزوماً مجبور نیستم فضا را به طور کلی دوست داشته باشم، اما اگر حتی یک عنصر از یک عکس به من بیفتد، آن را ذخیره می کنم.

برای من مفید است که چیزهایی را که به من الهام می دهند ذخیره کنم و وقتی تعداد زیادی عکس داشته باشم، آنها را مرور می کنم تا موضوعات مشترک را پیدا کنم. به عنوان مثال، برای حمام اصلی ما، پس از بررسی تمام عکس‌های الهام‌بخشی که از اینستاگرام ذخیره کردم، پالت رنگ را تشخیص دادم.

هنگامی که یک ایده کلی از آنچه برای هر فضا می‌خواهم داشتم، شروع به ایجاد فهرستی از آنچه برای خرید نیاز دارم، کردم.

یک برگه محصول بنویسید

من دوست دارم از برگه های گوگل استفاده کنم، اما شما همچنین می توانید از اکسل برای ایجاد یک لیست اصلی از همه چیزهایی که برای پروژه بزرگی مانند این نیاز دارم استفاده کنید. من یکی را با دو زبانه روی آن ایجاد کردم و همه چیزهایی را که برای هر اتاق نیاز دارم، از جمله روشویی، توالت و غیره فهرست کردم.

تمام تلاشم را کردم تا به تک تک وسایل اتاق فکر کنم، از چیزهای بزرگ، مانند کاشی، تا چیزهای کوچک، مانند اهرم توالت. این واقعاً کمک کرد تا کار منبع یابی هر مورد قابل کنترل تر شود.

سپس، من به سادگی شروع به خرید آنلاین برای چند ساعت در هفته کردم و سعی کردم مواردی را پیدا کنم که متناسب با سبک هر فضا باشد. من در نهایت چیزهای زیادی را از Signature Hardware پیدا کردم، و این خرید را کمی آسان‌تر کرد! (آنها به نوعی همه چیز مورد نیاز شما را در مورد حمام دارند.)

یک تابلوی خلق و خو ایجاد کنید

زمانی که ایده‌هایی در مورد موارد دقیقی که می‌خواستم استفاده کنم به دست آوردم، مشغول ایجاد تابلوهای روحی برای هر حمام شدم. می توانید این پست وبلاگ را با آموزش گام به گام برای ایجاد یک تابلوی خلق و خوی رایگان بررسی کنید . من متوجه شدم که واقعاً به من کمک می کند تا یک فضا را تجسم کنم و می توانم تمام جزئیات کوچک را به درستی دریافت کنم.

همچنین به من کمک می کند تشخیص دهم که در پروژه بازسازی ساختمان  و خانه یک مورد در اتاق کار نمی کند. دیدن رنگ ها و سبک ها در کنار یکدیگر قبل از خرید بسیار مهم است.

شروع به خرید و ذخیره اقلام خود کنید

از آبان ماه شروع به ثبت سفارشات کردم. با این همه مشکلات حمل و نقل و انبارداری این روزها، کمی نگران بودم که همه چیز به موقع برای پروژه های فوریه من پیش نیاید. اما اقلام به معنای واقعی کلمه از هفته بعد شروع به رسیدن کردند! این هم خوب بود و هم بد. خوب است، زیرا اقلام من در انبار بودند، اما بد، زیرا گاراژ ما برای آینده قابل پیش بینی پر خواهد شد.

بیشتر بخوانید : بازسازی خانه های قدیمی

من و فین در گاراژ جا باز کردیم و جعبه ها در سه ماه گذشته در آنجا انباشته شده اند! اگر گاراژ ندارید، از قبل یک برنامه ذخیره سازی برای همه اقلام بزرگی که به زودی در راه شما قرار خواهند گرفت، تعیین کنید.

برای ترتیبات زندگی برنامه ریزی کنید

اگر در حال انجام بازسازی های بزرگ و نامرتب هستید، ممکن است منطقی باشد که برای مدتی از خانه خارج شوید. در طول بازسازی آشپزخانه، ما در خانه زندگی می‌کردیم، اما در طول آن پروژه پنج هفته‌ای، اقدامات زیادی برای ایجاد یک آشپزخانه کارآمد در زیرزمین خود انجام دادیم. این بار، ما در واقع به یک سفر خانوادگی به فلوریدا می رویم تا از این همه آشفتگی ساخت و ساز خلاص شویم.

