You are currently viewing راهنمای کامل بازسازی حمام و دستشویی خانه بهترین ایده های 2024

راهنمای کامل بازسازی حمام و دستشویی خانه بهترین ایده های 2024

بازسازی حمام و دستشویی چگونه انجام می شود؟ ایده بازسازی حمام و دستشویی خانه به همراه تمامی هزینه ها و شرایط بازسازی برای یک خانه یک، دو یا سه طبقه. چه در مورد برنامه ریزی برای بازسازی حمام و دستشویی می کنید، یا به تازگی بازسازی حمام را آغاز کرده اید و می خواهید مطمئن شوید که پروژه شما چشم انداز شما را برآورده می کند – راهنمای کامل ما مملو از نکات و توصیه های مفیدی است که به شما در راه خود کمک می کند.

بازسازی حمام یک پروژه هیجان‌انگیز است و برای بسیاری از نوسازان لحظه‌ای است که منتظر آن بودند، زمانی که با یک مجموعه حمام قدیمی و سیستم لوله‌کشی قدیمی خداحافظی می‌کنند و به یک استراحتگاه تازه، درخشان و شایسته آبگرم سلام می‌کنند.

اما قبل از اینکه در اولین نمایشگاه حمامی که وارد آن می شوید غافل شوید، کمی زمان بگذارید تا فضا را به درستی برنامه ریزی کنید، درباره همه گزینه ها در مورد چیدمان و چیدمان حمام تحقیق کنید و در نظر بگیرید که چه کسی کار را برای شما انجام خواهد داد. به یاد داشته باشید، بسیاری از پیمانکاران ساختمانی نیز می توانند در طراحی حمام به شما کمک کنند.

پروژه و عکس حمام توسط Magic Projects عضو FMB
پروژه و عکس توسط  Magic Projects عضو FMB

نصب تجهیزات حمام و دستشویی : آیا به یک سازنده حرفه ای نیاز دارم؟

مشاغل مختلفی در تجهیز حمام وجود دارد – یک سازنده، یک کاشی کار، یک برقکار و یک لوله کش. ممکن است به یک گچ کار یا دکوراتور نیز نیاز داشته باشید. برخی از سازندگان می توانند تمام کارهای مورد نیاز در نصب حمام را انجام دهند. اگر از سازنده ای استفاده می کنید که می تواند بر نصب حمام نظارت و پروژه مدیریت کند، آنها همچنین می توانند معاملات را برای شما استخدام و هماهنگ کنند.

مسیر شما باید چندین عامل را منعکس کند: از جمله بودجه شما، سطح مهارت‌های DIY شما، نوع مقیاس زمانی که دارید کار می‌کنید، میزان کاری که احتمالاً در نصب حمام شما انجام می‌شود و نوع لوازم حمام که انتخاب کرده‌اید.

چندین سناریو متداول وجود دارد که در آن استفاده از سازنده برای مدیریت بازسازی حمام، رویکرد درستی است، از جمله:

  • نصب یک حمام کاملاً جدید از ابتدا. این اغلب در مورد پروژه‌های بازسازی بزرگ‌تر اتفاق می‌افتد، که در آن حمام‌های جدید در یک بخش داخلی نصب می‌شوند یا جایی که حمام‌ها از اتاق‌هایی که قبلاً به استفاده دیگری داده شده‌اند ایجاد می‌شوند.
  • وقتی دیوارهای مهمانی (دیوارهای مشترک بین شما و همسایه) ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.
  • زمانی که دیوارهای داخلی نیاز به ساخت یا حذف دارند. این امر به ویژه زمانی که دیوارها ساختاری هستند (باربر) است.
  • جایی که اتصالات جدید نیاز به تقویت کف‌های موجود دارند – یک مشکل رایج در هنگام نصب حمام‌های جدید و لوکس.
  • برای ایجاد یک اتاق مرطوب، که در آن محاسبات ساختاری، عایق رطوبتی و مسائل زهکشی معمولاً با آن مواجه است.
  • زمانی که تصمیم گرفته اید به جای استفاده از خدمات تامین و تناسب داخلی از متخصص حمام، تمام وسایل و اتصالات را از تامین کنندگان مختلف تهیه کنید. یک سازنده می تواند پروژه را برای شما اجرا کند.
  • در مواردی که مقررات ساختمانی (همچنین به عنوان قوانین ساختمان شناخته می شود) تأیید یا انطباق مورد نیاز است.
  • هنگام انتخاب وسایل و یراق آلات خاصی که برای جا دادن به دانش حرفه ای نیاز دارند، مانند کاشی سنگی با فرمت بزرگ یا لوازم بهداشتی دیواری.
  • اگر برای مدیریت حمام خود مشکل دارید (شاید به دلیل محدودیت زمانی). استفاده از سازنده برای مدیریت کل پروژه به این معنی است که شما یک متخصص در اختیار دارید که می تواند از تیم معاملات مورد اعتماد خود استفاده کند. استفاده از این گزینه به این معنی است که بیشتر کارهای سازمانی به شخص دیگری واگذار می شود، به علاوه بسیاری از سازندگان در تمام جنبه های نصب حمام، از جمله کاشی کاری، لوله کشی و برق مهارت دارند، بنابراین نیازی نیست که تجارت را جداگانه تهیه کنید.

