You are currently viewing راهنمای کامل محوطه سازی استخر

راهنمای کامل محوطه سازی استخر

اگر می خواهید از استخر خود نهایت استفاده را ببرید، محوطه سازی ممکن است راه حل اصلی باشد. چه استخر شما کوچک باشد و چه بزرگ، محوطه سازی با گیاهان بهترین فیلتراسیون طبیعی آب و اکسیژن رسانی را فراهم می کند.

محوطه سازی با گیاهان نه تنها جذابیت زیبایی آب را بهبود می بخشد، بلکه در برابر پشه ها و سایر حشرات نیز محافظت می کند. این یک هنر است که زیبایی شناسی استخر را بدون به خطر انداختن عملکرد آن بهبود می بخشد.

برای کشف 15 ایده محوطه سازی برای استخرهای شنا که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و کاربردی هستند، به خواندن ادامه دهید.

محوطه سازی استخر چیست؟

محوطه سازی استخر طراحی و دکوراسیون محوطه اطراف استخر است. پاسیوها، عرشه ها، گذرگاه ها، گیاهان، درختان، صخره ها، نورپردازی و سایر عناصری که ظاهر و عملکرد محوطه استخر را بهبود می بخشند، ممکن است در این منطقه گنجانده شوند.

محوطه سازی استخر با هدف ایجاد یک فضای باز بصری جذاب و کاربردی است که زیبایی شناسی کلی ملک را بهبود می بخشد و در عین حال فضایی راحت و دلپذیر برای زندگی و تفریح ​​در فضای باز فراهم می کند.

انواع محوطه سازی استخر

برای اینکه استخر خود را به بهشتی در خارج از پنجره تبدیل کنید، باید قبل از محوطه سازی موضوع خود را بشناسید.

گرمسیری

درختان نخل زیبا، گل های رنگارنگ و آبشارها همگی در ایده های محوطه سازی استخرهای استوایی گنجانده شده اند. ایده های محوطه سازی استخر استوایی می تواند منطقه استخر شما را به یک واحه آرامش بخش دور از استخر تبدیل کند.

محوطه سازی برکه و محوطه سازی استخر جنگلی دو مورد از محبوب ترین ایده های محوطه سازی استخرهای استوایی هستند. این مفاهیم می تواند یک حوضچه طبیعی با گیاهان و سنگ های مصنوعی ایجاد کند و لمسی از جنگل را به کنار استخر بیاورد.

دیگر ایده‌های محوطه‌سازی استخرهای استوایی شامل محوطه‌سازی استخر غار است که یک منطقه غرق‌شده آرامش‌بخش با سنگ‌های خزه‌دار و آبشارها ایجاد می‌کند. اگر فضای محدودی در استخر خود دارید، این نوع محوطه سازی ایده آل است.

رسمی

محوطه سازی رسمی استخر برای استخرهایی در مناطق پرتردد یا اغلب توسط خانواده استفاده می شود ایده آل است. ایجاد یک محیط آرام می تواند شامل مجسمه ها، آب نماها یا تخت گل باشد. این طرح ها به ویژه برای صاحبان استخر که به دنبال افزایش ارزش ملک خود هستند جذاب است.

مدیترانه ای

گیاهان سرسبز و سنگ های درخشان سبک محوطه سازی استخر مدیترانه ای را متمایز می کند. این نوع محوطه سازی برای استخرهایی در مکان های آفتابی ایده آل است زیرا گیاهان سایه می اندازند و سنگ ها جلوه و حس طبیعی به استخر می دهند.

سبک محوطه سازی استخر مدیترانه ای برای استخرهای کوچکتر نیز محبوب است زیرا از فضای موجود بهتر استفاده می کند. علاوه بر این، این طرح برای ایجاد فضایی متمایز در اطراف استخر شما ایده آل است.

طبیعی

گزینه های کاملاً طبیعی محوطه سازی استخر عبارتند از افزودن گیاهان و درختان، ایجاد آبشارها و نصب حوضچه ها. محوطه سازی طبیعی استخر راهی کم هزینه برای به روز رسانی فضای استخر شما بدون تعویض کل استخر است.

