You are currently viewing بازسازی و نوسازی کابین آسانسور ساختمان

بازسازی و نوسازی کابین آسانسور ساختمان

بازسازی و نوسازی آسانسور ساختمان چه مراحلی دارد و چگونه انجام می شود ؟ هنگامی که تصمیم به خرید بازسازی و نصب کابین آسانسور خانگی گرفتید، می توانید از بین چندین گزینه برای سبک، مکان و ویژگی ها انتخاب کنید. انتخاب مناسب برای سبک زندگی و خانه شما بهترین بازگشت سرمایه را به شما می دهد و در عین حال به فضای زندگی شما وسیله ای امن و ایمن برای حمل و نقل بین طبقات می دهد.

نحوه انتخاب ، خرید و بازسازی آسانسور خانگی: راهنمای گام به گام

مراحل انتخاب ، خرید و بازسازی آسانسور خانگی شامل بررسی خانه، سبک زندگی و نیازهای شماست. شما باید چندین تصمیم در مورد ویژگی ها و عملیات بگیرید. خوشبختانه، شما در این فرآیند تنها نیستید. وقتی برای آسانسور خانگی به نمایندگی مراجعه می‌کنید ، می‌توانید با نحوه عملکرد اجزای مختلف فنی آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید که کدام یک از اینها برای خانه و فضای موجود شما مناسب است.

1. یک مکان در خانه را انتخاب کنید

برای بازسازی یا نصب کابین آسانسور ، جایی که آسانسور را در خانه خود نصب می کنید یک انتخاب حیاتی خواهد بود. شما نیاز دارید که برای استفاده راحت باشد و در عین حال فضایی برای پنهان کردن تجهیزات درایو وجود داشته باشد. در صورت امکان، سعی کنید دستگاه را در نزدیکی پله های خانه خود نصب کنید تا دو نفر که به طبقه دیگری می روند نزدیک یکدیگر ملاقات کنند، حتی اگر یکی از آسانسور و دیگری از پله ها برود.

به دلیل ساختار تقویت شده اطراف پله ها و فضای آزاد اضافی موجود، اغلب مناطق نزدیک پله ها برای نصب آسانسورهای خانگی ایده آل هستند. بسته به مدلی که انتخاب می کنید، ممکن است به یک اتاق مجاور در کنار آسانسور برای قرار دادن تجهیزات بالابر نیاز داشته باشید.

محل ورود و خروج شما از آسانسور نیز فاکتورهای مهمی هنگام فکر کردن به سایت است. از آنجایی که می‌توانید محل قرارگیری دروازه‌ها را انتخاب کنید، می‌توانید مکانی را انتخاب کنید که از طرف مقابل یا حتی در زوایای 90 درجه از آسانسور وارد و خارج شوید.

مکان های مناسب برای آسانسور در خانه شامل از گاراژ تا قسمت نشیمن، از قسمت نشیمن تا سالن بالایی در نزدیکی اتاق خواب یا داخل سالن های سطح پایین تا سطوح بالایی است. چیدمان خانه شما و جایی که اغلب در آن سفر می کنید به شما کمک می کند مکانی را پیدا کنید که راحت ترین وسیله برای حرکت بین طبقات را فراهم کند.

هنگامی که بدانید آسانسور را کجا نصب خواهید کرد، کار شما با سفارشی کردن کابین و سیستم عامل ادامه می یابد. همه برندها انتخاب های یکسانی برای تطبیق طرح با سلیقه شما به شما ارائه نمی دهند.

بیشتر بخوانید : نحوه نصب و راه اندازی برق ساختمان

2. سبک کابین را انتخاب کنید

با  پنج سبک کابین مختلف ، آسانسورهای Inclinator گزینه های داخلی متعددی را در اختیار شما قرار می دهند تا با دکوراسیون خانه و ترجیحات شخصی شما مطابقت داشته باشد. شما این گزینه های مشابه را از شرکت های دیگر دریافت نخواهید کرد. در مورد انتخاب های سبک کابین خود با فروشنده محلی Inclinator خود صحبت کنید.

