You are currently viewing بازسازی حمام خانه راهنمای کامل

بازسازی حمام خانه راهنمای کامل

بازسازی حمام چگونه انجام می شود ؟ در این پست، من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه حمام شخصی خود را بازسازی کردیم! من چند نکته مهم را آورده ام که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. ما خانه مان را سال گذشته خریدیم و می دانستیم که این کاری است که باید انجام دهیم. از آنجایی که من دانش و مهارت های قبلی در مورد بازسازی را از آخرین ملک خود داشتم، احساس کردم این کار را خودم تکمیل می کنم. (با کمک اندکی از گچ کار و برقکار) برای دیدن بازسازی شگفت انگیز حمام DIY و برخی نکات کلیدی یادگیری که به شما کمک می کند در اولین بار آن را به درستی انجام دهید، ادامه دهید.

شما باید تصمیم بگیرید که تا کجا می خواهید با بازسازی خود پیش بروید . ما تصمیم گرفتیم همه چیز را عوض کنیم، اما شما ممکن است فقط بخواهید سینک، و توالت را عوض کنید یا دوش جدید نصب کنید.

نیازی نیست که بازسازی یک کار اساسی باشد. اگر بودجه کمی دارید، گاهی اوقات تمیز کردن خوب، لیسیدن رنگ یا اضافه کردن برخی گیاهان می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

در اینجا نگاهی گذرا به قبل و بعد دارد. همانطور که می بینید ما یک دیوار جداکننده اضافه کردیم، سینک و توالت را جابجا کردیم و یک کابین دوش کمی بزرگتر نصب کردیم

اگر به این فکر می‌کنید که خودتان این کار را انجام دهید، اما مطمئن نیستید که مهارت‌های لازم را دارید، پس نگران نباشید. من برای اکثر تعمیرات خانه و باغم خودآموز هستم. لازم نیست در لوله کشی یا کاشی کاری متخصص باشید، اما باید تمایل داشته باشید. میل به یادگیری یک مهارت جدید و تکمیل یک کار خودتان بسیار مهم است. اگر تمایلی نداشته باشید، احتمال اینکه کار را به سطح خوبی تکمیل کنید، کمتر خواهد بود.

بازسازی حمام شما می تواند با رویکرد درست یک پروژه پر ارزش باشد. با ارزیابی نیازها و بودجه خود شروع کنید، سپس طرح و طرح را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. با اطمینان از دور انداختن یا بازیافت مناسب، وسایل و اتصالات موجود را بردارید. اگر با مشکلات لوله کشی مانند مسدود شدن زهکشی مواجه شدید،   برای حل موثر مشکل، یک لوله کش حرفه ای را برای یک لوله فاضلاب مسدود شده استخدام کنید.

فهرست مطالب [ نمایش ]

مهارت های مورد نیاز برای بازسازی حمام

در اینجا چند مهارت اساسی وجود دارد که برای انجام کاری مانند بازسازی حمام به آنها نیاز دارید:

  • کاشی کاری – اگر تا به حال کاشی کاری نکرده اید، نگران نباشید. این یک مهارت نسبتا آسان برای یادگیری است. تعداد زیادی ویدیوی YouTube عالی برای تماشا وجود دارد که شما را به سرعت بالا می برد و می توانید قبل از انجام کار واقعی روی یک تکه تخته گچ تمرین کنید.
  • لوله کشی اولیه – باز هم، برخی از ویدیوهای YouTube را برای اصول اولیه تماشا کنید. من از لوله کشی پلاستیکی برای گسترش و جابجایی لوله های آب سرد و گرم مورد نیاز استفاده کردم. کار با آنها فوق العاده آسان است.
  • کفپوش – ما تصمیم گرفتیم که یک کف کاشی‌کاری‌شده داشته باشیم، اما شما ممکن است به سراغ چیز ارزان‌تری مانند وینیل بروید که جا دادن آن نیز بسیار آسان است.
  • نصب / جابجایی توالت – اگر آن را دور نمی‌برید بسیار آسان است. کافی است ورودی لوله کشی و لوله خاک را محکم وصل کنید.
  • محفظه دوش و میکسر – این یکی از پیچیده‌ترین کارها است، اما اگر لوله‌کشی را در جای مناسب قرار دهید، مشکلی پیش نمی‌آید.
  • گچ کاری – من تمایل دارم این کار را به حرفه ای ها بسپارم زیرا آنها می توانند کار بسیار بهتری از من در یک سوم مواقع انجام دهند. اگر به چالش علاقه دارید، یوتیوب دوست شماست.