گزینه‌های محوطه‌سازی طبیعی می‌توانند در عرض چند دقیقه منطقه استخر شما را از یکنواخت و خسته‌کننده به یک واحه دوستانه و جذاب تبدیل کنند. از ویژگی های طبیعی که کاربردی و از نظر بصری جذاب هستند می توان برای ایجاد فضای جذاب کنار استخر استفاده کرد.

این روش به شما در ایجاد فضای آرامش‌بخش مورد نظر و در عین حال بهره‌مندی از اکوسیستم اطراف کمک می‌کند.

نوین

ایده های متعدد محوطه سازی استخر مدرن می تواند استخر شما را به یک واحه دوست داشتنی تبدیل کند. آب‌نماهایی مانند فواره‌ها و آبشارها می‌توانند جذابیت بصری و جذابی به پاسیو یا حیاط خلوت شما در کنار استخر ببخشند.

حوض ها و استخرها ایده های دیگری هستند که می توان با افزودن سنگ، گیاهان و آبشار به استخر ایجاد کرد. هرکسی که بخواهد ظرافت و زیبایی را به استخر خود اضافه کند، از ایده های مدرن محوطه سازی استخر استقبال خواهد کرد.

روستایی

استخر روستیک طراحی و دکوراسیون یک استخر شنا است که عناصر و سبک های الهام گرفته از طبیعت و تم های روستایی را در خود جای داده است. یکی از روش‌ها استفاده از سنگ‌های طبیعی مانند سنگ فرش یا سنگ‌های ناهموار در عرشه استخر، دیوارهای حائل و سایر ویژگی‌ها است.

از فانوس ها، چراغ های رشته ای و نور شمع در شب استفاده کنید تا محیطی گرم و دلپذیر ایجاد کنید. بدون چوب، یک صحنه شبانی ناقص است. مبلمان چوبی مانند صندلی های آدیرونداک و پیک نیک تا را برای قفل شدن آرام و روستایی انتخاب کنید.

چه زمانی باید Pool Landscaping را نصب کنید؟

بهترین زمان برای لذت بردن از استخر در تابستان است. وقتی تمام راه های دیگر برای غلبه بر گرما با شکست مواجه می شود، تنها چاره ای که باقی می ماند این است که برای یک بعدازظهر با طراوت در استخر خود بپرید.

اگر همه اینها خوب به نظر می رسد، در ماه های اصلی تابستان، ساخت و ساز و محوطه سازی استخر شما به پایان می رسد. متأسفانه، حداقل 2-3 ماه طول می کشد تا یک پروژه استخر به واقعیت تبدیل شود. بنابراین، با در نظر گرفتن جدول زمانی ساخت و ساز، باید تلاش برای محوطه سازی استخر خود را در زمستان آغاز کنید.

اگر از قبل یک استخر دارید و نیاز به یک مکان خنک در اطراف آن دارید، می‌توانید در حدود دو هفته یک آلاچیق را نصب کنید، اگر بخواهید آن را بسازید و به آن اضافه کنید.

هزینه محوطه سازی استخر چقدر است؟

هزینه های محوطه سازی استخر بسته به اندازه مساحت استخر، مصالح و گیاهان مورد استفاده، پیچیدگی طراحی و عوامل دیگر بسیار متفاوت است. هزینه‌های محوطه‌سازی استخر می‌تواند از چند هزار دلار برای یک طراحی ساده تا ده‌ها هزار دلار برای طراحی دقیق‌تر و پیشرفته‌تر متغیر باشد.

15 بهترین ایده برای محوطه سازی استخر

ده راه برای دستیابی به منظره ای که زیبایی استخر و فضای بیرون از منزل شما را به یازده می رساند و در عین حال از کار نگهداری و نگهداری مداوم نیز استفاده می کنید. اگر می خواهید یک منطقه شنا زیبا داشته باشید که زمان استخر شما را به محیطی آرام تبدیل کند، می توانید این ظاهرها را امتحان کنید:

واحه سرسبز

زیبایی آرام گیاهان گرمسیری سرسبز را که پارامترهای مساحت استخر شما را پوشش می دهند، اضافه کنید تا احساس یک فرار جزیره ای لذت بخش را در حیاط خلوت خود ایجاد کنید. شما می توانید گیاهی را انتخاب کنید که با نیازهای آب و هوایی منطقه شما مطابقت داشته باشد.

