You are currently viewing راهنمای کامل فروش خانه بازسازی شده

راهنمای کامل فروش خانه بازسازی شده

اگر آماده فروش خانه خود پس از بازسازی هستید، راهنمای مفید ما شما را در هر مرحله از فرآیند، از یافتن یک مشاور املاک و تعیین قیمت درخواستی خود، تا آماده سازی خانه، راهنمایی می کند.

فروش خانه بازسازی شده

1. ارزش تخمینی خانه خود را بیابید

یکی از اولین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که ارزش تخمینی خانه خود را بدست آورید.

می‌توانید ببینید که آیا ارزش خانه‌تان تغییر کرده است یا خیر، و اخیراً به چه میزان املاک نزدیک به فروش رفته است.

2. یک ارزیابی ملک ترتیب دهید

هنگامی که تصمیم گرفتید خانه خود را به بازار عرضه کنید، می توانید یک ارزیابی تخصصی رایگان و بدون تعهد را با یک مشاور املاک محلی در اینجا ترتیب دهید .

ارزیابی حضوری به مشاور املاک این امکان را می‌دهد تا وضعیت ملک را از نزدیک ببیند و فضای و اندازه اتاق‌ها و همچنین منطقه محلی شما را درک کند.

این نوع ارزش گذاری، هر گونه بازسازی یا تغییری را که در ملک خود ایجاد کرده اید، در نظر می گیرد و به شما کمک می کند تا در زمان برنامه ریزی برای نقل مکان بعدی خود، تأیید کنید که چقدر می توانید هزینه کنید.

3. اسناد وام مسکن خود را بررسی کنید

شما همچنین می خواهید بدانید که چقدر می توانید با وام مسکن وام بگیرید . با وام دهنده فعلی خود تماس بگیرید تا به آنها اطلاع دهید که قصد دارید خانه خود را بفروشید و از آنها بپرسید که گزینه های شما برای مدت وام مسکن فعلی شما چیست . اگر قرارداد فعلی خود را زودتر از موعد پایان دهید، ممکن است هزینه ای از شما دریافت شود، بنابراین باید آن را در بودجه خود لحاظ کنید. اگر محصول وام مسکن «قابل حمل» دارید، ممکن است بتوانید وام مسکن فعلی خود را به ملک جدید منتقل کنید.

4. مشاور املاک مناسب را انتخاب کنید

نماینده ای را انتخاب کنید که احساس می کنید می توانید به آن اعتماد کنید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند.

ماریون کوری، یک ارزش‌گذار در آژانس‌های املاک گالبریث، توصیه می‌کند: «نماینده‌ای را تنها با کارمزد انتخاب نکنید». “این فروش بزرگترین دارایی شماست و باید نماینده ای داشته باشید که با او رابطه داشته باشید. رویکرد و روش آنها باید به همان اندازه برای شما مهم باشد که آنها ممکن است هزینه کنند.”

همچنین ایده خوبی است که نماینده ای را انتخاب کنید که اخیراً املاک را در ساختمان یا خیابان شما فروخته است، زیرا آنها به روزترین لیست خریداران بالقوه ملک شما را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب مشاور املاک مناسب

5. خانه خود را آماده کنید

آماده کردن خانه شما برای بازدید احتمالاً یکی از تاثیرگذارترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و می تواند حسی از فضا و یک بوم خالی ایجاد کند تا به خریدار کمک کند خود را در آنجا تصور کند. هرچه خانه شما بهتر به نظر برسد، جذاب تر خواهد بود.

کریستوفر اسکات از همپتون در بنبری می‌گوید: «به‌طور متوسط، مردم فقط در هفت ثانیه نظر خود را شکل می‌دهند، بنابراین همه اولین برداشت‌های مهم قبل از اینکه یک خریدار بالقوه پا به خانه شما بگذارد، ایجاد می‌شود.» «خریداران تحت تأثیر جذابیت محدود قرار می گیرند: اگر ملک از بیرون زیبا به نظر می رسد، مطمئناً از طریق فهرست های آنلاین توجه بیشتری را به خود جلب می کند و خریداران را ترغیب می کند که بخواهند بیشتر ببینند.

«مطمئن شوید که باغچه یا ورودی جلویی دلپذیر و مرتب است و به هر رنگ پوست کنده یا انبوهی از پست توجه کنید. این می‌تواند راه زیادی را برای جلب تخیل یک خریدار بالقوه در همان لحظات اولیه ایجاد کند.»

