You are currently viewing راهنمای کامل نوسازی خانه + مراحل و هزینه ها

راهنمای کامل نوسازی خانه + مراحل و هزینه ها

برای نوسازی خانه به چه چیزی نیاز داریم ؟ هزینه نوسازی کامل یک خانه چقدر می شود ؟این عالی نیست که برای ساختن خانه از ابتدا نیازی به خرید انبوه مصالح ساختمانی ندارید ؟ شما به سادگی می توانید یکی از قدیمی های موجود را بردارید، یک لایه رنگ جدید روی آن بپاشید، تشک “خوش آمدید” را جایگزین کنید و وارد شوید!

در واقع بازسازی خانه مستلزم کار کمی (خیلی خوب) بیشتر است، اما برای کسانی که عاشق چالش هستند، بهترین راه برای یافتن خانه رویایی خود یا تکمیل یک بازسازی موفق خانه است تا دیگران خانه رویایی خود را پیدا کنند.

بیایید نگاهی اجمالی به آنچه برای نوسازی یک خانه قدیمی انجام می‌شود بیندازیم، اگر این چیزی باشد که همیشه آرزوی انجام آن را داشتید.

1. پروژه خود را بیابید و ارزیابی کنید

تقریباً هر ملک دارای پتانسیل هایی برای نوسازی است – راز این است که طراحی و پتانسیل مالی آن را قبل از تعهد به نوسازی کامل خانه ارزیابی کنید.

با نمایندگان گپ بزنید، در اطراف خود رانندگی کنید تا پروژه های بالقوه را بررسی کنید و در حراجی ها شرکت کنید. هنگامی که پروژه ای را پیدا کردید، ارزیابی وضعیت ساختاری خانه مهم است، و اینجاست که یک نقشه بردار حرفه ای وارد عمل می شود. حتماً خود را با چک لیستی از رایج ترین مشکلات موجود در املاک قدیمی (مثل سیم کشی مجدد، ترک، بدون گرمایش و غیره).

2. تکمیل معامله

چندین گزینه در اینجا برای تعمیرکاران وجود دارد. اگر ملکی که می‌خواهید بازسازی کنید قابل سکونت است، می‌توانید مستقیماً به یکی از وام‌دهندگان معمولی خیابان بروید. اگر بودجه لازم برای پرداخت کار ساختمانی مورد نیاز خانه را ندارید، ممکن است وامی را در نظر بگیرید که امیدواریم با رهن مجدد ملک تکمیل شده، بازپرداخت شود.

با این حال، اگر ملک غیرقابل سکونت یا حتی غیر مسکونی باشد (یعنی قصد دارید کاربری آن را تغییر دهید)، باید به یک وام دهنده متخصص مراجعه کنید.

به غیر از کار نوسازی ، هزینه های اضافی نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، که شامل هزینه های اتصال مجدد، هزینه های ارزیابی، مالیات شورا و غیره می شود.

3. فرآیند طراحی نوسازی خانه

بنابراین، هنگامی که آن خانه مال شما شد، پروژه نوسازی خود را از کجا شروع می کنید؟ اول از همه، بین بهترین دارایی خانه (شاید باغ بزرگ، منظره، یک شومینه اصلی) و بدترین (مثل سقفی که چکه می کند) تمایز قائل شوید. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از مشکلات پنهان ممکن است تنها زمانی ظاهر شوند که کار روی ملک را شروع کنید – خود را برای این کار آماده کنید.

مقیاس پروژه شما ممکن است به گونه ای باشد که خدمات یک طراح (خواه معمار باشد  یا یک طراح داخلی) فقط مورد نیاز نباشد، اما اگر در حال توسعه یا انجام کارهای نوسازی عمده هستید، نباید آنچه را که یک طراح می تواند به ارمغان بیاورد دست کم بگیرید. به میز از این گذشته، طراحان استعداد، تجربه و تخصص را دارند تا بیشترین بهره را از فضا و بودجه شما ببرند و به خوبی می توانند ایده ها و راه حل هایی را فراتر از آنچه ممکن می دانستید ارائه دهند.

نکته : همسایگان خود را برای ایده پروژه هایی که مردم در نوع خانه شما انجام می دهند بررسی کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست.

4. تعمیر و بازیابی ویژگی های موجود

وقتی صحبت از نوسازی املاک می شود، یکی از جذابیت های اصلی حفظ سبک و جذابیت ویژگی های اصلی سازه است. اما وقتی آنها در وضعیت نامناسبی هستند یا به طور کلی گم شده اند چه می کنید؟ در برخی موارد شدید، هزینه کار تعمیر عملاً منطقی نیست و ممکن است لازم باشد جایگزین‌های دلسوزانه و همسان را در نظر بگیرید. با این حال، از جایگزینی پنجره های دوره ای با نسخه های پلاستیکی خودداری کنید – آنها هرگز در یک بافت دوره ای واقعی به نظر نخواهند رسید.

