You are currently viewing محوطه سازی ساختمان ، راهنمای راه اندازی و هزینه ها

محوطه سازی ساختمان ، راهنمای راه اندازی و هزینه ها

محوطه سازی ساختمان چیست و چطور انجام می شود ؟ راهنمای کامل محوطه سازی ساختمان ،خانه شما، سبک آن، و شیوه های تزئین و نگهداری از آن، همگی نمایانگر شما و سلیقه شما هستند. چرا بیرون خانه شما – حیاط، باغ، ردیف درختان شما – باید متفاوت باشد؟ هر سال، آمریکایی‌ها میلیون‌ها ساعت و میلیون‌ها دلار را صرف تحقیق در مورد راه‌هایی می‌کنند تا بتوانند چمن‌زارها و  فضاهای بیرونی خود  را به مناطقی کاملاً جذاب، مبله و سرسبز پر از گیاهان، گل‌ها و درختان تبدیل کنند. اما یک نگاه به بالا و پایین بلوک خود ممکن است باعث شود احساس کنید که خیلی دیر وارد بازی شده اید یا باید پول زیادی برای رسیدن به بازی خرج کنید. ما می توانیم کمک کنیم.

راهنمای عمیق ما برای محوطه سازی، شما را از طریق نمونه کار های انجام شده راهنمایی می کند و به شما کمک می کند تا فضای عالی را تصور کنید و بهترین برنامه را برای رسیدن به آن انجام دهید. مهم نیست هدف نهایی یا بودجه شما، محوطه سازی می تواند هم ساده و هم مقرون به صرفه باشد. در زیر برخی از ملزومات سریع محوطه سازی، علاوه بر فهرستی جامع از موضوعات محوطه سازی، ایده های خلاقانه محوطه سازی، و بهترین شیوه های طراحی شده برای کمک به شما در اتخاذ آگاهانه ترین تصمیم در مورد نحوه برخورد با  خدمات محوطه سازی  در خانه آورده شده است.

چگونه برای محوطه سازی آماده شوم؟

مزایا را درک کنید  – خواه امضای خود را روی منظره خانه خود قرار دهید، ارزش ملک را افزایش دهید، سبز شدن یا صرفه جویی در هزینه کنید، محوطه سازی عوامل مثبت بسیاری خارج از صحنه های زیبایی که ایجاد خواهید کرد دارد.

ساده شروع کنید  – اجازه ندهید صحنه های محوطه سازی پیچیده و لایه ای که در تلویزیون یا محله خود می بینید دلهره آور باشد. همه از جایی شروع می کنند و شروع ساده اغلب بهترین است!

یک هدف در ذهن داشته باشید  – رویکردی بی هدف برای محوطه سازی خود نداشته باشید. یک چشم انداز در ذهن داشته باشید و به طور خاص آن را دنبال کنید. مهم است که بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی با یک پروژه محوطه سازی “تمام” شده اید.

محدودیت های خود را بشناسید  – اگر در وسط یک شهر بزرگ در شمال شرقی زندگی می کنید، بعید است که بتوانید حیاط جلویی خود را به باغی زیبا و شنی بدون پول نقد و تلاش جدی تبدیل کنید. درک کنید که با فضای خود چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید.

تصمیم در مورد DIY VS Professional – تصمیم گیری بین DIY و خدمات حرفه ای محوطه سازی  هنگام نزدیک شدن به یک پروژه محوطه سازی  مهم است  . و در حالی که یک رویکرد DIY می تواند جذاب باشد، به یاد داشته باشید که متخصصان اغلب می توانند نتایج خیره کننده ای را با بودجه کمتر و در بازه زمانی کوتاه تر به دست آورند!

ادامه دهید  – یکی از بزرگترین اشتباهات صاحبان خانه این است که “آن را تنظیم کرده و آن را فراموش می کنند.” اگر کارهای منظره ای را که انجام داده اید حفظ نکنید، متوجه خواهید شد که خراب می شود و تبدیل به چشم درد می شود. قبل از شروع، الزامات نگهداری را بدانید!

راهنمای محوطه سازی عمیق

چه از ابتدا شروع کنید و چه طراحی مجدد منظره خود در خانه، باید به دقت رویکرد خود، چشم انداز خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا انجام محوطه سازی به عنوان یک پروژه DIY مسیری است که می خواهید در پیش بگیرید. اگر در مورد برخی از مراحل مطمئن نیستید، می توانید برای مشاوره با یک شرکت محوطه سازی محلی مشورت کنید.

محوطه سازی – این فقط برش چمن است، درست است؟

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از صاحبان خانه برای اولین بار و کسانی که با محوطه سازی آشنا نیستند مرتکب می شوند، این فرض است که محوطه سازی فقط  چمن زنی است . این بسیار شبیه به نامیدن یک توده آجر به عنوان آسمان خراش است، زیرا نحوه چمن زنی تنها یک جنبه کوچک از چشم انداز کلی ملک شماست. محوطه سازی بنا به تعریف، بهبود در فضاهای خارجی ملک شما یا حفظ آن بهبودهایی است که قبلاً انجام داده اید. مطمئن شوید که این دو را با هم اشتباه نگیرید!

چرا باید چشم انداز کنم؟

دلایل زیادی برای زیباتر کردن فضای بیرونی شما وجود دارد. صرف نظر از انگیزه شما، مزایای محوطه سازی از ذهن شروع می شود و تا کل جهان گسترش می یابد. در زیر برای تفکیک برخی از دلایلی که مردم به عنوان بزرگ‌ترین محرک‌های خود در هنگام منظره‌سازی ذکر می‌کنند، ببینید.