بی نظمی در داخل بسیار موثر است، بنابراین مطمئن شوید که بدون لک به نظر می رسد. بسیاری از خریداران همچنین قصد دارند در خانه کار کنند، حداقل پاره وقت، بنابراین می‌تواند ارزش راه‌اندازی یک دفتر یا فضای کاری در خانه خود را داشته باشد تا نشان دهد چگونه کار می‌کند. اگر پهنای باند شما خیلی سریع نیست، بهتر است آن را ارتقا دهید و مطمئن شوید که سرعت جدید به عنوان نقطه فروش در فهرست املاک شما گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای آماده سازی ملک خود برای فروش

6. قیمت درخواستی مناسب را تعیین کنید

هنگامی که نماینده خود را انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید که قیمت درخواستی شما چقدر خواهد بود . می‌توانید از تحقیق در مورد خانه‌های مشابهی که اخیراً به آن فروخته‌اند، به‌عنوان راهنمایی برای اینکه خریداران در بازار فعلی می‌توانند برای خانه شما پرداخت کنند، همراه با توصیه‌های مشاور املاک خود، استفاده کنید.

جیمز هیمن از Cluttons می‌گوید که مرز باریکی بین قیمتی که باعث علاقه خریداران می‌شود و قیمتی که اینطور نیست وجود دارد. “همه چیز در مورد پا است. قیمت ملک خود را خیلی گران کنید و بازدیدهای لازم برای فروش ملک خود را ایجاد نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید: ارزش خانه شما چقدر است؟

7. گواهی عملکرد انرژی (EPC) خود را بررسی کنید

شما باید ظرف یک هفته پس از فهرست کردن خانه خود برای فروش، یک گواهی معتبر عملکرد انرژی (EPC) به مشاور املاک خود ارائه دهید. EPC اطلاعاتی در مورد مصرف انرژی ملک شما ارائه می دهد. اگر گواهینامه فعلی ندارید، بسته به محل زندگی و بزرگی ملک، بین 60 تا 120 پوند هزینه دارند.

در اینجا می‌توانید بررسی کنید که آیا گواهی شما هنوز در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی معتبر است یا اینکه ملکی که می‌فروشید در اسکاتلند است، اینجاست .

8. یک وکیل پیدا کنید

گرفتن یک وکیل برای اقدام برای شما به اندازه انتخاب یک نماینده مهم است. پس از پذیرش پیشنهاد، آنها فروش را مدیریت خواهند کرد. اغلب ارزش این را دارد که از مشاور املاک خود یک ارجاع دریافت کنید، یا از خانواده و دوستان برای توصیه ها بخواهید.

برای استخدام وکیل خود هرگز زود نیست. می توانید از آنها بخواهید که قرارداد را آماده کنند و در صورت وجود نماینده مدیر، مطمئن شوید که بسته اطلاعات اجاره فروشنده را آماده کرده اند، تا وقتی خریدار پیدا کردید همه چیز سر جای خود باشد. در اسکاتلند، شما همچنین به یک نقشه بردار برای نوشتن یک گزارش خانگی نیاز دارید. وکیل شما به اطلاعاتی از شما نیاز دارد – همه چیز از اسناد مالکیت و گواهی کنترل ساختمان برای هر کاری که انجام داده اید گرفته تا اسناد اجاره ای و سابقه خدمات دیگ بخار، بنابراین ایده خوبی است که شروع به کندن آنها کنید.

9. پذیرش یک پیشنهاد

وقتی پیشنهادی دریافت می کنید، به این معنی نیست که فروش نهایی شده است، بنابراین کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای حفظ روند فروش انجام دهید. تا آنجا که می توانید در مورد زمان بندی منعطف باشید و تا آنجا که می توانید در مورد تهیه هر گونه اسناد درخواستی کارآمد باشید.

کریستوفر اسکات از همپتون‌ها توصیه می‌کند: «حتماً با وکیل و نماینده املاک خود در تماس باشید تا از آنچه در طول فرآیند در حال وقوع است مطلع شوید». “برای کمک به ادامه کارها، ممکن است بخواهید در شروع فرآیند بر روی به‌روزرسانی هفتگی بین همه طرف‌ها توافق کنید تا احتمال هرگونه سوءتفاهم یا سوء تفاهم کاهش یابد.