انتخاب سازنده

سازنده حمام

وقتی نوبت به یافتن سازنده مناسب برای این شغل می‌رسد، همراه با درخواست از دوستان و خانواده برای توصیه‌ها، از   ابزار Find a Builder ما استفاده کنید. اعضای ما کارشناسانی هستند که به طور حرفه ای بررسی شده و به طور مستقل بازرسی شده اند تا اطمینان حاصل شود که بالاترین استانداردها را برآورده می کنند.

هنگام انتخاب سازنده برای بازسازی حمام، مطمئن شوید که آنها نه تنها از قوانین ساختمانی مربوط به تاسیسات حمام اطلاع خوبی دارند، بلکه می توانند درک خوبی از نوع کار حمام شما انجام دهید و پروژه های مشابهی را در حمام انجام داده اند. گذشته

شما باید قبل از تصمیم گیری نهایی خود حداقل سه پیشنهاد دریافت کنید – راهنمای ما را برای نکاتی در مورد انتخاب درست برای پروژه خود ببینید.

چگونه برای بازسازی حمام و دستشویی برنامه ریزی کنیم

قبل از اینکه شروع به انتخاب لوازم بهداشتی و بررسی جدیدترین طرح های حمام کنید، باید زمانی را صرف برنامه ریزی مناسب حمام کنید تا مطمئن شوید که کاملاً با نیازهای فردی شما مطابقت دارد.

اگر از یک سازنده برای نصب حمام برای خود استفاده می کنید، از همان ابتدا با آنها در ارتباط باشید که از فضای جدید چه می خواهید – یک سازنده با تجربه می تواند در توضیح جنبه های کاربردی چیدمان ها، اتصالات و هزینه های احتمالی آن بسیار ارزشمند باشد. .

یک ایده واضح و مختصر از آنچه از حمام می خواهید نیز اساس خلاصه ای است که به تامین کننده، نصاب یا سازنده حمام خود می دهید. بسیاری از Master Builders همچنین می توانند به شما در طراحی حمام خود کمک کنند، بنابراین آنها را از مراحل اولیه وارد پروژه خود کنید.

وقتی نوبت به بازسازی حمام می رسد، با بررسی چیدمان حمام که بیشترین استفاده را از فضا می کند، شروع کنید.

  • با موقعیت توالت شروع کنید، به موقعیت لوله خاک موجود و محل ورود آن به اتاق نگاه کنید – این بهترین مکان را برای توالت جدید به شما نشان می دهد و سپس می توانید آن را دور بزنید.
  • از کاغذ گراف برای علامت گذاری درها یا پنجره ها، به علاوه هر ویژگی موجودی که ممکن است بر چیدمان حمام تأثیر بگذارد، مانند دیوارها، پنجره های خوابگاه، طاقچه ها یا سقف های شیب دار استفاده کنید.
  • سپس می‌توانید با محل قرار دادن لوازم بهداشتی (حوض، حمام، محفظه دوش) بازی کنید و حتماً آن را به همان مقیاس بکشید.
  • اگر از یک سازنده برای نظارت بر پروژه استفاده می کنید، ممکن است آنها بتوانند با شما در چیدمان حمام کار کنند یا حتی چندین ایده چیدمان حمام برای شما ارائه دهند.
  • مهم است که به این فکر کنید که حمام توسط چه کسی استفاده می شود. برای مثال، هر کسی که بچه کوچکی دارد، ممکن است بخواهد حمام کند و باید به فکر سطوحی باشد که به راحتی تمیز شوند و لغزنده نشوند. از طرف دیگر، دوش و حوضه های دوقلو ممکن است برای حمام اصلی مناسب باشند.
تصویر حمام جدید
پروژه و عکس توسط عضو FMB  Orchestrate Design and Build Ltd