حتی با وجود اینکه ما هنوز یک حمام کاربردی در طبقه اول خواهیم داشت، نمی‌خواهیم بچه‌ها برای مدت طولانی در حال بازسازی باشند. این بهانه خوبی به ما داد تا برای تعطیلات خانوادگی برنامه ریزی کنیم، حتی اگر کمی غمگینم که بسیاری از دموهای پشت صحنه را از دست خواهم داد. من قصد دارم هر روز صبح به پیمانکارم FaceTime کمک کنم تا مطمئن شوم که همه چیز در حال پیشرفت است و آنها برای ادامه کار به چیزی از من نیاز ندارند.

جزئیات لحظه آخری را نهایی کنید

و این من را به جایی که در حال حاضر هستیم می رساند – آماده شدن برای بازسازی های بزرگ ما که در پایان این ماه آغاز می شود. این چیزی است که در لیست کارهای من باقی مانده است…

  • فضا را خالی کنید: هر حمام را خالی می کنیم و چیزهایی را که نگه می داریم کنار می گذاریم.
  • اسناد آماده سازی: من نقشه ها، تابلوهای خلق و خو و برگه های محصول را برای خدمه چاپ خواهم کرد تا در دست داشته باشند.
  • پول را آماده کنید: هر پیمانکاری متفاوت است، اما ما معمولاً در سه قسط پرداخت می کنیم – در ابتدا، وسط و پایان پروژه. ما مطمئن خواهیم شد که نقدینگی کافی برای انجام آن تراکنش های بزرگ داریم.
  • سفارشات محصول را مرور کنید: قبل از شروع نسخه آزمایشی، از انبوه جعبه‌های بزرگ در گاراژ خود می‌گذریم تا مطمئن شویم همه چیز را در اختیار داریم.
  • تأیید تاریخ شروع: من قصد دارم هفته آینده با پیمانکارم تماس بگیرم تا تاریخ شروع کار را هماهنگ کنیم تا بتوانیم خانه و خانواده خود را به طور کامل برای آشفتگی های پیش رو آماده کنیم.
  • قبل از عکس گرفتن: مطمئناً برای مستند کردن وبلاگ عکس می‌گیرم، اما حتی اگر وبلاگ نویس نیستید، قبل از عکس بگیرید! وقتی همه چیز را تمام کردید دیدن دراماتیک قبل و بعد از آن عالی خواهد بود.

آیا خانه شما تنگ است، در قرن گذشته گیر کرده است یا با سبک زندگی خانواده شما هماهنگ نیست؟ اگر چنین است، بازسازی خانه احتمالاً ارزش بررسی دارد. چه رویای جزایر دوتایی، یک حمام با تم اسپا یا یک آشپزخانه در فضای باز را دارید، بازسازی ساختمان  و خانه می تواند فضای شما را به پناهگاهی ایده آل تبدیل کند که دوست دارید به خانه بروید.

با این حال، هر بازسازی موفق به برنامه ریزی و سازماندهی سنجیده نیاز دارد. این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد برنامه ریزی و سازماندهی بازسازی یا بازسازی خانه بدانید را بررسی می کند.

چگونه یک پروژه بازسازی خانه موفق را برنامه ریزی و سازماندهی کنیم

بازسازی های خوب برنامه ریزی شده نیاز به تعریف و اولویت بندی اهداف، بررسی بودجه، محاسبه دقیق هزینه ها و یافتن بهترین پیمانکار بازسازی خانه برای پروژه شما دارند.

یک بودجه واقعی تنظیم کنید

یکی از حیاتی ترین مراحل در سازماندهی بازسازی خانه، دانستن بودجه ای است که باید با آن کار کنید. امور مالی خود را از نزدیک بررسی کنید. به پس انداز و درآمد خود نگاه کنید و به خاطر داشته باشید که تمام هزینه های خود را کسر کنید تا تصویر دقیقی از امور مالی خود داشته باشید.

شما نمی خواهید بازسازی شما باعث فشار مالی بر خانواده شما شود. اگر بازسازی خانه شما از بودجه شما بیشتر است، این فرصت های مالی را بررسی کنید.

  • وام از اعضای خانواده
  • وام های بهبود خانه
  • وام مسکن
  • برنامه های تشویقی بهبود خانه
  • تلفیق وام در وام مسکن جدید

صحبت با یک پیمانکار محلی می تواند به شما کمک کند تا هزینه های پیش بینی شده نیروی کار، مواد و مجوز را بسنجید تا بدانید چقدر باید در بازسازی سرمایه گذاری کنید. همیشه 10 تا 20 درصد از بودجه خود را برای هزینه های غیرمنتظره مانند مشکلات پنهان برق یا لوله کشی نگه دارید.

