You are currently viewing بازسازی آپارتمان ، هزینه ها ، مراحل و شرایط

بازسازی آپارتمان ، هزینه ها ، مراحل و شرایط

بازسازی آپارتمان ، مراحل ، هزینه ها و شرایط ، در این مطلب به بازسازی آپارتمان و شرایط متفاوت و تمام مراحلی که برای این کار لازم است می پردازم .موافق هستند که آپارتمان ها انتخاب بهتری برای آنها هستند. افزایش هزینه های املاک و مستغلات، هزینه های سنگین نگهداری خانه و حباب املاک در بسیاری از شهرهای بزرگ، بسیاری از جوانان را از مالکیت خانه منصرف می کند. این امر پس از کووید بیشتر آشکار می شود، به خصوص که مجبور به تغییر شهر برای کار بیشتر و بیشتر می شود.

من شخصاً موافقم، زیرا مالکیت خانه شما را در موقعیتی ریشه دار نگه می دارد و به همین دلیل نمی توانید فرصت های شغلی زیادی را کشف کنید. تنها چیزی که همه، صرف نظر از بودجه یا سلیقه، دوست دارند، بازسازی آپارتمان های اجاره ای است. مردم در حال ایجاد پناهگاه ویژه خود هستند، طراحان داخلی را استخدام می کنند یا آن را DIY می کنند.

یکی از گران ترین جنبه های مالکیت خانه، بازسازی است. بنابراین بسیار مهم است که آن را از قبل برنامه ریزی کنید. در این مقاله به بررسی زوایای بازسازی آپارتمان می پردازیم.

راهنمای گام به گام بازسازی آپارتمان اجاره ای

فرآیند بازسازی را می توان به سه مرحله تقسیم کرد: برنامه ریزی، طراحی و ساخت.

برنامه ریزی: این مرحله شامل تحقیق در مورد آنچه باید انجام شود، ترسیم نقشه و تصمیم گیری در مورد مواد مورد استفاده است. این طرح همچنین ممکن است شامل برآوردی از هزینه پروژه باشد.

طراحی: در این مرحله نقشه هایی برای تمامی جنبه های پروژه از جمله پلان های چیدمان، مشخصات مصالح و وسایل، نقشه های معماری و غیره ایجاد می شود. سپس این نقشه‌ها با پیمانکاران به اشتراک گذاشته می‌شود تا بتوانند برای کار پیشنهاد دهند.

ساخت و ساز: این مرحله جایی است که تمام کارها – از تخریب دیوارها تا نصب پنجره های جدید – تا پایان و تحویل به مالکان جدید انجام می شود.

هر یک از این مراحل نیاز به سرمایه گذاری (و یادگیری) زیادی دارد. در این مقاله ما بر روی بخش برنامه ریزی و طراحی تمرکز خواهیم کرد، زیرا اینها مهمترین آنها هستند و شما باید با آنها شروع کنید. بنابراین بیایید برنامه ریزی و طراحی نوسازی را به مراحل مختلف تقسیم کنیم:

1. بودجه خود را برنامه ریزی کنید

مهمترین کاری که باید قبل از شروع یک پروژه بهسازی خانه انجام دهید این است که مطمئن شوید که بودجه لازم را دارید. این به شما کمک می کند تمرکز داشته باشید، از هزینه های بیش از حد اجتناب کنید و همچنین یک جدول زمانی مشخص برای پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

اولین قدم در صرفه جویی در هزینه های بازسازی، بودجه بندی است. صاحبان خانه باید قبل از شروع هر پروژه ای، هر ماه مقدار مشخصی پول را برای اهداف نوسازی کنار بگذارند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا بدانند چقدر باید خرج کنند و از خرج کردن بیش از حد یا مواجه شدن با هزینه‌های غیرمنتظره در آینده جلوگیری می‌کند.

این مهم است که در مورد برنامه های بازسازی خود واقع بین باشید. یافتن راه هایی برای صرفه جویی در هزینه های بازسازی می تواند چالش برانگیز باشد، اما غیرممکن نیست. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک آپارتمان هستید، بهتر است برای بازسازی های بزرگ مانند اضافه کردن یک اتاق خواب اضافی یا حمام جدید برنامه ریزی نکنید.

2. استفاده خود را برنامه ریزی کنید

چرا واقعا نیاز به بازسازی دارید؟ به دلایل اصلی و جزئی فکر کنید.