 

آیا حمام را بازسازی می کنید یا از صفر شروع می کنید؟

چندین راه برای دستیابی به حمام جدید وجود دارد:

یک به روز رسانی ساده  بهترین گزینه برای هر کسی است که با بودجه کمی بازسازی می کند. برای جلوگیری از جابجایی لوله کشی، طرح فعلی را همانطور که هست نگه دارید، اما از لوازم بهداشتی مدرن تر، انباری اضافی یا حوله گرم کن استفاده کنید.

بازسازی حمام  معمولاً شامل جابجایی اشیا در اطراف، یا شاید گسترش فضا با گنجاندن یک WC جداکننده یا سرقت مقداری فضا از یک اتاق خواب اضافی است، که اغلب می تواند شامل سیستم های لوله کشی جدید یا تغییر یافته باشد.

در مورد  ساختمان‌های جدید یا پروژه‌های بازسازی بزرگ‌تر ، حمام در فضایی کاملاً جدید ایجاد می‌شود، در این صورت خدمات یک سازنده یا حرفه‌ای دیگر برای اطمینان از مطابقت لوله‌کشی و برق جدید شما با مقررات ساختمان حیاتی خواهد بود.

در تمام موارد، شما باید در مرحله طراحی در مورد جابجایی لوله کشی، زباله، لوله کشی و برق با سازنده خود صحبت کنید.

انتخاب لوازم بهداشتی

توالت و لگن هر دو از ملزومات حمام هستند. فراتر از آن، انتخاب به حمام، کابین دوش یا هر دو بستگی دارد.

دوش بیش از حد حمام یا محفظه جداگانه؟ 
هرکسی که به دنبال ایده های حمام کوچک است باید دوش بیش از حد حمام را در نظر بگیرد. به حمام های دوش نگاهی بیندازید که وان در یک انتهای آن شکل گرفته است تا فضای بیشتری برای ایستادن فراهم کند. به دنبال حمام هایی با پایه های مسطح نیز باشید، در حالت ایده آل با پوششی غیر لغزنده.

اگر می خواهید یک کابین دوش داشته باشید، حداقل اندازه راحت 760 میلی متر در 760 میلی متر است، با فضای خالی حداقل 610 میلی متر. محفظه‌هایی با پانل‌های شیشه‌ای ثابت و درهای کشویی که نیازی به فضای بیرونی ندارند، گزینه‌ای عالی برای حمام‌های کوچک هستند، در حالی که محفظه‌های بزرگ‌تر حس تجمل را به شما می‌دهند.

اندازه استاندارد حمام چیست؟
حمام ها در حمام های خانوادگی به خوبی کار می کنند و اگرچه اندازه استاندارد حمام 1700 میلی متر در 700 میلی متر است، اما می توان حمام های بزرگتر یا کوچکتر از این را خریداری کرد و همچنین حمام های دو طرفه را که زباله ها در مرکز آن قرار می گیرند، خریداری کرد.

انتخاب یک حوضچه
هنگامی که نوبت به انتخاب یک حوضچه می رسد، بزرگتر بهتر است – بنابراین به دنبال بزرگ ترین اندازه ای که می توانید مناسب باشد، بخصوص در حمام خانوادگی بروید. حوض های دیواری و نیمه پایه می توانند حس بیشتری از فضای کف ایجاد کنند و به شما امکان می دهند ارتفاعی که در آن ثابت می شوند را تنظیم کنید. حوضچه های تمام پایه اغلب ارزان تر هستند و ظاهری سنتی دارند.