کفپوش های چوبی بسیار مورد توجه هستند و اگر خانه ای که در حال بازسازی آن هستید، کف اصلی را در جای خود دارد، پس باید به بازسازی آن فکر کنید. انواع دیگر کفپوش‌های اصلی که در املاک قدیمی‌تر یافت می‌شوند عبارتند از کاشی‌های معدن، سنگ‌فرش و حتی آجر که همه قابل نوسازی هستند.

5. تغییرات ساختاری

مطمئناً شما نهایت حق را دارید که فضا را اضافه کنید یا حتی استفاده از فضاهای خانه را با تبدیل زیرزمین یا زیرزمین تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که هر تغییر زیرزمین یک شغل برای حرفه ای ها است.

یکی از محبوب ترین، کم مزاحمت ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای افزودن یک اتاق دیگر به خانه، تبدیل زیربنای موجود است. بسیاری از آشفتگی‌ها و اختلالات مرتبط با دیگر اکستنشن‌ها را می‌توان با تبدیل انبار کنترل کرد، زیرا زباله‌ها اغلب مستقیماً از طریق ضایعات خارج می‌شوند. تنها شکل اختلال عمده با نصب راه پله جدید در طبقه زیر است. به عنوان یک قاعده کلی، اگر بتوانید 2.3 متر از کف تا پشت بام در زیر شیروانی خود اندازه بگیرید، در بالاترین قسمت، ارتفاع سر کافی برای تبدیل دارید.

6. تغییرات بیرونی

در نظر گرفتن نمای بیرونی خانه با ظاهری جدید، ظاهر آن و احساس شما نسبت به آن تغییر خواهد کرد. و خوشبختانه راه هایی برای انجام این کار وجود دارد که متناسب با همه بودجه ها باشد.

اما قبل از اینکه پیشرفت‌های بزرگ‌تر را در نظر بگیرید، به خاطر داشته باشید که اغلب جزئیات کوچک‌تر و به‌ظاهر بی‌اهمیت هستند که می‌توانند در ظاهر کلی یک خانه، مانند چوب‌کاری، نرده ایوان یا حصار باغ، تفاوت ایجاد کنند. .

شیک کردن سقف نیز یک گزینه است. و پوششی که انتخاب می کنید بسیار به سبک خانه ای که در حال نوسازی هستید بستگی دارد. اما حتی اگر سقف شما از قبل پوشش اصلی خود را در جای خود قرار داده باشد، تلاش برای تعمیر هر گونه آسیب به جای تعویض آن ارزشمند خواهد بود – هم از نظر زیبایی شناختی و هم از نظر هزینه، زیرا تغییر کامل پوشش سقف به راحتی می تواند هزینه ای را به همراه داشته باشد. 60-180 پوند در متر مربع

7. گسترش دادن

گاهی اوقات شما فقط نیاز دارید فضای بیشتری را به آن پروژه نوسازی اضافه کنید تا راحت تر و کاربردی تر شود – اما هزینه این کار چقدر خواهد بود؟

شرایط زمین، دسترسی به سایت، موقعیت مکانی و نزدیکی خدمات، طراحی و اندازه، همگی تأثیر زیادی بر هزینه برنامه افزودنی شما دارند – به همین دلیل است که ارائه یک ایده دقیق از هزینه ها بسیار دشوار است. به طور کلی، بودجه بندی حدود 1000 تا 1500 پوند در متر مربع برای یک ساختمان دو طبقه باید به شما ایده خوبی از هزینه آن بدهد.

الحاقات یک طبقه کمی بیشتر هزینه دارند – حدود 1000 پوند تا 2000 پوند در متر مربع (به دلیل اینکه بخش های گران تر سازه (مانند فونداسیون ها و سقف) نسبت بیشتری از هزینه در متر مربع هستند).

از نظر طراحی، اغلب منطقی تر است که یک پسوند متضاد بسازیم که موقعیت خود را به عنوان یک افزوده جدید به رخ بکشد، در عین حال بهترین عناصر ساختمان موجود را تکمیل و ترسیم کند. اگر مسیر توسعه متضاد را طی کنید، باید تمام راه را طی کنید – یا معاصر بروید یا نه. بسیاری از اوقات این نوع پسوند به دلیل عدم تعهد ظاهری به طراحی با شکست مواجه می‌شود، مثلاً مالکان، روکش‌های سرو خیره‌کننده اضافه می‌کنند، اما بعد با پنجره‌های پلاستیکی کوچک ظاهر را خراب می‌کنند.