او می افزاید: “مهم است که در جریان باشید، زیرا اگر درک کنید که چه کاری باید انجام شود، و تا چه زمانی، مدیریت فرآیند فروش برای شما آسان تر خواهد بود.”

10. مبادله قراردادها

هنگامی که همه طرفین توافق کردند، ” تبادل قراردادها ” انجام می شود ، به این معنی که هر دو طرف از نظر قانونی ملزم به فروش هستند. در انگلستان و ولز، مبادله قراردادها آخرین مرحله از روند قانونی است که پس از آن نمی توانید از آن خارج شوید (بدون از دست دادن سپرده خود و هرگونه هزینه قانونی که ممکن است متحمل شده باشید). در اسکاتلند، این اتفاق کمی زودتر در این فرآیند رخ می دهد.

بین مبادله و تکمیل، بیانیه ای برای شما ارسال می شود که هزینه ها، هزینه های وکیل و پول وام مسکن در حال بازپرداخت را نشان می دهد. اگر همزمان خرید دیگری انجام می‌دهید، ممکن است لازم باشد یک پرداخت موجودی ارسال کنید.

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که سند  انتقال سند را امضا کنید که پس از تکمیل، مالکیت ملک منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: ایده هایی برای طراحی و بازسازی منزل

11. آماده شدن برای خروج

این جابجایی به آماده سازی زیادی نیاز دارد و یکی از مزایای داشتن زمان بین تعویض و تکمیل این است که می توانید زمانی که تاریخ جابجایی تایید شده دارید، ترتیبات جابجایی خود را نهایی کنید. این بدان معناست که می توانید کارهایی مانند لغو بیمه خانه خود را به موقع برای نقل مکان انجام دهید و مطمئن شوید که مترهای خود را قبل از حرکت خوانده اید.

12. روز تکمیل و حرکت

در روز تکمیل، پول فروش خانه شما از وکیل خریدار به وکیل شما منتقل می شود. به محض این که این اتفاق می افتد، خانه شما فروخته می شود. شما باید تمام دارایی خود را از ملک خارج کنید، به غیر از مواردی که توافق کرده اید به خریدار خود بفروشید، زیرا آنها مشتاقانه کلیدها را از مشاور املاک جمع آوری می کنند.

ماریون کوری، یک ارزش‌گذار در آژانس‌های املاک گالبریث، می‌گوید: «فکر کنید که چگونه می‌خواهید ملکی را که به تازگی خریده‌اید پیدا کنید و خانه‌تان را با کف‌های جارو شده و فرش‌های جارو شده تمیز بگذارید. مقدار زیادی لامپ در حال کار را نیز بگذارید.

فروش خانه چقدر طول می کشد؟

اگر قصد دارید خانه خود را بفروشید ، ابتدا باید موارد زیادی را در نظر بگیرید . از پیدا کردن یک مشاور املاک گرفته تا رسیدگی به بازدیدها و پیشنهادات می تواند یک فرآیند طولانی باشد. ما هشت مرحله کلیدی برای فروش خانه شما را ترسیم می کنیم تا به شما کمک کند تا در مورد مدت زمانی که ممکن است طول بکشد، ایده بگیرید.

این مقاله شامل موارد زیر است:

  • فروش خانه چقدر طول می کشد؟
  • از کجا یک مشاور املاک خوب پیدا کنم؟
  • چگونه می توانم ارزش ملک خود را بدست بیاورم؟
  • از چه وکیلی استفاده کنم؟
  • در مورد مبادله قراردادها چه چیزی دخیل است؟

به دنبال دریافت وام مسکن هستید؟ ابزار مقایسه وام مسکن ما می تواند به شما در یافتن بهترین معامله کمک کند.

فروش خانه چقدر طول می کشد؟

متأسفانه، این کمی شبیه این است که بپرسید طول یک تکه ریسمان چقدر است؟

  • چقدر طول می کشد تا خریدار پیدا شود
  • طول زنجیره ای که در نهایت در آن قرار می گیرید
  • پیچیدگی فرآیند انتقال؛ هر گونه مشکل در جستجو و نظرسنجی
  • مشکلات مربوط به سایر خواص در زنجیره

به طور معمول، شما می توانید انتظار داشته باشید که فرآیند انتقال (که فقط زمانی شروع می شود که یک پیشنهاد را بپذیرید) 12 تا 16 هفته طول بکشد. اگر خوش شانس باشید و زنجیره کوتاه باشد، ممکن است سریعتر باشد – اما اگر در طول مسیر مشکل وجود داشته باشد، ممکن است بیشتر طول بکشد.

