You are currently viewing ساخت خانه ویلایی از صفر تا صد

ساخت خانه ویلایی از صفر تا صد

چه کسی نمی خواهد خانه رویایی داشته باشد؟ ساخت خانه ویلایی نیز شیوه ای از زندگی است که تقریباً همه به جز مراقبت ها و آرزوهای طولانی اما کوتاه. وقتی شروع به زندگی در ویلایی با باغ، استخر، کم‌مرتبه، در منطقه‌ای زیبا می‌کنید که مطابق خواسته‌ها و نیازهای خود می‌سازید، شاید واقعاً از زندگی در بالاترین سطح لذت ببرید، چه کسی می‌داند. پس چگونه ویلا بسازیم، در ساخت خانه ویلایی چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد، آیا تا به حال به جزئیات فکر کرده اید کدام فرآیندها طی می شود؟ این مجموعه مقالات در 10 عنوان به تمامی موضوعات مرتبط با ویلاسازی می پردازد و در بسیاری از نقاط به علامت سوال های ذهن شما پاسخ می دهد.

ساخت خانه ویلایی خصوصی تجربه ای نیست که هر فردی بتواند در زندگی خود آن را تجربه کند. بسیاری از خانواده هایی که در ویلا زندگی می کنند، ویلای خود را نساخته اند و یا خریده اند و یا به صورت اجاره ای زندگی می کنند. تعداد افرادی که با توجه به رویاها، نیازها و فرصت های خود این شانس را دارند که در محل خود ویلایی بسازند بسیار اندک است. در واقع، می دانیم که در گذشته، زمانی که مردم عمدتاً در مناطق روستایی زندگی می کردند، هر خانواده خانه های خود را در یک قطعه زمین خاص می ساخت. امروزه به دلیل دشواری یافتن و گرانی زمین و همچنین کار کارشناسی و تشریفات قانونی بسیاری در مسائل مربوط به ساخت و ساز بسیار بهتر است با کمک کارشناسان به این موضوع پی برد.

ساخت خانه ویلایی پرهزینه و فرآیند کاملاً دقیق است. برای اینکه قدم به قدم یاد بگیرید چگونه ویلای رویایی خود را بسازید و اشتباهات را به حداقل برسانید، آگاهی از حداقل فرآیندهایی که ساخت ویلا را در 10 عنوان زیر شرح می دهد مفید است.

ساخت خانه ویلایی در 10 مورد

1. شناسایی نیازها و انتظارات

2. تشخیص مکان

3. بودجه

4. معماری و طراحی داخلی

5. راه حل های مهندسی

6. اجرای معاملات رسمی

7. ساخت و ساز ناهموار

8. ساخت سازه ظریف

9. مواردی که در زندگی ویلایی باید در نظر گرفت

10. ویلای سرمایه گذاری

این به یک امتیاز بزرگ در دنیای امروز تبدیل شده است که فرصتی برای ساخت خانه ویلایی خود داشته باشید. شرایط اقتصادی و زمان بسیار محدود آن را برای یک توده بزرگ غیرممکن می کند. این تجارت با اتخاذ هزینه ها و تصمیمات جدی، سرمایه گذاری مهمی برای یک خانواده متوسط ​​است. بنابراین، این موضوع که حاوی تصمیمات احساسی بسیار شدید است، باید فرآیندهای منطقی به همان شدت را طی کند. می توان به اختصار به 10 عنوان مربوط به ساخت ویلا اشاره کرد.

1. شناسایی نیازها و انتظارات.

مهمترین کاری که قبل از انجام انواع فعالیت های ساختمانی باید انجام شود، تعیین نیازها و انتظارات است. این تعیین ها را می توان خلاصه طراحی نامید. خلاصه طراحی باید شامل تصمیمات احساسی و منطقی صاحبان ویلا باشد و تیم ها را برای اجرای پروژه راهنمایی کند. اهداف اصلی ساخت ویلا باید در خلاصه طراحی گنجانده شود. ساختار خانواده، عادات زندگی و استفاده، اهداف استفاده در فضای داخلی و خارجی، تعداد اتاق ها، عملکردهایی که انجام می شود، انتظارات در مورد دکوراسیون، تعیین فرصت های مالی، زمان قابل انجام مجاز به اتمام کار، تجهیزات فنی، محل سکونت مورد نظر، نیازهای کودکان بسیاری از مسائل از جمله اضافات، معاملات سرمایه گذاری و غیره باید در خلاصه طراحی گنجانده شده و راهنما باشد. خلاصه طراحی، جایی که نیازها و انتظارات به روشی صحیح و واقع بینانه ارائه می شود، نکات بسیاری را در مراحل بعدی فرآیند راهنمایی می کند.