وقت آن است که به آپارتمان قدیمی خود با دیدی جدید نگاه کنید. قبل از اینکه بخواهید یک آپارتمان اجاره ای را بازسازی کنید به این فکر کنید که چه چیزی را بیشتر دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید. زندگی خود را در 5-10 سال آینده و نحوه استفاده از فضاهای خود را تصور کنید. برنامه‌ریزی کنید که چه اتاق‌هایی برای چه منظوری نیاز دارید، در کدام گوشه‌ها کار کنید، استراحت کنید، و غیره. آیا به فضای ذخیره‌سازی اضافی، میز تحریر اضافی و غیره نیاز دارید – همه نیازهای خود را یادداشت کنید.

در طول دوران حرفه ای من در معماری و طراحی داخلی مستقل، بزرگترین اشتباهی که دیده ام این است که مردم نمی توانند از فضاهای خود به درستی استفاده کنند و در نتیجه اتاق هایی هدر می رود که در نهایت با چیزهای اضافی پر می شود.

3. انتخاب کنید به چه نوع بهبود خانه نیاز دارید

“بهسازی خانه” اصطلاحی است که برای توصیف روند بهبود ارزش، عملکرد یا ظاهر یک خانه استفاده می شود. دو نوع عمده اصلاح خانه وجود دارد که می توان انجام داد – بازسازی و نوسازی.

بازسازی فرآیند بهبود ظاهر یک آپارتمان یا ساختمان، یا بخشی از آن است، مانند نصب وسایل جدید یا تغییر پرداخت مانند سقف، کفپوش، کاغذ دیواری و غیره.

نوسازی فرآیند تعمیر و بهسازی خانه است، مانند تغییر اندازه اتاق، بهبود ساختار آن، افزودن یا حذف اتاق ها و غیره.

بازسازی معمولاً گرانتر از بازسازی است. دلیل این امر این است که بازسازی یک آپارتمان اجاره ای مستلزم تخریب دیوارها و بازسازی مجدد آنها است، در حالی که بازسازی چنین تغییرات شدیدی در ساختار خانه ندارد.

هنگام تصمیم گیری در مورد نوع بهبود خانه باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • هزینه و زمان در دسترس برای تکمیل پروژه
  • تأثیر بر ارزش ملک (در صورت فروش مجدد)
  • تأثیر بر مستاجران شما (اگر اجاره ای باشد)
  • تاثیر بر امور مالی شما (اگر اجاره باشد)
  • سطح راحتی شما که خودتان کار را انجام می دهید.

اگر اکثر رویاهای شما برای خانه جدید شامل تزئینات و مبلمان جدید است، باید به سادگی به سراغ بازسازی بروید. و اگر واقعاً نیاز به اصلاح پلان خانه دارید، قبل از اینکه آن را مفید کنید، چند دیوار را خراب کنید، برای بازسازی کامل بروید.

4. اگر به یک طراح داخلی نیاز دارید یا خودتان این کار را انجام دهید، برنامه ریزی کنید

یک طراح داخلی به طراحی و دکوراسیون خانه جدید شما رسیدگی می کند. آنها همچنین مسئول انتخاب مبلمان، وسایل و سایر وسایل تزئینی برای ایجاد فضایی راحت و کاربردی خواهند بود. طراحان داخلی نه تنها می توانند سلیقه و تجربه را به ارمغان بیاورند، بلکه می توانند به شما در برنامه ریزی بودجه و ضرب الاجل نیز کمک کنند.

اولین چیزی که هنگام جستجوی یک طراح داخلی باید در نظر بگیرید این است که آیا اصلاً به یک طراح داخلی نیاز دارید یا خیر. اگر ایده کلی از اینکه می خواهید فضایتان چگونه باشد دارید، ممکن است نیازی به استخدام کسی نباشد. صاحبان خانه هایی که به پروژه های DIY علاقه مند هستند، می توانند با انجام کار خود به جای استخدام شخص دیگری برای انجام آن، پول زیادی را پس انداز کنند.

با این حال، اگر بودجه لازم را برای آن دارید، استخدام یک طراح داخلی می تواند ورودی های ارزشمندی را ارائه دهد تا مطمئن شوید که تلاش و پول خود را برای خرید چیزی که دوست دارید خرج می کنید. بازسازی خانه 7 تا 10 سال طول می کشد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که آن را به خوبی انجام می دهید.

برای پیدا کردن یک طراح داخلی، از دوستان یا اعضای خانواده بپرسید که آیا طراح خوبی را در منطقه شما می شناسند. همچنین می توانید به صورت آنلاین برای طراحان منطقه خود که در نوع طراحی مورد نظر شما تخصص دارند جستجو کنید.