 

چه مقررات ساختمانی را باید در نظر بگیرم؟

اگر در حال بازسازی حمام هستید (برخلاف نصب یک حمام کاملاً جدید)، به احتمال زیاد خدماتی مانند برق، لوله کشی و ضایعات متصل خواهید شد. با این حال، اگر در حال ارتقاء یراق آلات و وسایل حمام خود هستید یا چیدمان وسایل بهداشتی خود را تغییر می دهید، ممکن است متوجه شوید که به سیم کشی یا لوله کشی اضافی یا تغییر مسیر سرویس های موجود نیاز دارید.

در حالی که تعویض ظروف بهداشتی و شیرآلات خسته قدیمی نیازی به تایید مقررات ساختمانی ندارد، تغییر محل حمام یا اضافه کردن حمام جدید نیازی به این امر ندارد.

به همین ترتیب، هر کار الکتریکی در نزدیکی و اطراف مناطق مرطوب، مانند حمام و دوش، باید مطابق با قوانین ساختمان باشد، همانطور که هر کاری که بر روی سیستم های زهکشی موجود گسترش می یابد یا تغییر می دهد.

این یکی دیگر از زمینه هایی است که در آن استفاده از سازنده ماهر در هدایت شما در پروژه بسیار ارزشمند خواهد بود. در صورت مدیریت پروژه برای شما، بسیاری از سازندگان قادر خواهند بود برای انجام کارهای برقی و لوله کشی، مشاغل قابل اعتماد را استخدام کنند.

هنگامی که کار کامل شد، استخدام کنندگان شما باید گواهینامه مورد نیاز را ارائه دهند که ثابت می کند کار با مقررات ساختمان در صورت لزوم مطابقت دارد. این یک بخش استاندارد از روش است به شرطی که از معاملات واجد شرایط استفاده کرده باشید. توجه داشته باشید که این مسئولیت شماست که گواهینامه های خود را به طور ایمن ذخیره کنید و در صورت نیاز نشان دهید – خریداران بالقوه زمانی که می خواهید خانه خود را بفروشید می خواهند اسناد منطبق را ببینند.

برای جزئیات بیشتر، از جمله گواهینامه هایی که نیاز دارید و نحوه استخدام لوله کش و برقکار واجد شرایط، به راهنمای ما در مورد مقررات ساختمان نگاهی بیندازید   .

تصویر حمام جدید
پروژه و عکس توسط عضو FMB  MK Refurbishment London Ltd.

بازسازی حمام و دستشویی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان لازم برای تکمیل بازسازی کامل حمام می تواند از چند هفته برای نصب ساده تا چندین هفته برای پروژه های بزرگتر و پیچیده حمام متفاوت باشد.

سازنده شما می‌تواند نشانه‌ای از مقیاس‌های زمانی به شما ارائه دهد تا بدانید چه انتظاری دارید، اما همچنین به درک یک برنامه معمولی از کارهای نصب حمام کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای بازسازی و نوسازی ساختمان

برنامه معمولی کارها برای نصب حمام

  1. خلاصه حمام خود را توسعه دهید و بودجه خود را برنامه ریزی کنید.
  2. یک سازنده پیدا کنید، خلاصه خود را به آنها نشان دهید و قبل از استخدام حداقل سه پیشنهاد دریافت کنید.
  3. سازنده خود را انتخاب کنید، یک قرارداد کتبی امضا کنید، کار خود را رزرو کنید و برنامه را نهایی کنید. (از قبل برنامه ریزی کنید زیرا اکثر سازندگان خوب برای شروع فوری در دسترس نخواهند بود).
  4. خلاصه نهایی خود را تأیید کنید و لوازم بهداشتی، مواد، یراق آلات و وسایل خود را با همکاری سازنده خود انتخاب کنید.
  5. حمام موجود را بشکنید و بردارید.
  6. ابتدا لوله کشی و برق را تعمیر کنید، خدمات جدید را در محل خود قرار دهید و با لوله ها و سیم کشی هایی که اکنون از کار افتاده اند برخورد کنید.
  7. تسطیح دیوارها، نصب تخته گچ و یا تخته پشتی کاشی، گچ کاری.
  8. تعمیر و گچ کاری سقف.
  9. تسطیح، تقویت (در صورت لزوم)، کف کشی و ضد آب کردن کف.
  10. تعمیر لوله کشی دوم شامل نصب توالت، حوله گرم کن، حمام و شیرآلات، دوش، محفظه دوش، حوضچه و شیر.
  11. سیم‌کشی دوم، از جمله نصب فن استخراج، نقاط ریش تراش، گرمایش از کف برقی، کلیدهای نور و نورافکن.
  12. کاشی کاری دیوار و کف.
  13. دکوراسیون نهایی.
  14. گواهی های لازم برای نگهداری ایمن به شما داده می شود.
  15. از اولین حمام خود در حمام جدید لذت ببرید!

