You are currently viewing راهنمای گام به گام فرآیند ساخت و طراحی خانه

راهنمای گام به گام فرآیند ساخت و طراحی خانه

ساخت و طراحی یک خانه چگونه انجام می شود ؟ چه ابزاری برای ساخت خانه جدید لازم است ؟ یک خانه خیلی بیشتر از چهار دیوار و یک سقف است. اگر می خواهید انتخاب های آگاهانه ای در مورد سفارشی سازی خانه آینده خود داشته باشید، درک فرآیند ساخت و ساز بهترین تحقیقی است که می توانید برای آماده سازی انجام دهید. به هر حال، امن بودن بهتر از متاسف بودن است.

خوشبختانه، ما این تحقیق را برای شما انجام دادیم و آن را به 9 مرحله تقسیم کردیم. از صحبت با آژانس های ساخت و ساز و اجرای برنامه های خود – تا ساخت خانه از پایین به بالا.

راهنمای کامل طراحی و ساخت خانه

شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست

قبل از برخورد اولین دال به زمین، باید مراحل برنامه ریزی اولیه و آماده سازی را از سر راه بردارید. ما جزئیات را مرور خواهیم کرد زیرا در فرآیند طراحی موارد زیادی برای پوشش دادن وجود دارد.

هنگامی که زمینی را که می خواهید در آن ساخت و ساز می کنید خریداری کردید، شروع به رمزگشایی از بودجه و طراحی نقشه خانه خود (به انتخاب یا سفارشی) خواهید کرد. اکنون زمان تصمیم گیری است که واقعاً به چه چیزی نیاز دارید و می خواهید. اگر می‌خواهید بعداً فضا را برای یک استخر بالقوه، گاراژ دو نفره یا دقیقاً مانند احساس آفتاب بر روی صورت خود صبح‌ها گسترش دهید، باید این موضوع را اکنون منعکس کنید تا اینکه بعداً آن را بازسازی کنید.

شما همچنین باید در مورد آماده سازی سایت و کنترل منطقه بندی بحث کنید. هر ایالت چند کنترل منطقه بندی مختلف برای املاک دارد، بنابراین مطمئن شوید که خانه جدید شما قبل از شروع کار از همه آنها پیروی می کند.

مرحله 1: خاکبرداری و پی برای طراحی و ساخت خانه

اکنون زمان آن است که شروع به استخدام چند محرک سنگین کنید تا وارد شوند و منظره را شکل دهند. اگر زمین موجود قبلاً خانه هایی بر روی آن ساخته شده بود و نیازی به تغییر خاصی ندارید، می توانید این مرحله را کاملاً دور بزنید.

هنگامی که تمام کثیفی ها پاک شدند، باید از قبل شروع به دیدن پلان کف خانه کنید! بسته به اینکه چیدمان خانه چقدر پیچیده است و اینکه آیا ساخت یک منطقه از دسترسی به مناطق دیگر جلوگیری می کند، این مرحله می تواند بین 1 تا 4 هفته طول بکشد، اما معمولاً نسبتاً ساده است:

  1. پایه هایی تعبیه شده است که در اصل مانند ریل های راهنما برای پلان خانه هستند. این سنگ بستر است و مانند یک دیوار زیرزمینی عمل می کند.
  2. بتن یا ماده ای مشابه در داخل زمین پاک شده داخل پایه ها در قالب ریخته می شود. این باید به اندازه ای باشد که آب را از سازه دور کند.
  3. سوراخ هایی از طریق بتن برای هر گونه تاسیسات یا خطوط برق ایجاد می شود، سپس لوله ها به داخل وارد می شوند و دوباره در اطراف آب بندی می شوند.

فونداسیون ها ضروری و از نظر قانونی مورد نیاز (بر اساس قوانین ساختمان استرالیا ) بخش های طراحی و ساخت و ساز هستند. آنها نه تنها پایه ای برای خانه فراهم می کنند، بلکه در برخی از زمین ها تاب برداشتن و گسترش را متوقف می کنند. فونداسیون ها باید توسط مهندس سازه طراحی شده و از رطوبت و موریانه ها محافظت کنند. تهویه برای فضاهای زیرزمینی و عایق رطوبتی که حدود 100 میلی متر بالاتر از ارتفاع خاک گسترش می یابد نیز برای اجرای فونداسیون ضروری است.