کابین  100 به صورت استاندارد در آسانسورهای Inclinator ارائه می شود . این کابین ها بسته به قوانین ساختمانی محلی می توانند تا 15 فوت مربع یا بزرگتر باشند. دیوارهای سفید ساده این کابین به شما این امکان را می دهد که آنها را به دلخواه رنگ آمیزی یا تزئین کنید. کفپوش لمینت تجاری با روکش چوبی با رنگ خنثی چسبندگی مناسبی را برای چرخ‌های ویلچر و سطحی صاف تضمین می‌کند. سقف سفید به این مدل کابین کمک می‌کند تا با کمک به بازتاب نور از وسایلی که برای بالای فضا انتخاب می‌کنید، روشن‌تر شود.

اگر می خواهید فضای داخلی کابین را به فضای داخلی چوبی لوکس روی دیوارها و سقف ارتقا دهید، مدل کابین 200 را انتخاب کنید. همچنان از رنگ آمیزی ساده همان پارکت لمینت استفاده شده در مدل 100 لذت خواهید برد، اما دیوارها و سقف ها دارای چوب واقعی هستند. ما  انواع مختلفی از چوب را برای گزینه های پایان دیوار در دسترس داریم . در مرحله سفارشی سازی کابین، نوع چوب را انتخاب خواهید کرد.

درست مانند کابین 200، مدل 300 شامل دیوارها و سقف چوبی است. تفاوت بین این دو اضافه شدن قالب تزئینی بر روی 300 است. در داخل کابین 300، قالب گیری قاب عکس در نیمه پایینی، نرده صندلی در وسط، قرنیز در پایین و قالب گیری تاج در بالا پیدا خواهید کرد. این اضافات تزئینی ظاهر دیوارهای چوبی را با بافت بهبود می بخشد.

با کابین 400، شما گزینه های پانل مختلفی را در دیوارها و سقف چوبی دارید. برخلاف خودروهای 100 و 200 که از کفپوش‌های لمینت تجاری استاندارد استفاده می‌کنند، کابین‌های با شماره مدل‌های 300، 400 و 500 به شما این امکان را می‌دهند که یک پایه ناتمام انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد از همان پوشش کف در خانه خود در پایین کف استفاده کنید. آسانسور همچنین می توانید برخی از پانل های دیوار را با اکریلیک جایگزین کنید و به شما امکان می دهد بیرون از آسانسور را ببینید.

لوکس ترین مدل، کابین 500، با قاب آلومینیومی و سقف اکریلیک خود دارای زیبایی مدرن است. شما گزینه هایی برای رنگ قاب دارید، از جمله سفید، سیاه و نقره ای. پانل های شفاف در همه طرف اجازه می دهد تا بیشترین میزان دید را از داخل کابین آسانسور داشته باشید.

در حالی که گزینه‌های کابین به شما امکان سفارشی‌سازی فضای داخلی را می‌دهند، همه  ویژگی‌های ایمنی استاندارد مشابهی را ارائه می‌کنند – نرده‌ها، چراغ‌های سقفی، دروازه‌های مطابق با کد ASME 2016، قفل‌هایی برای جلوگیری از دسترسی به چاه در حین حرکت آسانسور و پشتیبان‌گیری باتری اضطراری برای پایین آوردن آسانسور تا پایین ترین سطح در قطع برق شما همچنین می توانید یک تلفن را در کابین یا باز شدن درب اتوماتیک قرار دهید.

3. کابین را سفارشی کنید

شما می توانید در هنگام بازسازی چندین ویژگی را در داخل کابین سفارشی کنید – نرده، کفپوش، سقف، دیوارها، وسایل روشنایی و پانل های کنترل. تطبیق این موارد با ترجیحات شما باعث می شود که کابین چقدر با سبک خانه شما سازگاری داشته باشد.