میانگین هزینه های بازسازی حمام

قیمت یک حمام کاملا جدید بر اساس هزینه مواد، پیچیدگی پروژه شما و زمان نصب مورد نیاز خواهد بود. تهیه حداقل سه قیمت به شما کمک می کند تا ارزیابی دقیق تری از هزینه احتمالی حمام رویایی خود داشته باشید.

تغییراتی که بر هزینه حمام جدید یا بازسازی شده شما تأثیر می گذارد شامل اندازه اتاق، سطح مشخصات مورد نظر شما، نوع اتصالاتی که انتخاب کرده اید و مکان شما می باشد. هر گونه موارد اضافی مانند کاشی های سنگ طبیعی، گرمایش از کف، طرح روشنایی جدید، حوله گرم کن طراح و لوازم تزئینی نیز باید در بودجه شما لحاظ شود.

اتصالات اولیه مانند حمام های اکریلیک استاندارد و دوش های برقی ساده در پایین ترین سطح مقیاس قیمت قرار دارند، در حالی که اقلام درجه یک مانند حمام های سنگ طبیعی، حوض های شیشه ای و کابین های دوش چند منظوره به بودجه بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال، هزینه یک توالت اولیه می تواند تا 50 پوند باشد، اما برای یک مدل با کیفیت بهتر، می تواند به بیش از 500 پوند افزایش یابد. دوش می تواند از 50 پوند قیمت داشته باشد و مدل های بالاتر از 2000 پوند قیمت دارند. به یاد داشته باشید ارزان همیشه شاد نیست!

با توجه به  فروشگاه بزرگ حمام ، هزینه متوسط ​​مواد برای یک حمام جدید در حال حاضر 4500 پوند است، بدون احتساب نصب. VictoriaPlum  هزینه نصب و راه اندازی برای یک بازسازی ساده را به طور متوسط ​​4500 پوند تخمین می زند.

در حالی که حفظ بودجه مهم است، به خاطر داشته باشید که بعید است که بادوام ترین، باکیفیت ترین یراق آلات و وسایل را با قیمت های مقرون به صرفه دریافت کنید. به یاد داشته باشید که طیف گسترده ای از عوامل بر هزینه پروژه شما تأثیر می گذارد و سوئیت های حمام با کیفیت بالا اغلب به طور قابل توجهی بیشتر از میانگین پروژه هزینه دارند.

هنگام انتخاب اتصالات و مواد در انتهای مقیاس گران‌تر، استفاده از یک سازنده حرفه‌ای واقعاً سودمند است – اگر مشکلی پیش بیاید، تلاش برای جا دادن آنها بر اساس DIY اقتصاد نادرستی است. گرفتن سه مظنه همچنین به شما کمک می کند تا ببینید آیا یک تخمین بسیار گران یا بسیار ارزان به نظر می رسد.

فراموش نکنید که هزینه های مربوط به کندن و از بین بردن حمام قدیمی، گچ کاری و دکوراسیون را در نظر بگیرید – هزینه های این کار می تواند بخش بزرگی از بودجه را تشکیل دهد. همچنین، به یاد داشته باشید که بررسی کنید آیا مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می شود و آیا در قیمت لحاظ شده است یا خیر.

حمام جایی است که اکثر صاحبان خانه هر روز را شروع می کنند و به پایان می رسانند، اما این فضای پر استفاده اغلب در هنگام بررسی اصلاحات در خانه نادیده گرفته می شود. وقتی مهمان‌ها برای بازدید به آنجا می‌آیند، از دستشویی قدیمی خود احساس خجالت می‌کنید؟ ما به شما کمک می کنیم تا حمام خود را بازسازی کنید و هزینه ها را پایین نگه دارید.