اگر از نتیجه راضی نیستید، همیشه می توانید گیاهان مصنوعی مختلف را بررسی کنید تا به تنظیمات اضافه کنید. با این حال، گیاهان طبیعی فواید اکولوژیکی، روانی و سلامتی مختلفی را نشان خواهند داد.

مسیر سنگفرش

یک مسیر سنگفرش جلوه ای به فضای شما می بخشد که کلاسیک و معاصر را کاملاً ترکیب می کند. هنگام خروج از استخر پاهای خود را از روی چمن سبز سرسبز بشویید. مسیر سنگفرش روشی کم هزینه و در عین حال از نظر بصری جذاب برای بهبود زیبایی و عملکرد استخر است.

مسیر سنگفرش همچنین می تواند محوطه های پاسیو و پیاده روی در اطراف استخر ایجاد کند. این گزینه محوطه سازی سازگار است و می تواند متناسب با سبک و اندازه استخر شما باشد.

مرداب بهشت

تالاب بهشت ​​یک آبنما است که شامل یک تالاب مصنوعی پر از آب شفاف است. این تالاب توسط باغ های سرسبز گرمسیری احاطه شده است که محیطی طبیعی برای شنا و آرامش ایجاد می کند.

چشم انداز استخر شامل یک آبشار و یک آبگرم، در میان دیگر آبنماها است. Paradise Lagoon را می توان برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد استخر سفارشی کرد.

همجوشی آسیایی

استفاده از گیاهان و گل های بومی در طراحی باغ فیوژن آسیایی بسیار مهم است. این سبک باغ عناصری از فرهنگ معاصر و سنتی آسیایی را در یک محیط منظر ترکیب می کند.

باغ های همجوشی آسیایی برای کسانی که به دنبال اضافه کردن حسی مجلل به محوطه استخر خود هستند ایده آل هستند. شروع با یک طرح یا طرح و سپس تطبیق آن با نیازهای خود بهترین راه برای ایجاد یک باغ فیوژن آسیایی است.

الهام زیادی برای ایجاد واحه استخر ایده آل، از سرخس و درختچه گرفته تا گل، درخت و گیاهان گلدانی.

ناک اوت شبانه

شنا در استخر شبانه می تواند یک تجربه فوق العاده نفس گیر باشد. با افزودن ویژگی های محوطه سازی مانند چراغ ها و آبشارها، استخر شما ممکن است به بهشتی دوست داشتنی تبدیل شود.

می‌توانید ایده‌های مختلف محوطه‌سازی استخر را تجربه کنید، از اضافه کردن نور به دیوار استخر تا ساختن آبشار از عرشه استخر. این پروژه‌ها علاوه بر زیبایی‌شناختی، نور محیطی را نیز به استخر اضافه می‌کنند و شنا را در شب ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

امکانات زیادی برای تبدیل استخر شما به پناهگاه آرامش و زیبایی وجود دارد، چه برنامه ریزی برای بازسازی بزرگتر و چه به سادگی محوطه سازی استخر حیاط خلوت خود.

سنگ و درختچه

با استفاده از ویژگی های محوطه سازی سنگی و درختچه ای، می توان یک پناهگاه طبیعی در اطراف محوطه استخر خود ایجاد کرد. از اینها می توان برای مخفی کردن تجهیزات استخر یا ارائه حریم خصوصی کاربران استخر استفاده کرد.

محوطه سازی شما می تواند از رنگ و بافت درختچه ای در طول سال، مانند گل رز درختچه ای، بهره مند شود. شما می توانید با کاشت بوته ها در گلدان ها یا مستقیماً در زمین، نتایج بهینه را از طراحی محوطه سازی استخر خود تضمین کنید.

