You are currently viewing راهنمای کامل نحوه نصب لوله کشی ساختمان

راهنمای کامل نحوه نصب لوله کشی ساختمان

نحوه لوله کشی ساختمان و راهنمای کامل نصب سیستم آن . با درک نحوه عملکرد بخش‌های مختلف سیستم لوله کشی ، بهتر می‌توانید مشکلات را ارزیابی کنید و تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد چگونگی حل مشکل بگیرید. مشکلات لوله کشی می تواند از نظر شدت متفاوت باشد و در حالی که استخدام یک متخصص دارای مجوز برای اکثر مسائل و تاسیسات لوله کشی منطقی است، اگر مشکل موجود را درک کنید، می توانید آمادگی بیشتری داشته باشید.

  •  مشکلات رایج لوله کشی خانگی
  • الزامات نگهداری لوله کشی
  • روش های اضطراری لوله کشی
  • چگونه یک متخصص لوله کشی پیدا کنیم

مهم است که به خاطر داشته باشید که همه مسائل لوله کشی نمی توانند منتظر بمانند. اگر با یک اورژانس لوله کشی مواجه هستید، بهتر است در اسرع وقت با یک متخصص دارای مجوز تماس بگیرید

تامین آب خانگی از طریق لوله کشی ساختمان

درک اینکه آب خانه شما از کجا می آید و کجا می رود.

هر خانه ای که لوله کشی دارد منبعی از آب سرد به داخل ساختمان و یک زهکش اصلی برای رسیدگی به فاضلاب خروجی از ساختمان دارد. منبع آب سرد ورودی هم شیرآلات و شیرهای آب سرد و هم آبگرمکن را تغذیه می کند.

خطوط تامین آب سرد و گرم به اکثر وسایل خانه شما گسترش می یابد، با یک سری لوله های تخلیه کوچکتر از سینک، توالت، دوش و وان به زهکشی اصلی بزرگتر. به طور کلی، مشکلات مربوط به قسمت تامین آب لوله کشی مسکونی معمولاً مربوط به نوعی نشتی است. مشکلات تخلیه معمولاً در مورد انسداد است. سینک های آشپزخانه و توالت ها محتمل ترین مکان برای انسداد هستند، اما همه لوله های تخلیه ممکن است مسدود شوند.

نکته فنی: رسیدگی به نشتی عمده لوله کشی

اگرچه نشتی‌های عمده لوله‌کشی اغلب اتفاق نمی‌افتد، اما در صورت وقوع، می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی آسیب جدی وارد کنند. به همین دلیل است که هر صاحب خانه باید بداند شیر قطع کننده اصلی منبع آب کجاست و چگونه از آن استفاده کند. لوله اصلی تامین آب را که وارد خانه شما می شود، که معمولاً روی دیوار زیرزمین قرار دارد، پیدا کنید. اگر خانه شما در یک بخش فرعی است، خطوط آبرسانی معمولاً وارد دیوار نزدیک به جاده می شوند. اولین شیر موجود در این لوله، خاموش کننده اصلی است. دسته را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا متوقف شود تا جریان آب قطع شود.

سیستم های لوله کشی حمام

لوله کشی حمام – آنچه باید بدانید

با غلظت بالایی از وسایل لوله کشی، حمام ها اغلب منبع مشکلات لوله کشی در خانه شما هستند. اکثر توالت‌های خانگی، سینک‌ها، دوش‌ها و وان‌های حمام اغلب استفاده می‌شوند، بنابراین مشکلات گاه به گاه غیر معمول نیستند. درک نحوه عملکرد این وسایل لوله کشی اولین گام برای درک علت مشکل است.

توالت

هر زمان که دسته فلاش توالت به پایین فشار داده می شود، دریچه فلاش در پایین مخزن آب باز می شود. این اجازه می دهد تا آب به داخل کاسه توالت سرازیر شود و زباله ها را به یک لوله تخلیه بزرگ که در کف پنهان شده است حمل کند. همانطور که سطح آب در مخزن در طول شستشو کاهش می یابد، یک دریچه پر را باز می کند تا مخزن دوباره به سطح آب از پیش تعیین شده پر شود و برای شستشوی بعدی آماده است. آبی که پس از شستشو در کاسه توالت باقی می ماند، گازهای فاضلاب را مسدود کرده و از ورود آنها به خانه جلوگیری می کند.