ساخت محوطه سازی به خودتان

یکی از دستاوردهای بزرگ در زندگی بسیاری از بزرگسالان  خرید خانه شخصی است . وقتی آن را دارید، علامت خود را روی آن می گذارید. شما آن را مال خود می کنید. اما اگر محوطه‌سازی را نادیده بگیرید، یکی از بهترین بوم‌هایی را که می‌توانید روی آن نقاشی کنید، از دست می‌دهید. اضافه کردن آن مهر منحصر به فرد به صفحه ملک خود به خانه شما کمک می کند تا احساس بیشتری شبیه خانه ای داشته باشید که همیشه آرزویش را داشتید!

ارزش ملک

این غیرقابل انکار است که محوطه سازی خوب می تواند در افزایش جذابیت ملک شما در زمان فروش آن کمک زیادی کند. و برای افزودن ارزش نباید توسط یک متخصص انجام شود – حتی یک کار محوطه سازی خوب می تواند به زیبایی تصویر ملک شما کمک کند و به ارزش بازار خانه شما بیفزاید.  مقاله اخیر واشنگتن پست  نشان می دهد که ارزش خانه شما می تواند تا 20٪ افزایش یابد فقط از طریق سرمایه گذاری خوب در محوطه سازی. با این حال، بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که نمی خواهید زیاده روی کنید. اگر محوطه سازی شما نامرغوب، غیرمعمول یا با محله شما مطابقت دارد، در واقع می توانید بر ارزش ملک خود تأثیر منفی بگذارید.

سلامت روانی و جسمی

مطالعات قابل توجهی وجود دارد،  از جمله این مطالعه از دانشگاه کرنل ، که نشان می دهد حتی بیرون از منزل بودن، طبیعت گردی راه خوبی برای کاهش استرس و آسیب های روحی و جسمی است که بر بدن شما وارد می کند. فراتر از این، مطالعاتی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن در فضاهای طبیعی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، یک عامل خطر اصلی برای کسانی که با شرایط خاصی مانند بیماری قلبی یا سکته مواجه هستند. به‌علاوه، اگر در حال انجام منظره‌سازی DIY هستید، تمریناتی که اغلب شامل آن می‌شود (مانند سنگ‌کاری، خاک‌ورزی برای باغبانی، ساختن نرده‌ها یا نرده‌های خانگی و غیره) می‌تواند به اندازه یک تمرین برای سوزاندن کالری مؤثر باشد.

اثرات زیست محیطی

با توجه زیادی که به انسان ها و تأثیر آنها بر دنیای ما می شود، بسیاری توجه خود را به راه های صرفه جویی در انرژی، کاهش اتلاف و “سبز شدن” معطوف کرده اند. و ممکن است هیچ راهی بهتر از ایجاد یک فضای سبز طبیعی در خانه خود برای کمک به این تلاش ها وجود نداشته باشد. درختان و سایر گیاهان برگدار اکسیژن تولید می کنند و همچنین دی اکسید کربن را از هوا حذف می کنند، گاز گلخانه ای که به تغییرات آب و هوایی جهانی کمک می کند. در واقع برخی از مطالعات،  مانند این مورد از شبکه جنگلداری شهری ، نشان می دهد که یک درخت بالغ می تواند سالانه نزدیک به 50 پوند CO2 را از محیط حذف کند! و، موضوعی که برای بسیاری از صاحبان خانه‌ها بسیار جالب است، محوطه‌سازی در واقع می‌تواند هزینه‌های سرمایشی خانه شما را با تابش نور خورشید که در غیر این صورت مستقیماً به خانه شما ضربه می‌زند، کاهش دهد و دما را در تابستان افزایش دهد. و در زمستان، درختان می توانند به جلوگیری از نفوذ بادهای یخی از گرما از خانه شما کمک کنند. این کاهش نیاز به گرمایش و سرمایش نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه برای خانواده شما می شود، بلکه به کاهش اتکای شما به برق یا گاز برای تامین برق کوره و تهویه مطبوع کمک می کند.

اصلا از کجا شروع کنم؟ – محوطه سازی برای مبتدیان

به طور کلی، هنگام نزدیک شدن  به محوطه سازی ، سه مرحله وجود دارد : طراحی، اجرا و نگهداری. این موضوعات گسترده می‌تواند دلهره‌آور باشد و بسیاری از صاحبان خانه‌ها با نحوه شروع کار مشکل دارند. اما نیازی به ترس نیست! ما می توانیم به شما کمک کنیم خود را در ذهنیت مناسب قرار دهید، برنامه ریزی کنید و اجرا کنید.

مرحله طراحی: مشخص کردن چشم انداز شما

مرحله اول محوطه سازی – نترسید!

بسیاری از مردم تلاش می کنند تا کل فضای بیرونی خود و تغییراتی را که می خواهند به یکباره در آن ایجاد کنند، کاملاً طاقت فرسا می دانند. این می تواند آنقدر ترسناک باشد که از نظر ذهنی قفل می شوند و نمی توانند ادامه دهند. برای جلوگیری از این امر، تصمیم بگیرید که مهمترین یا با ارزش ترین نقطه، ویژگی یا منطقه حیاط شما چیست. این می تواند درخت 60 ساله ای باشد که به سمت آسمان کشیده شده است، حوض طبیعی در حیاط پشتی، یا یک منطقه مسطح و خالی از چمن که به معنای واقعی کلمه یک بوم خالی را تشکیل می دهد. از آنجا، در نظر بگیرید که چگونه همه چیز به آن فضا متصل می شود و چگونه در اطراف آن ویژگی شکل می گیرید.

چه می خواهید و آیا برای انجام آن نیاز است؟

افزودن ویژگی تکی  – اگر در زمینه محوطه سازی تازه کار هستید، بودجه کمی دارید یا فقط می خواهید یک شکاف را در یک حیاط به خوبی پر کنید، فقط یک ویژگی جدید را به محوطه سازی خود اضافه کنید. یک گلدان، حصار یا درخت جدید چیزهای ساده ای هستند که می توانند نقطه ورود خوبی برای محوطه سازی باشند و اغلب برای انجام آنها نیازی به متخصص ندارند.