با رفتن به این مسیر که خودتان آن را انجام دهید، به خصوص برای تخلیه حمام، می توانید انتظار داشته باشید تا چند هزار دلار پس انداز کنید. سایر نکات صرفه جویی در هزینه برای بازسازی حمام شامل محدود کردن استفاده از مواد گران قیمت مانند کاشی و تمیز کردن وسایل به جای خرید جدید است.

این هفت مرحله را برای تکمیل بازسازی حمام از بالا به پایین دنبال کنید.

حمام بازسازی شده با کف کاشی سفید و دوش و روشویی آبی

چطور خودم حمام و دستشویی را بازسازی کنم؟

در مورد عناصر طراحی تصمیم بگیرید

قبل از شروع به بازسازی حمام، طرحی را انتخاب کنید که با دید شما و همچنین مجموعه مهارت های DIY شما مطابقت داشته باشد. راه های مختلفی برای نزدیک شدن به این پروژه وجود دارد، از رنگ آمیزی مجدد و تعویض روشویی گرفته تا تخلیه فضا و شروع از ابتدا.

در اینجا چند جزئیات وجود دارد که باید قبل از شروع بازسازی حمام خود به آنها توجه کنید:

  • طرح رنگ: به یک خانه مزرعه مدرن علاقه مندید؟ یا به دنبال یک طراحی تمیز و معاصر برای مطابقت با بقیه دکوراسیون منزل خود هستید؟ عکس های الهام بخش برای دید خود را از قبل پیدا کنید تا مطمئن شوید کاشی های جدید حمام شما با رنگ انتخابی شما تضاد ندارند.
  • وسایل جدید: آیا دوش یا وان خود را تعویض می کنید؟ آیا سینک جدید نصب می کنید؟ تعویض یک یا هر دوی این وسایل به جدول زمانی و بودجه پروژه شما می افزاید.
  • فضاهای ذخیره سازی: حوله ها و لوازم بهداشتی خود را پس از بازسازی کجا نگهداری می کنید؟ اگر برای بزرگ‌تر کردن اتاق، کمد را جدا می‌کنید، مطمئن شوید که قفسه‌ها یا کابینت‌هایی برای جبران فضای از دست رفته در حمام خود دارید .
  • محل تاسیسات: آیا می دانید سیم کشی برق و لوله های لوله کشی در کجا قرار دارند؟ برای جلوگیری از آسیب رساندن به این اتصالات و مجبور به انجام تعمیرات گران قیمت، این مناطق را علامت گذاری کنید.

ابزار خود را جمع آوری کنید

فراتر از آنچه در جعبه ابزار بهبود خانه شما وجود دارد ، ابزارهای مفیدی برای بازسازی حمام وجود دارد.

ابزار و لوازم ضروری برای بازسازی حمام DIY:

  • ماسک ایمنی
  • دستکش
  • عینک ایمنی
  • تفنگ درزبندی
  • درزگیر سیلیکونی
  • چکش
  • متر نواری
  • چاقوی اسپکل
  • اسپکل
  • گل میخ یاب
  • مته برقی
  • نوار پری
  • سطل
  • اسکنه
  • آچار قابل تنظیم
  • پیچ گوشتی تخت
  • اره برقی
  • ابزار چاقو
  • خط گچ
  • سیم سیار

ابزارهای اختیاری که ما توصیه می کنیم:

  • Wet-dry Shop-Vac: بسیار مفید در صورت ریختن آب هنگام برداشتن توالت یا وسایل دیگر.
  • مته شارژی: حرکت در حین کار را آسان تر می کند و سیم کشش را برای سایر ابزارهای برقی آزاد می کند.

این ابزارها برای اجاره در اکثر فروشگاه های لوازم خانگی با حداقل هزینه در دسترس هستند. حتی ممکن است یک دوست یا یکی از اعضای خانواده دستی داشته باشید که به شما اجازه قرض گرفتن از آنها را بدهد.

مردی با چکش روی کف کاشی تخریب شده چکمه پوشیده است

چگونه یک حمام را در 7 مرحله بازسازی کنیم

1. وسایل حمام را بردارید

با فرض اینکه حمام خود را به طور جزئی یا کامل بازسازی می کنید، باید با برداشتن دیوارهای خشک و وسایلی که در حال تعویض هستید شروع کنید. حمام کردن خودتان خیلی سخت نیست، اما حتما این مراحل را دنبال کنید تا از اشتباهات پرهزینه در مرحله تخریب جلوگیری کنید.