2. تشخیص مکان

ویلا در نهایت نوعی املاک و مستغلات است و موقعیت مکانی مهم ترین نکته در مورد املاک و مستغلات است. به عنوان یک صاحب ویلا، هیچ چیز طبیعی تر از انتخاب یک مکان مناسب نیست که در کدام منطقه دوست دارید و چگونه می خواهید در محیطی که می خواهید زندگی کنید. زندگی ویلا یک انتخاب کاملا شخصی است. اگرچه انتخاب های شخصی به سختی قابل زیر سوال بردن و ارزیابی منطقی است، اما لازم است معماران برای جلوگیری از اثرات منفی و پشیمانی، توصیه های منطقی در مورد مسائل مربوط به مکان را به مشتریان خود که می خواهند ویلا داشته باشند ارائه دهند. ضمن انتخاب مکان، نه تنها وضعیت کنونی منطقه، بلکه آینده را نیز باید بررسی کرد و با پویش نقشه های منطقه ای، پروژه های قابل اجرا در منطقه را فرا گرفت. ساخت و ساز ویلا یک سرمایه گذاری مهم در املاک و مستغلات است و در یک مکان سرمایه گذاری املاک ابتدا به ذهن می رسد. امکانات حمل و نقل، امکانات اجتماعی، زیرساخت ها، عوامل محیطی باید در نظر گرفته شود. عنوان مکان ممکن است نیاز به ارزیابی خصوصیات زمینی که باید انتخاب شود نیز داشته باشد. کم و بیش شیب بودن زمین عامل مهمی است که در ساخت خانه ویلایی رویایی تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این، به طور مستقیم بر ساختاری که قرار است در فرم زمین ساخته شود، تأثیر می گذارد. به این دلایل، قبل از تصمیم گیری در مورد مکان دقیق، از یک معمار متخصص در ویلا پشتیبانی بگیرید.

3. بودجه

ساخت ویلا برای مدیریت زمان و هزینه کار دشواری است. با در نظر گرفتن هزینه زمانی کار و هزینه، کل هزینه ممکن است از بودجه ای که در ابتدا تصور می شد یا هدف گذاری شده بود بیشتر باشد. هزینه ساخت ویلا به ازای هر واحد مساحت به دلایل زیادی بیشتر از ساخت یک آپارتمان معمولی است. بنابراین تعیین صحیح بودجه و برنامه ریزی مناسب برای جریان نقدینگی اهمیت دارد. به این ترتیب کیفیت و زمان مطلوب برای حرکت به زندگی ویلایی خیالی با کمترین مشکل امکان پذیر خواهد بود. تعیین بودجه در هر مرحله از کار در ابتدای کار و تهیه جداول جریان نقدی کار مهمی است که باید انجام شود. از آنجایی که ساخت ویلا یک موضوع شخصی است و تصمیم گیرندگان زیادی وجود ندارد، البته این شانس وجود دارد که نسبت به سرمایه گذاری در املاک تجاری انعطاف پذیرتر باشید. با این حال، یک تیم پروژه که به درستی انتخاب شده است باید بودجه مالک ویلا را تا جایی که می تواند در نظر بگیرد و مجهز باشد تا در هر مرحله هشدارهای لازم را بدهد.

