You are currently viewing نحوه ساخت طراحی و محوطه سازی باغ

نحوه ساخت طراحی و محوطه سازی باغ

ساخت باغ و محوطه سازی آن چطور انجام می شود؟ در ادامه تجربیات شخصی را در مورد ساخت و طراحی و محوطه سازی باغ به شما آموزش می دهم. طراحی یک باغ سرگرم کننده بوده است. بگذارید به شما بگویم، من از راه دور علاقه ای به باغبانی نداشتم (با وجود اینکه مادرم باغبان مشتاقی بود) و در اولین آپارتمانمان، وقتی اولین تلاشم برای باغبانی شکست خورد، کاملاً ناامید شدم. من سعی کردم گلدانی از اسطوخودوس را در بالکن نسبتاً سرد، رو به شمال و تقریباً بدون آفتابمان پرورش دهم: مرد.

من در چهار سالی که در این خانه بودم چیزهای زیادی یاد گرفتم: کتاب های باغبانی را بلعیده ام و زمان زیادی را در وب سایت RHS صرف کرده ام . من اشتراک مجله دنیای باغبانان را دارم و در لیست انتظار برای تخصیص هستم. اگرچه من یک باغبان حرفه ای نیستم، اما به عنوان یک باغبان آماتور، چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارم. بنابراین در اینجا راهنمای مبتدی من برای طراحی باغ است.

با فضای باغ خود آشنا شوید

من فردی صبور نیستم و بنابراین اگر این چیزی نیست که شما می خواهید بشنوید، همدردی می کنم، اما آهسته بودن آن بهترین توصیه من است. قبل از تصمیم گیری در مورد طراحی باید در مورد باغ خود بیاموزید. با انجام این کار، به طور کلی نتایج بهتری خواهید گرفت و بعداً باید تغییرات کمتری ایجاد کنید.

امیدوارم این راهنما با باغ‌های بزرگ و کوچک سازگار باشد، زیرا حتی فضایی چند متر مربعی دارای جیب‌های کوچکی از آفتاب و سایه خواهد بود. تجربه من بر اساس باغ خودم است که به شکل L و در حدود 6 متر در 16 متر (در طولانی ترین نقطه) است و من بسیار به آن اشاره خواهم کرد.

طراحی باغ – اصول اولیه

با یک طرح شروع کنید

یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و تقریباً بخش های اصلی باغ را ترسیم کنید. هر چیزی را که قابل تغییر نیست، مانند پاسیو یا درخت بزرگ، یادداشت کنید، زیرا این موارد باید در طراحی شما در نظر گرفته شوند. این طرح من است:

با موقعیت یابی کار کنید

باغ شما رو به کدام سمت است؟ ساده ترین راه برای حل این مشکل استفاده از گوشی هوشمند است. برنامه قطب نما را دانلود کنید. در انتهای باغ خود، رو به باغ بایستید و برنامه خود را باز کنید. به شما می گوید که باغ شما به کدام سمت می رود. مال من رو به شمال شرق است. همین کار را در مقابل نرده های خود انجام دهید. هنگامی که بدانید نرده های شما به چه سمتی روبرو هستند، رمزگشایی برچسب گیاهان آسان تر خواهد بود. آنها اغلب راهنمایی در مورد مکان های کاشت، مانند “موقعیت در مقابل دیوار رو به جنوب” دارند. به یاد داشته باشید که در مقابل حصار، رو به روی آن بایستید تا جنبه آن را مشخص کنید. به نحوه روبروی نرده ها در طرح خود توجه کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، باغ های رو به شمال کمترین میزان آفتاب را دریافت می کنند، پس از آن باغ های رو به شرق، سپس رو به غرب و در نهایت رو به جنوب، بیشتر روز را در آفتاب کامل می گذرانند. باغ های رو به شمال و شرق معمولا خنک تر از باغ های رو به جنوب و غرب هستند. اندازه باغ بر این قانون تأثیر می گذارد – یک باغ بزرگتر همیشه مقداری آفتاب دریافت می کند، مهم نیست از چه جنبه ای باشد.