عایق کاری یک مرحله بسیار مهم است زیرا بسیاری از دیوارها از طریق گودبرداری و پس انداز ساخته می شوند. اغلب، پس از شروع ساخت و ساز، خاک اطراف باید دوباره از قسمتی از ارتفاع فونداسیون پر شود و به ناچار زیر سطح خاک/آب می افتد. با نصب یک غشای ضد آب، به طور موثر آب را در زیر سطح و همچنین بالای آن آب بندی می کنید و از بالا آمدن رطوبت از سطح متخلخل زیرین جلوگیری می کنید.

Projex دو راه حل برای ضد آب ارائه می دهد که می تواند در سطح غشای پایه نصب شود. Cosmofin و Wolfin . هر دوی این مواد غشایی عایق رطوبتی با دوام بالا، مهندسی آلمانی، استاندارد استرالیا را برای بیش از 20 سال در صنعت برآورده کرده اند. آنها بالاترین کالیبر حفاظت موجود را برای تمام مناطق ضد آب ارائه می کنند.

زیرزمین، زیرزمین و گاراژ

به عنوان یک نکته اضافه، اتاق های زیرزمینی و نیمه غوطه ور گاهی اوقات به این معنی است که ساخت و ساز در زیر سطح آب اتفاق می افتد (زمین و سنگ ها از آب اشباع شده اند). در این مورد، ما از روشی به نام «مخزن زیر زمینی» استفاده می‌کنیم که یک سری پمپ را به آن وصل می‌کنیم تا در حین ساخت و ساز به طور مداوم آب را به سطح تخلیه کنند.

این روش پس از مرحله اولیه فونداسیون ادامه می یابد، تا زمانی که طراحی و ساخت کامل و محصور کردن دیوارهای اطراف منطقه تکمیل شود. این یک پوشش موثر برای اتاق بین خاک و غشاء ایجاد می کند. بنابراین هنگامی که پمپ ها برداشته می شوند و خاک دوباره پر می شود، مناطق غوطه ور از هرگونه خطر نشت آب محافظت می شوند، در حالی که به غشاء اجازه می دهند هر گونه رطوبت بیشتری را دفع کند.

سایر آماده سازی ها برای طراحی و ساخت خانه

اکنون همچنین بهترین زمان برای شروع به دست آوردن یک خط تاسیسات برای هر گونه تاسیساتی که در خانه نیاز دارید است. آب، سپتیک، برق، اینترنت، گاز و … برای نصب نیاز به زمان و مجوز دارد. سازنده یا پیمانکار شما این کار را انجام خواهد داد، اما مطمئن شوید که آنها خدمات موقت برق را در طول ساخت و ساز درخواست کرده اند.

مرحله 2: قاب بندی

اولین تصویری که مردم وقتی تصور می کنند یک خانه در حال طراحی و ساخت را تصور می کنند معمولاً قاب بندی است.

اگر فونداسیون ها و پایه ها نقشه راهنمای افقی خانه هستند، قاب ها کمک اصلی در ساخت عمودی هستند. قاب بندی به اسکلت ها و طرح های دیوار چوبی گفته می شود که توسط یک نجار ساخته شده است. علاوه بر این، قاب‌بندی شروع به گذاشتن مسیرهای کف، سقف، درها و پنجره‌ها می‌کند.

اگر قرارداد فرعی نجاری توسط یک شرکت ساختمانی ندارید (که بسیار ساده تر است)، مطمئن شوید که زمان قابل توجهی را صرف بررسی و انتخاب شرکت خود کنید. نجار شما یکی از مهم ترین پیمانکارانی است که روی خانه شما کار می کند، بنابراین شما می خواهید با شخصی معتبر و با ارزش همراه شوید و بتوانید به طور مداوم با او مشورت کنید و به او اعتماد کنید.

هنگامی که مشخص کردید با چه کسی می روید، روند موجود است.

  1. الوارهای کف در هر ناحیه ای با دیوار کشیده می شوند و سپس به سمت بالا ساخته می شوند تا شبیه طرح مستطیلی اصلی دیوارها باشند.
  2. هر یک از اسکلت های چوبی به طور محکم از طریق تسمه های فلزی محکم می شوند – آنها باید به اندازه کافی سفت و سخت باشند تا از قاب سقف نیز پشتیبانی کنند.
  3. سپس سوار شدن در محل برای درها و پنجره ها قرار می گیرد

دیوارهای واقعی در این مرحله ساخته نمی‌شوند، اما می‌توانید در اطراف قدم بزنید و حس واقعی فضای داخلی را به دست آورید.

