You are currently viewing ساخت و محوطه سازی شهرک مسکونی

ساخت و محوطه سازی شهرک مسکونی

می خواهید یک پروژه ساخت شهرک مسکونی آغاز کنید ؟ به نظر می رسد که ساختمان های جدید آپارتمانی همیشه در حال ظهور هستند. و به حق! با جمعیت رو به رشد و بازار مسکن دشوار است، نیاز زیادی به آپارتمان وجود دارد.

اگر به توسعه املاک و مستغلات یا ساخت شهرک مسکونی علاقه مند هستید، احتمالاً از تماشای سود دیگران از ساخت مجتمع های آپارتمانی استراتژیک خسته شده اید و خودتان آماده انجام این کار هستید. یادگیری ساخت مجتمع آپارتمانی از پایه کار کوچکی نیست، اما با آمادگی مناسب می توانید رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

ساخت شهرک مسکونی

1) یک پیمانکار عمومی پیدا کنید

اولین قدم ساخت شهرک مسکونی شاید مهم ترین قدم باشد. شما باید یک شرکت ساختمانی تجاری قابل اعتماد و با تجربه پیدا کنید که متخصص در ساخت مجتمع های آپارتمانی باشد. این اطمینان حاصل می کند که پروژه شما به طور موثر و مطابق با مشخصات شما تکمیل می شود. پیمانکار عمومی شما می تواند نتیجه نهایی را بسته به موارد زیر ایجاد یا شکست دهد:

  • تاکتیک های ارتباطی
  • سال ها تجربه
  • توانایی ماندن در بودجه

آخرین چیزی که می‌خواهید این است که بودجه‌تان بیش از حد باشد و ماه‌ها به تاخیر بیفتد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید با چه کسی بروید، دقت لازم را در خواندن نظرات و مشاوره با چندین شرکت پیمانکاری تجاری انجام دهید.

علاوه بر این، ممکن است با یک شرکت پیمانکاری همکاری کنید که خدمات مدیریت طراحی و ساخت و ساز را ارائه می دهد . این به جای نیاز به یافتن معمار و مدیر ساخت و ساز به طور جداگانه به ادغام همه چیز در زیر یک سقف کمک می کند.

2) اندازه و محدوده پروژه ساخت شهرک مسکونی خود را تعیین کنید

آیا می خواهید یک مجتمع کوچک تنها با چند واحد بسازید یا یک ساختمان آپارتمانی بزرگ با صدها واحد؟ دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا شرکت ساختمانی تجاری مناسب را برای این کار انتخاب کنید. بودجه شما نیز تحت تأثیر محدوده پروژه شما قرار خواهد گرفت.

شما باید درک روشنی از تعداد واحدهایی که می خواهید بسازید، نوع امکاناتی که در آن گنجانده می شود و جدول زمانی تکمیل به نظر می رسد داشته باشید. هنگامی که این اطلاعات را دارید، می توانید شروع به جمع آوری پیشنهادات و پیشنهادات از شرکت های ساختمانی تجاری کنید.

3) مکان را باریک کنید 📍

این یک مرحله مهم است، زیرا موقعیت مکانی تعیین کننده بسیاری از موارد است، مانند نوع مستاجرانی که شما جذب می کنید، امکانات رفاهی نزدیک و موارد دیگر. شما باید جزئیاتی مانند:

  • جمعیت شناسی منطقه
  • نزدیکی به حمل و نقل عمومی
  • هرگونه محدودیت منطقه بندی که ممکن است وجود داشته باشد
  • منطقه مدرسه و نزدیکی به مدارس

موقعیت ساختمان آپارتمان جدید شما کلید موفقیت آن است. البته موقعیت مکانی عالی قیمت دارد. شما باید هزینه زمین را با درآمد مورد انتظار اجاره از واحدهای خود متعادل کنید. اگر به دنبال به حداکثر رساندن سود هستید، ممکن است لازم باشد مکان ایده آل را به نفع یک مکان مقرون به صرفه تر فدا کنید.

4) اخذ مجوزهای لازم و مصوبات منطقه بندی 📋

قبل از شروع ساخت و ساز، باید مجوزهای لازم را از دولت محلی خود دریافت کنید. فرآیند تایید ممکن است طولانی باشد، بنابراین مهم است که این را در جدول زمانی خود لحاظ کنید. همچنین باید انتظار پرداخت هزینه برای مجوزها را داشته باشید.

نوع مجوزهایی که نیاز دارید به محدوده پروژه شما بستگی دارد. برای مثال، اگر قصد دارید تغییراتی در نمای بیرونی ساختمان ایجاد کنید، مانند افزودن ورودی یا خروجی جدید، باید برای مجوز ساختمان از اداره برنامه ریزی شهر درخواست دهید.

5) تامین مالی مطمئن

برای تامین مالی مجتمع آپارتمانی خود باید یک برنامه قوی داشته باشید. این احتمالاً شامل گرفتن وام از بانک های تجاری یا وام دهندگان خصوصی است. همچنین ممکن است لازم باشد پول خود را سرمایه گذاری کنید یا از سرمایه گذاران سرمایه جذب کنید. بسته به پروژه خود، ممکن است با وام های FHA از وزارت مسکن و توسعه شهری (HUD) به موفقیت دست پیدا کنید.