4. معماری و طراحی داخلی ساخت خانه ویلایی

هنگامی که تصمیم به ساخت خانه ویلایی رویایی خود می گیرید، اولین کار بسیاری از افراد احتمالا بررسی طرح ها و پروژه های ویلا مطابق با سلیقه شما در پلتفرم های مختلف است. هیچ چیز طبیعی تر از این نیست هنگامی که تصمیم ساخت خانه ویلایی خود می گیرید، معمار شما بزرگترین دستیار شما در اجرای پروژه خواهد بود. انتخاب معمار مناسب یکی از مهمترین تصمیمات شما در این فرآیند است. رابطه خوبی که با معمار برقرار خواهید کرد مستقیماً به عنوان کیفیت در ویلای شما ظاهر می شود. کار با یک معمار که شما را درک می کند، به شما گوش می دهد و در هر شرایطی مشاوره حرفه ای ارائه می دهد، این روند را بسیار لذت بخش خواهد کرد. شما نباید هیچ اطلاعاتی را از معمار خود پنهان کنید، بلکه به او کمک کنید تا خانه رویاهای شما را درک کند.

در طول فرآیند طراحی معماری، پلان های رویای شما و طرح های آشیانه رویای شما با طرح های پلان و جلوه های بصری مختلف شروع به ظهور می کنند. ارجاعات صحيح و صميمانه اي كه در اين اولين فرآيند صورت مي گيرد، به مطالباتي تبديل مي شود كه هنگام تهيه پروژه هاي تفصيلي در فرآيندهاي بعدي به دقت مورد توجه قرار مي گيرد. تصمیمات مربوط به سکونت و برنامه ریزی، تصمیمات نما و ظاهر و طراحی های دکوراسیون داخلی ویلا باید با یکپارچگی انجام شود. کارهای پلان، نما و دکوراسیون باید به طور همزمان و بدون شکستگی انجام شود. به عنوان یک میزبان، انتقال نیازهای معمار، بودجه و محدودیت های زمانی به مناسب ترین روش، روند کار را بسیار آسان می کند.

5. راه حل های مهندسی

فرآیند معماری و طراحی داخلی نباید مستقل از راه حل های مهندسی در نظر گرفته شود. سیستم سازه ای ساختمان، سیستم های گرمایش – سرمایش – تهویه، تاسیسات بهداشتی، شبکه های برق و روشنایی باید مطابق با طراحی معماری توسعه یابد. راه حل های مهندسی باید نه تنها با در نظر گرفتن مرحله ساخت، بلکه با توجه به روند استفاده انتخاب شوند. انتخاب سیستم های بادوام با هزینه استفاده کم و حداقل مشکلات در دراز مدت بر لذت زندگی ویلایی شما می افزاید.

6. اجرای کارهای حقوقی [مجوزها]

مانند هر پروژه املاک و مستغلات، مراحل رسمی باید قبل از تحقق ویلای خصوصی شما انجام شود. اداره ثبت اراضی، ریاست کاداستر ثبت اراضی، ریاست زون و شهرسازی، شرکت بازرسی ساختمان، برق-گاز-آب و فاضلاب-تلفن و غیره بسیاری از سازمان ها باید درخواست دهند. از آنجایی که هر سازمانی استانداردها و اولویت‌های خاص خود را دارد، گاهی اوقات فرآیندها متأسفانه می‌توانند بیش از حد طولانی یا پیچیده شوند که به مو و سر برسد. به همین دلیل حمایت گرفتن از کارشناسان و سپردن این مسائل به کارشناسان جهت انجام تشریفات رسمی راه درستی است.

7. ساخت و ساز سازه

شما تمام مراحل رسمی لازم مربوط به ویلای خود را انجام داده اید، پروژه رویاهای خود را با معمار خود طراحی کرده اید و اکنون زمان آن رسیده است که به میدان بیایید. فاز اول فاز ساخت مربوط به چیدمان زمین است در صورتی که طرحی برای پیش ساخته نباشد. اگر بسته به هیچ جاده ای متصل نباشد، اول از همه باید جاده ای را ترتیب داد، حتی اگر از خاک یا براده باشد، و برای رسیدن به بسته و کارکرد آن، محل ساخت و ساز ایجاد کرد. از آنجایی که ساخت ویلاهای مستقل به طور کلی چندان بزرگ نیست، می توان از این مسائل به راحتی گذشت. سپس کارهای گودبرداری – پرکردن و در صورت نیاز شیپورینگ – شمع بندی انجام می شود. پس از انجام این عملیات، قطعات اصلی و اساسی سازه مانند پرده، سیستم کریر، دیوارهای جداکننده، زیرساخت نصب، پرده و مجموعه باغ، پرده استخر، دیوارهای حائل، شفت-رزرو، سقف سازی و غیره ساخته می شود. اگرچه عمدتاً از سیستم‌های لاشه بتن آرمه استفاده می‌شود، اما ساخت سازه‌های ناهموار با معماری چوبی، فولادی یا سنگی در پروژه‌های ویلایی مجزا نیز راه‌حل‌هایی هستند که نتایج زیبایی را به همراه دارند.