گسترش ویژگی‌های موجود  – شاید شما از قبل طراحی نیمی از حیاط خلوت خود را دوست داشته باشید، اما نیمی دیگر به درستی مطابقت ندارد. یا بخش ناقصی از دیوار حائل تزئینی، حصار یا مسیر دارید. خواه گسترش کار انجام شده یا تکمیل کاری که قبلا شروع شده و به حال خود رها شده است، گسترش کار موجود می تواند نیازمند رویکرد دقیق تری باشد.

طراحی مجدد کامل  – اگر به فضای بیرونی خود نگاه می کنید و از هر عنصری که می بینید چیزی جز ناامیدی احساس نمی کنید، وقت آن رسیده است که اسلحه های بزرگ را به کار بگیرید. تبدیل حتی یک فضای بیرونی با اندازه متوسط ​​می تواند یک کار بزرگ باشد که به زمان، برنامه ریزی و پول زیادی نیاز دارد. قبل از اینکه به پروژه ای با این اندازه نزدیک شوید، احتمالاً ایده خوبی است که  از یک متخصص مشاوره بگیرید .

اندازه محوطه سازی و اندازه بودجه

وقتی مقداری را تعیین کردید، به آن پایبند باشید. بسیاری از صاحبان خانه داستان های ترسناک پروژه های محوطه سازی DIY را به اشتراک گذاشته اند که با یک دید ساده شروع می شوند و از نظر وسعت و بودجه خارج از کنترل رشد می کنند. این می تواند یکی از زمینه هایی باشد که یک  شرکت حرفه ای محوطه سازی  واقعا می تواند کمک کند. آنها یک محدوده کار را از قبل با قیمت ارائه می دهند. آنها دقیقاً آن محدوده و با هزینه ذکر شده تکمیل خواهند شد. هر چیز دیگری که ممکن است بخواهند پیشنهاد کنند می تواند به شما ارائه شود و بعداً در مورد آن تصمیم بگیرید. نگاه حرفه ای آنها به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که پس از انجام کار، همه چیز در چشم انداز شما تا حد امکان خوب به نظر می رسد حتی اگر بعداً تصمیم به اضافه کردن موارد اضافی نداشته باشید.

تجسم چشم انداز شما

هنگامی که در مورد دامنه تغییرات خود و بودجه ای که برای آن تغییرات در نظر گرفته اید تصمیم گرفتید، زمان آن رسیده است که فرآیند فیزیکی تحقق آن را شروع کنید. بسیاری از کارهایی که در آینده انجام می دهید به دامنه آن بستگی دارد. اگر در حال کاشت یک درخت هستید  ، احتمالاً نیازی به انجام کارهای زیاد در جلو ندارید. اما اگر در حال انجام هر کاری از طراحی مجدد کوچک یک منطقه به بالا هستید، در اینجا چند چیز برای کمک به پیشبرد کارها وجود دارد.

محدودیت های محوطه سازی خود را بشناسید – قبل از اینکه تصمیمی برای منظره بگیرید، محدودیت های خود را به طور خاص در نظر بگیرید. اگر در وسط یک شهر بزرگ با حیاط یک چهارم جریب زندگی می کنید، احتمالاً نمی توانید مسیری گسترده برای گم شدن ایجاد کنید. اگر در جنوب غربی در ایالتی زندگی می کنید که باران بسیار کمی می بارید، احتمالاً ایده خوبی نیست. برای  ساختن منظره ای  که برای زنده ماندن به مقادیر زیادی آب نیاز دارد. اگر در نیوهمپشایر زندگی می کنید، تلاش برای ایجاد یک باغ شنی و صخره ای برای حیاط جلویی خود ممکن است کمی چالش برانگیزتر باشد. منطقی باشید و هدفی دست یافتنی را هدف قرار دهید .

یک طرح بسازید  – ساخت یک مجموعه ساده از طرح ها می تواند کمک زیادی به تصمیم گیری در مورد چشم انداز محوطه سازی خود کند. و نگران نباشید – فقدان مهارت هنری مانعی ندارد. خطوط چوبی برای نرده ها و مثلث ها برای درختان تا زمانی که بتوانید فضا را واقعاً چیدمان کنید، به خوبی انجام می شود. ارتقاهای خود را از هر زاویه ای در نظر بگیرید و مطمئن شوید که طرح شما به شما کمک می کند تأثیر هر قطعه ای را که در حال برنامه ریزی هستید درک کنید. به خصوص هر چیزی مانند در، پنجره یا مسیری را در نظر بگیرید که ممکن است توسط برنامه شما مسدود شود.

چند عکس بگیرید  – برخی از  منظره سازان  دوست دارند که از فضاهای خود عکس بگیرند و آنها را مطالعه کنند تا ایده هایی در مورد اینکه با هر کدام چه باید بکنند. اگر در نرم‌افزار ویرایش عکس دیجیتال مهارت دارید، حتی می‌توانید عکس‌ها را تغییر دهید تا قبل از خرج کردن یک دلار یا جابجایی یک سنگ، ایده‌ای در مورد اینکه اضافه کردن یا حذف یک ویژگی برای منظره چه تأثیری دارد، داشته باشید.

وضعیت را روشن کنید  – حیاط خانه شما چقدر آفتاب می گیرد؟ آیا مناطقی وجود دارند که در روز بیش از حد روشن هستند؟ آیا با نصب برخی ویژگی‌ها، بخشی از حیاط خود را بیش از حد سایه می‌سازید که در شب بدون  اضافه کردن چراغ ، لذت بخش (یا ایمن) باشد ؟ اگر در نظر نگیرید که نور چه تأثیری بر ارتقای شما می‌گذارد یا بر لذت بردن شما از آنها تأثیر می‌گذارد، ممکن است به محض اتمام پروژه اول، یک پروژه محوطه‌سازی دوم در دستان خود داشته باشید.