اجزای یک توالت فرنگی شامل:

  • کاسه
  • صندلی
  • درب
  • مخزن آب
  • شیر انبساط
  • شیر پر کنید
  • دسته فلاش

نقاط مشکل احتمالی توالت عبارتند از: اتصال آب به مخزن آب، واشر که توالت را به زهکشی کف می‌بندد، واشر که مخزن را به کاسه می‌بندد، و شیر فلاش و شیر پر کردن داخل مخزن.

چگونه یک توالت جدید انتخاب کنیم

همه توالت‌های جدید آن‌طور که باید سیفون نمی‌شوند، و به همین دلیل است که برای انتخاب یک مدل مؤثر باید با آزمایش مستقل مشورت کنید. سازمانی به نام MaP نتایج عملکرد صدها توالت موجود در سراسر جهان را منتشر می کند. برای توصیه های رایگان در مورد یافتن یک توالت جدید که به طور تمیز سیفون می شود، اینجا را کلیک کنید.

مشکلات و راه حل های توالت:

سینک و شیر حمام

اینها متفاوت از سینک ها و شیرهای آب در قسمت های دیگر خانه شما ساخته می شوند و مشکلات تعمیرات منحصر به فردی دارند.

عناصر نصب سینک و شیر حمام عبارتند از:

  • شير آب
  • کاسه سینک
  • درپوش تخلیه مکانیکی
  • خطوط آبرسانی
  • ناودان

نقاط مشکل بالقوه سینک و شیرهای حمام عبارتند از: کارتریج یا واشر معیوب، گرفتگی یا کندی تخلیه، نشتی فاضلاب و عملکرد نادرست درپوش تخلیه

نحوه انتخاب سینک و شیر حمام جدید

اینها معمولاً به عنوان بخشی از بازسازی حمام یا تعویض کابینت روشویی تعویض می شوند. سینک‌های حمام می‌توانند بخشی قالب‌گیری‌شده از رویه کابینت روشویی باشند، می‌توانند در قسمت پایینی میز قرار گیرند یا می‌توانند در بالای صفحه روشویی که در حین نصب در محل برش داده شده است، نصب شوند. شما باید لوله کش خود را در مراحل اولیه بازسازی حمام خود درگیر کنید تا مشخص شود که آیا محل لوله و زهکشی نیاز به تغییر دارد یا خیر.

مشکل و راه حل های سینک حمام

دوش ها

این بخش به شدت مورد استفاده اکثر حمام ها شامل یک محفظه ضد آب با آب جاری گرم و سرد است که توسط یک شیر آب که معمولاً در پشت دیوار دوش قرار می گیرد، تحویل داده می شود.

عناصر دوش و شیر آب عبارتند از:

  • شير آب
  • محفظه
  • زه کشی
  • درب دوش یا پرده

نقاط مشکل بالقوه برای دوش شامل دریچه شیر آب، تخلیه و خود محفظه است.

مشکلات و راه حل های دوش گرفتن:

وان حمام

بیشتر وان ها فرصت حمام یا دوش گرفتن را دارند و دارای یک شیر آب ترکیبی هستند که شامل شیر آب، خروجی وان و سر دوش می شود. دسترسی به مجموعه شیر مخفی گاهی از طریق دیواره طرف دیگر وان انجام می شود.

عناصر نصب وان حمام عبارتند از:

  • شیر آب و سر دوش
  • وان حمام
  • درب یا پرده دوش
  • زه کشی

نقاط مشکل احتمالی در نصب وان حمام عبارتند از نشتی دریچه تامین آب، گرفتگی زهکشی یا محفظه معیوب یا درزبندی.

مشکلات و راه حل های وان حمام:

نحوه اعمال درزبندی منظم

از حلال درزبندی و یک خراش دهنده برای پاک کردن تمام درزگیری های قدیمی استفاده کنید، سپس نوار ماسک را در امتداد هر طرف اتصال، 3 یا 4 میلی متر (1/8 اینچ تا 3/16 اینچ) از خط مرکزی بمالید. یک مهره درزبندی را بین تکه‌های نوار چسب بزنید، سپس با انگشت اشاره‌تان که با مخلوط 50/50 آب و مایع ظرف‌شویی خیس شده‌اید، درزبندی را صاف کنید. بلافاصله نوار را جدا کنید و قبل از استفاده از دوش، 24 ساعت بگذارید تا درزگیر خشک شود.