نکاتی برای روده کردن حمام:

  1. با بستن آب ، تخلیه و برداشتن توالت شروع کنید تا از هر گونه نشت ناخوشایند جلوگیری کنید.
  2. اگر می خواهید وان حمام خود را بردارید، وان را بپوشانید و شروع به برداشتن کاشی حمام به سمت پایین تا گل میخ کنید. این امر به منظور بازسازی لوله کشی برای مطابقت با طرح جدید دوش یا وان شما ضروری است.
  3. در صورت لزوم عایق را از دیوارهای خود جدا کنید. از چکش روی عایق استفاده نکنید. در عوض، از یک اره رفت و برگشتی برای برش پانل ها استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود از ماسک ایمنی، دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.
  4. در نهایت، روشویی ، کابینت، آینه، کفپوش و هر ویژگی دیگری که قصد تعویض آن را دارید بردارید. هنگام برداشتن کفپوش کاشی ، ایده خوبی است که قرنیزها را جدا کرده و بعد از قرار دادن کف جدید خود دوباره نصب کنید.

نکته بازسازی حمام DIY: اجاره یک سطل زباله برای زباله های تخریب به شما این امکان را می دهد که همه چیز را به یکباره و بدون نیاز به رانندگی به سمت زباله دان محلی دور بریزید و ساعت ها از زمان پاکسازی شما کاسته شود.

2. دوش یا وان جدید را نصب کنید

بعد از اینکه حمام خود را تخلیه کردید، می توانید شروع به نصب وسایل جدید خود کنید. اگر علائمی از پوسیدگی چوب یا آسیب آب به کف زیرین شما وجود دارد ، باید قبل از نصب دوش جدید، آن را تعویض کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

برای تعویض دوش یا وان، باید تشت یا لگنی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون جدید شما و همچنین فضایی که وان فعلی شما در آن قرار دارد، باشد. حوضچه ها معمولاً به شکل مستطیل، مربع یا پنج گوش (یک گوشه بریده شده) هستند. هنگام انتخاب شکل پایه، مطمئن شوید که سایر ویژگی های حمام خود از جمله محل درب را در نظر بگیرید.

همچنین می توانید در صورت داشتن فضای کافی، یک دوش و وان ترکیبی نصب کنید. در حالی که دوش های کاسه ای برای بسیاری از صاحبان خانه جذاب تر است، توصیه می شود حداقل یک وان را برای فروش مجدد در خانه نگه دارید.

نکته بازسازی حمام DIY: نصب دوش روشویی یک به روز رسانی شیک و کم مصرف برای هر خانه ای است. اگر به دنبال تعویض وان حمام خود با کابین دوش در حین تغییر دکوراسیون حمام خود هستید، این راهنمای نحوه تبدیل وان به دوش حمام را بررسی کنید .

دوغاب کاشی صاف کننده دستی در کف

3. کفپوش جدید را بگذارید

پس از آماده سازی کفپوش خود، می توانید شروع به نصب کفپوش جدید خود کنید. در حالی که کاشی محبوب‌ترین انتخاب برای حمام است، ممکن است مواد کفپوش دیگری مانند لمینت یا وینیل را در نظر بگیرید که مقرون به صرفه‌تر و کار کردن با آن‌ها راحت‌تر است.

اگر کاشی را انتخاب می کنید، از خط گچی سنگ تراشی برای علامت گذاری خطوط مرجع عمود بر دیوار (در زاویه 90 درجه) با طولانی ترین خط پیوسته استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که کاشی های خود را در یک خط مستقیم نگه دارید همانطور که آنها را در سراسر اتاق قرار می دهید. نکات بیشتر برای چیدن کاشی کف حمام را در اینجا بیابید .

4. دیوار خشک را آویزان کنید و شروع به نقاشی کنید

گام بعدی در بازسازی حمام، آویزان کردن دیوار خشک جدید است . این می تواند زمان بر باشد، زیرا باید دیوار خشک جدید را طوری برش دهید که در اطراف دیوارهای دوش، روشویی و سایر ویژگی ها قرار بگیرد. با این حال، هنگامی که شروع به میخ زدن تخته ها کردید، باید بتوانید به سرعت از این روند عبور کنید.