یونیتی را در نظر بگیرید  – همانطور که برای همه چیز برنامه ریزی می کنید، لحظه ای را در نظر بگیرید که چگونه همه چیز با هم کار می کند. این شامل خود عناصر جدید و نحوه ادغام آنها با عناصر محوطه سازی موجود شما می شود. آن فواره زیبا ممکن است به تنهایی عالی به نظر برسد، اما آیا واقعاً در وسط چمن شما در کنار حمام پرندگان شما قرار می گیرد؟

آن را پاره کنید  – برخی از منظره‌سازان افراطی که با دست خود انجام می‌دهند، رویکرد «لوح خالی» را به محوطه‌سازی ترجیح می‌دهند. این یک پیشنهاد فوق‌العاده مخاطره‌آمیز است، زیرا ممکن است در نهایت چیزی را که در نهایت به این نتیجه رسیدید که می‌توانید استفاده کنید، پاره کنید. علاوه بر این، می‌تواند برای از بین بردن گیاهان، درختچه‌ها و سنگ‌کاری‌ها کار زیادی انجام شود  . با این حال، اگر به درستی می‌دانید که نیمکت قدیمی پوسیده، درختچه‌های موخوره یا تاک‌های بیش از حد رشد کرده‌اند، قطعاً در حال خروج هستند، پاکسازی آن فضا می‌تواند دید واضح‌تری از آنچه در آینده خواهد آمد ارائه دهد.

پیشاپیش فکر کنید  – هر تصمیمی را با توجه به تمام فصولی که تجربه می کنید، بگیرید. کاشت گل‌ها و درختچه‌هایی که فقط در بهار به نظر می‌رسند ممکن است منجر به آوریل زیبا، اما مرداد ملایمی شود. اگر سالانه برف و یخ می‌بارید، ممکن است ایده خوبی باشد که در گیاهان همیشه سبز کار کنید تا آن رنگ را در برابر خاکستری زمستان به شما بدهد. طراحی خود را به یک فصل محدود نکنید – به محض پایان آن فصل، خود را می خواهید دوباره شروع کنید!

فهرستی بسازید  – هنگامی که بودجه و برنامه اساسی خود را در نظر گرفتید، فهرست کردن تک تک موارد (و منظور ما همه موارد) است که باید از ابتدا تا انتها به شما کمک کند. درست در کنار هر یک از این اقلام هزینه های خاص خود را به عنوان منبع محلی از فروشگاه های چشم انداز یا بهبود خانه قرار دهید. بسیاری از طراحان منظر DIY متوجه می شوند که این لحظه ای است که برنامه و بودجه آنها از هم می پاشد. و به نوعی، این یک چیز خوب است. خیلی بهتر است که از همان ابتدا متوجه شوید که آیا برنامه شما به نتیجه نمی رسد تا اینکه بفهمید چه زمانی خیلی دور هستید و نمی توانید متوقف شوید! این زمان خوبی برای مقایسه با بهترین قیمت است. اگر یک منظره ساز حرفه ای استخدام کنید، آنها همه این کارها را برای شما و با بودجه ای که تعریف می کنید انجام خواهند داد.

چه کسی می تواند در تصمیم گیری های محوطه سازی به من کمک کند؟

هنگام شروع هر تغییر اساسی در زندگی، همیشه بهتر است کمی مشاوره بگیرید. خواه قبل از شروع یک رژیم ورزشی شدید با پزشک خود صحبت کنید یا در مورد باله ای که می خواهید روی ماشین خود نصب کنید با یک مکانیک صحبت کنید، تغییرات محوطه سازی که در خانه خود ایجاد می کنید نباید بدون نظر دیگران انجام شود. رجوع به منابع زیر را در نظر بگیرید:

همسایگان  – همسایگان شما به دو روش بزرگ به شما کمک خواهند کرد. آنها می توانند شما را در مسیر کارهایی که انجام داده اند، متخصصان یا فروشگاه هایی که استفاده کرده اند، راهنمایی کنند. و شاید مهمتر از همه، آنها می توانند به شما کمک کنند متوجه شوید که آیا هر یک از ایده های شما به شدت با زیبایی شناسی محله هماهنگ نیست.

کارگزاران و مشاوران املاک  – کار روزانه با خانه ها و دیدن الگوهای خرید خریداران بالقوه، دلالان و مشاوران املاک می تواند منابع ارزشمندی برای بازسازی چشم انداز شما باشد. آنها اغلب می توانند توصیه های خوبی در مورد اینکه چه ویژگی های چشم انداز در حال حاضر داغ هستند و طولانی ترین ارزش را اضافه می کنند، ارائه دهند.

شرکت‌های محوطه‌سازی و  معماران منظر  – هنگام بررسی کارهای منظر، دستیابی به یک مشاوره حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای حیاط شما هرگز ایده بدی نیست. شرکت های محلی و ملی حتی ممکن است این خدمات را به صورت رایگان ارائه دهند. با این حال، اگر با یک معمار منظر واقعی قرارداد می بندید، تقریباً همیشه هزینه ای برای دریافت مشاوره یا طرح هزینه خواهد داشت. بسیاری از صاحبان خانه ترجیح می دهند به دنبال قیمت های رایگان باشند، اما اگر پروژه شما به ویژه بزرگ، جاه طلبانه یا تاثیرگذار باشد، چشم یک معمار منظر می تواند مفید باشد.