لوله کشی آشپزخانه

لوله کشی آشپزخانه – آنچه باید بدانید

آشپزخانه مرکز اکثر خانه‌ها است و لوله‌کشی به دلیل آن ارتباط زیادی دارد. تهیه و سرو غذا و تمیز کردن بعد از آن تا حد زیادی به لوله کشی بستگی دارد. آشپزخانه ها همچنین دارای بیشترین تعداد فناوری های مرتبط با آب در محل کار هستند. علاوه بر شیر آب و فاضلاب، ممکن است یک ماشین ظرفشویی، یک یخچال با آب سردکن و شاید حتی تجهیزات لباسشویی نیز در آشپزخانه داشته باشید.

سینک و شیر آب

عناصر نصب سینک و شیر آشپزخانه عبارتند از:

  • کاسه سینک دوتایی یا تکی
  • لوله تخلیه و صفحه زباله
  • شير آب
  • اسپری شیلنگ با سر*
  • دستگاه پخش صابون مایع*
  • دستگاه پخش آب گرم نوشیدنی*
  • شیر آب آشامیدنی اسمز معکوس

* ویژگی های اختیاری، ممکن است در آشپزخانه شما وجود داشته باشد یا نباشد

نقاط مشکل بالقوه سینک و شیر آشپزخانه عبارتند از: چکیدن شیر آب (متداول ترین)، نشتی در محل برخورد سینک با قسمت بالای پیشخوان، نشتی لوله های تخلیه، نشتی اتصال بین لوله های تامین آب و شیر آب، گرفتگی فاضلاب، یا خرابی زباله. یا دستگاه پخش آب گرم

نکته فنی: واشر یا کارتریج؟ تفاوت در چیست؟

بیشتر شیرها و شیرهای آب ساخته شده تا دهه 1970 از یک دیسک لاستیکی کوچک به نام “واشر” برای متوقف کردن جریان آب در هنگام بسته شدن دسته شیر گرم یا سرد استفاده می کردند. مکانیسم شیر آب بسته می‌شود و به واشر فشار می‌آورد و فضای عبور آب را می‌بندد. در نهایت واشر قدیمی، شکننده و ترک خورده می‌شود و اجازه می‌دهد آب جریان کمی داشته باشد، حتی زمانی که دسته کاملاً سفت شود. واشرهای جایگزین ارزان قیمت هنوز در هر فروشگاه سخت افزاری برای جلوگیری از چکه کردن، حتی برای شیرهای بسیار قدیمی موجود است. اکثر شیرآلات مدرن واشر ندارند اما به جای آن از یک کارتریج شیر قابل تعویض استفاده می کنند. در صورت نشتی، تنها راه حل عملی تعویض کارتریج است. تعویض ماشین لباسشویی و کارتریج چیزی است که یک صاحب خانه می تواند خودش را تکمیل کند.

مشکلات و راه حل های سینک و شیرآلات آشپزخانه:

نکته فنی: راه حل های زهکشی غرغره

فقدان دریچه هوا دلیل اصلی تخلیه سینک است که با پایین رفتن آب صداهای غرغر می دهد. اضافه کردن یک شیر ورود هوا به لوله تخلیه ممکن است مشکل را حل کند. هر حوزه قضایی اجازه شیرهای ورودی هوا را نمی دهد، اما آنها می توانند به خوبی کار کنند و نصب آنها نسبتاً آسان است. اگر در زهکشی غرغر می کنید، با یک لوله کش مجاز تماس بگیرید تا ببینید آیا یک دریچه ورودی هوا گزینه ای است یا خیر.

ماشین ظرفشویی

همه ماشین های ظرفشویی یک اتصال به فاضلاب (معمولا زیر سینک آشپزخانه) دارند، اما اکثر آنها فقط ورودی برای تامین آب گرم دارند. از آنجایی که ماشین ظرفشویی چرخه سرد یا گرمی ندارد، تغذیه آب گرم تمام چیزی است که لازم است. این تغذیه آب گرم معمولاً به لوله تغذیه نزدیک شیر آشپزخانه وارد می شود. تنها استثنا در این مورد ماشین ظرفشویی های سطح بالا با قابلیت گرمایش آب داخلی هستند. اینها ممکن است فقط یک اتصال سرد داشته باشند یا ممکن است آب از قبل گرم را تا دمای بالاتر گرم کنند.

عناصر نصب ماشین ظرفشویی عبارتند از:

  • خود ماشین ظرفشویی
  • یک شلنگ انعطاف پذیر که آب تحت فشار (معمولاً فقط گرم) را به ورودی دستگاه حمل می کند
  • یک خط تخلیه انعطاف پذیر که از ماشین ظرفشویی به لوله تخلیه آشپزخانه منتهی می شود.