سر تخت

گیاهان آبی و گیاهان آبزی به سبک محوطه‌سازی سر بستر، از لبه‌های تخت پایین می‌آیند. این به منظره کنار استخر شما جنبه طبیعی می بخشد که غنا و بعد می بخشد.

برای اینکه استخر شما ظاهری متمایز داشته باشد، گیاهان در طراحی منظره سر تخت را می توان در الگوها و رنگ های مختلف چیدمان کرد. طراحی محوطه سازی سر تخت یک گزینه عالی برای صاحبان استخر است که مشغول فعالیت های دیگر در محوطه استخر هستند زیرا نصب آن ساده است و نیاز به نگهداری کمی دارد.

حفاظت از طبیعت

ایده‌های محوطه‌سازی استخر با الهام از حفاظت‌های طبیعی یک روش ساده و دوست‌داشتنی برای افزایش ارزش منطقه استخر شما ارائه می‌دهد. ممکن است با محوطه سازی با گیاهان و گل های محلی، یک استخر طبیعی ایجاد کنید که هم زیبا و هم مفید باشد.

برای بهترین جلوه ها از گیاهان حیاط خلوت یا باغ های مجاور خود استفاده کنید. استفاده از گیاهان و گل های بومی که در آب و هوا و خاک خانه شما رشد می کنند، ایده اصلی پشت محوطه سازی استخر حفاظت شده از طبیعت است.

استخر بدون درز

از آنجایی که آنها جذاب هستند و به راحتی در محیط اطراف قرار می گیرند، استخرهای بدون درز محبوب هستند. ساکنان و بازدیدکنندگان می توانند از پناهگاه آرامی که این استخرها ارائه می دهند لذت ببرند.

وقتی صحبت از طراحی محوطه سازی جذاب استخر می شود، هیچ گزینه اشتباهی وجود ندارد. فرقی نمی‌کند تخت گل، آتش‌دان یا آبشار را انتخاب کنید، محصول نهایی یک محوطه زیبا در کنار استخر خواهد بود که از نظر بصری جذاب و آرام‌بخش است.

زیبایی های شکوفه

افزودن گل به محوطه استخر می تواند زیبایی، رنگ و عطر به دست آورد. افزودن زیبایی گیاه شناسی به پاسیو کنار استخر راهی عالی برای بهبود این منطقه است، چه یک گل در استخر داشته باشید یا یک باغ ارگانیک پر از گیاهان و گل های مختلف.

افزودن گیاهان گلدار و پرده ها به محوطه استخر به شما کمک می کند تا یک واحه در فضای باز ایجاد کنید، یکی از بهترین ایده های محوطه سازی استخر.

اتصالات الهام گرفته شده

روابط بین گیاهان و گل ها باید در هنگام توسعه محوطه سازی استخر در نظر گرفته شود. این به فضای استخر شما ظاهر و احساسی یکپارچه می دهد.

انتخاب گیاهانی که بتوانند در برابر نور شدید خورشید و قطرات آب مقاومت کنند بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که گیاهان کم نگهداری برای این کار بهترین هستند.

پالت رنگ پویا

ظاهر استخر شما را می توان با ترکیب یک طرح رنگی پر جنب و جوش در محوطه سازی اطراف آن بهبود بخشید. به عنوان مثال، ساکولنت ها برای تولید جلوه های بصری نفس گیر در حیاط شهرت دارند.

می توان از آنها برای افزودن یک ویژگی آب به استخر خود و شکوفایی در نور کم استفاده کرد. علاوه بر این، می توانید گل ها و گیاهان دیگری مانند اسطوخودوس را اضافه کنید تا رنگ ها و بافت های متنوعی به باغ خود بدهید.

تمیز و سبز

منطقه استخری که در ساخت و نگهداری از مواد پایدار و سازگار با محیط زیست تاکید دارد، به عنوان منطقه استخر “تمیز و سبز” شناخته می شود. هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی استخر و منطقه اطراف آن با طراحی یک منطقه فضای باز یکپارچه، زیبا و کم تعمیر است.