5. یک طراح داخلی را انتخاب کنید یا یک ظاهر/موضوع برنامه ریزی کنید

اگر تصمیم به استخدام یک طراح دارید، باید در اسرع وقت یکی را انتخاب کنید. مهم است که بدانید قبل از استخدام یک طراح داخلی چه باید بپرسید. شما می خواهید مطمئن شوید که طراح در زمینه خاص شما تجربه دارد، مجموعه ای از کارها دارد و نیازهای شما را درک می کند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که لیستی از سوالاتی که باید از طراح بپرسید قبل از استخدام آنها تهیه کنید. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • شما در چه نوع طراحی تخصص دارید؟
  • آیا تجربه ای در مورد صنعت من دارید؟
  • آیا می توانم برخی از کارهای قبلی شما را ببینم؟
  • نرخ شما برای این نوع پروژه چیست؟
  • چقدر طول می کشد تا پروژه تکمیل شود؟

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید یک آپارتمان اجاره‌ای را بازسازی کنید یا خودتان را بازسازی کنید، ظاهر یا موضوع اصلی را که می‌خواهید دنبالش کنید، برنامه‌ریزی کنید. شما می توانید در مورد انواع مختلف تم های طراحی داخلی بخوانید و یک تابلوی الهام بخش در Pinterest ایجاد کنید. درباره پیمانکاران منطقه شما، برندهای برتر در مبلمان و تکمیل تحقیق کنید.

6. یک طرح نوسازی ایجاد کنید

طرح نوسازی سندی است که اهداف، اهداف و جزئیات یک پروژه نوسازی را مشخص می کند. طرح باید شامل برآورد هزینه و جدول زمانی باشد.

در زیر نمونه ای از طرح نوسازی آمده است:

اهداف طراحی:

  • طراحی جدید باید مدرن باشد، اما برخی از جنبه های سنتی نیز داشته باشد. تم روستایی با پالت رنگی گرم و مناطق دنج.
  • خانه بازسازی شده باید نور طبیعی بیشتری داشته باشد و شلوغی کمتری داشته باشد. همچنین باید کم تعمیر و نگهداری باشد.

جزئیات طراحی:

  • همان پلان طبقه را با دو اتاق خواب، یک حمام، و یک اتاق نشیمن با فضای آشپزخانه باز نگه دارید.
  • ذخیره سازی در اتاق خواب را به حداکثر برسانید.
  • جزئیات ساخت و ساز:
  • پارتیشن اتاق نشیمن را بردارید تا فضای سالن باز شود.

7. طراحی داخلی

شما می توانید به طراح داخلی خود اجازه دهید این را بر اساس مختصری (طرح بازسازی) که برای آنها ارسال می کنید، برای شما ترسیم کند. یا می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. بهترین راه برای طراحی داخلی استفاده از نرم افزار CAD است. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که طرح خانه خود را ترسیم کنید، نقشه را به صورت فایل pdf صادر کرده و برای دریافت قیمت برای پیمانکاران ارسال کنید.

اگر در حال بازسازی یک آپارتمان اجاره ای هستید، اما اتوکد را نمی شناسید، می توانید یک نقشه کش در منطقه خود یا در وب سایتی مانند Fiverr استخدام کنید تا آن را بر اساس یک طرح دستی برای شما بسازد. مطمئن شوید که تمام اندازه‌گیری‌های خانه را ثبت کرده‌اید تا در مرحله ساخت و ساز هیچ غافلگیری وجود نداشته باشد.

8. یک پیمانکار استخدام کنید

بسیاری از مردم به دنبال پیمانکاران مقرون به صرفه و قابل اعتماد در منطقه خود هستند تا آپارتمان های خود را بازسازی کنند. اما با این همه گزینه، چگونه می دانید کدام یک را انتخاب کنید؟

هنگام استخدام یک شرکت یا پیمانکار نوسازی آپارتمان چند نکته را باید در نظر بگیرید. اولین مورد هزینه پروژه است. شما می خواهید مطمئن شوید که قیمت مقرون به صرفه و در حد بودجه شما است. نکته دوم این است که چقدر طول می کشد تا پروژه را به پایان برسانند. اگر نیاز دارید که آن را سریع انجام دهید، پس باید فردی را پیدا کنید که بتواند سریع و کارآمد کار کند. ثالثاً قبل از اینکه آنها را برای پروژه بازسازی آپارتمان خود استخدام کنید، مطمئن شوید که آنها در این نوع پروژه ها تجربه دارند.

آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا آنها منابعی از پروژه های قبلی که مانند شما تکمیل کرده اند دارند. آیا قبلاً برای بازسازی آپارتمان اجاره ای کار کرده اند؟ این به شما کمک می کند تا با دانستن اینکه آنها نیز می توانند کار شما را با موفقیت انجام دهند، آرامش خاطر داشته باشید!