مشکلات ماشین ظرفشویی و راه حل:

نکته فنی: محلول ظروف کثیف

اگر ماشین ظرفشویی شما نمی تواند ظروف، لیوان ها و کارد و چنگال های شما را آن طور که می خواهید تمیز کند و به نظر می رسد از جهات دیگر به خوبی کار می کند، سعی کنید قبل از بارگیری هر بار ماشین ظرفشویی، شیر آشپزخانه خود را تا زمانی که آب داغ شود، روشن کنید. این روزها ماشین های ظرفشویی به قدری آب مصرف می کنند که ممکن است در واقع به آب کاملاً داغ لوله آب گرم نرسند. باز کردن شیر آب گرم آشپزخانه تا زمانی که آب داغ شود، می تواند با از بین بردن سرمای باقیمانده، نتایج شستشوی ظروف را بهبود بخشد.

یخچال با آب سردکن

یخچال های بیشتر و بیشتری دارای اتصال آب برای توزیع آب آشامیدنی سرد یا ساخت یخ هستند. در یخچال ها هیچ اتصال تخلیه وجود ندارد.

عناصر یخچال با اتصال آب عبارتند از:

  • یک لوله کوچک و انعطاف پذیر مسی یا پلاستیکی که آب را به یخچال در پشت می رساند.
  • فیلتر قابل تعویض که طعم ناخواسته آب را از بین می برد

نقاط مشکل بالقوه یخچال دارای آب سردکن شامل نشت آب در پشت یخچال، فشار کم یا بدون فشار آب در نازل توزیع کننده و عدم تولید یخ است.

بیشتر بخوانید : راهنمای نصب تاسیسات ساختمان

نکته فنی: دوستیابی فیلترهای یخچال

بسته به میزان آب آشامیدنی که از یخچال خود می برید، ممکن است فیلتر هر شش ماه تا یک سال نیاز به تعویض داشته باشد. بیشتر یخچال‌ها دارای چراغ هشدار هستند که در صورت نیاز به تعویض فیلتر به شما هشدار می‌دهد، اما ممکن است فوراً به این موضوع نرسید. مطمئن شوید که چرخه تعویض توصیه شده توسط تولیدکنندگان را بررسی کنید و تاریخ نصب را روی برچسب فیلتر قبل از نصب علامت بزنید تا در یک نگاه متوجه شوید که چه مدت در محل نصب شده است.

مشکلات و راه حل های یخچال با آب سردکن:

لوله کشی زیرزمین

لوله کشی زیرزمین – آنچه باید بدانید

اکثر زیرزمین های ناتمام حداقل لوله کشی دارند، در حالی که زیرزمین های تمام شده می توانند تقریباً به اندازه فضاهای بالای زمین خانه شما وسایل لوله کشی داشته باشند. عناصر لوله کشی که منحصر به زیرزمین هستند ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خط اصلی آبرسانی
  • زهکشی کف
  • سینک لباسشویی و ماشین لباسشویی
  • آبرسانی به رطوبت ساز کوره
  • خطوط آبرسانی شیر آب در فضای باز
  • خط تخلیه از ونتیلاتور بازیابی حرارت (HRV)

مشکلات احتمالی تامین آب و زهکشی اصلی در زیرزمین شامل نشتی شیرها، شیرآلات و تجهیزات، پشتیبان فاضلاب تخلیه اصلی، اتصالات ماشین لباسشویی نشتی، نگهداری فصلی شیر آب در فضای باز است.

مشکلات و راه حل های لوله کشی زیرزمین:

لوله کشی فضای باز

وسایل لوله کشی در فضای باز – چه باید بدانید

اکثر خانه‌ها حداقل یک شیر آب سرد دارند، اما وسایل لوله‌کشی اضافی در فضای باز رایج‌تر می‌شوند. اینها شامل آب جاری سرد و گرم در فضای باز و سیستم های آبپاش چمن داخلی است.

عناصر لوله کشی در فضای باز عبارتند از:

  • شیر شلنگ (ممکن است از نوع استاندارد یا بدون یخبندان باشد)
  • سیستم آبیاری حیاط
  • دریچه تخلیه لوله کشی پشت بام
  • سیستم سپتیک
  • گودال آب خاکستری

مشکلات احتمالی لوله کشی در فضای باز عبارتند از عملکرد نادرست شیر ​​یا سیستم آبیاری حیاط در فضای باز، مسدود شدن دریچه لوله کشی که بر تمام زهکشی های خانه تأثیر می گذارد، یا سیستم سپتیک یا گودال آب خاکستری خراب است.