مهمترین مانع در این مرحله از ساخت و ساز، شرایط نامساعد جوی است، اما خوشبختانه این آخرین بار است که اعمال می شود. بخش عمده‌ای از فرآیند قاب‌بندی، مرحله «خشک کردن» است، که به لحظه‌ای اشاره می‌کند که ساخت‌وساز می‌تواند ادامه یابد، حتی اگر بیرون باران ببارد.

قاب بندی سقف

در این مرحله، قاب چوبی اولیه برای تخته سنگ سقف ساخته می شود. اگر به جای سقف شیبدار به دنبال یک سقف مسطح هستید، اکنون آن را در سطح زیرلایه نیز ضد آب می کنید.

فرآیند ضروری عایق رطوبتی در مرحله سقف با سطح زمین تفاوت چندانی ندارد. اگرچه مهم است که در مورد آن جدا از بقیه مراحل کادربندی صحبت کنیم.

گروه Projex راه حل های عایق رطوبتی برای سقف های مسطح ارائه می دهد و به گونه ای طراحی شده اند که پس از نصب بسیاری از اثرات نهایی را ممکن می سازد، یا می توانند در معرض قرار بگیرند، زیرا در برابر اشعه ماوراء بنفش پایدار است. هر دو Wolfin و Cosmofin به عنوان سیستم های کامل فروخته می شوند. خرید یکی نه تنها شامل خود غشاء می شود، بلکه پروفیل های پی وی سی چسبانده شده در کارخانه، گوشه های داخلی و خارجی از پیش ساخته شده، نوارهای جزئیات، چسب ها و حلال جوشکاری را شامل می شود که “راه حل کامل ضد آب” را ارائه می دهد.

لت و غلاف

این آخرین بخش عمده چک لیست قبل از شروع کار در داخل است. تخته های رشته ای جهت دار (OSB) در شکاف های چوبی به عنوان یک پوشش دیوار ابتدایی نصب می شوند، خانه را از آب و هوا می بندند و یک ستون فقرات واقعی برای دیوارهای داخلی و خارجی ایجاد می کنند.

در این مرحله، نجار شما معمولاً پنجره ها و درهای شما را برای سهولت در طراحی و ساخت نصب می کند. با نصب، مهر و موم شدن و تکمیل، خانه اکنون به طور موثر در برابر باد و آب و هوا مقاوم است و آماده شروع ساخت و ساز داخلی است.

در این مدت، این یک قانون سرانگشتی خوب است که شروع به خرید و برنامه ریزی پروژه های داخلی خود از قبل کنید. آماده کردن کابینت ها، تاسیسات، تاسیسات و سطوح کار به خوبی زودتر از موعد به این معنی است که خدمه شما می توانند کار را با مشخصات مدل واقعی شروع کنند و بلافاصله آنها را وارد ساخت و ساز کنند.

مرحله 3: نمای بیرونی ارائه

اکنون که استخوان های لخت کامل شده اند، می توانید شروع به ایجاد نمای بیرونی خانه مطابق با طراحی خود کنید. نمای بیرونی شما، مهم نیست که در نهایت از چه چیزی استفاده می کنید (مثلاً دیوار بیرونی آجر یا گچ)، در اینجا اعمال می شود.

پس از تکمیل نمای بیرونی، خانه شما شروع به شکل گیری می کند به گونه ای که شروع به زندگی می کند. با این حال، هنوز چند کار تکمیلی در نمای بیرونی برای تکمیل وجود دارد.

  1. این بیشتر یک سری اضافات ساده مانند زیراندازها، پوشاندن هر برآمدگی معماری با کاشی یا تخته سنگ، یا هر فریزهایی است که ممکن است بخواهید ارائه دهید.
  2. سقف باید کاشی یا زونا باشد، سپس برای جلوگیری از نشتی یا نشت اضافی، باید با ورق فلزی یا سرب فلاش بزنید. البته مگر اینکه از یک سقف مسطح با راه حل های Wolfin یا Cosmofin ما استفاده کنید.
  3. در مورد موقعیت یابی و گنجاندن بالکن ها و تراس ها در اطراف بیرونی خانه خود تصمیم بگیرید. این که آیا زیرلایه بالکن بتنی است، الوار، ورق های الیاف سیمان، فولاد و غیره غشاهای ضد آب باید قبل از ریزش و کاشی کاری مستقیماً روی بستر نصب شوند.