ابتدا انتخاب کنید که نرده استاندارد یا سفارشی را می خواهید. طرح  اصلی یک دسته چوبی تخت است . ما برای ایمنی میله ای را در داخل آسانسور قرار می دهیم، اما اگر چوب صاف برای شما جذابیت نداشته باشد، می توانید طرح جذاب تری را انتخاب کنید. گزینه های دیگر شامل نرده های گرد ساخته شده از فلز است. شما سه انتخاب برای پرداخت دارید – ضد زنگ، برنز و برنج. بافت‌سازی تضمین می‌کند که هر یک از اینها به راحتی در دست می‌شوند.

بعد، کفپوش را انتخاب کنید. کف استاندارد ما لمینت با روکش چوب مصنوعی است. شما می توانید چوبی را که کف به آن شبیه است انتخاب کنید. گزینه ها عبارتند از: گردو، گیلاس، بلوط و افرا. برای برخی از مدل‌های کابین، می‌توانید چوب بلوط ناتمام تهیه کنید یا کف را ناتمام بگذارید تا کف خانه‌تان به داخل آسانسور کشیده شود.

گزینه های سقف به نوع کابینی که انتخاب می کنید بستگی دارد. برای کابین 100، سقف دارای رنگ سفید استاندارد است. کابین های دیگر، 200، 300 و 400، این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که قسمت بالایی را سفید بگذارید یا آن را با دیوارها مطابقت دهید. 500 می تواند یک گنبد شفاف از اکریلیک در سقف برای بهبود نور و دید داشته باشد.

تکمیل دیوارها نیز به انتخاب کابین شما بستگی دارد. مدل های 200، 300 و 400 به شما امکان انتخاب چوب های مختلف برای دیوارهای داخل کابین را می دهند:

  • توسکا
  • گیلاس
  • بلوط تیره
  • بلوط متوسط
  • بلوط قرمز
  • چوب ماهون
  • افرا
  • گردو

اگر مدل 400 دارید، باید پیکربندی پنل های مورد نظر خود را نیز پیدا کنید.  بین پانل های برجسته یا فرورفته انتخاب کنید  . همچنین، برای دیوارها، شما دو گزینه اصلی دارید – یک پانل در یک ثانیه یا یک جفت روی دو صفحه دیگر با همان عرض. هر دو انتخاب دارای قالب گیری تاج هستند. برای سقف، می توانید یک، دو یا چهار پانل را انتخاب کنید.

علاوه بر سبک فضای داخلی کابین، می توانید رنگ چراغ ها و پنل را نیز انتخاب کنید که از جمله تصمیمات مربوط به قطعات الکتریکی است که باید اتخاذ کنید.

4. اجزای الکتریکی را انتخاب کنید

به منظور باسازی یا نصب کابین آسانسور ، در حالی که شما یک جفت چراغ LED به صورت استاندارد در داخل آسانسور دارید، ممکن است تا چهار چراغ داشته باشید. پوشش های چراغ ها شامل رنگ سفید در مرکز و در قاب دایره ای یا سفید در وسط با نمای بیرونی برنزی است.

می‌توانید سبک‌های تابلو برق را انتخاب کنید که شامل رنگ باشد و اینکه آیا می‌خواهید تابلویی همسطح یا برجسته داشته باشید. گزینه های رنگ برنجی برس، ضد زنگ و برنز مالیده شده با روغن است. شما همین انتخاب ها را برای ایستگاه های سالن دارید.

در صورت تمایل می توانید یک درب اتوماتیک یا درب بازکن را در آسانسور قرار دهید. برای کسانی که به تنهایی در باز کردن دروازه را با مشکل مواجه می کنند، عملکرد خودکار استفاده از آسانسور را در دسترس تر می کند. ویژگی درب اتوماتیک همچنین برای کسانی که ترجیح می دهند راحتی بیشتری را داشته باشند، یعنی عدم نیاز به دست آزاد هنگام سوار یا پیاده شدن از آسانسور پس از باز کردن درب، سود می برد.