ردیابی خورشید

هنگامی که جنبه باغ را شناختید، باید حرکت خورشید را در طول روز مشاهده کنید. پاسیو پایین من صبح ها آفتابی است، اما هرگز گرم نیست. سپس خورشید از سراسر باغ عبور می کند و قسمت بالایی آن در بیشتر روز آفتابی است. گوشه ها واقعا داغ می شوند. حدود ساعت 5 بعد از ظهر کل باغ در سایه است. دانستن اینکه کدام قسمت‌های باغ بیشتر در معرض آفتاب یا سایه هستند به شما در انتخاب گیاهان کمک می‌کند. برچسب‌های گیاهان معمولاً به عنوان مثال «آفتاب کامل» یا «نیمه سایه» می‌گویند.

باد می وزد یا پناهگاه؟

یادداشت کنید که باغ چقدر باد دارد. باغ های شهری مانند باغ من بیشتر سرپناه هستند، زیرا خانه هایی در اطراف وجود دارد. اگر در بالای تپه یا در کنار ساحل زندگی می کنید، به احتمال زیاد باد بیشتر خواهد بود. ممکن است مناطقی در داخل باغ داشته باشید که نسبت به سایرین کم و بیش در معرض دید قرار داشته باشند و حتی یک باغ که در غیر این صورت سرپناه شده ممکن است دارای یک تونل باد کوچک باشد.

این که باغ سرپناه باشد یا در معرض دید قرار گیرد، روی رشد خوبی تأثیر می‌گذارد و ممکن است بر جایی که تصمیم می‌گیرید وسایل خاصی را قرار دهید تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل نما سنگ خانه و ساختمان

منطقه بندی باغ

حالا شما یک ایده تقریبی از ریزاقلیم های حرکت خورشید در باغ خود دارید، در نظر بگیرید که از باغ چه می خواهید.

طراحی باغ – چه چیزی باید شامل شود

نحوه استفاده از باغ خود برای شما شخصی است. ممکن است واقعاً بخواهید گیاهان زیادی پرورش دهید و مرزهای وسیعی داشته باشید. یا ممکن است یک فضای سرگرم کننده بزرگ با یک آشپزخانه کاملاً در فضای باز بخواهید. از Pinterest و نمایش های باغبانی مانند Love Your Garden یا Your Garden Made Perfect ایده بگیرید.

در دفترچه یادداشت خود فهرستی از آنچه بیشتر دوست دارید در باغ خود بگنجانید تهیه کنید. برخی از ایده ها ممکن است:

  • باغ سبزیجات
  • میز ناهار خوری خانوادگی
  • منطقه بازی بچه ها
  • غار مرد / او شید
  • منطقه باربیکیو / بار
  • ایستگاه گلدان
  • سوله ابزار
  • حوض / ویژگی آب
  • درختان / مناطق حیات وحش

حیات وحش مهم است

این یک خواهش از جانب من است. شما باغ خود را با حیات وحش به اشتراک می گذارید. حیات وحش فقط به معنی خروس‌ها و جوجه تیغی‌های شیرین نیست، بلکه به معنای حشرات، حلزون‌ها و عنکبوت‌ها نیز هست. همه این موجودات کوچک بخشی از یک زنجیره غذایی را تشکیل می دهند. عنکبوت ها حشرات را می خورند. پرندگان عنکبوت می خورند جوجه تیغی ها گاهی بچه پرندگان را می خورند.

سعی کنید حیات وحش باغ خود را تحمل کنید و به خاطر خدا آن را با پلاستیک پر نکنید. چمن های پلاستیکی به نظر من باید ممنوع شود. من از شنیدن اینکه چقدر تعمیر و نگهداری کم هستند خسته شده ام. چمن های واقعی تعمیر و نگهداری پایینی دارند! چه کسی اهمیت می دهد که چند قاصدک داشته باشد (برای زنبورها عالی است) یا سگ در همان نقطه آن را کمی لخت بگذارد. و بیایید واضح بگوییم، چیزی به نام دیوار “زنده” پلاستیکی وجود ندارد. این چیزها به محل دفن زباله ختم می شود و تولید آنها مضر است. آنها شما را با باغی خالی از زندگی رها می کنند. به تصویر بزرگتری فکر کنید – آیا می خواهید نسل بعدی دنیایی بدون زنبورها و پروانه ها را به ارث ببرد؟ اگر پاسخ منفی است، همین الان از «astroturf» از زندگی خود عبور کنید.