1. یک مشاور املاک پیدا کنید

یک مشاور املاک سنتی برای خانه شما ارزش قائل می شود، آن را بازاریابی می کند، بازدیدها را انجام می دهد و پیشنهادات را مدیریت می کند.

طبق گفته اتحادیه مالکان خانه، میانگین کارمزدها معمولاً از 0.9٪ تا 3.6٪ از قیمت فروش شما متغیر است، بنابراین برای خرید در اطراف هزینه پرداخت می شود.

ممکن است فکر کنید که می توانید با انجام حداقل بخشی از کار خود، مقداری پول پس انداز کنید. در نتیجه، فروشندگان بیشتری به نمایندگی های املاک آنلاین روی می آورند. در ابتدایی ترین حالت، اینها دارایی شما را در وب سایت های بزرگ فروش خانه فهرست می کنند. اما شما باید کار اصلی عکاسی، ترتیب مشاهده و غیره را انجام دهید. با این حال، بسیاری از آنها شروع به ارائه خدمات سنتی آژانس املاک نیز می کنند. بسته به بسته‌ای که انتخاب می‌کنید، این می‌تواند شامل ارزش‌گذاری، کمک به بازدید و خدمات بررسی خریدار باشد.

هزینه ها معمولا ثابت و بین 300 تا 1500 پوند است، بسته به خدماتی که برای آن می روید. بهترین مشاور املاک برای شما به ملکی که می فروشید، میزان پولی که می خواهید پس انداز کنید و میزان تمایل شما برای انجام بخشی از پیوند بستگی دارد. مشاوران املاک سنتی باید دانش محلی بهتری داشته باشند و با هزینه ای بر اساس درصد، برای دریافت بهترین قیمت ممکن تلاش خواهند کرد. با این حال، این سرویس با یک برچسب قیمت همراه خواهد بود. فروش خانه به صورت خصوصی بدون هیچ کمکی از نماینده امکان پذیر است، اما اگر قبلاً خریدار نداشته باشید، احتمالاً کار سختی است.

2. برای خانه خود ارزش قائل شوید

شما باید تصمیم بگیرید که وقتی خانه خود را به بازار عرضه می کنید، چه قیمتی را می خواهید. ارزش آن را دارد که نظرات آژانس‌های املاک محلی را در نظر بگیرید، اما می‌توانید با بررسی اینکه چه املاک مشابهی در منطقه شما به فروش رسیده‌اند، ایده بگیرید. قیمت املاک فروخته شده را جستجو کنید.

همچنین می توانید از ابزارهای ارزیابی Rightmove و Zoopla استفاده کنید . مهم است که واقع بین باشیم. فروشندگانی که وابستگی عاطفی به خانه خود دارند، اغلب فکر می کنند که ارزش خانه بیش از آنچه که هست دارد. ما در اینجا راهنمایی های بیشتری در مورد چگونگی بررسی قیمت ملک در منطقه محلی شما ارائه می دهیم .

3. یک EPC ترتیب دهید

همه فروشندگان باید گواهی عملکرد انرژی برای ملک خود به خریداران ارائه دهند. اینها بازده انرژی آن را از AG رتبه بندی می کنند. انتظار دارید برای یک EPC مبلغ 50 تا 120 پوند به یک ارزیاب انرژی بپردازید. با این حال، گواهینامه‌ها ده سال طول می‌کشد، بنابراین ممکن است بتوانید از گواهی‌هایی که هنگام نقل مکان دریافت کرده‌اید استفاده کنید – مگر اینکه تغییراتی ایجاد کرده باشید که رتبه‌بندی خانه شما را بهبود بخشد.

4. بازدیدها و پیشنهادات

معمولاً بین عرضه خانه شما به بازار و پذیرش پیشنهاد ده هفته طول می کشد. اما اگر ملک شما مورد تقاضا باشد، می تواند بسیار سریعتر بفروشد.

برای فروش سریع، مطمئن شوید که خانه شما بهترین ظاهر را دارد. شیشه پاک کن را گرد کنید، کاملا تمیز کنید و تا جایی که می توانید شلوغی را از بین ببرید. و سایر اعضای خانواده از جمله سگ را برای تماشا بیرون کنید. می خواهید خانه تا حد امکان خالی باشد.