فضای سبز تراس دار

یک طراحی منظر که به عنوان محوطه سازی استخر سبز پلکانی شناخته می شود مستلزم ساخت باغ های پلکانی و استخرهای شنا است که با یکدیگر مخلوط شده اند.

برای اتصال بصری منطقه استخر به مناظر اطراف، باغ های پلکانی اغلب مملو از گیاهان سرسبز، گل ها و درختچه ها هستند. یک جکوزی، آبگرم یا آبشار نیز می‌تواند در طراحی محوطه استخر گنجانده شود که لوکس و آرامش فضا را افزایش می‌دهد.

چگونه نوع مناسب محوطه سازی استخر را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

انتخاب محوطه مناسب استخر برای خانه شما مستلزم در نظر گرفتن چندین فاکتور از جمله سبک، بودجه و آب و هوا و محیط منطقه شما است. در اینجا چند سوال وجود دارد که هنگام انتخاب بهترین محوطه استخر برای خانه خود باید در مورد آنها فکر کنید:

بودجه شما چقدر است؟

هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین محوطه سازی استخر برای خانه، بودجه معمولاً یک ملاحظات کلیدی است. بسیار مهم است که گزینه محوطه سازی استخر را که به بهترین وجه با استخر و بودجه شما مطابقت دارد از بین گزینه های موجود انتخاب کنید که هر کدام محدودیت ها و مزایای متفاوتی دارند.

اگر پول کم است، راه حل های آسانی مانند مالچ پاشی یک منطقه یا کاشت درختان و درختچه ها در اطراف منطقه استخر در نظر بگیرید. صندلی‌های استراحت، کوسن‌ها، چترها و چراغ‌های رشته‌ای نیز می‌توانند اضافه شوند.

اگر پول بیشتری دارید، گزینه‌های پیچیده‌تری مانند اضافه کردن آبشار، شومینه یا آشپزخانه در فضای باز، یا ساختن یک خانه استخری در فضای باز با آلاچیق یا پاسیو سرپوشیده در نظر بگیرید .

نگاهی به محیط خود بیندازید.

گیاهان مقاوم به خشکی مانند ساکولنت ها، کاکتوس ها یا درختان بیابانی را در آب و هوای گرم و خشک انتخاب کنید. اگر در یک محیط گرمسیری زندگی می کنید، از گنجاندن درختان نخل و گیاهان گرمسیری در طراحی محوطه سازی استخر خود استفاده کنید.

اگر در آب و هوای سردتر زندگی می کنید، گیاهانی را انتخاب کنید که بتوانند در برابر هوای سرد مقاومت کنند و در طول زمستان رنگ دهند. کاشت گیاهان چند ساله مانند یاس زمستانی، فندق جادوگر و هلهبور را در نظر بگیرید.

از طرف دیگر، اگر منطقه شما از پوشش گیاهی طبیعی پشتیبانی نمی کند، می توانید در محوطه سازی با سنگ های طبیعی سرمایه گذاری کنید. سنگ های طبیعی همچنین به زهکشی و کنترل رطوبت کمک می کنند.

چقدر اتاق دارید؟

اندازه و شکل استخر باید در طراحی منظره استخر در نظر گرفته شود. بر اساس فضای موجود در محوطه استخر خود، باید تصمیم خود را بر اساس سبک محوطه سازی استخر مورد نظر خود قرار دهید.

اگر فضای زیادی وجود ندارد، ممکن است یک باغ گیاهی معمولی یا تقلبی در کنار استخر داشته باشید. از سوی دیگر، اگر استخر بزرگی دارید، می توانید یک آبنما یا آبگرم را در طراحی محوطه سازی خود بگنجانید.

چگونه از استخر خود استفاده خواهید کرد؟

طراحی باغ به سبک ذن با رنگ‌های آرام‌بخش، صخره‌ها و آب‌نماها گزینه خوبی برای ایجاد فضایی آرام و آرام در اطراف استخر شماست. اگر می‌خواهید استخری داشته باشید که تمام خانواده بتوانند از آن لذت ببرند، رنگ‌های روشن، تخت‌خواب‌های گل، و یک عرشه بزرگ برای آفتاب گرفتن و غذاخوری در تراس در فضای باز انتخاب کنید.