ممکن است بخواهید باغچه خود را خوشبو و زیبا نگه دارید. هیچ ایرادی در آن وجود ندارد، اما از هر گونه محصولی برای باغ با هر نوع “-cides” در آنها اجتناب کنید. آفت کش ها و غیره این سم است. لطفا باغ خود را با سم پر نکنی

درختان

هر باغی، حتی یک باغ کوچک، باید یک درخت داشته باشد. باغ من شش درخت دارد. ما سه ایسر، یک درخت زیتون، یک صنوبر (هر سال برای کریسمس داخل خانه می آید) و یک سیب خرچنگ داریم. می توانید درختان را در گلدان پرورش دهید. زیتون‌ها گزینه‌های عالی برای باغ‌های آفتابی و باغ‌های آفتاب‌گیر مانند برخی از سایه‌ها هستند. درختان میوه اغلب در انواع کوتوله هستند. درختان نیز واقعا کم نگهداری هستند، که همیشه یک برد است!

طراحی باغ – ایجاد مناطق

در زیر تصویری از باغ من کمی پس از نقل مکان و سپس تابستان گذشته است. علیرغم اینکه اکنون پر از گلدان و صندلی است، بزرگتر به نظر می رسد. این به این دلیل است که باغ به بخش های مختلفی تقسیم شده است.

اتاق های باغ من را می توان تقریباً اینگونه توصیف کرد:

  1. محل گلدان (حیاط پایین)
  2. قسمت نشیمن خانواده (پاسیو کوچک با میز بزرگ)
  3. چمن و حاشیه
  4. پاسیو آفتابگیر
  5. پچ گیاهی / منطقه بازی

من در حال حاضر در حال تبدیل پچ گیاهی ما به یک منطقه بازی برای لئو هستم.

نقشه بیرون است

بیایید طراحی باغ را شروع کنیم! ساده ترین راهی که می توانم از طریق این فرآیند طی کنم، ارجاع به روش خودم است.

پاسیو پایین

من اینجا را به عنوان محل گلدان انتخاب کردم زیرا واضح ترین مکان است. حتی در تابستان برای نشستن در این پاسیو خیلی سرد است. حوالی ظهر تاریک است. پاسیو پایین صبح ها آفتابی است، بنابراین گیاهان در خانه رشد من نور مورد نیاز خود را دریافت می کنند. سوله ما در حیاط پایین است. ما نمی‌خواستیم فضای آفتابی با ارزشی را اشغال کند.

محل نشیمن خانواده

اینجا جایی است که میز بزرگ داریم. قسمت نشیمن خانواده نزدیک به خانه است که هنگام بیرون آوردن بشقاب غذا مفید است. میز یک مکان محافظت شده است، بنابراین چتر آفتابی نمی پرد. این منطقه تا اواسط بعد از ظهر آفتابی است و مکان خوبی برای صرف ناهار است. به اندازه کافی برای نوشیدنی در عصرهای تابستان گرم است.

چمن و حاشیه

زمانی که هنوز چمن پلاستیکی از صاحبان قبلی وجود داشت، مرزهای خود را بلافاصله پس از نقل مکان گذاشتیم. برداشتن آن گران بود، در نتیجه، حاشیه‌ها کوچک‌تر از آنچه من می‌خواستم هستند. ما در آن زمان تراورس‌هایی داشتیم که جابه‌جایی آنها آسان نیست زیرا در گوشه‌ها سیمان شده‌اند. این را یک داستان هشدار دهنده در نظر بگیرید – آنچه را که در مورد انجام ندادن کارها خیلی سریع گفتم را به خاطر دارید؟ سعی کنید از تصمیم گیری دائمی زودهنگام خودداری کنید. من واقعاً مرزهای منحنی را دوست دارم، اما خواب‌آورها کمی عقب مانده‌ام.

ما در این قسمت از باغ برکه ای داریم که برای جذب حیات وحش عالی است. حوض ها می توانند برای کودکان خطرناک باشند و بنابراین اگر بچه های کوچک دارید بهتر است از آنها اجتناب کنید. من هرگز اجازه نمی‌دهم لئو بدون نظارت در باغ باشد تا زمانی که ما این حوض را داریم و ممکن است در نهایت آن را پر کنم.