یکی دیگر از گزینه های برقی که دارید، تلفنی است که در دیواره آسانسور تعبیه شده است. شما می توانید از این برای تماس در مواقع اضطراری در حالی که در داخل هستید استفاده کنید. برای کار کردن به خط تلفن آنالوگ نیاز دارد.

5. Elevator Gates and Operators را انتخاب کنید

شما می توانید دروازه های آکاردئونی یا قیچی را برای آسانسور و عملکرد دستی یا اتوماتیک انتخاب کنید.

دروازه های آکاردئونی دارای پانل هایی هستند که فضای داخلی آسانسور را کاملا می پوشانند.  اگر ترجیح می دهید از درب ببینید، می توانید  پانل های اکریلیک شفاف یا برنزی را انتخاب کنید. گزینه های دیگر پانل وینیل یا چوب سخت در رنگ ها و طرح های مختلف است. همچنین می توانید پایان قاب آلومینیومی – نقره ای، طلایی یا برنزی را انتخاب کنید. این سبک دروازه تنها سبکی است که اتوماسیون را به عنوان یک گزینه دارد.

درب های قیچی ظاهری کلاسیک دارند و به صورت دستی باز می شوند. می توانید آلومینیوم نقره ای یا برنز روغنی را برای پایان این دهانه ها انتخاب کنید. طراحی این دروازه ها لولاهای متمایز ظاهری قیچی را نشان می دهد که به دروازه اجازه می دهد تا به یک طرف جمع شود.

اگر دروازه آکاردئونی را انتخاب کنید، می توانید یک اپراتور دروازه اتوماتیک نیز نصب کنید. همچنین برای درب هایی که ورودی چاه آسانسور را در هر سطح می پوشانند، درب بازکن اتوماتیک نصب می کنیم. اینها درب یا درب را در صورت نیاز به طور خودکار باز می کنند و استفاده از آسانسور را راحت تر و راحت تر می کنند.

6. یک سیستم درایو برای کابین آسانسور را انتخاب کنید

سیستم درایو یکی از فنی ترین انتخاب هایی است که باید برای آسانسور خانه خود انجام دهید. فروشنده محلی Inclinator شما می تواند به شما در تصمیم گیری بهترین گزینه برای خانه شما کمک کند. شما می خواهید مطمئن شوید که فضای کافی برای کار با سیستم درایو دارید. فضای موجود را با دقت اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که اندازه گیری های صحیح را در هنگام انتخاب خود دارید.

همچنین، حداکثر مسافتی را که نیاز دارید تعیین کنید. در حالی که هر سه سیستم محرکه می‌توانند شش فرود جداگانه را در خود جای دهند، سیستم درام کابل بدون اتاق (MRL)  مسافت سفر 40 فوتی دارد ، در حالی که سیستم‌های درام کابل و هیدرولیک می‌توانند 50 فوت به بالا حرکت کنند.

سیستم درام کابل بدون ماشین دارای مکانیزم نصب شده در بالای شفت است. برای سیستم درایو نیازی به اتاق جداگانه ندارید. اگر ارتفاع بیشتری در دسترس دارید، ممکن است این گزینه را ترجیح دهید. همچنین دارای کمترین فاصله مورد نیاز بین طبقات است، بنابراین می توانید آن را برای رسیدن به نیم طبقه یا قسمت های زیر شیروانی خانه خود نصب کنید.

اگر فضای زیادی برای کابین آسانسور ندارید اما یک اتاق جداگانه برای تجهیزات آسانسور دارید، آسانسورهای هیدرولیک یا درام کابلی را در نظر بگیرید. آسانسور خانگی هیدرولیک اینکلیناتور نسبت به سایر برندها به سیال کمتری برای سیستم نیاز دارد. سیستم درام کابل تطبیق پذیری آسانسور کوچکتر با ظرفیت 500 پوند با 12 فوت مربع فضای کابین را ارائه می دهد. این فضای کوچکتر به 6 اینچ عمق گودال در مقایسه با 10 اینچ برای آسانسورهای 1000 پوندی نیاز دارد.