مشاغل کوچکتری برای فکر کردن وجود خواهد داشت، اما اینها مشاغل بزرگ اصلی هستند. برای من، این اولین باری بود که یک شیر آب میکسر دوش جدید نصب می کردم و یک توالت را جابجا می کردم. کارهای دیگری را که قبلاً انجام داده بودم، بنابراین می دانستم که چه کار می کنم.

بهترین نکات بازسازی حمام DIY

هنگام کار با هر نوع آب به یاد داشته باشید که همیشه قبل از انجام هر کاری، شیر توقف اصلی (شیر توقف) را خاموش کنید. اینها معمولاً در زیر سینک آشپزخانه قرار دارند اما احتمالاً در جای دیگری در خانه های قدیمی تر قرار دارند. اگر سیلندر آب گرم دارید (به جای دیگ ترکیبی) مطمئن شوید که شیر جداسازی نیز خاموش است. آخرین چیزی که می خواهید این است که آب جوش در همه جا پاشیده شود.

اطمینان حاصل کنید که اتصالات شما به درستی وصل شده و به درستی سفت شده اند. همیشه یک اتصال جدید را با فشار کامل آب آزمایش کنید. من قبلاً یک کانکتور خاموش کرده بودم و جالب نبود.

برای کاشی کاری وقت بگذارید و اگر کاشی درست نیست، سریعاً آن را بردارید. چسب به سرعت می چسبد، اما زمان کافی برای تنظیم یا تعویض چسبی که صاف نیست خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : نقاشی خانه به سبک مدرن

بازسازی داخلی حمام – راهنمای گام به گام

مرحله 1. تمام وسایل حمام موجود را بردارید

کالسکه را خاموش کنید و بررسی کنید که آب در جریان نیست. توالت ها را می توان از دیوار و کف جدا کرد. محفظه های دوش، سینک ها و پایه ها را نیز می توان باز کرد. هر ورودی آب را می توان آزاد کرد و انتهایی را برای توقف جریان آب ثابت کرد. همین امر در مورد شیر مخلوط کن دوش نیز صدق می کند.

قطعه کثیف باعث از بین بردن کاشی ها و کفپوش های موجود می شود. با استفاده از چکش و اسکنه، اینها باید جدا شوند. امیدواریم که گچ تخته زیر کاشی ها در طول این فرآیند آسیب نبیند. در این صورت، گچ تخته باید تعویض شود.

با حذف همه چیز، تمیز کردن منطقه و حذف آوار و گرد و غبار بسیار مهم است. هنگامی که تمام خروجی های آب بسته شد، می توانید آب را مجدداً در شیر باز کنید. هر گونه اتصالی مانند شیر، شیر مخلوط کن و اتصالات توالت را حفظ کنید زیرا این کار می تواند هنگام خرید اتصالات جدید آسان تر شود. می توانید آنها را به یک فروشگاه DIY یا حمام ببرید تا مستقیماً یراق آلات اندازه مناسب را پیدا کنید.

اکثر اتصالات دارای اندازه های جهانی خواهند بود. لوله های ورودی برای آب سرد و گرم برای سرویس بهداشتی معمولاً 15 میلی متر خواهد بود.

نکته مهم – اندازه لوله های زباله برای واحدهای مختلف متفاوت است.

واحد سرپوشیده اندازه (قطر)
زباله توالت – لوله خاک 110 میلی متر
زباله های دوش و حمام 40 میلی متر
سینک دستشویی 32 میلی متر

مرحله 2. تمیز کردن دیوارها

قبل از اینکه بتوانید کاشی کاری را شروع کنید به یک سطح صاف خوب برای کار نیاز دارید. توده ها یا سوراخ های روی تخته گچ باید صاف شوند یا می توانید گچ تخته موجود را جایگزین کنید. اگر فقط چند سوراخ کوچک دارید، می توانید آنها را با گچ مخلوط آماده یا پرکننده ترمیم کنید.

مرحله 3. بررسی لوله کشی

اکنون زمان آن است که مطمئن شوید همه لوله های ورودی آب سرد و گرم در جایی که باید باشند قرار دارند. شما به یک آب سرد برای توالت، یک آب سرد و گرم برای حمام و یک آب سرد و گرم برای سینک (ها) نیاز دارید. می توانید این موارد را متناسب با بازسازی خود تمدید یا کوتاه کنید. من از JG Speedfit و لوله های پلاستیکی 15 میلی متری برای قرار دادن همه چیز در جای درست استفاده کردم.

مرحله 4. کفپوش

این ایده خوبی است که کفپوش را هم اکنون نصب کنید زیرا سایر واحدها در بالای آن نصب می شوند. می توانید کف را کاشی کنید، از کفپوش وینیل استفاده کنید یا گزینه دیگری می تواند تخته کف چوبی باشد. مهم است که از ضد آب بودن کفپوش خود مطمئن شوید وگرنه ظرف چند روز آن را خراب خواهید کرد. به عنوان یک امتیاز اضافی، گرمایش از کف برقی را در اتاقک خود نصب کردم . درست به جلو بود تا جا بیفتد اما من یک برقکار استخدام کردم تا آن را برای من سیم کشی کند.