پاسیو آفتابی

من احتمالاً انتخاب نمی‌کردم که چنین پاسیو بزرگی در اینجا داشته باشم، اما این پاسیو بتن ریخته شده است و زمانی که ما به آنجا نقل مکان کردیم اینجا بود. ما بودجه لازم برای تغییر آن را نداریم. در عوض، ما بهترین استفاده را از این فضا با افزودن یک درخت چوبی که برای یک فنجان قهوه در بعدازظهرها خوب است، یا برای بازگشت با کتاب به بهترین شکل ممکن استفاده کرده‌ایم. ما هم اینجا باربیکیو داریم. من تعداد زیادی گلدان و یک دیوار زنده دارم تا فضای رشد را به حداکثر برسانم. تابستان امسال، یک مجموعه غذاخوری برای یک مکان آفتابی برای نشستن اضافه خواهیم کرد. اینجا گرم ترین قسمت باغ است.

پچ گیاهی

پچ گیاهی ما در آفتاب کامل است و ما سه سال شگفت انگیز را در پرورش سبزیجاتی که دوست داریم گذرانده ایم: گوجه فرنگی، کدو سبز و بادمجان. این منطقه امسال به منطقه بازی لئو تبدیل خواهد شد. من پچ گیاهی را قربانی می کنم زیرا نیازهای ما تغییر کرده است.

منطقی کار کن

از نظر تجربه، طراحی یک باغ به ترتیب منطقی بسیار ساده تر است. با هر کار محوطه سازی شروع کنید و با کاشت پایان دهید. من این کار را نکردم و در نتیجه، همیشه سعی نمی کنم در اطراف گیاهانی که طاقت حرکت آنها را ندارم کار کنم!

  1. ابتدا از شر هر چیزی که نمی خواهید خلاص شوید، از جمله پاسیو و عرشه یا در مورد من چمن پلاستیکی.
  2. در مورد موقعیت هر چراغ فکر کنید – آیا برای نصب اتصالات به برق نیاز دارید؟
  3. اگر قصد دارید نرده‌ها را جایگزین کنید، این کار را زود انجام دهید تا هر کوهنوردی بتواند به جای نرده‌های قدیمی، روی نرده‌های جدید مستقر شود.
  4. با هر گونه محوطه سازی، مانند قرار دادن پاسیو، دیوارهای جداکننده، عرشه، آلاچیق و غیره مقابله کنید.
  5. هر گونه مبلمان یا وسایل باغ بزرگ مانند میز و سوله را اضافه کنید.
  6. شکل و سبک حاشیه های خود را طراحی کنید.
  7. در نهایت گیاهان خود را اضافه کنید و تمام کارهای تکمیلی مانند گلدان را اضافه کنید.

برای کاشت خود برنامه ریزی کنید

درست. شما اکنون در راه طراحی یک باغ با مناطق مختلف هستید، بنابراین ما آماده کاشت هستیم! بپذیرید که در کاشت خود اشتباه خواهید کرد و این اشکالی ندارد. از دادن چیزی نترسید. بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که گیاه رشد نمی کند، اما این مهم نیست. گیاهان را می توان جابجا کرد و اگر در نهایت چیزی را دوست ندارید، فقط آن را حفر کنید.

طراحی باغ – ملاحظات کاشت

خاک

نوع خاکی که دارید بر روی رشد خوب تأثیر می گذارد. RHS بهترین راهنما را برای مقابله با نوع خاک شما دارد. همچنین می توانید ph خاک را آزمایش کنید تا ببینید خاک اسیدی، خنثی یا قلیایی دارید. دانستن آن مفید است، زیرا گیاهان خاصی به نوع خاصی از خاک نیاز دارند. به عنوان مثال، رودودندرون ها و زغال اخته ها به خاک اسیدی نیاز دارند. اگر واقعاً می خواهید این گیاهان را پرورش دهید، اما خاک مناسبی ندارید، می توانید آنها را در گلدان با استفاده از کمپوست اریکوس پرورش دهید.

شما می توانید خاک خود را با مالچ کردن آن بهبود بخشید. ما واقعاً خاک رس مانندی داشتیم. هوادهی وجود نداشت زیرا زیر چمن های پلاستیکی وحشتناک پنهان شده بود. با این حال، مالچ پاشی هر ساله با پوست واقعاً بافت خاک را بهبود بخشیده است و کرم‌ها سخت تلاش کرده‌اند تا خاک را دوباره سالم کنند.