صرف نظر از سیستم درایوی که انتخاب می کنید، یک ریزپردازنده دریافت خواهید کرد که به طور قابل اعتمادی به شما می گوید که آیا مشکلی در سیستم وجود دارد و همچنین چه چیزی اشتباه است. علاوه بر این، این سه مکانیزم درایو ویژگی‌های ایمنی اضافی را برای ادامه عملیات حتی در مواقع اضطراری ارائه می‌کنند. روشنایی اضطراری و یک باتری جداگانه برای پایین آوردن آسانسور روی زمین به آرامی هر دو در قطع برق فعال می شوند. مکانیزم بالابر از یک سیستم مونوریل قوی استفاده می کند که پایه نگهدارنده زیر آسانسور را بلند می کند.

آسانسورهای Inclinator این ویژگی های ایمنی را برای محافظت از افرادی که از آسانسور در مواقع اضطراری که باعث قطع برق می شوند محافظت می کنند.

7. یک فروشنده مجاز سازنده کابین آسانسور را پیدا کنید

هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، با یک فروشنده مجاز Inclinator تماس بگیرید. با فروشنده یاب ما می توانید به راحتی یکی را در نزدیکی خود پیدا کنید  . هنگامی که فروشنده ای را در نزدیکی خود پیدا می کنید، افرادی را نیز خواهید یافت که می توانند به شما کمک کنند تا بهترین انتخاب را برای آسانسور خانگی خود داشته باشید و آن را برای تحرک بیشتر در خانه خود دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد آسانسورهای خانگی

اگر مطمئن نیستید که آیا آسانسور خانگی برای شما مناسب است یا خیر، احتمالا هنوز سوالاتی دارید. دریافت پاسخ به این موارد به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند. تحقیق در مورد اطلاعات آسانسورهای خانگی شما را در موقعیتی عالی قرار می دهد تا هنگام سفارشی سازی دستگاه خود نیز انتخاب های باکیفیتی داشته باشید. در اینجا برخی از نگرانی های رایج مردم در مورد سیستم آسانسور خانه آورده شده است.

1. هزینه آسانسورهای خانگی چقدر است؟

هزینه متوسط  ​​نصب آسانسور خانگی در ایالات متحده 40000 دلار است . این مقدار بستگی زیادی به محل زندگی شما، هزینه های نصب محلی، مالیات، نوع سیستم درایو، اندازه آسانسور، کار اضافی برای مقاوم سازی و گزینه های سفارشی دارد.

در حالی که ممکن است با انتخاب گزینه های سفارشی بیشتر هزینه ها افزایش یابد، این آسانسور خانگی احتمالا تنها آسانسوری است که برای خانه خود می خواهید. همچنین می‌تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد و هزینه‌ای را که برای نصب آسانسور خرج می‌کنید، به شما بازگرداند. با انتخاب گزینه هایی که آن را تا حد امکان راحت و مفید می کند، از سرمایه گذاری خود نهایت استفاده را ببرید.

2. آسانسورهای خانگی چه ویژگی های ایمنی دارند؟

همه آسانسورهای خانگی استانداردهای ایمنی مندرج در  کد ASME A17.1-2016 را رعایت نمی کنند  . این کد در بسیاری از نقاط کشور داوطلبانه باقی می ماند، اما دستورالعمل ها ساخت ایمن آسانسورهای خانگی را تضمین می کند. در Inclinator، ما به طور منظم ویژگی‌های ایمنی و طراحی خود را بررسی می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که برای امنیت هر کسی که از محصولات ما استفاده می‌کند، با این استانداردها مطابقت داریم.

آسانسورهای خانگی دارای ویژگی های ایمنی بسیاری در داخل برای محافظت از سوار هستند. Inclinator ویژگی‌های اضطراری مانند روشنایی و پایین آوردن باتری را نصب می‌کند. برای جلوگیری از باز شدن درهای فرود در صورتی که آسانسور در طبقه دیگری باشد، قفل‌هایی را روی درها نصب می‌کنیم که دسترسی به چاه خالی را مسدود می‌کند تا از دیگران در خانه محافظت کند در حالی که شخصی از آسانسور استفاده می‌کند.