هنگامی که سقف شما شبیه یک سقف است، و دیوارهای شما مانند دیوار به نظر می رسند، وقت آن است که فضای داخلی را حجیم کنید.

مرحله 4: تاسیسات داخلی

لازم به ذکر است که مگر اینکه چندین عامل خارق‌العاده در بازی وجود داشته باشد، کار خارجی ذکر شده در مرحله سوم می‌تواند همزمان با مرحله چهار همراه با هر طراحی داخلی دیگر برای صرفه‌جویی در زمان انجام شود.

خطوط و لوله کشی

اولین بخش‌هایی از فضای داخلی که اکنون باید بپوشانید، آن‌هایی هستند که در مرحله فونداسیون مقدمات آن را فراهم کردیم. از آنجایی که نمای بیرونی و پوشش کامل است و فرآیند خشک کردن به پایان رسیده است، هیچ خطری از نظر آب و هوا یا عوامل محیطی وجود ندارد.

در اینجا چک لیست کوتاهی از چیزهایی است که باید برای این مرحله برنامه ریزی کنید (از جمله مواردی مانند برق که سازندگان شما باید بدون توجه به قرارداد فرعی ):

  1. وسایل برقی دائمی (جدا از وسایل موقتی که در طول طراحی و ساخت و ساز استفاده می شود).
  2. خطوط تلفن
  3. خطوط تلویزیون (در صورت مجزا بودن).
  4. سیم کشی اینترنت.
  5. لوله کشی و فاضلاب .
  6. هر سیستم امنیتی که می خواهید نصب کنید.

پس از یک بازرسی سریع (و اجباری) ایمنی، در آینده آماده تنظیم این موارد خواهید بود. در حال حاضر، تنها کاری که انجام می دهید این است که به جای اتصال فعال آنها به خدمات و لوازم خانگی، پایه را به شکل سیم ها قرار دهید.

عایق

اکنون باید قبل از وارد شدن هر تخته گچ دیواری، چوب های عایق بین قاب دیوار نصب شوند. این کار را می توان خیلی سریع و بدون تخصص زیاد انجام داد، اما مهم است که این کار را اکنون انجام دهید تا بعداً.

به خاطر داشته باشید که عایق/تهویه برای سقف شما می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای محافظت در برابر نشت و صرفه جویی در قبض برق باشد.

مرحله 5: نمای داخلی

گچ تخته

اکنون که عایق قرار داده شده است، می توانید گچ تخته خود را محکم کنید (اگر به دنبال آموزش هستید، اغلب در آمریکا به آن دیوار خشک می گویند).

گچ تخته مستقیماً به چارچوب چوبی متصل می شود و آنچه را که شما به عنوان یک دیوار داخلی واقعی تصور می کنید، تشکیل می دهد. هنگامی که این کار در جای خود قرار گرفت، دیوارها به طور عملکردی انجام می شوند، و فقط به افزودنی های زیبایی از این نقطه نیاز دارند و قسمت های ثابت مانند درها و پنجره ها را تکمیل می کنند.

در مرحله بعد، بسته به اینکه از یک تزئین چوبی استفاده می کنید یا یک تزئین رنگ شده، می تواند ارزش این را داشته باشد که همین حالا تخته گچ خود را آماده کنید تا برای نقاشی بعدا آماده شوید. دلیل اینکه اکنون ایده خوبی برای انجام این کار است، این است که بدون هیچ گونه سطح اصلی دیگری که نگران آن باشید، و پس از چسباندن درب ها و پنجره ها، می توانید بدون نگرانی در مورد استفاده از پرایمر بر روی کفپوش، پوشش خود را کمی شلخته تر کنید.

یکی دیگر از مزایای پرایمینگ اکنون این است که می توانید عیوب تخته گچ را از طریق پرایمر خشک شده مشاهده کنید و این زمان مناسب برای پر کردن آنها نیز می باشد.