8. به روز رسانی گرمایش و برق

خانه‌های قدیمی ویژگی‌های عجیب و غریبی دارند – برای فضای داخلی عالی هستند، اما در سیستم‌های گرمایشی و الکتریکی چندان خوب نیستند. و اگر آن خانه قدیمی اصلاً گرمایش مرکزی نداشته باشد تعجب نکنید. حداقل 3000 پوند برای یک سیستم گرمایش مرکزی جدید و به همان اندازه برای یک کار جدید سیم کشی کل خانه بپردازید. با این حال، یک کیت گرمایش به طور خاص می تواند 10000 پوند هزینه داشته باشد (برای انرژی های تجدید پذیر و غیره).

گرمایش از کف همیشه یک ویژگی عالی است، اما به خاطر داشته باشید که این کار کمی بیشتر از مثلاً نصب یک شومینه جدید نیاز به فکر و برنامه ریزی دارد. اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را در مورد DIY آزمایش کنید، می‌توانید گرمایش کف برقی را خودتان نصب کنید، البته تا زمانی که آن را به‌طور کامل توسط یک برق‌کار متخصص NICEIC آزمایش کنید.

9. محیط زیست

بوم‌سازی یا نوسازی زیست‌محیطی فرآیندی برای بهبود بهره‌وری انرژی یک خانه قدیمی به منظور کاهش خشکی و اقتصادی (و راحت‌تر) کردن آن برای زندگی است. همچنین می تواند در شما صرفه جویی زیادی داشته باشد – طبق گفته صندوق ذخیره انرژی، حدود 55 پوند در سال.

اگر اتاق زیر شیروانی شما عایق بندی نشده است، این کار را در اولویت قرار دهید، زیرا یکی از بهترین راه ها برای گرم نگه داشتن خانه شما است. اما وقتی صحبت از عایق می شود، به یاد داشته باشید که عایق دیوارهای داخلی گزینه ارزان تری است – عایق کاری دیوارهای حفره ای حدود 500 پوند هزینه دارد و می تواند حدود 115 پوند در سال در قبض سوخت صرفه جویی کند. عایق کاری دیوارهای جامد باعث صرفه جویی در حدود 400 پوند در سال می شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای گام به گام بازسازی خانه های فرسوده

10. تمام کردن

تا به حال، ممکن است این احساس را داشته باشید که بیش از آنچه در وهله اول وجود داشت، به هم ریخته اید، برخلاف ساختن خانه رویایی خود. اما با کار ساختاری پشت سر شما، زمان آن فرا رسیده است که کارهای نهایی را برای بازسازی خود انجام دهید – و این بخش قطعا سرگرم کننده تر است.

این احتمال وجود دارد که دیوارهای تازه گچ کاری شده ای داشته باشید. با این حال، به یاد داشته باشید که دیوارهای تازه گچ شده قبل از اینکه بتوانید آنها را رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری کنید، به زمان نیاز دارند تا خشک شوند. اگر فقط یک کت بدون چربی گچ شده باشد، این کار نباید خیلی طول بکشد، اما هر چیزی بیشتر یک هفته یا بیشتر طول می کشد (حتی تا شش هفته).

هنگامی که صحبت از داشتن تیرهای قدیمی در خانه شما می شود (پوشانده شده با رنگ سالیان متمادی)، ارزش دارد که با یک متخصص تماس بگیرید تا آنها را با استفاده از یک سیستم ملایم پاک کند.

سنگ‌های پرچم و دیگر کف‌های سنگی اصلی خیره‌کننده به نظر می‌رسند، اما اغلب ممکن است شل شوند یا از لایه‌برداری یا ملات ترک‌خورده رنج ببرند. شرکت‌های متخصصی وجود دارند که می‌توانند این مشکلات را حل کنند، اما این نیز چیزی است که می‌تواند بر اساس DIY انجام شود، اگرچه نسبتاً کار بر است.

مزایای نوسازی خانه

• هنگام کار بر روی یک ملک برای نوسازی، شما این فرصت را دارید که با تغییرات ساده آن ساختار را به خانه رویایی خود تبدیل کنید.

• بازسازی خانه به این معنی است که شما پتانسیل ایجاد فضای بیشتری را دارید (به عنوان مثال یک اتاق خواب اضافی بسازید، حیاط خود را پاکسازی کنید تا آن را بزرگتر کنید).

• اگرچه به مکان، انتخاب تکمیل و غیره بستگی دارد، یک پروژه نوسازی خانه می تواند ارزان تر از خرید یک خانه جدید باشد – به خصوص اگر هک های DIY را انتخاب کنید.

معایب نوسازی خانه

• املاک بسیار کمی نیاز به تغییر کامل دارند که می تواند بسیار پرهزینه باشد. بنابراین، بسته به شرایط، خرید یک خانه جدید می تواند گزینه بهتری نسبت به بازسازی هر گوشه ملک شما باشد.

• کار متوسط نوسازی خانه شما یک کار وقت گیر است که می تواند استرس بیشتری را به خانه شما بیافزاید (مخصوصاً زمانی که خانه شما به محل ساخت و ساز تبدیل شود)