به یاد داشته باشید، همیشه هر توصیه ای را که با کمی نمک ارائه می شود، در نظر بگیرید و زمینه را در نظر بگیرید. همسایه شما با خانه بنفش روشن و ست شطرنج در اندازه واقعی ممکن است بهترین منبع در جهان نباشد اگر به دنبال تطبیق با زیبایی شناسی جهانی محله خود هستید.

مرحله اجرا: DIY محوطه سازی یا شرکت حرفه ای محوطه سازی؟

بنابراین، شما یک چشم انداز، یک برنامه اساسی دارید و آماده شروع هستید. اما سوال اصلی اکنون این است که آیا شما باید این کار را به عهده خودتان بگذارید یا با یک  شرکت چشم انداز قرارداد ببندید  تا کار را برای شما انجام دهد. ما نکاتی در مورد نحوه انجام هر دو داریم.

DIY محوطه سازی

اگر قرار است خودتان این کار را بر عهده بگیرید، در اینجا راهنمایی وجود دارد که می تواند به شما در شروع کار کمک کند.

حیاط خود را بشناسید  – قبل از شروع هر پروژه محوطه سازی، لازم است که فضای بیرونی خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید در حین انجام پروژه از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. اگر به یک کامیون مالچ یا کاشی های سنگ تراشی سنگین نیاز دارید، احتمالاً ایده خوبی نیست که کامیون مستقیماً از آن نقطه در حیاط شما عبور کند که تمایل به نگه داشتن آب دارد و ممکن است توسط لاستیک ها پاره شود. یا، برای مثال، گل‌های کم‌نور خود را در زیر نور مستقیم خورشید در کنار خانه‌تان در حالی که محوطه‌ی تخت گل را می‌سازید، ذخیره کنید. حواستان باشد و با دقت پیش بروید.

برنامه‌ریزی در مورد ویژگی‌های موجود  – بیش از یک منظره‌ساز DIY پروژه خود را آغاز کرده‌اند و متوجه شده‌اند که با دقت کافی در اطراف صندوق پستی، چاه یا خطوط زالو سیستم سپتیک برنامه‌ریزی نکرده‌اند. مطمئن شوید که تمام وسایل دائمی خود را قبل از شروع در نظر گرفته اید و از جستجوی نظرات حرفه ای نترسید  .

شکستن آن  – مطمئن شوید که پروژه خود را از ابتدا به طور کامل برنامه ریزی کرده اید. آن را به قطعات کوچک تک مرحله ای نه تکه های چند مرحله ای بزرگ بشکنید و به ترتیب منطقی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که کار را بیش از حد دلهره‌آور نکنید و همچنین مواد را خیلی زود سفارش دهید و در این بین مجبور به حل مشکل ذخیره‌سازی نباشید.

یک راهنمای فیزیکی بسازید  – راهنماهای بصری در حیاط خود ایجاد کنید تا در ادامه راه به شما کمک کنند. یک چوب بزرگ در زمین برای نشان دادن جایی که درخت شما کاشته می شود، طناب هایی در اطراف منطقه ای که تخت گل شما قرار خواهد گرفت، پرچم های کوچک برای علامت گذاری خط حصار آینده. هر کاری که می خواهید انجام دهید، مطمئن شوید که همه چیز را از قبل علامت گذاری کرده اید. این کمک تجسمی این مزیت را دارد که   قبل از اینکه خیلی دور شوید، شما را از مشکلات احتمالی فضایی مطلع می کند.

شروع Heavy، End Light  – یک قانون کلی خوب این است که از بزرگترین و سنگین ترین آیتم هایی که باید نصب می شوند شروع کنید و از آنجا به سبک ترین ها برسید. قدم زدن در گلستان تازه خود برای نصب سنگ فرش زندگی شما را آسان تر نمی کند. همچنین رانندگی با ماشین آلات سنگین از طریق آن برای حفر چاله برای درخت کاملی که می خواستید بکارید نیست.

به خاطر داشته باشید که هیچ راهنما نمی تواند مشخصات کافی برای شغل منحصر به فرد شما ارائه دهد، زیرا هر کدام می توانند متنوع باشند. روش کاشت دسته‌بندی گل‌های چند ساله با نحوه ساخت و نصب یک نیمکت سنگی یکسان نیست. هنوز هم ممکن است ایده خوبی باشد که نظر یک حرفه ای را دریافت کنید، حتی اگر خودتان آن را قبول کنید.

شرکت حرفه ای محوطه سازی

استخدام یک شرکت محوطه سازی حرفه ای کار محوطه سازی شما را در بسیاری از سطوح آسان تر می کند و این مزیت را دارد که بلافاصله یک فرد یا تیم مجرب را به برنامه ریزی خود اضافه کنید. در اینجا چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید.

تحقیق و شهرت  – قبل از شروع هر پروژه ای با شرکتی دیگر، دقت لازم را انجام دهید. بررسی های آنلاین راهنمای خوبی هستند. همچنین فهرست‌های کسب‌وکار محلی و Better Business Bureau را قبل از تعامل با هر شرکتی بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که با ایده هر شرکتی که انتخاب می کنید راحت هستید زیرا آنها را برای هر مدت زمانی که پروژه طول می کشد در ملک خود خواهید داشت.

مشاوره  – هنگامی که تصمیم گرفتید یک شرکت پروژه شما را انجام دهد، آنها به ملک شما می آیند تا وضعیت، درخواست پیشنهادی شما برای تغییرات را ارزیابی کنند و از تجربه حرفه ای خود به شما مشاوره دهند. آنها ممکن است اندازه گیری کنند، خاک شما را ارزیابی کنند و در مورد نوع گیاهانی که مناسب ترین شرایط حیاط شما هستند، پیشنهاداتی ارائه دهند. این فرصت خوبی است تا مغز آنها را انتخاب کنید و در مورد حیاط خود بحث کنید. به یاد داشته باشید، آنها آنجا هستند تا مطمئن شوند که از نتیجه پروژه راضی هستید!