اب

گیاهان به آب نیاز دارند. اما برخی از گیاهان به مقدار زیادی نیاز دارند و برخی دیگر نه چندان. میزان باران باغچه شما بر کاشت شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، ادریسی در باغی با رطوبت فراوان رشد می کند، اما در باغی گرم و خشک نسبتاً ناراضی است. در همین حال، گیاهان مدیترانه ای مانند اسطوخودوس و آویشن در عنصر خود در خاک ریگ دار و به ندرت باران خواهند بود، اما اگر در خاک بسیار مرطوب و رسی باشند، خشک می شوند.

در مورد آب صحبت می کنیم، ایده خوبی است که یک ته آب به طراحی خود اضافه کنید. اینها به ناودان ها متصل می شوند و آب باران را جمع آوری می کنند و به شما امکان می دهند باغ را تا حد امکان پایدار آبیاری کنید. شاید لازم باشد به نصب شیر آب در فضای باز نیز فکر کنید.

جنبه

شما قبلاً مشخص کرده‌اید که کدام قسمت‌های باغ آفتابی و سایه‌دار هستند، بنابراین اکنون هنگام انتخاب گیاهان باید این را در نظر داشته باشید.

طراحی باغ – انتخاب گیاهان

با در نظر گرفتن نکات بالا، بیایید به انتخاب برخی از گیاهان بپردازیم. گیاهان در طراحی یک باغ کاملاً کلیدی هستند زیرا باغ بدون گیاه چیست؟

کوهنوردان

من عاشق داشتن کوهنوردان بر روی حصارها و دیوارها هستم. کوهنوردان همیشه سبز در تمام طول سال به آن علاقه مند خواهند شد. بسیاری از گیاهان معمولی برای بالا رفتن از باغ چند ساله هستند (به این معنی که هر سال برمی گردند) اما گیاهان یکساله مانند نخود شیرین به سرعت حصار را می پوشانند.

مرز ها

سعی کنید ارتفاع گیاهان را لایه لایه کنید. گیاهان بزرگ در پشت و گیاهان کوچک و سطح پایین در جلو. چند درختچه همیشه سبز را بگنجانید، یا در زمستان که مرزها لخت به نظر می رسند. به گیاهان چند ساله (که هر سال برمی گردند) فضایی برای رشد و استقرار خود در نظر بگیرید و شکاف ها را با گیاهان یکساله پر کنید (که فقط یک فصل دوام می آورند). قبلاً اشاره کردم که مرزهای من خیلی باریک است که کاشت را دشوار می کند. سعی کنید اطمینان حاصل کنید که مرزهای شما به اندازه کافی پهن هستند تا گیاهان در ارتفاعات مختلف وجود داشته باشند.

از آزمایش با گیاهان لذت ببرید. شما با اشتباه کردن به مراتب بیشتر از خواندن کتاب و وبلاگ خواهید آموخت.

گلدان ها

گلدان ها فرصت های زیادی را ارائه می دهند. آنها می توانند پاسیوها را روشن کنند و با فصول بچرخند. کاشت در گلدان به شما امکان می دهد تا گیاهانی را پرورش دهید که ممکن است برای خاک شما مناسب نباشند، زیرا می توانید ترکیب کاشت را برای گیاه شخصی سازی کنید. حتی اگر اصلاً هیچ مرزی ندارید، نمایش خارق العاده گلدان ها می تواند بسیار نفس گیر باشد.

کتاب های باغبانی توصیه شده

من احتمالاً نمی‌توانم همه چیزهایی را که برای طراحی باغ وجود دارد در یک وبلاگ کوتاه پوشش دهم، اگرچه قصد دارم این وبلاگ خاص را با نکات و ایده‌های بیشتر در ادامه سفر باغبانی خود به روز نگه دارم. در این بین، کتاب های زیر برای من به عنوان یک باغبان مبتدی واقعا مفید بوده است. من هنوز از همه آنها به طور منظم استفاده می کنم.

  • ایده های بزرگ فضاهای کوچک – کی مگوایر و تونی وودز (من کاملاً این یکی را دوست دارم)
  • چگونه باغ خود را بسازیم – آدام فراست
  • کتابچه راهنمای باغبان کامل RHS
  • باغبان شهری – مت جیمز
  • باغبان کامل – مونتی دان