8. پایان های معماری

مرحله ساخت سازه با مرحله تکمیل معماری دنبال می شود. این مرحله همانطور که از نامش پیداست شامل عناصر تزئینی و جزئیات است. تجهیز مناطق مرطوب مانند حمام، توالت، آشپزخانه، پوشش کف، دیوار و سقف؛ مبلمان ثابت و متحرک، روکش سقف و نما. تکمیل معماری می تواند تفاوت های زیادی در هزینه ها نسبت به مصالحی که باید انتخاب شود ایجاد کند. در طول ساخت ویلا، سبک معماری و شخصیت مورد نظر مالک ساختمان از طریق متریال و کاربردهایی که باید انتخاب شود، زنده می شود. در این مرحله یکی دیگر از عناصر مهم انتخاب گروه هایی است که بتوانند کار خود را در سطح کیفی مطلوب به درستی انجام دهند. تجربه معمار که پروژه را مدیریت خواهد کرد برای صاحبان ویلا برای رسیدن به خانه رویایی خود حیاتی است.

9. چیزهایی که در زندگی ویلا باید در نظر بگیرید

زندگی ویلا با زندگی آپارتمانی یا مسکونی متفاوت است. امروزه معمولاً یک مکانیسم مدیریتی در آپارتمان ها یا منازل وجود دارد که مسئولیت های مشترک را انجام می دهد. برای عمر ویلایی این موضوع منتفی است. شما مسئول ویلای خود هستید. رسیدن به ویلای رویایی شما تضمین نمی کند که زندگی شما در آن عالی خواهد بود. بسته به سبک ویلا، موقعیت مکانی، ویژگی های معماری، زندگی خانوادگی، مشخصات فنی، ممکن است نیاز به تصمیم گیری جدی در مورد مسائل مختلف داشته باشید. به عنوان مثال برای خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند، امنیت فرزندانشان مهم ترین مسئله است. اگر در باغ خود استخر دارید، مهم است که از بسته بودن استخر خود اطمینان حاصل کنید تا از غرق شدن فرزندانتان در این استخر جلوگیری کنید. مجدداً در مورد ویلاهای چند طبقه، ممکن است برای جلوگیری از خطر سقوط از پله ها، لازم باشد از پانل های جداکننده در بالای پله ها استفاده شود. علاوه بر این، گرمایش، سرمایش، روشنایی، از جمله هزینه‌ها تنها توسط مالک ویلا تامین می‌شود، این گونه تجهیزات فنی باید به درستی حل و فصل شده و سناریوها بر اساس آن برنامه‌ریزی شود. در این مرحله، استفاده از اتوماسیون و تجهیزات امنیتی مناسب خواهد بود.