نقل قول  – پس از تکمیل مشاوره، شرکت به طور کلی به شما یک قیمت ارائه می دهد. این را می توان به صورت شفاهی در حالی که آنها در محل هستند بیان کرد، یا ممکن است در یک نامه بسیار رسمی از طریق ایمیل ارائه شود. جزئیات قیمت را با شرکت محوطه سازی خود در میان بگذارید و تا زمانی که رضایت کامل ندارید با آن موافقت نکنید. به طور کلی، با موافقت با نقل قول، شما همچنین موافقت می کنید که مبلغی را که برای کار درج شده است بپردازید! وقت خود را صرف کنید و قبل از ادامه مطمئن شوید که همه چیز مورد توافق طرفین است.

اجرا  – تنها چیزی که پس از موافقت با طرح و قیمت با شرکت حرفه ای محوطه سازی خود باقی می ماند این است که بنشینید و بگذارید کار انجام شود! و به یاد داشته باشید که مشتری خوبی باشید. در حالی که می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که درگیر شوید و هر چیزی را که می‌توانید از کارگران یاد بگیرید، به یاد داشته باشید که مانع ایجاد نکنید و موقعیت خطرناکی برای خود یا آنها ایجاد نکنید. و اگر قرار است کار بیش از یک یا دو روز طول بکشد، با محل کار تداخل نداشته باشید. این ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد (بالاخره – این  دارایی شماست  ) اما در نهایت بهتر است در وسط کار با ابزار و مواد خانه خود دست و پنجه نرم نکنید.

نکات مهم محوطه سازی

مانند بسیاری از موضوعات، چندین ایده در محوطه سازی وجود دارد که متخصصان به شما خواهند گفت که اغلب نادیده گرفته می شوند. در زیر به چند مورد از این موارد اشاره شده است.

هر زاویه‌ای را در نظر بگیرید  – به همان اندازه که یک چیز می‌تواند زیبا باشد، اگر فقط در حیاط شما زیبا باشد که از یک مکان خاص و منفرد آن را مشاهده می‌کنید، احتمالاً یک ویژگی عالی نیست (حداقل، نه در جایی که الان است.) ویژگی ای را ایجاد نکنید که فقط از یک جهت یا زاویه خوب به نظر می رسد. این می تواند باعث شود که طراحی منظر شما ارزان، عجولانه یا بد در نظر گرفته شود. درعوض، اگر عاشق هر ویژگی هستید (مجسمه، پرده، و غیره) در نظر بگیرید که آیا راهی وجود دارد که بتوان آن را به مکانی منتقل کرد که فقط از زاویه مناسب قابل مشاهده باشد. یک مثال خوب این است که نیمکت پرآذین خود را جابجا کنید تا به جای وسط حیاط، در کنار خانه خود قرار بگیرید.

سازگار باشید  – همانطور که قبلا ذکر شد، ثبات کلیدی است. اما این فقط به این معنی نیست که مطمئن شوید سنگ‌کاری شما همگی از طرح رنگی یکسان است. اطمینان حاصل کنید که سعی نکنید به طور همزمان ایده های زیادی را دنبال کنید. به عنوان مثال، داشتن یک  حیاط جلو و یک حیاط پشتی  که از نظر طراحی زیبایی شناختی بسیار متفاوت هستند، ممکن است از منظر داشتن محیط های متنوع ایده خوبی به نظر برسد. اما مگر اینکه خیلی دورتر از جاده بنشینید، یا یک حصار حفظ حریم خصوصی کامل داشته باشید، وقتی توسط یک فرد خارجی مشاهده می شود، احساسی متناقض ایجاد می کند. و اگر قصد دارید بعداً بفروشید، می تواند فروش را بسیار سخت تر کند. موضوعی را انتخاب کنید که عاشق آن هستید و به طور مداوم از آن استفاده کنید.

نشستن  – بیش از چند طراح منظره DIY پروژه‌های بزرگ خود را به پایان رسانده‌اند تا توقف کنند و بگویند «صبر کن، کجا بنشینم؟» اگر نشیمنگاه را در طرح‌های خود قرار ندهید، یک نکته کلیدی را فراموش کرده‌اید – چگونه می‌توانید از ثمره کار خود لذت ببرید؟ مگر اینکه منظره ایده آل شما یک پیچ و خم پرچین هزارتویی باشد، در نهایت می خواهید بنشینید، هوای تازه را تنفس کنید و از کل مناظر طبیعی زیبای اطراف خود لذت ببرید.

اجازه دهید رشد کند  – یک نفس بکشید و اجازه دهید کاری که انجام داده اید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید آن را از بین ببرید و با یک ایده جدید محوطه سازی جایگزین کنید، پیر شود. ببینید سنگ شما چگونه رنگ جدیدی به خود می گیرد، درختان شما رشد می کنند، گل های شما شکوفا می شوند. و اگر بعد از مدتی کمی کهنه شده است، بهترین راه ها را برای استفاده از چیزهایی که دارید با عناصر جدید در نظر بگیرید. گاهی اوقات شروع مجدد از صفر بهترین گزینه نیست. اجازه دهید محوطه سازی شما در طول زمان تکامل یابد.