جمع آوری الهامات طراحی پروژه بازسازی ساختمان

هنگامی که بودجه بازسازی خود را تعیین کردید، نوبت به سرگرمی می رسد. می‌توانید برای پروژه‌های رویایی بی‌پایان خانه که بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهند، به برنامه‌های تلویزیونی، مجلات طراحی و رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، Houzz و Pinterest مراجعه کنید .

همانطور که انتخاب محصول خود را انجام می دهید، سبک معماری خانه خود را در نظر بگیرید. چه در یک خانه سنتی ویکتوریایی زندگی می کنید یا یک خانه شهری مدرن، مطمئن شوید که انتخاب های طراحی شما منعکس کننده زیبایی شناسی معماری خانه شما است. هنگامی که آنها را پیدا کردید، آنها را در تابلوها و پوشه های خود ذخیره کنید تا بعدا بررسی کنید.

یک طرح نوسازی تهیه کنید

صاحبان خانه هایی که بازسازی های قابل توجهی انجام می دهند باید یک نقشه راه برای هر جنبه از پروژه تهیه کنند. با قدم زدن در خانه خود و فهرست کردن مناطقی که می خواهید به روز کنید یا بهبود دهید، شروع کنید. اگر لوکس بازسازی همه چیز را به یکباره ندارید، باید ابتدا پروژه هایی را که باید تکمیل کنید اولویت بندی کنید.

ترتیب پروژه ها گاهی اوقات به فصل بستگی دارد. به عنوان مثال، سقف نشتی و سقف آسیب دیده در طول فصل بارانی نیاز به توجه فوری دارد. سایر تصمیمات بازسازی می تواند به اهداف شما بستگی داشته باشد، مانند نیاز به یک دفتر کار خانگی برای کار ترکیبی شما. مراحل زیر به شما کمک می کند تا برنامه نوسازی خود را سازماندهی کنید.

  • ایجاد یک طرح اولیه: ایده ها را روی کاغذ پیش نویس کنید یا از نرم افزار طراحی استفاده کنید. ترسیم ایده های طراحی خود به شما کمک می کند تا با افراد حرفه ای بهتر ارتباط برقرار کنید.
  • بودجه را تخمین بزنید: ایده خوبی از هزینه های بازسازی داخلی یا خارجی خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که قیمت مواد، نیروی کار و مجوزهای شهری را نیز لحاظ کنید.
  • یک جدول زمانی تعیین کنید: یک جدول زمانی واقع بینانه برای بازسازی خود تنظیم کنید. برای هر چیز غیرمنتظره ای، مانند آب و هوای بد، تعطیلات یا مسائلی که ممکن است پیش بیاید، وقت بگذارید. اگر بخشی از پروژه را خودتان انجام می دهید، برنامه خانواده خود را در نظر بگیرید. همیشه در مورد هر رویدادی که می تواند بر جدول زمانی تأثیر بگذارد با خانواده خود در ارتباط باشید.
  • در مورد قوانین ساختمان محلی تحقیق کنید : قبل از شروع پروژه، باید در مورد قوانین و مقررات ساختمانی شهرداری خود تحقیق کنید، مگر اینکه پیمانکار شما این کار را برای شما انجام دهد.
  • در مورد طرح طراحی با پیمانکار خود بحث کنید: هنگامی که ایده های خود را روی کاغذ آوردید، با یک پیمانکار صحبت کنید تا بینشی در مورد ورودی به دست آورید.
  • انعطاف پذیر باشید: گاهی اوقات، موانع – مانند یک دیوار باربری که باید برداشته شود یا یک ویژگی که بیش از بودجه است – می تواند یک طرح طراحی را تغییر دهد. یک پیمانکار می تواند گزینه های جایگزین و مواد کم هزینه را پیشنهاد دهد.

بازرسی پس از بازسازی

هنگامی که پروژه بازسازی ساختمان کامل شد، زمان بازرسی کامل خانه فرا رسیده است . اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات را برای ساخت، عملکرد و هر گونه مشکل بررسی کنید.

  • شیرآلات و لوازم خانگی را روشن کنید (و نشت آن را بررسی کنید).
  • همه چراغ ها را روشن کن
  • HVAC را روشن کنید.
  • بررسی کنید که کابینت ها تراز باشند و درها و کشوها به آرامی باز و بسته شوند.
  • به دنبال ترک هایی بر روی دیوارها، کف و سطوحی باشید که ممکن است در حین نصب یا حمل و نقل آسیب دیده باشند.
  • فن های سقفی متحرک را بررسی کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل، مطمئن شوید که پیمانکار فوراً آنها را حل کند تا از آسیب یا عوارض بیشتر جلوگیری شود.