10. ویلا به عنوان سرمایه گذاری

زمانی که تصمیم به ساخت خانه ویلایی می گیرید باید در نظر داشته باشید که این یک سرمایه گذاری جدی نیز می باشد. شرایط زندگی ممکن است همیشه مثل امروز نباشد و بخواهید روزی در آینده ویلای خود را بفروشید. هنگام برنامه ریزی و ساخت ویلای خصوصی خود با در نظر گرفتن چنین شرایطی، ایده خوبی است که مطمئن شوید کاری که انجام می دهید ارزش سرمایه گذاری قابل توجهی نیز دارد. سپس، زمانی که یک ویلا با طراحی نامناسب می سازید که احتمال فروش آن کم است، ممکن است تصمیم غیرقابل برگشتی گرفته باشید. به همین دلیل، بررسی نبض بازار و ساخت پروژه ای که برای موقعیت مکانی آن تا حد امکان راحت باشد و با گذشت زمان بر ارزش آن افزوده شود، گزینه مطمئن تری برای خانواده شما خواهد بود. یک بازنگری فضایی با برنامه ریزی مناسب در یک اتاق، مناسب برای ساخت اتاق ها یا ضمیمه های مختلف، بدون هیچ هزینه فنی، برای همگان جذاب و ارجح خواهد بود. این کار نه تنها ارزش ویلای شما را افزایش می دهد، بلکه فروش آن را در هر زمانی آسان می کند. در سرمایه گذاری املاک و مستغلات، سهولت دفع و همچنین ارزش ملک عنصر مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

خانه ها انواع مختلفی دارند تا همه نیازها را برآورده کنند. با توجه به انتخاب گسترده موجودی مسکن موجود، به علاوه هزینه بالای ساخت یک خانه جدید، اکثر مالکان بالقوه خانه های موجود را خریداری می کنند . و این اصلا انتخاب بدی نیست. اکثر خانه ها به اندازه کافی بادوام هستند که برای چندین دهه دوام می آورند، به راحتی می توان آنها را بازسازی کرد، و پتانسیل افزایش ارزش را دارند.

با این حال ساختن خانه خود (به معنای استخدام یک پیمانکار عمومی برای تکمیل یک خانه جدید) جذابیت غیرقابل انکاری دارد. یک خانه جدید می تواند دقیقاً برای نیازهای شما طراحی شود . این با مشکلات پنهان کمی همراه است. مواد خطرناکی مانند رنگ بر پایه سرب و آزبست وجود ندارند. مزایای جدیدی در خانه ایجاد می شود و مشکلات قدیمی کنار گذاشته می شوند. بنابراین، جای تعجب نیست که اگر همه عوامل دیگر یکسان باشند، اکثر مردم ترجیح می دهند خانه خود را به جای خرید خانه قدیمی بسازند

آیا باید به عنوان پیمانکار خود عمل کنید؟

زمانی که تصمیم می گیرید خانه خود را بسازید ، عموماً بهتر است این کار را از طریق یک پیمانکار عمومی دارای مجوز انجام دهید.

بسیاری از ایالت ها به صاحبان خانه اجازه می دهند تا به عنوان پیمانکار خانه خود عمل کنند. با این ترتیب، شما تبدیل به چیزی می شوید که اغلب به آن مالک سازنده می گویند. به منظور عقد قرارداد برای یک پروژه در مقیاس بزرگ مانند خانه (به جای یک ساختمان خارجی یا ساختمان کوچک و کم هزینه)، باید برای معافیت مالک-سازنده درخواست دهید و درخواست مجوز ساختمان را خودتان امضا کنید.

با این حال تعداد کمی از افراد واجد شرایط هستند تا به عنوان پیمانکار عمومی خود (GC) عمل کنند . ساختن یک خانه مستلزم آن است که رشته های زیادی را کنار هم بکشید و مطمئن شوید که آنها به روش های بی شماری هماهنگ می شوند. پروژه ها و پیمانکاران فرعی باید به ترتیب صحیح برنامه ریزی شوند و با بازرسی های متعدد شهرداری آمیخته شوند. شما باید کد ساختمان را بدانید. بعلاوه، داشتن شبکه ای از پیمانکاران فرعی که برای انجام کارهای قابل اعتماد به آنها تکیه می کنید، بسیار کمک می کند.

شخصی که همه این کارها را انجام می دهد یک پیمانکار عمومی است. هیچ پیمانکاری عمومی که بر ساخت و ساز خانه نظارت کند ارزان نیست. اکثر پیمانکاران عمومی بین 10 تا 20 درصد هزینه کلی ساخت خانه را دریافت می کنند و این شامل مجوزها و مصالح می شود. این هزینه‌ای است که اکثر سازندگان خانه‌های آماتور آن را ارزشمند می‌دانند، به‌خصوص اگر تجربه‌ای امتحان‌شده و ناموفق در قراردادهای عمومی داشته باشند

سایت خانه را آماده کنید

اول، وقت آن است که به معنای واقعی کلمه و مجازی قرار بگیرید. نه تنها پروژه خود را مستقیماً در ذهن و روی کاغذ می آورید، بلکه خانه مورد نظر خود را در نقطه مورد نظر خود قرار می دهید.