فاز نگهداری: چشم انداز طولانی مدت

پس از اتمام کار، زمان آن فرا رسیده است که از فضای بیرونی که به تازگی طراحی شده است لذت ببرید. اما در ماه آگوست در هر محله حومه شهر رانندگی کنید و بسیاری را خواهید دید که در بهار مشتاق چشم انداز بودند و پس از آن هیچ کاری برای حفظ آن انجام ندادند و در نتیجه فضای بیرونی مرده و کثیفی ایجاد شد که دعوت کننده به نظر نمی رسد. بنابراین، مگر اینکه بخواهید حیاط خود را در همان حالت متأسفانه پیدا کنید، مطمئن شوید که تمام الزامات نگهداری عناصر محوطه سازی خود را درک کرده و آنها را اجرا کنید. هر منطقه دارای کارشناسانی است که راهنماهایی برای شرایط خاص شما نوشته اند،  مانند این مورد که  برای محوطه سازی کالیفرنیا نوشته شده است. در نظر گرفتن موارد زیر می تواند کمک کننده باشد.

ابزارهای مناسب را داشته باشید  – بسیاری از صاحبان خانه از محل کار به خانه می آیند تا ببینند که  شرکت منظری  که استخدام کرده اند کار بر روی ارتقای نمای بیرونی جدید آنها را تکمیل کرده است، اما متوجه می شوند که هیچ یک از ابزارهای مورد نیاز برای نگهداری آن را ندارند. چه انجام یک پروژه DIY یا داشتن یک حرفه ای به شما کمک کند، تمام تعمیر و نگهداری لازم برای حفظ ظاهر خوب آن را بدانید و همه ابزارها را از قبل خریداری کنید.

فاکتورهای طول عمر را بشناسید  – برخی از قسمت های محوطه سازی شما بسیار بیشتر از سایرین دوام خواهند داشت. افرای که کاشته‌اید احتمالاً از گل‌های جعبه‌های پنجره‌تان بیشتر خواهد ماند. دانستن اینکه کدام قطعات زودتر از بقیه نیاز به تعویض یا تازه کردن دارند، به شما کمک می کند زیبایی مناظر خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

مسیرهای خود را برنامه ریزی کنید  – وقتی  محوطه سازی خود را طراحی می کنید ، مسیرهایی را در ذهن خواهید داشت. اما با گذشت زمان ممکن است مسیرهای طبیعی که مردم در حیاط شما طی می کنند تغییر کند. چه قرار دادن یک نیمکت زیبا باشد یا یک باربیکیو، جایی که مردم در آن راه می‌روند، می‌تواند به مرور زمان تغییر کند، مسیرها در چمن شما فرسوده شود، یا حتی تخت گل‌های شما. هنگامی که این اتفاق می افتد، اغلب بهتر است که تغییر را در آغوش بگیرید. برای جلوگیری از آسیب، طرحی برای یک مسیر جدید یا سخت‌افزاری آماده کنید و عنصری از عمد را به مسیر تازه کشف شده خود اضافه کنید!

اجازه دهید فضای شما تکامل یابد، نه اینکه بمیرد  – دانستن اینکه فضای شما نمی تواند وضعیت فعلی خود را برای همیشه حفظ کند، مهم نیست که چه تلاشی می کنید، می تواند ناامید کننده باشد. با این حال، بسیاری این را فرصتی عالی برای اجازه دادن به فضاهای خود می‌دانند تا در طول زمان تکامل پیدا کنند و عناصر جدید و هیجان‌انگیزی را به خود بگیرند که سال به سال جایگزین فضای قدیمی می‌شوند. مهم است که اجازه ندهید هیچ عنصری از حیاط شما فقط از بین برود. پر کردن جای خالی ایجاد شده در اثر غفلت، با ساختن بالای یک قطعه منظره که با محبت از او مراقبت شده است، یکسان نیست. ایده ها و خدمات محوطه سازی

برخی از متداول ترین خدمات محوطه سازی عبارتند از پاکسازی، مالچ و کارهای سخت. ما فهرستی از آن عناصر را گردآوری کرده‌ایم، به‌علاوه ایده‌هایی برای کمک به تخیل شما و آماده‌سازی شما برای کشف تمام امکانات محوطه‌سازی که می‌توانید در خانه خود دنبال کنید!

پاکسازی بهاره  – پس از پایان ماه های طولانی زمستان، بسیاری از صاحبان خانه باید با این واقعیت روبرو شوند که کار در حیاط دوباره بازگشته است. این به ویژه برای برخی چالش برانگیز است، زیرا اولین کاری که هر بهار در حیاط مورد نیاز است، اغلب بسیار شدیدتر از بریدن علف ها و برداشتن برخی از برگ های اضافی است. به همین دلیل است که شرکت‌های حرفه‌ای محوطه‌سازی، بهار پاکسازی را پیشنهاد می‌کنند تا شما را با پای درست شروع کرده و شما را برای سال آینده آماده کند. این خدمات می‌تواند شامل خدماتی مانند حذف زباله‌ها (شاخه‌ها، برگ‌ها و غیره) و کمپوست‌سازی، تکمیل برش اولیه چمن، رفع تکه‌های علف‌های لخت، حذف و جلوگیری از علف‌های هرز، تغذیه و کوددهی علف‌ها، مالچ‌پاشی بسترهای گل، لبه‌زنی، هرس درختان و درختچه‌ها باشد. ، و هوادهی چمن خود را.

بیشتر بخوانید : محوطه سازی چوبی چگونه انجام می شود؟

مالچ پاشی  – اغراق نیست اگر بگوییم مالچ پاشی کمی شبیه جادوی منظره است. تعداد بسیار کمی از خدمات محوطه سازی می توانند ارزش و جذابیت بصری زیادی به ملک شما بیافزایند، برای سرمایه گذاری اندک در زمان و هزینه. افزودن مالچ می تواند به شما کمک کند تا خطوط تمیزی از جدایی را بین تخت گل و بقیه حیاط خود تعریف کنید و کنتراست را ایجاد کنید و منظره ای از نظر بصری دلپذیر ایجاد کنید. و مالچ یکی از کم‌هزینه‌ترین به‌روزرسانی‌های موجود است که بسیاری از صاحبان خانه‌ها می‌توانند فضاهای بیرونی خود را با قیمت کمتر از 500 دلار به طور کامل مالچ کنند. بعلاوه، انتخاب های حرفه ای مالچ مانند سدر نه تنها به رنگ زیبایی اضافه می کند، بلکه به طور طبیعی انواع خاصی از آفات را دفع می کند. اگر بودجه کمی دارید،  مالچ مکانی عالی برای شروع است !