شما همچنین می توانید یک منطقه بازی کودکان و یک آتشدان برای گردهمایی در عصر داشته باشید. اگر از ورزش لذت می برید و می خواهید استخری برای تمرین یا بازی دارید، یک طرح منظره با تخته غواصی، سرسره و اسباب بازی های آبی بهتر است.

در نهایت، چند درخت نخل و یک منطقه شنی اضافه کنید تا فضای گرمسیری ایجاد کنید.

هزینه های تعمیر و نگهداری را در نظر بگیرید

گیاهان مقاوم در برابر خشکسالی و کم نگهداری را انتخاب کنید که به آب کمتری برای باغچه ای با نگهداری کم نیاز دارند. ساکولنت ها، کاکتوس ها، اسطوخودوس، رزماری و آویشن چند نمونه هستند.

چمن مصنوعی نیازی به آبیاری، چمن زنی یا کوددهی ندارد و یک انتخاب عالی برای محوطه سازی کم تعمیر و نگهداری است. به جای ساخت آلاچیق جامد، سنگفرش ها یا سنگ های تزئینی می توانند محوطه ای در اطراف استخر ایجاد کنند که نیازی به نگهداری منظم ندارد.

برای ساخت یک عرشه، استفاده از مواد عرشه کم تعمیر و نگهداری مانند عرشه کامپوزیت یا سنگ فرش را در نظر بگیرید. فواره های آب و باغ های صخره ای نیز جذاب هستند، اما نیاز به نگهداری منظم دارند و می توانند هزینه محوطه سازی استخر را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید : راهنمای ساخت نمای ساختمان

نکات تعمیر و نگهداری برای محوطه سازی استخر

برای اینکه منظره استخر خود را در طول سال به بهترین نحو حفظ کنید، باید آن را با تمیز کردن، تعویض و نگهداری آن حفظ کنید. اگر همه آن‌ها خسته‌کننده به نظر می‌رسند، نکات نگهداری ما را در زیر بخوانید تا پروتکل تعمیر و نگهداری محوطه‌سازی را درک کنید.

  • آبیاری منظم چشم انداز استخر برای نگهداری آن ضروری است. حداقل هفته ای یکبار به گیاهان، درختچه ها و علف های خود آبیاری کنید.
  • به طور مرتب گیاهان و درختچه های خود را هرس و کود دهید تا سالم و به بهترین شکل ظاهر شوند.
  • علف های هرز و آفات، حشرات و جوندگان را با دست یا با علف کش از اطراف استخر خود حذف کنید. با چمن زنی منظم، ظاهری مرتب داشته باشید.
  • نگهداری منظم استخر، مانند تمیز کردن و افزودن مواد شیمیایی، نیز برای حفظ ظاهر و سلامت کلی استخر ضروری است.
  • چشم انداز استخر را با جارو کردن منظم و حذف هر گونه برگ یا سایر زباله ها تمیز نگه دارید.

مزایا و معایب محوطه سازی استخر

قبل از اینکه متعهد شوید استخر خود را با کاشت های مختلف و ایده های حیاط خلوت خود ارتقا دهید ، به دقت مزایا و معایب کاری را که برای تصمیم گیری آگاهانه انجام خواهید داد، بسنجید.

طرفداران

تلاش بیشتر برای محوطه سازی استخر مزایای زیادی دارد. محوطه سازی استخر با گیاهان و گل ها نه تنها فضای طبیعی را فراهم می کند بلکه زیبایی ملک شما را نیز بهبود می بخشد.

علاوه بر این، محوطه سازی استخر با درختچه ها و درختان، حریم خصوصی شما و مهمانانتان را فراهم می کند. محوطه سازی استخر به جای داشتن کناره ها و حصارهای بایر، می تواند فضا را به یک واحه سرسبز تبدیل کند.

علاوه بر این، محوطه سازی استخر می تواند تجربه اجتماعی کنار استخر را با ایجاد سایه و حفظ حریم خصوصی بیشتر افزایش دهد.