  • محل ساختمان را از برس و دیگر زباله ها، تا سطح زمین و حداقل 25 فوت در اطراف محیط خانه برنامه ریزی شده پاک کنید.
  • نقشه بردار زمین ، بر اساس نقشه های اصلی که مرزهای ملک را نشان می دهد، زمین را تعیین می کند.
  • در صورت لزوم تغییراتی در توپوگرافی سایت ایجاد کنید تا جریان آب در سراسر سایت تغییر کند: این اغلب به یک پیمانکار با تجهیزات جابجایی زمین نیاز دارد.
  •  برای رسیدگی به زباله ها در طول پروژه ساختمان، یک  زباله دان سفارش دهید.
  • یک یا چند توالت قابل حمل برای کارگران سفارش دهید.
  • خدمات برق موقت را از شرکت برق سفارش دهید.
  • یک برقکار را برای وصل کردن یک تابلو برق موقت که معمولاً روی یک تیر برق موجود نصب می شود، استخدام کنید.

پایه و فونداسیون بتنی را بریزید

محل ساختمان با گودبرداری و نصب پی و دال شکل می گیرد. این کار توسط پیمانکاران حفاری و متخصصان پایه انجام می شود – گروهی کاملاً متفاوت از پیمانکاران با خدمه نجاری که به زودی در محل حاضر می شوند.

فونداسیون و فونداسیون بخش بزرگی از کل هزینه ساخت خانه شما را تشکیل می دهند. این به این معنی است که قرعه کشی های بزرگ بلافاصله پس از شروع پروژه اتفاق می افتد.

مهم دانستن ساخت خانه ویلایی

پرداخت ها به پیمانکار عمومی طبق برنامه قرعه کشی انجام می شود که کارفرما و پیمانکار از قبل روی آن توافق می کنند. تعداد و میزان پرداخت ها بسته به اندازه پروژه متفاوت است. در حالی که پرداخت ها همیشه با کار پیمانکاران فرعی مطابقت ندارد، اما اغلب زمانی که یک مرحله اصلی درگیر است، مانند فونداسیون، چارچوب، یا سقف، مطابقت دارند.

  1. پیمانکار سنگرهایی را حفر می کند که به اندازه کافی عمیق است تا پایه های یخبندان را بپوشاند. برای جلوگیری از یخ زدگی که می تواند به خانه شما آسیب برساند، پایه ها باید زیر خط یخبندان مورد انتظار منطقه شما قرار گیرند.
  2. بازرسان برای بررسی ابعاد سنگرهای پایه وارد می شوند.
  3. پیمانکار برای پایه ها بتن می ریزد.
  4. زه‌کش‌های پایه ساخته شده‌اند، و این زهکش‌ها برای تخلیه آب از فوترها و محافظت از آنها طراحی شده‌اند.
  5. پیمانکار دیوارهای پایه عمودی را با استفاده از بتن ریخته شده یا بلوک های خاکستر بتنی می سازد. گاهی اوقات از انواع دیگر فونداسیون ها استفاده می شود، اگرچه نادر هستند.
  6. فونداسیون تا سطح درجه نهایی ضد آب است. سوراخ هایی در دیوار فونداسیون ایجاد می شود تا امکان مسیریابی خطوط تامین آب و تخلیه فراهم شود.

لوله کشی و برق خانه ویلایی را نصب کنید

اگر یک پایه دال می‌گذارید، قبل از ریختن آن دال بتنی ، لوله‌کش‌ها و برق‌کاران را برای انجام برخی از خدمات به کار خواهید برد:

  • لوله ها را لوله کش ها می گذارند و بعداً این لوله ها را می پوشانند.
  • اگر خطوط برق از طریق لوله های فلزی از طریق دال بتنی عبور کنند، اکنون زمان اجرای این لوله ها است.