سنگ کاری  – تغییراتی که می توانید با سنگ در ظاهر و احساس ملک خود ایجاد کنید می تواند واقعاً شگفت انگیز باشد. این می تواند به سادگی افزودن مسیرهای ساخته شده از کاشی های سنگفرش یا به پیچیدگی دیوار حائل سنگ طبیعی با الگوهای زیبا باشد. سنگ کاری باعث می شود که هر تصمیم و جنبه ای از فضای بیرونی شما واضح و عمدی به نظر برسد و فضایی حرفه ای و جذاب به چشم انداز می بخشد. یک منظره ساز می تواند گزینه های زیادی را به شما ارائه دهد و به شما کمک کند تصمیم بگیرید از کجا شروع کنید. اینها می‌توانند شامل گزینه‌هایی مانند گذرگاه‌های کاشی یا سنگ‌ریزه‌ای، تخت‌های سنگی، تخته‌سنگ‌های تزئینی یا سنگ‌های برجسته، مرزهای مسیرها و حاشیه‌های تخت گل باشند. مهم نیست که چه محیطی دارید، سنگی برای تکمیل نمای منظره شما وجود دارد!

درختکاری و درخت کاری  – درختان علاوه بر فواید آشکار برای محیط زیست و تأثیر مثبت فوق بر شما، قبض انرژی و سلامت روان شما، یکی از چشمگیرترین و زیباترین چیزهایی هستند که می توانید در حیاط خود داشته باشید. و در حالی که برخی از کارهای درختی را می توان خودتان انجام داد، استخدام یک منظره ساز حرفه ای یا درختکاری معمولا انتخاب بهتری است. آنها نه تنها به دانش قوی تری از زیست شناسی و ساختار درختان مجهز شده اند، بلکه از نظر فیزیکی مجهز به تجهیزات تخصصی هستند که صاحب خانه معمولی نمی تواند آن را تهیه کند. با استفاده از دانش و ابزار خود، آنها می توانند با خیال راحت و به راحتی درختان موجود شما را هرس کنند، شکل دهند و از آنها مراقبت کنند. علاوه بر این آنها می توانند به شما کمک کنند درختان جدیدی را که در حیاط شما رشد می کنند انتخاب کنید و آنها را بدون آسیب به خود درخت بکارید.

نصب چمن مصنوعی/نصب چمن  – اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، نصب چمن مصنوعی در سال های اخیر تجدید حیات کرده است. برای مناطق گرم و خشک که در آن کاشت چمن طبیعی مشکل ساز است، یا برای کسانی که به طور خاص نسبت به مصرف آب آگاه هستند، مزایای این گزینه غیر طبیعی بسیار زیاد است. این چمن مصنوعی که با برداشتن چمن طبیعی شما و قرار دادن چمن جدید به روشی تمیز و ایمن نصب شده است، مقاوم است و می تواند سال ها با حداقل نگهداری دوام بیاورد. صاحبان حیوانات خانگی آن را گزینه بسیار ارزشمندی می دانند، زیرا به خوبی در برابر حیوانات قرار می گیرد و مانند علف طبیعی توسط آنها لکه دار یا سوخته نمی شود. و شاید بهتر از همه این باشد که شما هرگز نیازی به دریدن آن ندارید!

پاکسازی پاییز  – پاییز یکی از زیباترین زمان های سال برای بسیاری از آمریکای شمالی است. اما نوعی آشفتگی خاص خود را ایجاد می کند و حیاط شما را پوشیده از برگ و شاخه می کند، گلدان های شما پر از علف های هرز، و مسیر ورودی شما را به هم می ریزد. رها کردن این انبوه زباله های طبیعی در اطراف می تواند گزینه جذابی باشد، زیرا تمیز کردن آنها و انجام آخرین چمن زنی می تواند تلاش زیادی باشد. اما مهم است که ملک خود را برای زمستان آماده کنید تا از آشفتگی بزرگتر، لکه دار شدن دائمی راهرو و حتی تکه های خالی در حیاط در بهار جلوگیری کنید. به همین دلیل است که چشم انداز ها  پاکسازی پاییز را توصیه می کنند . این خدمات می تواند شامل خدماتی مانند تغذیه و کوددهی چمن، تهویه برای رشد ریشه و جلوگیری از فشردگی خاک، برداشتن یا مالچ پاشی برگ ها، و مراقبت از بسترهای گل باشد.

خدمات اضافی محوطه سازی که باید در نظر گرفته شود

کاربرد کنترل ارگانیک علف های هرز

تخت های باغ  – ایجاد یا تمیز کردن

درختچه ها  – کاشت، هرس و شکل دهی

مراقبت از درخت  – کاشت، هرس، و شکل دادن

آسفالت  – تمیز کردن، روکش کردن، یا نصب

بتن  – تمیز کردن، تعمیر یا نصب

عرشه ها  – ساختمان، تعمیر، گسترش

نرده ها  – نصب، تعمیر یا حذف

نصب گذرگاه، سنگ فرش، سنگفرش و غیره

نصب و راه اندازی سیستم های آبیاری 

حوضچه ها  – تعمیر و نگهداری یا ایجاد

دیوار حائل  – تعمیر یا نصب

نصب و راه اندازی ویژگی های آب

نورپردازی  – برای لهجه، زیبایی شناسی و امنیت

نصب وسایل  – لوازم قدیمی، وان، جعبه های کاشت، نیمکت های درختی و غیره.