اگر تزیینات شما به رنگ آمیزی نیاز ندارد، واضح است که می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

کفپوش

دیوارها تمام شده اند و اکنون زمان آن است که پله های اصلی کف را پایین بیاورید. این شامل:

  1. منبع یابی، سنباده زدن و تکمیل هر چوب سخت.
  2. نصب هر گونه کاشی وینیل، سنگ و/یا سرامیک برای حمام، پاسیو، آشپزخانه و غیره.

طراحی و ساخت خانه ، تزئینات داخلی

تا به حال، شما باید هر گونه وسایل برقی دائمی، سطوح کاری و کابینت را تهیه کرده باشید. هنگامی که این ها در پلان طبقه شما نصب شدند، می توانید شروع به نصب هر گونه تزئینات دیگری که برای فضای داخلی در نظر گرفته اید، کنید.

همچنین باید در این مرحله پایان هر گونه رنگ آمیزی یا نصب بعدی تریم را در نظر بگیرید، اگر مدیریت نشود می تواند در دراز مدت منجر به تاب برداشتن شود.

مرحله 6: ابزارهای نهایی

لوله کشی

با فرض اینکه قبلاً کف سازی و نصب کلی وسایل را به پایان رسانده اید، اکنون می توانید از یک لوله کش برای تکمیل لوله کشی برای هر قسمتی که به آن نیاز دارد بخواهید. حمام های شما و همچنین وسایل خشکشویی و وسایل آشپزخانه خاص در اینجا نصب می شوند.

برق

پس از راه‌اندازی اولیه توسط لوله‌کش، برق‌کار برق را برای هر تاسیساتی که رخ دهد تأمین می‌کند.

پس از این، برقکار برق را برای تمام تاسیساتی که هنوز نیاز به تکمیل دارند، مانند تهویه مطبوع، روشنایی، پاورپوینت ها و لوازم خانگی، تامین می کند.

امکانات نگهداری آب

اگر در حال نصب یک تاسیسات نگهداری آب مانند مخزن آب در ملک خود هستید، عایق رطوبتی برای اطمینان از اینکه کار خود را به درستی انجام می دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر مخازن بلوک های بتنی یا پر از بتن هستند، بنابراین راه حل های ضد آب Wolfin و Cosmofin برای استفاده فوری مناسب هستند. از آنجایی که این محلول‌ها غشاهای ورقه‌ای از پیش ساخته شده‌اند که به صورت رول عرضه می‌شوند، کارآمدتر، ایمن‌تر و گزینه‌های جایگزین طولانی‌مدت هستند. بر خلاف غشاهای مایع، محلول های عایق رطوبتی Wolfin و Cosmofin Sheet Membrane بلافاصله پس از نصب آماده استفاده هستند و قبل از آماده شدن مخزن آب نیازی به عمل آوری ندارند. این محصولات همچنین در زیر آب امولسیون مجدد نمی شوند و می توانند برای غوطه وری دائمی استفاده شوند.

در اینجا شایان ذکر است که مزایای تاسیسات نگهداری آب، اگر تا به حال به آن فکر نکرده اید.

    • یک راه عالی برای مقاوم سازی خانه خود در برابر خشکسالی ارائه دهید .
    • آنها به شما کمک می کنند در قبض آب خود صرفه جویی کنید.
    • کاهش اثرات منفی زیست محیطی:
      • فاضلاب را از آشپزخانه، لباسشویی و دوش خود جمع آوری کنید، سپس از آن برای شستشوی آب در توالت های خود استفاده کنید.
      • راهی برای جمع آوری آب باران برای باغ خود فراهم کنید.

مرحله 7 طراحی و ساخت خانه : مرتب کنید، تمیز کنید

در این مرحله، خود خانه کامل است، تبریک می گویم! اگر نگوییم یک خانه، شبیه یک خانه قابل سکونت است، و اکثریت قریب به اتفاق کارهای بعدی پس از این مرحله به عهده شما یا یک طراح داخلی است.

در نتیجه ساخت و ساز خانه، زباله های انباشته زیادی وجود خواهد داشت که باید جمع آوری شوند، همچنین خاک برای پر کردن، مسیرهای شکسته برای زیباسازی و محوطه سازی باید انجام شود.