اگر نماینده ای در حال مشاهده است، ممکن است شما هم بخواهید بیرون بروید، مگر اینکه شاید برای بار دوم باشد و خریدار بالقوه سؤالی داشته باشد.

امیدوارم یک یا دو پیشنهاد دنبال شود. اگر در نهایت با چندین مورد مواجه شدید، کمک یک نماینده می تواند بسیار ارزشمند باشد. این فقط در مورد پولی که خریدار بالقوه ارائه می دهد نیست، بلکه موقعیت آنها نیز مطرح است.

در نظر گرفتن:

  • آیا آنها می توانند ملک را بپردازند؟
  • آیا آنها برای فروش دارند تا فروش خانه شما بخشی از یک زنجیره باشد؟
  • بازه زمانی آنها چیست و آیا آنها با زمان شما مطابقت دارند؟

لازم نیست فورا پیشنهادات را بپذیرید. پیشنهادها اغلب 5 تا 10 درصد کمتر از قیمت درخواستی هستند. اما در بازار فروشنده، ممکن است آنچه را که به دنبال آن هستید به دست آورید. اگر خوش شانس باشید و در نهایت با پیشنهادهای متعدد در حدود قیمت درخواستی روبرو شوید – و هیچ پیشنهادی وجود ندارد که از بقیه پیشی بگیرد – ممکن است مشاور املاک شما پیشنهادات مهر و موم شده را پیشنهاد دهد. در اینجا، بدون اطلاع از اندازه پیشنهادات دیگر، هر خریدار حداکثر قیمتی را که آماده پرداخت است، بیان می کند. حتی زمانی که یک پیشنهاد را پذیرفتید، همچنان مشمول قرارداد است. شما فقط زمانی متعهد به فروش هستید که قراردادها رد و بدل شده باشد.

5. یک وکیل بگیرید

هنگام فروش خانه خود باید یک وکیل حمل و نقل استخدام کنید.

ممکن است مشاور املاک شما یکی را توصیه کند، اما شما حق دارید خودتان انتخاب کنید. هزینه ها را مقایسه کنید و متوجه شوید که اگر فروش کامل نشود چه چیزی را دریافت خواهند کرد.

شما می توانید انتظار داشته باشید که برای فروش خانه خود بین 400 تا 1500 پوند بپردازید. اما اگر در حال خرید ملک نیز هستید، ارزش آن را دارد که با وکیل خود مذاکره کنید.

6. برای کارهای اداری آماده شوید

پس از شروع انتقال سیل کاغذبازی وجود خواهد داشت. هر چه سریعتر با آن کار کنید، سریعتر خانه خود را می فروشید.

این اسناد شامل TA6 است که اطلاعات بیشتری در مورد ملک شما به خریدار می دهد و TA10 که لوازم و یراق آلات را که می خواهید به جا بگذارید. فرم های اضافی برای فروش املاک اجاره ای وجود خواهد داشت .

همچنین ممکن است لازم باشد به سؤالات خریدار خود از طریق وکیل خود پاسخ دهید و با هر مشکلی که از نظرسنجی ناشی می شود مقابله کنید. این ممکن است به معنای پرداخت هزینه تعمیرات یا مذاکره مجدد در مورد قیمت باشد.

7. مبادله قراردادها

هنگامی که هر دو وکیل از جنبه های حقوقی فروش شما راضی باشند، شما آماده مبادله قراردادها هستید. در این مرحله، فروش از نظر قانونی لازم الاجرا می شود.

همچنین اکنون می توانید با تاریخ تکمیل موافقت کنید. اکثر افراد بین یک هفته تا یک ماه بعد تاریخ تعیین می کنند، اگرچه امکان تعویض و تکمیل در همان روز وجود دارد.

به احتمال زیاد انعطاف پذیری بیشتری برای تاریخ های تکمیل در یک زنجیره کوتاه وجود دارد.

8.  تکمیل و خروج

در روز تکمیل، پول فروش ملک شما بین وکلا منتقل می شود. هر چه در یک زنجیره بالاتر بروید، ممکن است برای تأیید اینکه همه چیز از سر گذرانده است، مدت بیشتری منتظر بمانید.

به محض اتمام معامله، باید ملک را تخلیه کنید. خریدار شما کلیدها را از مشاور املاک جمع آوری می کند و به زودی می رسد.