دال بتنی را بریزید

  1. برای دال خانه، پیمانکار ابتدا عایق تخته فوم اسلب را نصب می کند.
  2. یک پایه شن حداقل 4 اینچی روی تخته فوم می رود و پایه بتن را تشکیل می دهد.
  3. یک مانع بخار پلاستیکی در مرحله بعدی قرار می گیرد.
  4. آرماتور مش سیمی در مرحله بعدی قرار می گیرد و قرار می گیرد، بنابراین کمی بالاتر از درجه قرار می گیرد. این به آرماتور اجازه می دهد تا در وسط لایه بتنی قرار گیرد، جایی که بیشترین مقاومت را ارائه می دهد.
  5. پیمانکار اکنون دال بتنی را می‌ریزد، احتمالاً از کامیون‌های آماده که مقدار زیادی بتن را تحویل می‌دهند.
  6. اگر در حال ساخت یک گاراژ یا زیرزمین هستید، این زمان برای ریختن بتن در آن مکان ها نیز است. بازگرداندن پیمانکار بتن برای یک بار ریختن دیگر گران است، بنابراین مفید است که همه کارهای بتن خود را یکجا انجام دهید.

قاب، کنار، و سقف خانه

با حفاری، فونداسیون و کارهای بتنی انجام شده، به زودی پروژه خود را به عنوان یک خانه تشخیص خواهید داد. نجارهای قاب‌بندی وارد می‌شوند تا چارچوب چوبی کف، دیوارها و سقف را بچینند و سپس به سمت غلاف، سایدینگ و نصب سقف می‌روند. این کار می تواند با سرعت قابل توجهی اتفاق بیفتد. در عرض یک یا دو هفته، ممکن است ناگهان این سازه را به عنوان یک خانه با دیوارها و سقف تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای ساخت و طراحی خانه
  1. بر اساس نقشه‌های ساختمانی خود، از چوب‌های مورد نیاز، میخ‌ها، نمدهای سازنده یا روکش‌های خانه و چسب‌ها استفاده کنید .
  2. هنگامی که هوای خوب فرا می رسد، خدمه نجار می رسند تا دیوارهای خانه، از جمله کف، سقف و اسکلت سقف را قاب بندی کنند: قاب بندی پوسته اصلی خانه است، منهای کناره ها و سطح سقف. دهانه های ناهموار پنجره ها، درها و نورگیرها در این زمان قاب می شوند. پوشش اولیه سطوح دیوار و سقف این مرحله را به پایان می رساند.
  3. نصب پنجره‌ها، درها و نورگیرها: معمولاً این کار توسط همان نجاری انجام می‌شود که کادربندی را انجام داده‌اند، اگرچه گاهی اوقات یک خدمه سازنده برای انجام این کار وارد می‌شوند. همچنین این شغلی است که برخی از صاحبان خانه می توانند با آن مقابله کنند. در این مرحله، زمانی که ساختمان روکش می‌شود و درها و پنجره‌ها نصب می‌شوند، ممکن است پیمانکاران فرعی که کارهای برقی و لوله‌کشی را انجام می‌دهند، وارد شوند تا کار خود را آغاز کنند.
  4. سطح سایدینگ تمام شده اکنون پس از اینکه روکش خانه ابتدا با نوعی غشای محافظ آب و هوا پیچیده شد روی غلاف نصب می شود: باز هم، این کار اغلب توسط همان پیمانکاری انجام می شود که قاب بندی و غلاف را انجام داده است.
  5. در نهایت، سقف‌سازها وارد می‌شوند تا کاربرد فلاشینگ سقف و زونا یا سایر سطوح تمام شده سقف را تکمیل کنند: پوسته اصلی خانه اکنون تکمیل شده است.

نصب برق، لوله کشی و عایق

اکنون کار داخلی خانه شما با ورود مزون ها، برقکاران، لوله کش ها و متخصصان HVAC آغاز می شود.