شما باید قبل از ادامه دادن همه اینها را تمام کنید، زیرا بقیه کارهای باقیمانده برای شروع نیاز به یک صفحه تمیز دارند. چیدمان وسایلی مانند فرش داخلی مرحله بعدی مهم است، اما اگر در فرآیند نصب زباله و گرد و غبار در همه جا وجود داشته باشد، نمی توان این کار را انجام داد.

مرحله 8: طراحی و ساخت نهایی

چند کار عجیب باقی مانده است، اما ساخت و ساز در این مرحله به طور محکم شروع به پایان یافته است.

ساخت یک راهرو تنها زمانی امکان پذیر است که جریان عظیم تجهیزات ساختمانی از بین برود، بنابراین شما همیشه به جای زودتر آن را اکنون خواهید ساخت.

علاوه بر این، اکنون زمان شروع محوطه سازی است. مگر اینکه با گیاهان از قبل رشد کرده و علف های پهن شده استفاده کنید، این فرآیندی است که زمان زیادی برای استقرار کامل در آن نیاز دارد، بنابراین هر چه سریعتر شروع کنید و در دراز مدت در زمان صرفه جویی کنید.

همچنین این زمان عالی برای استفاده از بودجه اضافی باقی مانده برای افزودن برخی اقلام لوکس به خانه تکمیل شده خود است تا آن را مانند “خانه خود” کنید. افزودن ویژگی‌های اضافی مانند سقف بازشو یا سقف بازشو در بالکن می‌تواند نه تنها به ارزش پول اضافه کند، بلکه یک فضای بیرونی لذت‌بخش برای خانه شما ایجاد کند.

مرحله 9: عایق رطوبتی منازل مسکونی

ما در مراحل اولیه و در طول فرآیند ساخت به اهمیت عایق رطوبتی اشاره کرده ایم. با این حال، این بدان معنا نیست که ضد آب بودن دوباره آنقدر مهم نیست، اکنون به پایان رسیده اید.

محافظت از فضای بیرونی شما در برابر عناصر و ضد آب بودن فضای داخلی شما به اندازه کافی گامی اساسی برای حفظ یک خانه کارآمد و بدون مشکل است. با اقدامات موثر ضد آب، می توانید مبلمان و سایر وسایل خود را از آسیب آب در امان نگه دارید.

سطوح عمومی که نیاز به عایق رطوبتی دارند عبارتند از سقف، دیوار، بالکن و ستون های فونداسیون. و همچنین سایر بخش‌های کلیدی مانند حمام، توالت، آشپزخانه، و خشک‌شویی که مصرف آب در آنها زیاد است.

با ضد آب کارآمد، خانه خود را از موارد زیر نجات خواهید داد:

سرطان بتنی

جلوگیری از سرطان بتن و بهبود یکپارچگی ساختاری ساختمان.

آتش سوزی های برق

ناشی از سیم کشی است که ممکن است در اثر آسیب آب تحت تاثیر قرار گیرد

بیشتر بخوانید : بهترین روش ها برای بازسازی و نوسازی خانه

افزایش رطوبت

افزایش رطوبت در اثر تراکم شدید در ساختمان ایجاد می شود. این می تواند یکپارچگی سازه را از بین ببرد و مشکلات سلامتی را برای کسانی که در ساختمان زندگی می کنند ایجاد کند. این می تواند به دلیل بالا آمدن آب زیرزمینی باشد که از دیوارهای خانه نفوذ می کند یا نشت و آسیب ناشی از یک منبع آب موجود به عنوان مثال زهکشی. راه حل این است که از عایق رطوبتی با کیفیت بالا با سیلر یا غشاء بر روی هر گونه مواد متخلخل مانند سنگ، بنایی، بتن و دوغاب استفاده کنید.

حوادث آب و هوایی شدید

علاوه بر ضدآب سازی مناسب نمای بیرونی ساختمان، موارد دیگری که برای آماده شدن برای آب و هوای شدید باید در نظر گرفته شود می تواند شامل موارد زیر باشد:

      • نصب یک پمپ در زیرزمین و تنظیم آن برای روشن شدن خودکار در صورت غرق شدن سطح.
      • مطمئن شوید که درهای گاراژ شما تقویت شده است.
      • اگر در منطقه ای مستعد طوفان هستید، پانل های تخته سه لا ارزش در نظر گرفتن را دارند.