علاوه بر این، محوطه سازی استخر یک راه عالی برای لذت بردن از شنا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران با کاهش سطح سر و صدا و فیلتر کردن نویز از جامعه اطراف است.

منفی

هزینه محوطه سازی استخر می تواند بالا باشد، به خصوص اگر گیاهان، ویژگی ها و مواد گران قیمت را انتخاب کنید. حفظ محوطه سازی استخر نیازمند تلاش و نگهداری مکرر از جمله آبیاری، هرس، کود دهی و تمیز کردن است.

آب مورد نیاز برای منظره استخر ممکن است قبوض آب و فشار بر منبع آب محلی را افزایش دهد. طوفان و هوای بسیار گرم می تواند به محوطه سازی اطراف استخر شما آسیب برساند.

علاوه بر این، محوطه سازی نامناسب استخر می تواند منجر به مشکلات زهکشی شود، که می تواند باعث جمع شدن آب در مکان های کم ارتفاع شود و به طور بالقوه به استخر شما و محیط اطراف آن آسیب برساند.

خط پایین

افزودن اجزای محوطه سازی استخر به طراحی حیاط خلوت شما می تواند سروصدا و پیتزا زیادی ایجاد کند. با این حال، یک منطقه شنای تمیز و ایمن به گیاهانی بستگی دارد که آب را فیلتر کرده و اکوسیستم سالم اطراف استخر را حفظ کنند.

در نتیجه آستر استخر دوام بیشتری خواهد داشت و با شفاف نگه داشتن آب و بدون زباله، شنا کردن لذت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، متخصصان محوطه سازی استخر دانش و مهارت هایی برای ایجاد یک محیط خیره کننده که چشم انداز شما را برآورده می کند، دارند.

پس چرا به آنها اجازه ندهید به جای آن وظایف پر زحمت را انجام دهند؟ سپس، نیازی به نگرانی در مورد چیزی نخواهید داشت زیرا در تمام تابستان از استخر خود لذت می برید!

سوالات متداول

از چه نوع گیاهانی می توان برای محوطه سازی اطراف استخر استفاده کرد؟

انتخاب گیاهان برای ایجاد منظره در اطراف استخر در نهایت به سبک منظره مورد نظر شما بستگی دارد. ساکولنت ها، سرخس ها و درختان نخل چند گزینه محبوب هستند.

از چه موادی می توان برای ایجاد منظره استخر استفاده کرد؟

در محوطه سازی استخر می توان از مصالح متعددی استفاده کرد. سنگ‌ها، چوب‌های خشک شده، گیاهان، گل‌ها و حتی سنگفرش‌های استخر از پرمصرف‌ترین اجزا هستند. اما انتخاب متریال مناسب برای طراحی استخر و محوطه سازی بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر استخر شما دارای یک جزء آبگرم است، می توانید از موادی مانند سنگ یا کاشی استفاده کنید که به نظر نفیس و با موضوع منطقه اسپا مطابقت دارند.

کدام یک بهتر است: استخرهای روی زمین یا استخرهای درون زمینی؟

سبک زندگی و ترجیحات شما این را تعیین می کند. به عنوان مثال، استخرهای روی زمین ممکن است عملاً در هر مکانی نصب شوند، زیباتر به نظر برسند و اغلب هزینه کمتری دارند. از سوی دیگر، استخرهای داخل زمین بزرگتر هستند، حریم خصوصی بیشتری را فراهم می کنند و فضای کمتری را اشغال می کنند.

چه چیزی برای محوطه سازی اطراف استخر بهتر است؟

برخی از بهترین ایده های محوطه سازی برای استخرها شامل استفاده از گیاهان، سنگ ها و گل ها است. علاوه بر این، می توانید از آب نماها برای زیباتر کردن فضای اطراف استخر خود استفاده کنید.

مطمئن شوید که گیاهان یا گل هایی که برای محوطه سازی اطراف استخر انتخاب می کنید با خاک و دمای محلی مطابقت دارند. لوازم محوطه سازی استخر معمولاً در مراکز باغ موجود است.