شما می توانید بر اساس نقشه های داخلی و طرح بازسازی که دارید با همه اینها آشنا شوید. اگر طراح داخلی دارید می توانند به شما پیمانکار پیشنهاد دهند. برخی از طراحان داخلی حتی پیمانکارانی در تیم خود دارند که با آنها کل فرآیند ساخت و ساز را هماهنگ می کنند.

9. یک قرارداد تنظیم کنید

یک پروژه بازسازی داخلی می تواند تا چند ماه یا یک سال طول بکشد، و چندین طرف درگیر هستند مانند پیمانکار، طراح داخلی و مشتری (شما). معمولاً افراد آنچه را که در ابتدا بر سر آن توافق شده بود فراموش می کنند و در نتیجه به تأخیرها و اختلاف نظرها منجر می شود. بهترین راه برای جلب نظر همه افراد، امضای قراردادهای دقیق است.

حتما بودجه و مهلتی در نظر داشته باشید که بر اساس آن قراردادها ترسیم شود. اطمینان حاصل کنید که قراردادی می نویسید که تمام کارهایی را که پیمانکار مسئولیت آنها را بر عهده خواهد داشت (از جمله وسایل دقیق، تکمیل، مارک ها و غیره) فهرست می کند.

قرارداد همچنین باید شامل طرح پرداخت باشد، که در آن هزینه ها در طول جدول زمانی بازسازی توزیع می شود، بنابراین لازم نیست همه چیز را از قبل پرداخت کنید. سعی کنید در مورد بخشی از هزینه ها (5٪) که 30 روز پس از اتمام بازسازی پرداخت می شود، مذاکره کنید. این به شما زمان می‌دهد تا هر چیزی را که از قلم افتاده است پیدا کنید، یا اگر چیزی نیاز به تعمیر دارد.

10. برای خرید خود برنامه ریزی کنید

برای شروع، صاحبان خانه باید تحقیق کنند که چه نوع پروژه هایی را می خواهند انجام دهند تا بدانند قبل از شروع هر کاری به چه لوازمی نیاز دارند و چقدر زمان می برد.

در تجربه مدیریت پروژه ام، یاد گرفتم که چقدر مهم است که چک لیست برای همه خریدها و مشاغل تهیه کنید. این به شما کمک می کند همه چیز را ردیابی کنید و مطمئن شوید که هیچ جزئیات کوچکی را فراموش نمی کنید. علاوه بر این، یک چک لیست به حفظ بودجه شما در هنگام بازسازی آپارتمان اجاره ای کمک می کند.

فهرستی از هر موردی که نیاز دارید تهیه کنید، از تکمیل تا وسایل و مبلمان. سپس توجه داشته باشید که به چه کسی آن خرید را اختصاص می دهید – طرف مسئول. این می تواند خودتان، طراح داخلی یا پیمانکار شما باشید.

ممکن است به متخصصان دیگری نیاز داشته باشید که در بازسازی به شما کمک کنند، مانند یک پیمانکار سقف کاذب یا یک شرکت نصب کفپوش. مطمئن شوید که این موارد را نیز به لیست خود اضافه کنید تا بتوانید بودجه و مهلت های زمانی را پیگیری کنید.

همچنین بررسی کنید: راهنمای کامل فروش خانه های بازسازی شده

11. طرح خود را اجرا کنید

اینجا بهترین بخش است – ساخت و ساز. خوب، آنقدرها هم سرگرم کننده نیست، اما دیدن ساختن خانه رویایی شما و آماده شدن برای ورودتان هیجان انگیز است.

حتماً هر روز یا تا آنجا که می توانید از محل ساخت و ساز (اگر در آنجا زندگی نمی کنید) بازدید کنید تا پیشرفت را بررسی کنید. با طراح و پیمانکار خود ارتباط باز داشته باشید و از آنها بپرسید که پیشرفت چیست و چه چیزی در آینده است.

در طول کارم در مدیریت پروژه، رئیسم یک نکته را به من یاد داد که چگونه مطمئن شوم ساخت و ساز درجه یک است. «به هر نقطه ای خیره شو که انگار دیوانه شده ای. خیره شوید تا زمانی که مشکلی در آن پیدا کنید – این به شما کمک می کند چیزهایی را پیدا کنید که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. هر چه بیشتر درگیر باشید، هزینه نوسازی شما بیشتر خواهد بود، زیرا می توانید تمام ایده های خود را اجرا کنید.

یک ستون برای هزینه، ETA (زمان/تاریخ تخمینی ورود) و دیگری برای وضعیت اضافه کنید. شما می توانید به روز رسانی این لیست را به محض سفارش یا رسیدن یک کالا ادامه دهید. این به شما کمک می کند تا چیزها را به موقع برای استفاده از آنها سفارش دهید. اگر همه چیز را از قبل سفارش دهید، می تواند سایت را بیش از حد شلوغ کند.