  1. اگر خانه شما طوری طراحی شده باشد که دودکش داشته باشد، ماسون ها دودکش را می سازند. این به طور کلی شامل اعمال روکش آجر یا سنگ روی پایه بلوک بتنی است که توسط پیمانکار فونداسیون گذاشته شده است.
  2. برق‌کارها و لوله‌کش‌ها کار سختی را برای مدارهای الکتریکی، لوله‌های لوله‌کشی و کانال‌های سیستم HVAC انجام می‌دهند. این کار بدون قرار گرفتن سطوح دیوار، کف و سقف آسان تر است. پس از تکمیل، این پیمانکاران پس از استقرار دیوارها و سقف ها برای تکمیل اتصالات نهایی وسایل مختلف باز خواهند گشت.
  3. بازرسی ها از مواد ناهموار ساخته شده اند. تنظیم مجوزها و بازرسی ها توسط پیمانکار انجام می شود. اگر خودتان این کار را انجام می دهید، مسئولیت بازرسی به عهده شماست.
  4. عایق را در دیوارها و اتاق زیر شیروانی نصب کنید. گاهی اوقات این کار توسط خدمه نجاری انجام می شود، اما معمولاً توسط یک پیمانکار تخصصی عایق کاری انجام می شود.

دیوار خشک را آویزان کنید و تریم را نصب کنید

با نصب سطوح دیوار و سقف، فضای داخلی کامل به نظر می رسد.

  1. دیوارهای خشک در سراسر خانه آویزان می شوند : همه سطوح دیوار و سقف معمولاً قبل از ادامه کار آویزان می شوند.
  2. درزهای دیوار خشک چسبانده می شوند، با ترکیب مفصلی گل آلود می شوند و به پایان می رسند.
  3. تمام دیوارها و سقف‌های داخلی آستر می‌شوند: این اغلب با تجهیزات سمپاشی انجام می‌شود و خیلی سریع اتفاق می‌افتد، زیرا نیازی به نگرانی در مورد قالب‌بندی‌ها و سطوح کف نیست.
  4. تمامی قالب‌های تزئینی از جمله روکش درب و پنجره و قالب‌سازی تاج نصب شده است.
  5. تمام کابینت ها در حمام، آشپزخانه و سایر قسمت ها آویزان می شوند.

برای ساخت خانه ویلایی دیوارها را رنگ کنید و کار پایانی را انجام دهید

بعد از اینکه کار نامرتب نصب دیوار خشک و بتونه کاری دیوارها انجام شد، نوبت به آوردن نقاش می رسد.

  1. دیوارها رنگ شده و سقف ها یا رنگ آمیزی می شوند یا با بافت تکمیل می شوند. اینها مشاغلی هستند که صاحبان خانه می توانند برای صرفه جویی در هزینه خود با آنها مقابله کنند. اما برای صاحب خانه هایی که فقط به رنگ آمیزی یک یا دو اتاق عادت دارند، به خاطر داشته باشید که رنگ آمیزی کل خانه کار بسیار بزرگی است.
  2. میز آشپزخانه و حمام نصب شده است. این کار توسط متخصصانی انجام می شود که هم کانترها را ساخته و هم نصب می کنند.
  3. کابینت آشپزخانه و حمام نصب شده است. شرکت های تخصصی تامین و نصب کابینت آشپزخانه و حمام.
  4. نصب و اتصال وسایل برقی و لوله کشی تمام شده انجام شده است: با توجه به این واقعیت که در اینجا مشکلات مربوط به کد وجود دارد، فقط ماهرترین افراد باید این کار را انجام دهند.

کفپوش را نصب کنید

سطوح کفپوش نهایی (یا پوشش کف) را در سراسر خانه قرار دهید. گزینه های پوشش کف شامل فرش، چوب سخت، کفپوش لمینت، کاشی و سرامیک، تخته وینیل لوکس و کفپوش چوبی مهندسی شده است. این معمولاً یک کار برای یک پیمانکار فرعی دیگر است، اگرچه صاحبان خانه می توانند نصب برخی از بخش های کفپوش را انجام دهند.

محل کار را با قرار دادن تمام زباله های قابل قبول در زباله دان تمیز کنید. پیمانکار شرکتی را استخدام می کند که متخصص در نظافت پس از کار ساخت و ساز باشد