این چند نکته مهم برای بازسازی حمام DIY است که باید در این مرحله به خاطر داشته باشید:

  • برای پوشاندن درزها و پر کردن شکاف ها از گل و لای دیوار خشک استفاده کنید.
  • برای دیوار دوش/حمام به جای دیوار خشک از تخته سیمانی استفاده کنید.
  • روی تخته سیمانی را با ردگارد یا غشای ضد آب دیگری بپوشانید تا از آسیب آب محافظت کنید.

بعد از اینکه دیوارهایتان را دوباره کنار هم قرار دادید، می توانید کمی رنگ به حمام خود اضافه کنید. رنگ آمیزی دیوارها یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای تازه کردن وسایل و دادن ظاهری کاملاً جدید به فضای شما است. بهتر است از رنگی با روکش نیمه براق استفاده کنید که به راحتی پاک می شود و در برابر کپک و کپک مقاوم است.

نکته بازسازی حمام DIY: در حالی که در حال آویزان کردن دیوارهای خشک و رنگ آمیزی هستید، اگر قصد انجام این کار را دارید، زمان مناسبی برای شروع به بازسازی فضای دوش و وان است. این نکات مفید را که باید هنگام کاشی کاری دیوارهای حمام خود یا اضافه کردن پشتی به آن رعایت کنید، بررسی کنید .

دوش کاشی سیاه و سفید در کنار روشویی در حمام کوچک

5. کابینت و روشویی را نصب کنید

پس از مراقبت از دیوارها، می توانید روشویی، کابینت و سایر موارد اصلی باقی مانده در لیست پانچ بازسازی حمام خود را وارد کنید.

ابتدا روشویی شامل سینک و شیر آب را نصب کنید. هنگامی که زهکشی را به شیر آب وصل کردید، می توانید به سراغ سایر لوازم ضروری مانند آینه، کابینت ها و تزئینات اطراف دوش یا وان بروید.

نکته بازسازی حمام DIY: آیا بودجه ای برای یک روشویی جدید ندارید؟ هنوز هم می توانید اتاق را به روشی مقرون به صرفه بازسازی کنید . کابینت های حمام موجود خود را بازسازی و رنگ آمیزی کنید و سخت افزار جدید اضافه کنید تا ظاهری کاملاً جدید با هزینه کمتر داشته باشید.

6. نورپردازی را به روز کنید

وسایل برقی را پیکربندی کنید و روشنایی جدید خود را نصب کنید. اگر ابعاد آنها بزرگتر یا کوچکتر از ابعاد فعلی شما باشد، باید سیم کشی را تنظیم کنید و احتمالاً اطراف سوراخ های موجود در دیوار را بچرخانید.

این مرحله ممکن است شامل جابجایی پریزهای برق باشد اگر روشویی جدید شما فضا را متفاوت از آنچه قبلا داشتید پر کند. از این گذشته، شما نمی خواهید هر روز در کنار توالت دست خود را دراز کنید تا سشوار خود را به برق بزنید. برای این مرحله باید با یک برقکار تماس بگیرید، به خصوص اگر قبلاً با سیم کشی خانه کار نکرده اید.

مالک خانه در حال استفاده از درزگیر روی پایه توالت

7. لوله کشی را وصل کنید

در این مرحله از فرآیند، حمام شما در واقع شبیه حمام است، به جز یک چیز: توالت. می‌توانید در مراحل اولیه توالت خود را مجدداً نصب کنید یا یک توالت جدید در آن قرار دهید، اما ماندن آن برای آخرین بار به شما کمک می‌کند در حین کار در قسمت‌های دیگر حمام از خرد شدن آن جلوگیری کنید.

نکات تکمیلی را به حمام تازه بازسازی شده خود اضافه کنید

در نهایت، می توانید تزئینات را در اطراف اتاق نصب کنید و شروع به تزئین کنید. تریم سنگ بنای هر بازسازی حمام است زیرا آخرین جزئیاتی را که فضای شما برای کامل شدن نیاز دارد را ارائه می دهد. برای شخصی سازی اتاق، روش های پنجره، ظروف ذخیره سازی تزئینی و تصاویر را روی دیوار اضافه کنید. سپس، یک حمام یا دوش آرامش بخش بگیرید و از فضای جدیدی که برای آن سخت کار کرده اید لذت ببرید