آیا باید DIY کنم یا یک حرفه ای استخدام کنم؟

ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید خودتان یک بازسازی خانه انجام دهید؟ پاسخ این است که بستگی دارد. نصب تجهیزات و وسایلی مانند آبگرمکن می تواند چالش برانگیز باشد و حتی هزینه بیشتری را در جاده ها به همراه داشته باشد. اگر تجهیزات یا اجزای آن خراب یا خراب شود، اکثر تولیدکنندگان ضمانت محصول را که یک متخصص مجاز نصب نمی کند رعایت نمی کنند. در مواردی مانند این، استخدام یک پیمانکار حرفه ای بهترین گزینه است. با این حال، هنوز هم می‌توانید بازسازی خانه‌تان را با کارهایی که DIY مناسب هستند انجام دهید که به کاهش هزینه‌های بازسازی خانه شما در این فرآیند کمک می‌کند.

  • نقاشی و کاغذ دیواری: این دو پروژه مناسب برای DIY هستند که مهارت های نقاشی و کاغذ دیواری را دارید. وقتی مهمانان از پالت رنگی زیبا و دیوار برجسته کاغذی شما تعریف می کنند، می توانید احساس غرور کنید.
  • نصب سخت‌افزار و وسایل: ارتقاء وسایل روشنایی ، سخت‌افزار کابینت، یا وسایل لوله‌کشی جدید، مانند سر دوش‌های جدید، می‌تواند برای یک صاحب خانه راحت باشد.
  • نوسازی محوطه: اگر قصد دارید در بیرون از خانه اصلاح کنید، کاشت گل های جدید و کاشت مالچ در محوطه سازی نکات بسیار خوبی برای محوطه سازی است که می تواند هزینه ها را کاهش دهد.
  • کاشی کاری: صاحبان خانه صبور با تجربه کاشی کاری – یا تمایل به یادگیری نحوه نصب کفپوش کاشی – می توانند پروژه های کاشی کاری کوچکتر را انجام دهند. با این حال، استخدام یک متخصص ممکن است برای فضاهای بزرگ یا طراحی های سفارشی از نظر زمانی کارآمدتر یا ضروری باشد.

استخدام پیمانکار معتبر

یافتن بهترین پیمانکار عمومی در نزدیکی شما برای یک بازسازی موفق خانه بسیار مهم است. همیشه اطمینان حاصل کنید که متخصصان دارای مجوز، بیمه هستند و می توانند مراجع قوی ارائه دهند. به عنوان یک قاعده کلی، سه پیشنهاد دریافت کنید و همیشه قبل از امضا قرارداد را به طور کامل بررسی کنید. برای محافظت از خود، بررسی کنید که شرکتی که انتخاب می‌کنید دارای بیمه مسئولیت و غرامت کارگر است، بنابراین در صورت بروز حادثه مسئولیتی بر عهده شما نیست.

ارتباط مستمر با پیمانکاران را تمرین کنید

بازسازی خانه نیاز به ارتباط منظم بین پیمانکاران و صاحبان خانه دارد. برای هر چند وقت یکبار به روز رسانی پروژه را برنامه ریزی کنید و از پیمانکار بخواهید که در صورت بروز مشکل به شما اطلاع دهد. در طول بازسازی، یک بررسی از ملک خود ترتیب دهید تا مطمئن شوید که پیمانکار از مشخصات شما پیروی می کند. با این حال، در برابر مدیریت خرد کارگران مقاومت کنید. عقب نشینی کنید و به پیمانکاری که استخدام کرده اید اعتماد کنید.

آیا باید در حین بازسازی خود نقل مکان کنم؟

تصمیم گیری در مورد ماندن یا یافتن مسکن موقت در حین بازسازی خانه به مقیاس و جدول زمانی پروژه بستگی دارد. برای بازسازی های جزئی، ماندن در خانه ممکن است کمتر مخرب باشد. با این حال، برخی از خانواده ها نمی خواهند در یک منطقه ساخت و ساز با گرد و غبار و صدای چکش و ماشین آلات زندگی کنند – یا اگر حمام دوم برای یک خانواده شش نفره در دسترس نباشد، ممکن است انتخاب عاقلانه تری باشد که در کنار خانواده بمانید یا یک اجاره کوتاه مدت پیدا کنید

با این حال، اگر قصد خرید و بازسازی ساختمان جدید را دارید در حالی که خانه قدیمی خود را می فروشید، می توانید با مذاکره در مورد تاریخ اشغال بعدی با خریدار در قرارداد فروش، مدت بیشتری بمانید.