آسانسورهای ما یک سوئیچ در داخل دارند که در صورت باز بودن درب از حرکت سیستم جلوگیری می کند. این عمل احتمال گرفتار شدن شخصی توسط یک کابین در حال حرکت را کاهش می دهد. علاوه بر این، اگر برق قطع شود، آسانسور بین طبقات متوقف نمی شود. یک باتری پشتیبان آن را روی زمین پایین می آورد و چراغ های اضطراری روشن می شوند.

برای کسانی که هنگام سوار شدن به آسانسور می ایستند، یک نرده در تمام کابین خود نصب می کنیم. این نرده کمک می کند تا راکب در طول مسیر ثابت بماند.

همیشه قبل از تصمیم گیری در مورد نام تجاری خانه خود در مورد ویژگی های ایمنی آسانسور بپرسید زیرا همه تولید کنندگان گزینه های ایمنی یکسانی را برای محصولات خود ارائه نمی دهند.

با ما تماس بگیرید

3. چقدر فضا برای آسانسور خانگی نیاز دارم؟

مقدار فضایی که برای آسانسور خانه خود نیاز دارید به سیستم محرک بستگی دارد. به عنوان مثال، سیستم های درام کابل به فضایی در شفت و همچنین اتاق دیگری برای تجهیزات نیاز دارند. همین امر در مورد آسانسورهای هیدرولیک نیز صادق است. آسانسورهای MRL به یک اتاق مجزا نیاز ندارند، اما به فضای اضافی در بالای شفت نیاز دارند.

کابین های ما دارای اندازه استاندارد 15 فوت مربع هستند، اما اگر سیستم درام کابل را انتخاب کنید، می توانید کابین کوچک 12 فوت مربعی را نیز انتخاب کنید. از آنجایی که آسانسورها به فضایی برای گودال، کابین و ماشین آلات نیاز دارند، برای کسب اطلاعات در مورد مشخصات مدل و سیستم درایو مورد نظر با یک فروشنده صحبت کنید .

4. آسانسور خانگی چند طبقه را می تواند طی کند؟

تعداد طبقاتی که یک آسانسور خانگی می تواند به آن برسد به طور قابل توجهی به برند آن بستگی دارد. مدل‌های Inclinator می‌توانند به شش سطح دسترسی داشته باشند، اما همه برندها نمی‌توانند. اگر خانه بلندی دارید، در مورد مسافتی که آسانسور می تواند طی کند بپرسید.

5. آیا آسانسور خانگی ارزش فروش مجدد را به خانه من اضافه می کند؟

با جمعیتی که همچنان در حال افزایش است، ایالات متحده مکان مناسبی برای ساخت آسانسور خانگی به عنوان سرمایه گذاری است. اگر قصد دارید خانه خود را در آینده بفروشید، داشتن آسانسور خانه به ارزش آن می افزاید، به خصوص که خریداران خانه ممکن است اعضای خانواده پیری داشته باشند، بخواهند در خانه پیر شوند یا نیاز شخصی به دسترسی بیشتر داشته باشند.

در حالی که آسانسورهای پله ای معمولاً برای ارزش خانه شما کاری ندارند، یک  آسانسور خانگی می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را تا 10 درصد افزایش دهد و این تصمیم را به سرمایه گذاری ارزشمندی در آینده شما تبدیل کند.

قدم بعدی را در انتخاب آسانسور خانگی بردارید

با افزودن ویژگی‌های دسترس‌پذیری، مانند آسانسور، می‌توانید بدون توجه به سطح تحرک خود به زندگی در خانه خود ادامه دهید. آسانسور خانگی ایمن و قابل اعتماد است و می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد و در عین حال توانایی شما را برای جابجایی در سراسر خانه بهبود بخشد. اکنون می دانید که چگونه یک آسانسور خانگی را انتخاب کنید، باید بدانید که از کجا می توانید آن را تهیه کنید.