مقدار پولی که نیاز دارید به اندازه و محدوده پروژه شما بستگی دارد. یک پروژه بزرگتر و پیچیده تر بدیهی است که هزینه های ساخت و ساز بیشتری نسبت به پروژه های کوچکتر خواهد داشت. مهم است که قبل از شروع ساخت و ساز، درک روشنی از وضعیت مالی خود داشته باشید.

فقط در صورتی که بخواهید در بودجه اولیه خود تغییراتی ایجاد کنید، مطمئن شوید که از بودجه بیشتری استفاده کنید. بهتر است به جای تلاش برای یافتن سرمایه، یک شبکه ایمنی در محل خود داشته باشید.

6) یک طرح اولیه ایجاد کنید

برای ساخت شهرک مسکونی یک طرح نقشه شامل تمام جزئیات خاص در مورد واحدها، مناطق مشترک و سایر ویژگی های مجتمع خواهد بود. اگر خدمات طراحی و ساخت را انتخاب کنید، طرح اولیه توسط معمار یا شرکت پیمانکاری شما ایجاد خواهد شد.

شما باید مطمئن شوید که طرح اولیه با تمام قوانین و مقررات ساختمانی محلی مطابقت دارد. شرکت ساختمانی تجاری که استخدام می کنید می تواند در این زمینه کمک کند. پس از تایید طرح، می توانید به مرحله بعدی بروید. 

7) شروع به ساخت و ساز شهرک مسکونی

این قسمت هیجان انگیز است! پس از تمام برنامه ریزی ها و آماده سازی های شما، سرانجام ساخت آپارتمان آغاز خواهد شد. این یک تعهد بزرگ خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که برای آن آماده هستید. شرکت ساختمانی تجاری که استخدام می کنید مسئول تکمیل پروژه به موقع و با بودجه خواهد بود.

در طول ساخت و ساز قطعات متحرک زیادی وجود خواهد داشت، بنابراین مهم است که مرتب بمانید و مرتب با پیمانکار خود ارتباط برقرار کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به آرامی و مطابق با برنامه (و بودجه) پیش می رود.

بیشتر بخوانید : راهنمای محوطه سازی ویلا

8) مجتمع جدید خود را برای مستاجران احتمالی بازاریابی کنید

این یک گام مهم برای اطمینان از موفقیت مجموعه شما است. شما باید مجتمع را برای مستاجران بالقوه بازاریابی کنید و ویژگی ها و امکاناتی را که آن را منحصر به فرد می کند برجسته کنید. برای دستیابی به بازار هدف خود می توانید از فهرست های آنلاین، تبلیغات دهان به دهان و چاپ استفاده کنید.

همچنین باید مشوق هایی را برای مستاجران بالقوه ارائه دهید، مانند نرخ های تخفیف برای ماه اول اجاره. این به شما کمک می کند تا به سرعت واحدهای خود را پر کنید و از سرمایه گذاری خود درآمد کسب کنید.

9) پس از باز شدن مجتمع را مدیریت کنید

تنها راه برای حفظ درآمد از مجتمع آپارتمانی این است که مطمئن شوید ساختمان به خوبی مدیریت می شود و مستاجران می خواهند به اجاره ادامه دهند. شما باید یک تیم ماهر برای انجام کارهایی مانند:

  • جمع آوری اجاره
  • نگهداری از ملک (داخلی و بیرونی)
  • برخورد با مسائلی که پیش می آید
  • برنامه ریزی تورها
  • مدیریت برنامه ها

شما می توانید یک شرکت با تجربه مدیریت املاک را برای انجام این وظایف استخدام کنید یا خودتان این کار را انجام دهید. اگر تصمیم گرفتید خودتان مجموعه را مدیریت کنید، مطمئن شوید که برای کار و مسئولیت اضافی آماده هستید.

10) از سود خود لذت ببرید! 💸

تبریک می گویم! شما با موفقیت یک مجتمع آپارتمانی را از ابتدا ساخته اید. این یک موفقیت بزرگ است و باید تجلیل شود. اکنون وقت آن است که بنشینید و از ثمره کار خود (معروف به سود) لذت ببرید.

البته، این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید به عقب برگردید و آرام باشید. همچنان باید مجموعه را زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که به درستی مدیریت می شود. اما با کمی تلاش می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سرمایه‌گذاری شما برای چندین دهه به ثمر می‌رسد.

پروژه ساخت و ساز شهرک مسکونی خود را شروع کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، انتخاب یک شرکت ساختمانی تجاری معتبر، پروژه شما را شکست یا شکست می دهد. نه تنها تصمیم شما بر روانی روند ساخت و ساز تأثیر می گذارد، بلکه کیفیت مواد و نصب مستقیماً بر میزان (یا کم) مشکلات نگهداری در آینده تأثیر می گذارد.