پس از اتمام ساخت، از خانه خود نگهداری کنید

هنگامی که ساخت نهایی خود را تکمیل کردید، می توانید از خانه تکمیل شده خود لذت ببرید. اما نگهداری مداوم و محافظت از آن در برابر عوامل را فراموش نکنید . از پشت بام گرفته تا قاب پنجره ها، اینها مکان هایی هستند که باید مرتباً بررسی شوند تا مشکلی پیدا شود:

سقف و ناودان

از یک متخصص حرفه ای بخواهید سقف را برای هر گونه نشتی بررسی کند، مانند لق شدن یا گم شدن کاشی، چشمک زدن بالا، و ناودان مسدود یا زنگ زده. ایده خوبی است که اتاق زیر شیروانی خود را همزمان بررسی کنید، زیرا اتاق زیر شیروانی شما به سرعت نشان می دهد که آیا سقف شما نشتی دارد.

ناودان ها و لوله های پایین را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز به طور ایمن به سیستم آب باران شما متصل هستند. اگر زباله ای وجود دارد آنها را تمیز کنید. اگر انجام این کار بی خطر است، بررسی در طول یک روز بارانی می تواند مفید باشد زیرا می توانید فوراً ببینید که آیا انسداد وجود دارد یا خیر.

زیر زمین

در مورد نشتی، زیرزمین شما می تواند منطقه ای پرخطر باشد و رایج ترین مورد نشت زیرزمین، زهکشی ضعیف در ناودان ها و لوله های پایین است. این ایده خوبی است که وقتی در زیرزمین هستید، فضای خزیدن خود را برای کپک بررسی کنید.

لوله کشی

نشتی لوله کشی می تواند منجر به تاب برداشتن، پوسیدگی و تغییر رنگ دیوارها و کف شود. از دلایل نشتی لوله کشی می توان به دوش های ضدآب ضعیف، نشتی توالت ها و نشتی لوله در آشپزخانه ها و خشکشویی ها اشاره کرد.

چهارچوب پنجره و در

قاب ها را از نظر بتونه شل، ترک خورده و فرسوده، نشانه های پوسیدگی یا اتصال نامناسب بررسی کنید. رنگ ضد آب یا درزگیر را روی تمام کارهای چوبی اعمال کنید و هر گونه شیشه معیوب یا ترک خورده را تعویض کنید.

دیوارهای داخلی و خارجی

به دنبال جلبک و کپک روی دیوارها و نقاط ترک خورده بین آجرها باشید، اینها می توانند نشانه هایی از نشتی باشند که می تواند منجر به مشکلات بزرگتر شود. در صورت لزوم تعویض یا تعمیر کنید.

سایر قسمت های خانه

      • به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر نشت آب، هر دو سال یک بار درزگیر روی وسایل حمام و آشپزخانه خود را تعویض کنید.
      • پایه دوش خود را برای ترک یا نشتی بررسی کنید.
      • شیلنگ ها و اتصالات ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی خود را از نظر هرگونه علائم آسیب یا نشت (از جمله آبگرمکن در صورت وجود) بررسی کنید.

یک بررسی سریع را می توان با بستن تمام شیرها و لوازم خانگی با استفاده از آب انجام داد و سپس 30 دقیقه منتظر ماند. اگر کنتور آب مصرف آب را در این مدت نشان دهد، ممکن است در خانه خود نشتی داشته باشید. اگر استخر دارید، به یاد داشته باشید که هر چند وقت یکبار نشتی را بررسی کنید.

از پروژه تکمیل شده خود لذت ببرید

پس از ساخت و ساز نهایی، بقیه وظایف شما بیشتر بازرسی، نهایی کردن پرداخت ها یا وام ها و شروع کار برای تجهیز فضای داخلی خانه برای ساخت آن است. فرقی نمی‌کند خانه جدیدی برای خود، خانواده یا برای اهداف سرمایه‌گذاری ساخته باشید، اکنون می‌توانید بدانید که کار سخت به پایان رسیده است. به غیر از آن، می توانید راحت بنشینید و استراحت کنید!

اگر قصد ساختن خانه را دارید، امروز با گروه پراجکس تماس بگیرید تا در مورد راه حل های ضد آب، تشک محافظ و آب بندی لوله که برای ساختن یک خانه ایمن و طولانی مدت لازم است صحبت کنید