من قبل از چیدن کاشی ها از یک ترکیب کف خود تراز در بالای سیم های گرمایش استفاده کردم.

مرحله 5. نصب سینی دوش

تصمیم بگیرید که کجا دوش می خواهید زیرا سینی دوش اولین چیزی است که نصب می شود. این به دیوار می نشیند و لوله های زباله باید نصب شوند. اطمینان حاصل کنید که سینی دوش در جای خود محکم شده است و هنگام ایستادن روی آن هیچ حرکتی وجود ندارد.

مرحله 6. کاشی کاری دیوارها

با قرار دادن سینی دوش، اکنون می توانید اطراف آن را کاشی کنید و دیوارهای مورد نظر خود را بپوشانید. کاشی ها باید در بالای سینی دوش قرار گیرند تا از نشت آب از پشت آن جلوگیری شود. کاشی ها را می توان در الگوی مناسب شما قرار داد. بسته به نوع کاشی که انتخاب کرده اید، الگوهای مختلفی وجود دارد. سپس کاشی ها را می توان دوغاب کشی کرد و درزگیر در اطراف آن قرار داد تا از نشت آب در زیر سینی دوش جلوگیری شود.

مرحله 7. نصب شیر مخلوط کن دوش

شیر مخلوط کن معمولاً با یک براکت یا مستقیماً به دیوار ثابت می شود. لوله در پشت دستگاه نصب می شود. اگر لوله‌ها به‌خوبی قرار گرفته باشند، مشکلی برای تعمیر آن وجود ندارد. ممکن است آزمایش اتصالات تا زمانی که محفظه دوش در جای خود قرار نگیرد که کار بعدی است دشوار باشد.

مرحله 8. نصب توالت

در زمان بازسازی حمام محل قرار گرفتن توالت را مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که لوله خاک 110 میلی متری به محل صحیح می رسد. اینها را می توان به راحتی با پسوندهای فشاری و لوله های انعطاف پذیر گسترش داد. همچنین بررسی کنید که آب سرد ورودی به خوبی در مخزن قرار بگیرد. سپس همه چیز می تواند در جای خود ایمن شود. مخزن در بالای توالت قرار می گیرد و به دیوار محکم می شود.

مرحله 9. محفظه دوش

کابین دوش قطعه بعدی است که قرار است نصب شود. درب شیشه ای برای دوش به راحتی با پیچاندن آن به دیوار نصب می شود. یک قطعه مته کاشی سوراخ کردن را آسان تر می کند. سپس محفظه دوش با یک درزگیر حمام به سینی دوش مهر و موم می شود.

تعویض صفحه دوش ما   به گسترش اندازه و عملکرد فضای ما کمک کرد و به اندازه کافی آسان بود.

مرحله 10. نصب سینک (ها) و واحدها

سینک های ما روی واحد دوتایی که خریداری کرده بودیم قرار داشت. تله زباله و لوله های زباله در محل نصب شده و سپس به لوله زباله موجود متصل شد. اینها همه پیچ و مهره بودند و جا دادن آن بسیار آسان بود. ورودی آب سرد و گرم باید شکافته می شد و به هر شیر تغذیه می شد. من از T joiners برای انجام این کار استفاده کردم. قبل از روشن کردن مجدد آب اصلی، همه چیز را محکم و مطمئن کنید.

قبل از اینکه دستگاه را به دیوار برگردانم، تله زباله را نصب کردم.

مرحله 11. اتمام بازسازی حمام

مرحله آخر این بازسازی داخلی، رنگ آمیزی دیوارها، جعبه در لوله کشی و افزودن مقداری دامن بود. در حالی که برقکار مشغول سیم کشی گرمایش از کف بود، از او خواستم تا دو چراغ اضافی را سیم کشی کند.

ما توانستیم با انجام بیشتر کارها خودمان، حدود 3500 پوند لباس خود را تغییر دهیم. استخدام یک متخصص برای انجام این کار برای شما می تواند 2000 پوند دیگر به بودجه شما اضافه کند. اگر شما احساس راحتی می کنید که این کار را انجام دهید و زمان دارید، پس این کار شما بی فکر است. اگر برای تغییر دکوراسیون حمام خود به الهام و راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می توانید به صورت آنلاین بررسی کنید زیرا اینترنت یک منبع عالی برای راهنماهای DIY است .

امیدوارم این پست برای شما مفید واقع شده باشد و به شما اعتماد به نفس بخشیده باشد که خودتان آن را انجام دهید.